Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Otomatik Zincir Yağlama(Kendin Yap...Mutlu Ol)

    REKLAM ALANI
  1. #21
    ufukk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    kymco venox
    bakım yapmak istemiyorsan triger sistemi veya şaft sistemi kullanacaksın usta yapılan işin artısını eksisini tartışmayacaksak tuttuğun şeyle mutlu ol
    ero__ bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    10 Haziran 2012
    Şehir
    Burdur-Tefenni
    Motosikleti
    Mondial Sentör 150
    valf anahtar zincire en yakın yerde olmalı, anahtar yani musluk açılınca içinde kalan yağ fazladan akar sanırım

  3. #23
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    Alıntı egem1194 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valf anahtar zincire en yakın yerde olmalı, anahtar yani musluk açılınca içinde kalan yağ fazladan akar sanırım
    ,bende valf kapandığı zman hortumun içindeki akar diye düşünüyodum ama valf kapandığı için hava alamadığından sadece 1 2 damla akıyor oda seyir halinde olduğun için yere akmıyor.yaklaşık 400 500 km yaptım her yıkamadan sonra falan bu sistemle yağlıyorum şimdiye kadar bir sorun yaşamadım.

  4. #24
    gv650i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    HAREM ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    GV 650 HYOSUNG AGUİLA
    güzel ,bir şey düşünmüş uygulamışsınız ancak eksilerini söyliyeyim.ilave seloneid vana fazla akım çekecektir. birazda büyük ve montaj sıkıntısı olacak ilave elektirik ve tesisat . bunu vakkumlu yaparak daha kullanışlı yaparsınız akvaryum vanası yeride hava debi ayarlayıcısı ile çok hassas olarak damlamayı ayarlarsınız.Ben öyle yaptım motor çalışırken otamatik açılıp duruncada kapanıyor.ve maliyet 40 tl yi geçmez 140 numara yagla en güzel yaglamayı yapıyor.muadilleri 200 ero civarında kolay gelsin

  5. #25
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    Alıntı gv650i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güzel ,bir şey düşünmüş uygulamışsınız ancak eksilerini söyliyeyim.ilave seloneid vana fazla akım çekecektir. birazda büyük ve montaj sıkıntısı olacak ilave elektirik ve tesisat . bunu vakkumlu yaparak daha kullanışlı yaparsınız akvaryum vanası yeride hava debi ayarlayıcısı ile çok hassas olarak damlamayı ayarlarsınız.Ben öyle yaptım motor çalışırken otamatik açılıp duruncada kapanıyor.ve maliyet 40 tl yi geçmez 140 numara yagla en güzel yaglamayı yapıyor.muadilleri 200 ero civarında kolay gelsin
    teşekkür ederim bende konuyu araştırırken vakumlu sistemide gördümde vanayı aç kapat aklıma yatmadı.ama sizinki değişik sistem galiba.
    evet akım çekme konusunda daha öncede yazınızı okumuştum...ama ben sürekli yağlama yapmıyorum 200 250 kmde bir en fazla 1 dk açıyorum.yada yıkadıktan sonra 1 2 turlayıp gene 1 dk açıyorum.böylece fazla akım çekmesi o kadar etkileyeceğini sanmıyorum.yağ konusunda katılıyorum hiç sıçrama yok ve zincir hep yağlı kalıyor.

  6. #26
    rm125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2011
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    2010 Kanuni Caracal 200 & 2001 Suzuki Volusia 800
    Muğladan Eskişehire giderken zincirin fazla ısınmasıyla ivmelenmem yavaşlıyordu. idarelikten kullandığım yağları değerlendirdim :D

  7. #27
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    jack daniels güzel yağlanmıştır zincir
    rm125 bunu beğendi.

  8. #28
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı rm125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Muğladan Eskişehire giderken zincirin fazla ısınmasıyla ivmelenmem yavaşlıyordu. idarelikten kullandığım yağları değerlendirdim :D http://l1310.hizliresim.com/1g/4/t80wt.jpg
    vaaaay çok iyi fikir :D
    rm125 bunu beğendi.

