Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Otomatik Zincir Yağlama(Kendin Yap...Mutlu Ol)

    REKLAM ALANI
  1. #1
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    arkadaşlar daha motorumu almadan önce aksesuar ve ekipman almaya başladım motoru alınca bi daha uğraşmayayım diye..aklıma otomatik zincir yağlama işi geldi uzun yolculuklarda aklına gelecekte inecende yağlayacanda ohooo bir çoğumuz yapmıyoruz itiraf edelim araştırırken 80 lira 300 lira arası rakamlarla karşılaştım.bende almışken iyisini alalım dedim ama bende küçücük şeye o kadar para vercek göz varmı sonra daha önce açılmış bir konu gördüm ve bu projeyi yapmak istedim.
    şimdi sizi sıkmadan konuya geliyorum.
    ayrıntılı resim çekmedim yaparken yaptıktan sonra resim çekmek aklıma geldi
    bize lazım olanlar.
    1 adet selenoid valf (bunu otogaz dönüşümcülerde bulabilirsiniz benzin musluğu diyede geçiyor 20 25 tl arası)(Selenoid ne işe yarıyor diye merak edenler olabilir.selenoid bir vana.musluğunu off konumunda olunca hava geçmiyor.ve elektrik verince içindeki parçayı yukarı çekip yağın geçmesini sağlıyor.)
    1-2 mt motorunuza göre akvaryum hortumu
    1 adet hava musluğu
    8-10 siyah cırt plastik kelepçe(ben 5 tane kullandım 10 tane ziyan ettim yerini beğenmedim söktüm )
    1 tane motorunuzdaki boşluğa göre şişe
    1 tanede bisikletlerde fren telinin geçtiği içi demir dışı plastik kablo.
    1 tanede aç kapa anahtar.
    şişenin ltresine göre 140 no şanzıman yağ.(ben bunu tercih ettim 90 no kullananlarda var)
    eski konuda sürekli yağlama vardı benim sistemimde uzun yolculuklarda 150 200km isteğinize göre açıp kapamalı sistem.

    yapılışı...(yemek tarifi gibi )
    şimdi şişeye üst taraftan 2 tane delik açıyoruz akvaryum hortumunun gireceği kadar
    bu delikleri ister matkapla ister 10 luk bir çiviyi ısıtarak pense yardımıyla delebilirsiniz(ben çiviyi kullandım)
    hortumlardan birini dibe kadar ötekinide az bişe sokup kapak tarafına doğru kaldırdım.2. delikteki hortumunun mantığı şişe hava alabilsinki aşağıya yağı gönderebilsin.sonra 2.delikteki hortumu 10-15 cm ilerden kesip hortumu boğmadan düğüm atalım.
    şimdi selenoide güzel bir yer bulalım.şişedeki 1. delikteki hortumu selenoidin musluğuna takalım.(burda hortum bir miktar küçük kalıyor.kolayca takmak için 1 bardak sıcak suya hortumun selenoide gireceği kısımı sokup ısıtıyoruz ve öyle takıyoruz bunu babanızın oğlu söylemez size kıymetimi bilin )
    nerde kalmıştık he...

    şimdi öteki tarafınada zincir kısmına inecek hortumu aynı şekilde takıyoruz.
    zincir ile selenoid arasındaki istediğiniz bir kısma hava musluğunu takıyoruz.
    şimdi son montajdan önce aç kapa anahtarımızı istediğimiz yere takıyoruz ve selenoide hattı çekiyoruz.araya küçük amperli sigorta atmayı unutmayın ne olur ne olmaz .onuda yaptık şimdide zincir kısmına montaja geldik.onun için önceki konuda içi boş demir lazımdı.aradım taradım bulamadım.ne olursa olsun yapacam derken en son o kısma gelince bi garajı dolaşayım belki bişe çıkar dedim.dolaşırken kardeşimin bisikletini gördüm dur bi yakından bakim derken fren ve vites tellerinin geçtiği plasktik kısımları görünce kafamda florasan yandı (nasıl bir aydınlanma siz düşünün)hemen 15 cm kestim fazla fazla (ne olcak yani arka frenide tutmasın )bunuda yetecek kadar ayarlayıp resimdeki gibi yaptım.Bunu yapmadan önce selenoid ve hava musluğunun açık olduğuna bakarak benzin mazot çeker gibi hortumdan yağı aşağıya çekiyoruz.tam uca gelirken selenoidin musluğunu kapatıyoruz.

    içinde tel olduğundan direk arka dişliye değmesin diye ucunada akvaryum hotumu taktım.şimdi diyeceksinizki neden bisikletten bu parçayı aldın çünkü hortum yumuşak olduğundan dişliye değdiğinde ileri geri yerinden oynuyordu.sabitlemek istesemde cırtlarla bu seferde hortum boğulur yağ gelmez.eksik olan yer yok gibi ama aklınızda sor işareti olursa sorabilirsiniz.resimleri sona ekledim aklım karışmasın diye :D
    motorda çok pismiş yav resim çekince anladım dur bide yıkayayım motoru

    ve sonuç...









