Otomatik Zincir Yağlama(Kendin Yap...Mutlu Ol)
Reklamlar
-
24 Ağustos 2013, 11:40
#1
Reklamlar
-
24 Ağustos 2013, 12:03
#2
eline, emeğine sağlık.. memleketimin her köşesinden mucit fışkırıyor valla...
-
24 Ağustos 2013, 12:10
#3
Güzel çalışma olmuş tebrikler
-
24 Ağustos 2013, 12:14
#4
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
24 Ağustos 2013, 13:02
#5
herkese teşekkür ederim ben sadece olan projeyi kendime göre yorumladım
-
25 Ağustos 2013, 21:51
#6
güzel olmuş... çok faydalı... ellerinize sağlık
-
25 Ağustos 2013, 21:56
#7
-
25 Ağustos 2013, 21:58
#8
El emeği göz nuru
Paylaşım için sağolasın.
-
26 Ağustos 2013, 14:51
#9
tekrar teşekkür ederim
bugün biraz yol yaptım deneme fırsatım oldu...montajda en ufak oynama yok zincirim şıkır şıkır yağlı
-
26 Ağustos 2013, 15:55
#10
Ellerinize sağlık çok güzel olmuş. Hava musluğunun ne işe yaradığını anlamadım. Bunu açıklayabilir misiniz?
-
26 Ağustos 2013, 19:57
#11
dockerengin adlı üyeden alıntı
Ellerinize sağlık çok güzel olmuş. Hava musluğunun ne işe yaradığını anlamadım. Bunu açıklayabilir misiniz?
yağın ne şiddette akacağını ayarlayabiliyorsun...
ben orta ayar kullanıyorum ne az ne çok çok akarsa tekere sıçratır az akarsa da bişe olmaz ama ben genede orta karar ayarladım açtığımda yavaş yavaş süzülüyor.
-
26 Ağustos 2013, 20:03
#12
Anladım çok teşekkür ederim. Ben de yapmayı düşünüyordum. Paylaşım için tekrar teşekkürler.
-
26 Ağustos 2013, 20:39
#13
bu şanzıman yağı zincir için uyumlu mu? motosiklet zincirlerinin bazıları o-ring x-ring z-ring olarak çeşitlere ayrılıyor ve bildiğim kadarıyla bazı yağlar zincire tutunamıyor ve zincirin bollanmasına bollaştıkça da zincir dişliyi yemeye çalışıyor
-
26 Ağustos 2013, 21:25
#14
ufukk adlı üyeden alıntı
bu şanzıman yağı zincir için uyumlu mu? motosiklet zincirlerinin bazıları o-ring x-ring z-ring olarak çeşitlere ayrılıyor ve bildiğim kadarıyla bazı yağlar zincire tutunamıyor ve zincirin bollanmasına bollaştıkça da zincir dişliyi yemeye çalışıyor
bu sistemi yapan herkes 90 ve 140 no yağı kullanmışlar.sıcak havalarda 140 no yağın zincirde tutunduğunu ve sıçratmadığını belirtmişler.90 nonun ise sıcakta tekere fazla sıçradığını söylediler.bildiğin gibi araba traktör gibi araçlarda şanzımandaki dişliler çok ağır şartlar altında çalışıyor.bu yüzden zinciri gevşetecek uzatacak bir yapıya sahip olduğunu zannetmiyorum.
-
26 Ağustos 2013, 22:16
#15
canerol adlı üyeden alıntı
bu sistemi yapan herkes 90 ve 140 no yağı kullanmışlar.sıcak havalarda 140 no yağın zincirde tutunduğunu ve sıçratmadığını belirtmişler.90 nonun ise sıcakta tekere fazla sıçradığını söylediler.bildiğin gibi araba traktör gibi araçlarda şanzımandaki dişliler çok ağır şartlar altında çalışıyor.bu yüzden zinciri gevşetecek uzatacak bir yapıya sahip olduğunu zannetmiyorum.
peki o dişlilerin devir sayısı ve üretildiği materyali göz önüne aldın mı? ayrıca yağ banyosunda çalışıyorlar, damlama sistem ile değil
tebrik ederim...