  9. #29
    rm125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2011
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    2010 Kanuni Caracal 200 & 2001 Suzuki Volusia 800
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vaaaay çok iyi fikir :D
    teşekkürler vanayı %25 konumda açtım tül yol boyunca ve zincir yağlanması uzun yollarda çok önemli etken tabi oringsizse daha da önemli olduğunu anladım hem benzin tasarrufu 550 kmyi 13 litreyle gittiydim gelirken yağlama sistemi sayesinde 9 litreye düşürdü :D :D :D

  10. #30

    Üyelik
    15 Ocak 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF150 (2013)
    Alıntı gv650i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güzel ,bir şey düşünmüş uygulamışsınız ancak eksilerini söyliyeyim.ilave seloneid vana fazla akım çekecektir. birazda büyük ve montaj sıkıntısı olacak ilave elektirik ve tesisat . bunu vakkumlu yaparak daha kullanışlı yaparsınız akvaryum vanası yeride hava debi ayarlayıcısı ile çok hassas olarak damlamayı ayarlarsınız.Ben öyle yaptım motor çalışırken otamatik açılıp duruncada kapanıyor.ve maliyet 40 tl yi geçmez 140 numara yagla en güzel yaglamayı yapıyor.muadilleri 200 ero civarında kolay gelsin
    merhaba. selenoid valfin eksilerini yazmışsınız fakat her selenoid valf fazla akım çekmez ve hepsi büyük değildir.

  11. #31
    EKONOMİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2013
    Motosikleti
    MOTORU SATTIM GİTTİ
    daha basit bir sistem önerim var

    serumu ve hortumunu bilirsiniz en azından hastanede yatanlar bilir
    akvaryum hortumuyla benzer yapıda
    serum şişesine (poşetine) kullanılmış yağ konur 5w40 castrol edge (kalın yağ koyarsan akmayabilir)
    serum hortumu siyah cırt kelepçe yardımıyla zincirin üzerine sabitlenir
    arka tekerin dişlisinin üst kısmı uygun gibi fakat motorun gidişi ile damlalar geriye doğru düşecektir
    daha sonra serum hortumun yağ akış ayar butonu vasıtasıyla istenen damlama hızı ayarlanır
    istenirse aynı mekanizma ile akış tamamen kapatılır
    veya araya basit bir musluk koyarak akımı tamamen kesebilirsiniz veya açabilirsiniz
    şiddetiyle zırt pırt ayar çekmeniz gerekmez

    serum şişesini de selenin altına bir yere sabitledin mi gel keyfim gel

    veya bir plastik şişeyi ters çevir
    ucu aşağı baksın
    orneğin sıvı bulaşık deterjanı kutusu olabilir,
    içki şişesine hayır düşüp kırılabilir zarar verebilir ortalığa
    ucuna akvaryum hortumunu sıkıca tak
    bağladığın yeri japonla
    veya sıcak suda bekletip genleştir öyle tak

    hortumun az aşağısına bir musluk tak
    çevirdikçe akan sıvı miktarını ayarlarsın

    şişenin en üstüne de gene bir hortum bağla azcık uzat hava alsın ordan


    şaka maka motor yağ olmuş fotoya bakılırsa
    üstüne bulaşmadımı sorun yok
    silersin geçer
    mazotla gazyağıyla

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:04 ----------

    daha basit bir sistem önerim var

    serumu ve hortumunu bilirsiniz en azından hastanede yatanlar bilir
    akvaryum hortumuyla benzer yapıda
    serum şişesine (poşetine) kullanılmış yağ konur 5w40 castrol edge (kalın yağ koyarsan akmayabilir)
    serum hortumu siyah cırt kelepçe yardımıyla zincirin üzerine sabitlenir
    arka tekerin dişlisinin üst kısmı uygun gibi fakat motorun gidişi ile damlalar geriye doğru düşecektir
    daha sonra serum hortumun yağ akış ayar butonu vasıtasıyla istenen damlama hızı ayarlanır
    istenirse aynı mekanizma ile akış tamamen kapatılır
    veya araya basit bir musluk koyarak akımı tamamen kesebilirsiniz veya açabilirsiniz
    şiddetiyle zırt pırt ayar çekmeniz gerekmez

    serum şişesini de selenin altına bir yere sabitledin mi gel keyfim gel

    veya bir plastik şişeyi ters çevir
    ucu aşağı baksın
    orneğin sıvı bulaşık deterjanı kutusu olabilir,
    içki şişesine hayır düşüp kırılabilir zarar verebilir ortalığa
    ucuna akvaryum hortumunu sıkıca tak
    bağladığın yeri japonla
    veya sıcak suda bekletip genleştir öyle tak

    hortumun az aşağısına bir musluk tak
    çevirdikçe akan sıvı miktarını ayarlarsın

    şişenin en üstüne de gene bir hortum bağla azcık uzat hava alsın ordan


    şaka maka motor yağ olmuş fotoya bakılırsa
    üstüne bulaşmadımı sorun yok
    silersin geçer
    mazotla gazyağıyla

  12. #32
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    herkes vakumluyu öneriyor ama vakumlu sistemde musluğu aç kapat işi var...benim yaptığım sistemde tuşla yolda giderken aç kapa yapabiliyorsun.
    resimleri taze taze çekmiştim şimdi hçbir sağa sola bulaşma işi olmuyor...
    şimdi 140 no yağ kış soğuğunda jöle gibi oluyor ve akmayıp valfi de kapatmasını engelliyor.kışın daha ince yağ koymakta fayda var...