    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Salih_T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Salcano Wolf 125cc, Bajaj Pulsar NS 200
    eline, emeğine sağlık.. memleketimin her köşesinden mucit fışkırıyor valla...

  3. #3
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    Güzel çalışma olmuş tebrikler

  4. #4
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Alıntı Salih_T adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    memleketimin her köşesinden mucit fışkırıyor valla...
    Musluman ülkede mucit olmaz diyor bakanlarımız çabuk tevbe et, sözünü geri al (düşünme, gel beraber yobazlaşalım diyorlar yani, mantalite magmaya gömülmüş )

    Alıntı canerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Otomatik Zincir Yağlama (Kendin Yap...Mutlu Ol
    Gayet yaratıcı bi iş olmuş, eline emeğine sağlık (biride çıkıp yaratmak Allaha mahsus, tevbe et der şimdi, hey allaım ya )
    poweranimal ve kwsk-boy bunu beğendiler.
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  5. #5
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    herkese teşekkür ederim ben sadece olan projeyi kendime göre yorumladım

  6. #6
    numangokce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara Sincan
    Motosikleti
    "Bade" bajaj discover 125st
    güzel olmuş... çok faydalı... ellerinize sağlık

  7. #7
    extrem_015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    ☺ ßƲRĐƲR ☻
    Motosikleti
    EŞŞİZ TR'DE TEK CBR600F PC35 4 CİĞERLİ EŞEK ARISI
    güle güle kullanın

  8. #8
    [Turan] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2009
    Şehir
    İzmir
    El emeği göz nuru

    Paylaşım için sağolasın.

  9. #9
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    tekrar teşekkür ederim
    bugün biraz yol yaptım deneme fırsatım oldu...montajda en ufak oynama yok zincirim şıkır şıkır yağlı

  10. #10
    dockerengin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul - youtube.com/user/dockerengin
    Motosikleti
    YBR125 > CBF150 > CRF250L > XZ250R 4V > ?
    Ellerinize sağlık çok güzel olmuş. Hava musluğunun ne işe yaradığını anlamadım. Bunu açıklayabilir misiniz?

  11. #11
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    Alıntı dockerengin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ellerinize sağlık çok güzel olmuş. Hava musluğunun ne işe yaradığını anlamadım. Bunu açıklayabilir misiniz?
    yağın ne şiddette akacağını ayarlayabiliyorsun...
    ben orta ayar kullanıyorum ne az ne çok çok akarsa tekere sıçratır az akarsa da bişe olmaz ama ben genede orta karar ayarladım açtığımda yavaş yavaş süzülüyor.
    dockerengin bunu beğendi.

  12. #12
    dockerengin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul - youtube.com/user/dockerengin
    Motosikleti
    YBR125 > CBF150 > CRF250L > XZ250R 4V > ?
    Anladım çok teşekkür ederim. Ben de yapmayı düşünüyordum. Paylaşım için tekrar teşekkürler.

  13. #13
    ufukk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    kymco venox
    bu şanzıman yağı zincir için uyumlu mu? motosiklet zincirlerinin bazıları o-ring x-ring z-ring olarak çeşitlere ayrılıyor ve bildiğim kadarıyla bazı yağlar zincire tutunamıyor ve zincirin bollanmasına bollaştıkça da zincir dişliyi yemeye çalışıyor

  14. #14
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    Alıntı ufukk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu şanzıman yağı zincir için uyumlu mu? motosiklet zincirlerinin bazıları o-ring x-ring z-ring olarak çeşitlere ayrılıyor ve bildiğim kadarıyla bazı yağlar zincire tutunamıyor ve zincirin bollanmasına bollaştıkça da zincir dişliyi yemeye çalışıyor
    bu sistemi yapan herkes 90 ve 140 no yağı kullanmışlar.sıcak havalarda 140 no yağın zincirde tutunduğunu ve sıçratmadığını belirtmişler.90 nonun ise sıcakta tekere fazla sıçradığını söylediler.bildiğin gibi araba traktör gibi araçlarda şanzımandaki dişliler çok ağır şartlar altında çalışıyor.bu yüzden zinciri gevşetecek uzatacak bir yapıya sahip olduğunu zannetmiyorum.