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
26 Ağustos 2013, 22:45
#16
ozgurakman adlı üyeden alıntı
peki o dişlilerin devir sayısı ve üretildiği materyali göz önüne aldın mı? ayrıca yağ banyosunda çalışıyorlar, damlama sistem ile değil
tebrik ederim...
o kadar ince hesap yapmadım.dandirik zincir yağı diye satılan yağlardan,en pahalısı en kalitelisi tekere sağ sola macun gibi yapışıp çıkmamasından bu yağ bence daha iyidir.
en kaliteli zincir bile 30bin 40bin gidiyor ben sadece yolda zincir yağlamanın ne kadar eziyet hatta orta sehpasız bir motorda tek başına ne kadar zor olduğunu bildiğimden bu yolu seçtim
pahalı her zaman kaliteli değil...adam düdüklemenin başka bir yoludur...(sözüm sana değil ortaya )
-
26 Ağustos 2013, 23:08
#17
Elinize sağlık güzel bilgiler,montaj resimleride bu uygulamayı yapacak kişilere yol gösterecektir.
Bilmediğim için soruyorum,Bir zincir ortalama kaç km de bir yağlanması gerekir? Sürekli olamaz herhalde,yoksa firmalar bunu neden her motora uygulamasın
-
26 Ağustos 2013, 23:25
#18
oyunageldim adlı üyeden alıntı
Elinize sağlık güzel bilgiler,montaj resimleride bu uygulamayı yapacak kişilere yol gösterecektir.
Bilmediğim için soruyorum,Bir zincir ortalama kaç km de bir yağlanması gerekir? Sürekli olamaz herhalde,yoksa firmalar bunu neden her motora uygulamasın
ortalama 300 kmde bir yağlanması gerekir.
-
26 Ağustos 2013, 23:51
#19
canerol adlı üyeden alıntı
bu sistemi yapan herkes 90 ve 140 no yağı kullanmışlar.sıcak havalarda 140 no yağın zincirde tutunduğunu ve sıçratmadığını belirtmişler.90 nonun ise sıcakta tekere fazla sıçradığını söylediler.bildiğin gibi araba traktör gibi araçlarda şanzımandaki dişliler çok ağır şartlar altında çalışıyor.bu yüzden zinciri gevşetecek uzatacak bir yapıya sahip olduğunu zannetmiyorum.
canerol adlı üyeden alıntı
bu sistemi yapan herkes 90 ve 140 no yağı kullanmışlar.sıcak havalarda 140 no yağın zincirde tutunduğunu ve sıçratmadığını belirtmişler.90 nonun ise sıcakta tekere fazla sıçradığını söylediler.bildiğin gibi araba traktör gibi araçlarda şanzımandaki dişliler çok ağır şartlar altında çalışıyor.bu yüzden zinciri gevşetecek uzatacak bir yapıya sahip olduğunu zannetmiyorum.
usta değil 140 numara kauçuklu greste kullansan her yağın kendine göre vizikosite si yani belirli çalışma sıcaklıklarında akmaya karşı gösterdiği direnç vardır. yağlar çalışma şartlarına göre seçilir. bir şanzımanın veya motor bloğunun çalışma şartları bakımından kullandıkları yağlardaki aradıkları özellikler; sürtünen parçalar arasında film tabakası oluşturarak sürtünme direncini azaltmak ve dolayısıyla ; fazla güç kaybını , fazla aşınmayı, fazla ısınmayı, önler. Isınan parçaları soğutur, çalışan yüzeyleri korozyona karşı korur, sürtünen yüzeyleri temizler ve metal parçacıkları filitreden geçirerek sistemi temizler ve bu düzeneklerdeki yağlama sistemleri; otomatik yağlama, basınçlı yağlama, çarpma yağlama , elle yağlama şekilnde olur kapalı sistemdir
zincir dişli sisteminde olay farklıdır; dış etkenlerden; su , çamur, devire bağlı olarak hava sirkülasyonu ve merkez kaç kuvvetiye dışarıya doğru sıçratma (kapalı sistemlerde çarpma yağlama diye tabir edilir) gibi unsurlara maruz kalır, siz zinciri yağladığınızı sanırsınız ama o yağ her yağlamada zincirden başka her yere gider ve pis bi görüntü olur , yağlama amacına ulaşmaz
