COB LED, POWER LED, SUPERFLUX LED hk.
Reklamlar
-
Merhaba Arkadaşlar...
Geçenlerde arabamla uzun bir yolculuk yaptım. Aydın'dan Ankara'ya kadar gece ve yoğun yağmur altında yolu aydınlatmada baya zorlandım... h4 ampul ve eski farlar hiç yanmazmış gibiydiler. Bundan sonra da uzun zamandır aklımda olan ama ertelediğim bir projeyi önce arabamda, sonra ilerde sahip olmayı düşündüğüm chopperımda hayata geçirmeyi düşünüyorum.
aydınlatmada xenon veya halojen ampul yerine led kullanmayı düşünüyorum. Yaptığım küçük araştırmanın sonucunda COB Ledin power led ve superflux ledden daha güçlü aydınlatma sağladığını anladım. (Yanlışsa lütfen düzeltin) Bu konuda bilgilerinize ve fikirlerinize ihtiyacım var:
1. arabada uygulamada iyi bir aydınlatma için her bir far için kaç cob led kullanmak gerekir?
2. mercek kullanırsak odaklama için ikinci bir mercek gerekirmi? mercek önüne yarım siper koymak şartmı?
3. oto elektriğinde kullanabilmek için nasıl bir sürücü gerekir?
4. soğutma için alüminyum plaka kullanmak şartmı? (hava sirkülasyonu yapmayı düşünüyorum)
Her türlü fikir ve bilgiye ihtiyacım var. Zaman ayırdığınız için teşekkürler.
Reklamlar
-
Evet. Haklısınız COB(Chip On Board) Led'ler Daha Çok Aydınlatır Ama Çalışmaları İçin 30-50VOLT Aralığı Gereklidir(Aldığınız COB Led'e Göre) Bunu Nasıl Sağlamayı Düşünüyorsunuz?
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:38 ----------
+ Olarak COB Led'ler İlk Başlarda 3 Isındıkça 4.5 Amper'e Kadar Çekebilirler Buda Daha Çok Enerji Harcaması Demektir.
-
eLated.* adlı üyeden alıntı
Evet. Haklısınız COB(Chip On Board) Led'ler Daha Çok Aydınlatır Ama Çalışmaları İçin 30-50VOLT Aralığı Gereklidir(Aldığınız COB Led'e Göre) Bunu Nasıl Sağlamayı Düşünüyorsunuz?
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:38 ----------
+ Olarak COB Led'ler İlk Başlarda 3 Isındıkça 4.5 Amper'e Kadar Çekebilirler Buda Daha Çok Enerji Harcaması Demektir.
"3. oto elektriğinde kullanabilmek için nasıl bir sürücü gerekir?" diye sormuştum. 4-5 amper araba tesisatında sorun çıkarmaz diye düşünüyorum. 70 amper akü, 85 amper alternatör var. Ama voltaj konusunda bir çeşit yükseltici devreye ihtiyacım var. ve şeması olursa yapabilirim diye düşünüyorum.
Yeni bilgiler yeni soruları beraberinde getirdi. Teşekkürler (: Araştırmaya devam.
image is nothing without power, power is nothing without control.
-
numangokce adlı üyeden alıntı
Merhaba Arkadaşlar...
Geçenlerde arabamla uzun bir yolculuk yaptım. Aydın'dan Ankara'ya kadar gece ve yoğun yağmur altında yolu aydınlatmada baya zorlandım... h4 ampul ve eski farlar hiç yanmazmış gibiydiler. Bundan sonra da uzun zamandır aklımda olan ama ertelediğim bir projeyi önce arabamda, sonra ilerde sahip olmayı düşündüğüm chopperımda hayata geçirmeyi düşünüyorum.
aydınlatmada xenon veya halojen ampul yerine led kullanmayı düşünüyorum. Yaptığım küçük araştırmanın sonucunda COB Ledin power led ve superflux ledden daha güçlü aydınlatma sağladığını anladım. (Yanlışsa lütfen düzeltin) Bu konuda bilgilerinize ve fikirlerinize ihtiyacım var:
1. arabada uygulamada iyi bir aydınlatma için her bir far için kaç cob led kullanmak gerekir?
2. mercek kullanırsak odaklama için ikinci bir mercek gerekirmi? mercek önüne yarım siper koymak şartmı?
