Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

EGR İPTALİ ve KAT iptali motorsiklette yakıtı düşürür mü? Nasıl yapılır?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    EKONOMİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2013
    Motosikleti
    MOTORU SATTIM GİTTİ
    tubitak verilerine göre egr iptali ile otomobilde %15 yakıt tasarrufu oluyor

    egr kisaca yanmış egzoz gazını motorun yanma odasına vererek yanmayi kotulestirir ve nox vb. zararli gazlarin açığa çıkmasını büyük oranda engelliyor

    çevre falan amaç
    bkz. euro 3 vs. vb.

    egr li model ile egr siz model arasında 2 hp fark vardi yanlış hatirlamiyorsam

    yanmış gazin motora verilmesi motorda kurum yapabiliyor
    motorsiklette de boyle midir bilmem

    bu ve buna benzer sebeplerden dolayi egr iptali nasil yapilir
    kat iptali nasıl yapılır
    bir anlatin bilelim

    faydasi nedir zarari nedir öğrenelim

    şöyle bir dezavantajı olabilir
    egr yanmayi kotulestirerek motordaki yanma isisini düşürüyor bir nevi motorun aşırı isinmasini önlüyor

    bu durum da yağ radyatör u takılarak engellenebilir
    veya fan da takılabilir




    iptal edeniniz var mi
    faydası neler
    zarari varsa neler
    şimdiden teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    EGR İPTALİ

    KATALİZÖR İPTALİ

    ve biraz araştır...

    Düzeltme.

    EGR.yi, modifiye yapan servisler/uygulayıcılar özellikle chip tuning sonrası iptal ediyorlar çoğu zaman ve normal bir durumda dahi iptalini öneriyorlar.
    EGR.nin kurumlanmaya sebep olduğu, motor ömrünü kısalttığı, motor gücünden çaldığı ve daha verimsiz (yanmamış gazların çevrime sokulması nedeniyle) yanmaya sebep olduğu ve bunun dolaylı olarak yakıt tüketimini olumsuz etkilediğini belirtiyorlar.

    Katalizör, eksozdan çıkan zehirli gazları filtreleyen bir parça. Kat iptali sonucunda aracın back pressure düşer, alt devirler biraz cansızlaşır bu da şehir içi kullanımlarda yakıtın biraz artmasına neden olur. Ama üst devirleri olumlu etkiler.
    Her hangi bir egzozcu boru üzerindeki katalizör yuvasını keserek içini boşaltır yada yerine düz boru takar.

    Nasıl yapıldığı nette bolca mevcut...

  3. #3
    EKONOMİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2013
    Motosikleti
    MOTORU SATTIM GİTTİ
    arastirmadigimi nerden çıkardın?
    verdigin linkte benim konum çıkıyor
    tereciye tere satiyorsun

    motorsiklet kullanicilarinin
    iptal eden varsa nasil iptal edildiği
    memnuniyetlerini
    faydasini zararini istişare etmek istiyorum musaaden varsa

    konumuz motorsikletle egr iptali

  4. #4
    Benli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/109709-motorsikletlerdeki-egr-valfi-yakit-sarfiyatini-dusurur-mu.html

    "İnsanlardan bilgi isterken ,biraz sakin olsak !! , kimse size , "anlatın da bilelim" ! , "tereciye tere satıyorsun" gibi ifadeler karşısında yardımcı olmaya yanaşmaz , unutmayın ki insanların , illa yardımcı olacak diye bir mecburiyeti yok ! ve herkes kendi "bildiği kadarı ile yardımcı olabilir , burada hepimiz "makine motor mühendisi değiliz.

    Silindirdeki (Kapak) EGR girişi , oradaki iki cıvatanın altına yerleştirilen deliksiz bir saç parçası ile kapatılıyor ve sübap ayarları yeniden kontrol ediliyor , yakıtta "aman aman bir değişiklik olmadığı söyleniyor ve rölantide istop etme olayı düzeliyor deniliyor (Çin'lilerde)
    tr_select bunu beğendi.

  5. #5
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Bu tutumun, konuşmayi bilmemen, cahil tereci olman nedeniyle sana hiç bir şey anlatmayacağim
    Benli bunu beğendi.