  13. #33
    samet10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Xmax 400
    bu işi ticarete dökmelisin bence

  14. #34

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Güzel bir uygulama olmuş elinize sağlık, toplam maaliyet, ve arka dişli yerine Ön dişliden/yakınından yağlama yapılsa idi sakıncası olurmuydu yoksa yerden dolayımı arkaya alındı?

    Arka tekere yağ vs, beni ürküten bir görüntü, Ön dişli tarafından skınca olmuyor ise yapılası proce, seyir halinde tuşa basıldığında kaç saniye tutuyorsunuz?

    Bir video olsa idi eyi olcaadı

  15. #35
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel bir uygulama olmuş elinize sağlık, toplam maaliyet, ve arka dişli yerine Ön dişliden/yakınından yağlama yapılsa idi sakıncası olurmuydu yoksa yerden dolayımı arkaya alındı?

    Arka tekere yağ vs, beni ürküten bir görüntü, Ön dişli tarafından skınca olmuyor ise yapılası proce, seyir halinde tuşa basıldığında kaç saniye tutuyorsunuz?

    Bir video olsa idi eyi olcaadı
    toplam maliyet sadece selonoid valf denilen aç kapa yapan parça 20 25 tl gerisi ıvır zıvır... ben baya araştırmıştım ön dişliye göre bi sistem görmedim yapılmasıda baya zor olur çünkü ön dişli kapalı bi yerde ve tutturacak yer zor olur diye düşünüyorum...yolda giderken çok hızlı değilde yavaş 1.viteste 30 sn civarı açık bırakınca yeterli oluyor veya durup bi bakıp tamam güzel yağlanmış diyene kadarda yapabilirsin...ilk zamanlar tekere sıçratma olur ama alışınca ayarını bildiğinden tekere yağ atma işi olmuyor. ben halen daha kullanıyorum..motoru yıkayıp temizledikten sonra motul zincir yağı ile uzun veya zincir yağsız kaldığı zaman bu sistemi kullanıyorum...sadece kışın 90 no yağ kalın oluyor ve valf kapanırken biraz zorlanıyor onuda biraz ince yağ ile çözüyoruz..
    Carbondioxid bunu beğendi.

  16. #36
    ESGEL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2014
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    benim yok oğlumun ki Jinlun 250S
    hlal olsun size.......

  17. #37
    EKONOMİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2013
    Motosikleti
    MOTORU SATTIM GİTTİ
    Alıntı gv650i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güzel ,bir şey düşünmüş uygulamışsınız ancak eksilerini söyliyeyim.ilave seloneid vana fazla akım çekecektir. birazda büyük ve montaj sıkıntısı olacak ilave elektirik ve tesisat . bunu vakkumlu yaparak daha kullanışlı yaparsınız akvaryum vanası yeride hava debi ayarlayıcısı ile çok hassas olarak damlamayı ayarlarsınız.Ben öyle yaptım motor çalışırken otamatik açılıp duruncada kapanıyor.ve maliyet 40 tl yi geçmez 140 numara yagla en güzel yaglamayı yapıyor.muadilleri 200 ero civarında kolay gelsin
    fazla akim cekmesi nedeniyle oluşabilecek zararları role denen aletle onluyorlarmis

    güçlü korna takanlar da role kullanıyor

    bkz.

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...ml#post3471575

  18. #38
    gv650i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    HAREM ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    GV 650 HYOSUNG AGUİLA
    Alıntı EKONOMİ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fazla akim cekmesi nedeniyle oluşabilecek zararları role denen aletle onluyorlarmis

    güçlü korna takanlar da role kullanıyor

    bkz.

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...ml#post3471575
    evet röle anahtarı korur ancak akım motorun altarnatörünü yorar kısa süreli olunca önemli değil ama sürekli yaglama daha iyi netice verir vakkumluda motor çalıştıgı anda yaglama başlar durdurncıya kadar ayarladıgın debide yaglama oldugu için zincirde ısınma aşınma olmaz ayrıca bir musluk açıp kapamaya gerek yok bir kaç denemeden sonra tam ayarı yakalarsınız sıçratma vs olmaz istiyen arasın yarımcı olayım en kolay ve verimli sistem vakumlu zaten 200 euro ya satılanlarda vakkumlu yapmış kolay gelsin aramak istiyen 5322124353


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)