  15. #15
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı canerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu sistemi yapan herkes 90 ve 140 no yağı kullanmışlar.sıcak havalarda 140 no yağın zincirde tutunduğunu ve sıçratmadığını belirtmişler.90 nonun ise sıcakta tekere fazla sıçradığını söylediler.bildiğin gibi araba traktör gibi araçlarda şanzımandaki dişliler çok ağır şartlar altında çalışıyor.bu yüzden zinciri gevşetecek uzatacak bir yapıya sahip olduğunu zannetmiyorum.
    peki o dişlilerin devir sayısı ve üretildiği materyali göz önüne aldın mı? ayrıca yağ banyosunda çalışıyorlar, damlama sistem ile değil

    tebrik ederim...
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  16. #16
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki o dişlilerin devir sayısı ve üretildiği materyali göz önüne aldın mı? ayrıca yağ banyosunda çalışıyorlar, damlama sistem ile değil

    tebrik ederim...
    o kadar ince hesap yapmadım.dandirik zincir yağı diye satılan yağlardan,en pahalısı en kalitelisi tekere sağ sola macun gibi yapışıp çıkmamasından bu yağ bence daha iyidir.
    en kaliteli zincir bile 30bin 40bin gidiyor ben sadece yolda zincir yağlamanın ne kadar eziyet hatta orta sehpasız bir motorda tek başına ne kadar zor olduğunu bildiğimden bu yolu seçtim
    pahalı her zaman kaliteli değil...adam düdüklemenin başka bir yoludur...(sözüm sana değil ortaya )

  17. #17
    oyunageldim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2012
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Honda Wave 110i
    Elinize sağlık güzel bilgiler,montaj resimleride bu uygulamayı yapacak kişilere yol gösterecektir.

    Bilmediğim için soruyorum,Bir zincir ortalama kaç km de bir yağlanması gerekir? Sürekli olamaz herhalde,yoksa firmalar bunu neden her motora uygulamasın

  18. #18
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    Alıntı oyunageldim adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elinize sağlık güzel bilgiler,montaj resimleride bu uygulamayı yapacak kişilere yol gösterecektir.

    Bilmediğim için soruyorum,Bir zincir ortalama kaç km de bir yağlanması gerekir? Sürekli olamaz herhalde,yoksa firmalar bunu neden her motora uygulamasın
    ortalama 300 kmde bir yağlanması gerekir.

  19. #19
    ufukk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    kymco venox
    Alıntı canerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu sistemi yapan herkes 90 ve 140 no yağı kullanmışlar.sıcak havalarda 140 no yağın zincirde tutunduğunu ve sıçratmadığını belirtmişler.90 nonun ise sıcakta tekere fazla sıçradığını söylediler.bildiğin gibi araba traktör gibi araçlarda şanzımandaki dişliler çok ağır şartlar altında çalışıyor.bu yüzden zinciri gevşetecek uzatacak bir yapıya sahip olduğunu zannetmiyorum.
    Alıntı canerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu sistemi yapan herkes 90 ve 140 no yağı kullanmışlar.sıcak havalarda 140 no yağın zincirde tutunduğunu ve sıçratmadığını belirtmişler.90 nonun ise sıcakta tekere fazla sıçradığını söylediler.bildiğin gibi araba traktör gibi araçlarda şanzımandaki dişliler çok ağır şartlar altında çalışıyor.bu yüzden zinciri gevşetecek uzatacak bir yapıya sahip olduğunu zannetmiyorum.
    usta değil 140 numara kauçuklu greste kullansan her yağın kendine göre vizikosite si yani belirli çalışma sıcaklıklarında akmaya karşı gösterdiği direnç vardır. yağlar çalışma şartlarına göre seçilir. bir şanzımanın veya motor bloğunun çalışma şartları bakımından kullandıkları yağlardaki aradıkları özellikler; sürtünen parçalar arasında film tabakası oluşturarak sürtünme direncini azaltmak ve dolayısıyla ; fazla güç kaybını , fazla aşınmayı, fazla ısınmayı, önler. Isınan parçaları soğutur, çalışan yüzeyleri korozyona karşı korur, sürtünen yüzeyleri temizler ve metal parçacıkları filitreden geçirerek sistemi temizler ve bu düzeneklerdeki yağlama sistemleri; otomatik yağlama, basınçlı yağlama, çarpma yağlama , elle yağlama şekilnde olur kapalı sistemdir