  6. #6
    EKONOMİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2013
    Motosikleti
    MOTORU SATTIM GİTTİ
    tereci diye küçük görmeyin ekmek parası kazanıyor o da
    cahil olması suç değil
    bilmemek ayip degil ogrenmemek ayip

    unutmayin peygamberimiz de s.a.v. 40 yaşına kadar okuma yazma bilmiyordu


    haklısınız yazimim sonunda yalvarmayi unutmuşum
    insanlık hali ışte

  7. #7
    boora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2012
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd
    senin motorda basit bir sistem var zaten brnimkinin aynısı ben

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:20 ----------

    iptal edecektim ama karbüratör bogazi lazım. üst kapaktaki çıkış yerine saç kestim oturttum ama karbüratör bogazini kapatamayinca oradan hava alıp stop ediyordu ugrasmadim bende. çok fark yaratacağını sanmıyorum

  8. #8
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı boora adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    senin motorda basit bir sistem var zaten brnimkinin aynısı ben

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:20 ----------

    iptal edecektim ama karbüratör bogazi lazım. üst kapaktaki çıkış yerine saç kestim oturttum ama karbüratör bogazini kapatamayinca oradan hava alıp stop ediyordu ugrasmadim bende. çok fark yaratacağını sanmıyorum
    Çıkışa sac kesip ayarlayabildi ama karbüratördeki ufacık deliği tıkayamadın mı ?? Hayır aynısı bende de var, oradan biliyorum da ondan sordum

  9. #9
    forewer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    ZZ-R1200
    Motosikletderde egr sistemi yoktur. Araçları bilmem ama motosikletteki sistem hava filtresinden süzülmüş temiz çekip üst kapakta egsoz manifoltunun tarafına göndererek egsoz gazının çıkana kadar yanmaya devam etmesini sağlayarak euro normlarını tutturmayı amaçlamak ve yanmamış benzinin katalizörü eriteceğinden bu durumu engellemektir. Bu sistemin motorda performans üzerine etkisi genelde yoktur veya yok denecek kadar azdır.

  10. #10
    boora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2012
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çıkışa sac kesip ayarlayabildi ama karbüratördeki ufacık deliği tıkayamadın mı ?? Hayır aynısı bende de var, oradan biliyorum da ondan sordum
    üşengeçlik başa bela sacla baya uğraştım hatta bu bıçak bilemek için elektrik motorlu bileyiciler var onunla köşelerini yuvarladım felan mis gibi oldu. sonra egr sisteminin depo altındaki boşluğu doldurduğunu farkettim gözüme güzel gözükmedi vazgeçtim. ama büyük etken üşengeçlik

  11. #11
    EKONOMİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2013
    Motosikleti
    MOTORU SATTIM GİTTİ
    silindirdeki egr çıkışını kutu mesrubattan teneke keserek kapattım vidalarini iyice sıktım
    bıçakla kenardan taşan tenekeleri kestim oldukça basit bir işlem .görsel olarak belli bile olmuyor

    motor çalışırken silindirdeki delik açık olunca hava ufluyor
    yakitta fark var mi henüz olcemedim

    başka yapmam gereken bir işlem var mi ?

    egr çalışma mantığı şu
    egzozdan gelen yanmış kurumlu pis gazin bir kismini tekrar yanma odasına vererek yanmayi kotulestiriyor performansı düşürüyor

    bunun sonucu olarak da zehirli azot oksit (nox) gazlarının egzozdan çıkışını buyuk oranda azaltıyor ve euro 3 normlarını yakalamayı hedefliyor.

    sistemin amaci bu sadece bu

    bizim amacımız daha az yakmak daha performanslı bir motora binmek.ve motorumuzun içinin daha temiz olmasi yanmış kurumları

    motora doldurmak değil

    egr nin veya motordaki sistemin adi herneyse hic mi faydası yok? egr sistemi yanmayi kotulestiriyor ve bunun sonucunda silindir ısısını düşürüyor

    aslında belli isiya ulaşmış motor daha az yakar (85-90 Cº) ısınması bizim için iyi bir bakıma

    egr li motor 10 hp ise
    egrsiz ayni model 12 hp denebilir

    arkadaşlar başka tikamam gereken yer var mı

    motosiklette bu işlem nedense hep gözardı ediliyor
    forumda millet yabancı bu meseleye


    egr iptali tubitak raporuna göre % 15 yakit tasarrufu sağlıyor

  12. #12

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    EGR sisteminde karbüratöre bağlanan hortumu kessek, oraya vana sistemi koysak, mesela ısınma sorunumuzun olmadığı durumlarda kapasak EGR'yi, işte yoğun trafikte mesela açsak aşırı ısınmayı önlemek için?


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)