EGR İPTALİ ve KAT iptali motorsiklette yakıtı düşürür mü? Nasıl yapılır?
Reklamlar
-
tubitak verilerine göre egr iptali ile otomobilde %15 yakıt tasarrufu oluyor
egr kisaca yanmış egzoz gazını motorun yanma odasına vererek yanmayi kotulestirir ve nox vb. zararli gazlarin açığa çıkmasını büyük oranda engelliyor
çevre falan amaç
bkz. euro 3 vs. vb.
egr li model ile egr siz model arasında 2 hp fark vardi yanlış hatirlamiyorsam
yanmış gazin motora verilmesi motorda kurum yapabiliyor
motorsiklette de boyle midir bilmem
bu ve buna benzer sebeplerden dolayi egr iptali nasil yapilir
kat iptali nasıl yapılır
bir anlatin bilelim
faydasi nedir zarari nedir öğrenelim
şöyle bir dezavantajı olabilir
egr yanmayi kotulestirerek motordaki yanma isisini düşürüyor bir nevi motorun aşırı isinmasini önlüyor
bu durum da yağ radyatör u takılarak engellenebilir
veya fan da takılabilir
iptal edeniniz var mi
faydası neler
zarari varsa neler
şimdiden teşekkürler
Reklamlar
-
EGR İPTALİ
KATALİZÖR İPTALİ
ve biraz araştır...
Düzeltme.
EGR.yi, modifiye yapan servisler/uygulayıcılar özellikle chip tuning sonrası iptal ediyorlar çoğu zaman ve normal bir durumda dahi iptalini öneriyorlar.
EGR.nin kurumlanmaya sebep olduğu, motor ömrünü kısalttığı, motor gücünden çaldığı ve daha verimsiz (yanmamış gazların çevrime sokulması nedeniyle) yanmaya sebep olduğu ve bunun dolaylı olarak yakıt tüketimini olumsuz etkilediğini belirtiyorlar.
Katalizör, eksozdan çıkan zehirli gazları filtreleyen bir parça. Kat iptali sonucunda aracın back pressure düşer, alt devirler biraz cansızlaşır bu da şehir içi kullanımlarda yakıtın biraz artmasına neden olur. Ama üst devirleri olumlu etkiler.
Her hangi bir egzozcu boru üzerindeki katalizör yuvasını keserek içini boşaltır yada yerine düz boru takar.
Nasıl yapıldığı nette bolca mevcut...
-
arastirmadigimi nerden çıkardın?
verdigin linkte benim konum çıkıyor
tereciye tere satiyorsun
motorsiklet kullanicilarinin
iptal eden varsa nasil iptal edildiği
memnuniyetlerini
faydasini zararini istişare etmek istiyorum musaaden varsa
konumuz motorsikletle egr iptali
-
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/109709-motorsikletlerdeki-egr-valfi-yakit-sarfiyatini-dusurur-mu.html
"İnsanlardan bilgi isterken ,biraz sakin olsak !! , kimse size , "anlatın da bilelim" ! , "tereciye tere satıyorsun" gibi ifadeler karşısında yardımcı olmaya yanaşmaz , unutmayın ki insanların , illa yardımcı olacak diye bir mecburiyeti yok ! ve herkes kendi "bildiği kadarı ile yardımcı olabilir , burada hepimiz "makine motor mühendisi değiliz.
Silindirdeki (Kapak) EGR girişi , oradaki iki cıvatanın altına yerleştirilen deliksiz bir saç parçası ile kapatılıyor ve sübap ayarları yeniden kontrol ediliyor , yakıtta "aman aman bir değişiklik olmadığı söyleniyor ve rölantide istop etme olayı düzeliyor deniliyor (Çin'lilerde)
-
Bu tutumun, konuşmayi bilmemen, cahil tereci olman nedeniyle sana hiç bir şey anlatmayacağim
-
tereci diye küçük görmeyin ekmek parası kazanıyor o da
cahil olması suç değil
bilmemek ayip degil ogrenmemek ayip
unutmayin peygamberimiz de s.a.v. 40 yaşına kadar okuma yazma bilmiyordu
haklısınız yazimim sonunda yalvarmayi unutmuşum
insanlık hali ışte
-
senin motorda basit bir sistem var zaten brnimkinin aynısı ben
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:20 ----------
iptal edecektim ama karbüratör bogazi lazım. üst kapaktaki çıkış yerine saç kestim oturttum ama karbüratör bogazini kapatamayinca oradan hava alıp stop ediyordu ugrasmadim bende. çok fark yaratacağını sanmıyorum
-
boora adlı üyeden alıntı
senin motorda basit bir sistem var zaten brnimkinin aynısı ben
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:20 ----------
iptal edecektim ama karbüratör bogazi lazım. üst kapaktaki çıkış yerine saç kestim oturttum ama karbüratör bogazini kapatamayinca oradan hava alıp stop ediyordu ugrasmadim bende. çok fark yaratacağını sanmıyorum
Çıkışa sac kesip ayarlayabildi ama karbüratördeki ufacık deliği tıkayamadın mı ?? Hayır aynısı bende de var, oradan biliyorum da ondan sordum
-
Motosikletderde egr sistemi yoktur. Araçları bilmem ama motosikletteki sistem hava filtresinden süzülmüş temiz çekip üst kapakta egsoz manifoltunun tarafına göndererek egsoz gazının çıkana kadar yanmaya devam etmesini sağlayarak euro normlarını tutturmayı amaçlamak ve yanmamış benzinin katalizörü eriteceğinden bu durumu engellemektir. Bu sistemin motorda performans üzerine etkisi genelde yoktur veya yok denecek kadar azdır.
-
-
silindirdeki egr çıkışını kutu mesrubattan teneke keserek kapattım vidalarini iyice sıktım
bıçakla kenardan taşan tenekeleri kestim oldukça basit bir işlem .görsel olarak belli bile olmuyor
motor çalışırken silindirdeki delik açık olunca hava ufluyor
yakitta fark var mi henüz olcemedim
başka yapmam gereken bir işlem var mi ?
egr çalışma mantığı şu
egzozdan gelen yanmış kurumlu pis gazin bir kismini tekrar yanma odasına vererek yanmayi kotulestiriyor performansı düşürüyor
bunun sonucu olarak da zehirli azot oksit (nox) gazlarının egzozdan çıkışını buyuk oranda azaltıyor ve euro 3 normlarını yakalamayı hedefliyor.
sistemin amaci bu sadece bu
bizim amacımız daha az yakmak daha performanslı bir motora binmek.ve motorumuzun içinin daha temiz olmasi yanmış kurumları
motora doldurmak değil
egr nin veya motordaki sistemin adi herneyse hic mi faydası yok? egr sistemi yanmayi kotulestiriyor ve bunun sonucunda silindir ısısını düşürüyor
aslında belli isiya ulaşmış motor daha az yakar (85-90 Cº) ısınması bizim için iyi bir bakıma
egr li motor 10 hp ise
egrsiz ayni model 12 hp denebilir
arkadaşlar başka tikamam gereken yer var mı
motosiklette bu işlem nedense hep gözardı ediliyor
forumda millet yabancı bu meseleye
egr iptali tubitak raporuna göre % 15 yakit tasarrufu sağlıyor
-
EGR sisteminde karbüratöre bağlanan hortumu kessek, oraya vana sistemi koysak, mesela ısınma sorunumuzun olmadığı durumlarda kapasak EGR'yi, işte yoğun trafikte mesela açsak aşırı ısınmayı önlemek için?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)