ben tornacıyım ve çalışan parçalarda yağlamanın çok büyük bi önemi vardır.bizim dükkanda bir teneke gres yağıda var bal kıvamında şanzıman yağıda var ama ben yinede kalitesiyle tanınmış zincir yağlarını kullanıyorum, yağladıktan sonra bir müddet bekliyorum akmasın diye yani bunun bile uygulama tekniği var. yağ biraz pahalı, ama o-ring zincir fiyatı 150tl + zincir dişli 30$ + arka dişli 60$ = yaklaşık 330 tl + işçilik + ummadığın yerde zincir kopması sonucu moral bozukluğu
yaptığınız işe saygı duyuyorum. yapılmış örneklerde var zincirden başka jantla lastiğide yağlamış ALLAH göstermesin kazaya sebebiyet verir dolayısıyla her sistemin yağı ve uygulama şekli farklı
a
-
27 Ağustos 2013, 00:22
#20
ufukk adlı üyeden alıntı
usta değil 140 numara kauçuklu greste kullansan her yağın kendine göre vizikosite si yani belirli çalışma sıcaklıklarında akmaya karşı gösterdiği direnç vardır. yağlar çalışma şartlarına göre seçilir. bir şanzımanın veya motor bloğunun çalışma şartları bakımından kullandıkları yağlardaki aradıkları özellikler; sürtünen parçalar arasında film tabakası oluşturarak sürtünme direncini azaltmak ve dolayısıyla ; fazla güç kaybını , fazla aşınmayı, fazla ısınmayı, önler. Isınan parçaları soğutur, çalışan yüzeyleri korozyona karşı korur, sürtünen yüzeyleri temizler ve metal parçacıkları filitreden geçirerek sistemi temizler ve bu düzeneklerdeki yağlama sistemleri; otomatik yağlama, basınçlı yağlama, çarpma yağlama , elle yağlama şekilnde olur kapalı sistemdir
zincir dişli sisteminde olay farklıdır; dış etkenlerden; su , çamur, devire bağlı olarak hava sirkülasyonu ve merkez kaç kuvvetiye dışarıya doğru sıçratma (kapalı sistemlerde çarpma yağlama diye tabir edilir) gibi unsurlara maruz kalır, siz zinciri yağladığınızı sanırsınız ama o yağ her yağlamada zincirden başka her yere gider ve pis bi görüntü olur , yağlama amacına ulaşmaz
ben tornacıyım ve çalışan parçalarda yağlamanın çok büyük bi önemi vardır.bizim dükkanda bir teneke gres yağıda var bal kıvamında şanzıman yağıda var ama ben yinede kalitesiyle tanınmış zincir yağlarını kullanıyorum, yağladıktan sonra bir müddet bekliyorum akmasın diye yani bunun bile uygulama tekniği var. yağ biraz pahalı, ama o-ring zincir fiyatı 150tl + zincir dişli 30$ + arka dişli 60$ = yaklaşık 330 tl + işçilik + ummadığın yerde zincir kopması sonucu moral bozukluğu
yaptığınız işe saygı duyuyorum. yapılmış örneklerde var zincirden başka jantla lastiğide yağlamış ALLAH göstermesin kazaya sebebiyet verir dolayısıyla her sistemin yağı ve uygulama şekli farklı
a
çok güzel açıklamışsınız...
fakat resimlerdeki yağdan bahsediyorsanız...o sağı solu yağlayan 30 liralık ismini bilmediğim zincir yağının bırakmış olduğu iz motoru alalı 1 hafta oldu ve uzun yolda 200 kmde 1 yağlamadan sonraki izler....
bu sistemle istediğiniz kadar yağ verdiğinizden ve aç kapa lı olduğundan sıçratma derecesine gelmeden kapatabiliyorsun.bugün birz yol yaptım ve en ufak janta tekere yağ sıçrama olayı olmadı.
bu yüzden uzun yolda şurda durayımda motor zincir soğusunda zinciri yağlayayımda yağ sıçramasın diye az daha bekleyeyimde kurulayayımda eeee ne oldu birde bunu 300 400 kmde bir düşün.bütün yolu ben zincir için 1 2 3 saat neyse artık bekleyeyim.şimdi ben o kadar beklemem dersen sıcak zincire yağı vurunca ne olacak yağ iyice akışkanlaşacak...bu sefer senin yağladığın zincirde ilk harekette ne kadar yağ kalır...
neyse tartışmaya gerek yok herkesin tuttuğu kendine
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)