3. oto elektriğinde kullanabilmek için nasıl bir sürücü gerekir?
4. soğutma için alüminyum plaka kullanmak şartmı? (hava sirkülasyonu yapmayı düşünüyorum)
Her türlü fikir ve bilgiye ihtiyacım var. Zaman ayırdığınız için teşekkürler.
far tasında odak sorunu olur ısık dagılır. önüne onun için yapılmıs uygun acıda lens almanız lazım
alüminyum sogutucular genelde sart. gercekten cok asırı ısınırlar
ısındıkca da cok daha fazla akım cekmeye baslarlar.
gücüne göre akım sınırlama devreside sart. powerledler için piyasada var ama onlar için
var mı bilmiyorum
-
cenkito adlı üyeden alıntı
far tasında odak sorunu olur ısık dagılır. önüne onun için yapılmıs uygun acıda lens almanız lazım
alüminyum sogutucular genelde sart. gercekten cok asırı ısınırlar
ısındıkca da cok daha fazla akım cekmeye baslarlar.
gücüne göre akım sınırlama devreside sart. powerledler için piyasada var ama onlar için
var mı bilmiyorum
far tası plastik. isteiğim gibi kesip biçebilir, işleyebilirim. lens (mercek) boyutunun uygunluğunu nasıl anlayabliriz? Alüminyum soğutucuya hava sirkülasyonu yaparsak bu soruna çözüm olabilirmi?[COLOR="Silver"]
-
seat farini incelemenizi oneririm. akim yuzunden cob kullanmamislar. olay hep merceklemede. vw de stoplarda minicik ledlerle mercekleme yaparak kullandi. acikcasi led far karda ve yagmurda cok kifayet vermeyecegini dusunuyorum.
-
numangokce adlı üyeden alıntı
far tası plastik. isteiğim gibi kesip biçebilir, işleyebilirim. lens (mercek) boyutunun uygunluğunu nasıl anlayabliriz? Alüminyum soğutucuya hava sirkülasyonu yaparsak bu soruna çözüm olabilirmi?[COLOR="Silver"]
mercegin boyutu değil asıl önemli olan ampüle göre ısıgı toplama derecesi yada dagıtma acısı
ben 102 ledli çinden h4 aldım odayı bile aydınlatır ama motorun farda önünü aydınlatmadı
ürün bu tarzdı
-
cenkito adlı üyeden alıntı
mercegin boyutu değil asıl önemli olan ampüle göre ısıgı toplama derecesi yada dagıtma acısı
ben 102 ledli çinden h4 aldım odayı bile aydınlatır ama motorun farda önünü aydınlatmadı
ürün bu tarzdı
http://i.hizliresim.com/wLmzZ1.jpg
Anlıyorum. 700kmden fazla yolu gece boyunca ve yoğun yağış altında alınca neredeyse bütün yolu uzun huzme ile gitmek durumunda kaldım. Led aydınlatmanın üstünde durmamın sebebi ise yolculuğum sırasında gördüğüm kimi araçların (mercedes vb.) led farlarıyla gündüz gibi aydınlatmaya sahip olması.. onların yanında ben karanlıkta gidiyomuşum.. malum, ne zaman nereye nasıl yol alacağız belli olmuyo. Bu nedenden ötürü aydınlatmaya çözüm düşünüyorum. xenon da kullanmak istemiyorum. halojen kullanılan farlara xenon takınca karşıdan gelenin gözünü alıyo -kendimden biliyorum- (gün yüzü görmemiş sövgüler eşliğinde kamaşan gözlerimi ovuştururum) hemde bişeylerle uğraşmak istiyorum. Terapi gibi (:
image is nothing without power, power is nothing without control.
-
kendinizin ugrasması güzel.
mercekli zenon lar var takılırken iyi ayarlanısa göz almaz
o bahsettiğiniz araclarda hep ısıgın derecesi ve yönlendirilme işi ayarlıdır ondan göz almaz
bahsettiğinz led değilde power led dahi alsanız (5-60 derece arası lens cesitleri mevcut )
ihtiyacınıza göre iyi bir sonuc verecektir,
ve bence far tasına değilde tanpona sis seklinde eklemek daha saglıklı olacaktır.
powerled lerde beyaz ısıklısıda var normal gün ısıgı secenekleride mevcut
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)