    zincir dişli sisteminde olay farklıdır; dış etkenlerden; su , çamur, devire bağlı olarak hava sirkülasyonu ve merkez kaç kuvvetiye dışarıya doğru sıçratma (kapalı sistemlerde çarpma yağlama diye tabir edilir) gibi unsurlara maruz kalır, siz zinciri yağladığınızı sanırsınız ama o yağ her yağlamada zincirden başka her yere gider ve pis bi görüntü olur , yağlama amacına ulaşmaz
    ben tornacıyım ve çalışan parçalarda yağlamanın çok büyük bi önemi vardır.bizim dükkanda bir teneke gres yağıda var bal kıvamında şanzıman yağıda var ama ben yinede kalitesiyle tanınmış zincir yağlarını kullanıyorum, yağladıktan sonra bir müddet bekliyorum akmasın diye yani bunun bile uygulama tekniği var. yağ biraz pahalı, ama o-ring zincir fiyatı 150tl + zincir dişli 30$ + arka dişli 60$ = yaklaşık 330 tl + işçilik + ummadığın yerde zincir kopması sonucu moral bozukluğu
    yaptığınız işe saygı duyuyorum. yapılmış örneklerde var zincirden başka jantla lastiğide yağlamış ALLAH göstermesin kazaya sebebiyet verir dolayısıyla her sistemin yağı ve uygulama şekli farklı
    a
    TEMBEL bunu beğendi.

  20. #20
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    Alıntı ufukk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    usta değil 140 numara kauçuklu greste kullansan her yağın kendine göre vizikosite si yani belirli çalışma sıcaklıklarında akmaya karşı gösterdiği direnç vardır. yağlar çalışma şartlarına göre seçilir. bir şanzımanın veya motor bloğunun çalışma şartları bakımından kullandıkları yağlardaki aradıkları özellikler; sürtünen parçalar arasında film tabakası oluşturarak sürtünme direncini azaltmak ve dolayısıyla ; fazla güç kaybını , fazla aşınmayı, fazla ısınmayı, önler. Isınan parçaları soğutur, çalışan yüzeyleri korozyona karşı korur, sürtünen yüzeyleri temizler ve metal parçacıkları filitreden geçirerek sistemi temizler ve bu düzeneklerdeki yağlama sistemleri; otomatik yağlama, basınçlı yağlama, çarpma yağlama , elle yağlama şekilnde olur kapalı sistemdir

    zincir dişli sisteminde olay farklıdır; dış etkenlerden; su , çamur, devire bağlı olarak hava sirkülasyonu ve merkez kaç kuvvetiye dışarıya doğru sıçratma (kapalı sistemlerde çarpma yağlama diye tabir edilir) gibi unsurlara maruz kalır, siz zinciri yağladığınızı sanırsınız ama o yağ her yağlamada zincirden başka her yere gider ve pis bi görüntü olur , yağlama amacına ulaşmaz
    ben tornacıyım ve çalışan parçalarda yağlamanın çok büyük bi önemi vardır.bizim dükkanda bir teneke gres yağıda var bal kıvamında şanzıman yağıda var ama ben yinede kalitesiyle tanınmış zincir yağlarını kullanıyorum, yağladıktan sonra bir müddet bekliyorum akmasın diye yani bunun bile uygulama tekniği var. yağ biraz pahalı, ama o-ring zincir fiyatı 150tl + zincir dişli 30$ + arka dişli 60$ = yaklaşık 330 tl + işçilik + ummadığın yerde zincir kopması sonucu moral bozukluğu
    yaptığınız işe saygı duyuyorum. yapılmış örneklerde var zincirden başka jantla lastiğide yağlamış ALLAH göstermesin kazaya sebebiyet verir dolayısıyla her sistemin yağı ve uygulama şekli farklı
    a
    çok güzel açıklamışsınız...
    fakat resimlerdeki yağdan bahsediyorsanız...o sağı solu yağlayan 30 liralık ismini bilmediğim zincir yağının bırakmış olduğu iz motoru alalı 1 hafta oldu ve uzun yolda 200 kmde 1 yağlamadan sonraki izler....
    bu sistemle istediğiniz kadar yağ verdiğinizden ve aç kapa lı olduğundan sıçratma derecesine gelmeden kapatabiliyorsun.bugün birz yol yaptım ve en ufak janta tekere yağ sıçrama olayı olmadı.
    bu yüzden uzun yolda şurda durayımda motor zincir soğusunda zinciri yağlayayımda yağ sıçramasın diye az daha bekleyeyimde kurulayayımda eeee ne oldu birde bunu 300 400 kmde bir düşün.bütün yolu ben zincir için 1 2 3 saat neyse artık bekleyeyim.şimdi ben o kadar beklemem dersen sıcak zincire yağı vurunca ne olacak yağ iyice akışkanlaşacak...bu sefer senin yağladığın zincirde ilk harekette ne kadar yağ kalır...
    neyse tartışmaya gerek yok herkesin tuttuğu kendine


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)