bakım yapmak istemiyorsan triger sistemi veya şaft sistemi kullanacaksın usta yapılan işin artısını eksisini tartışmayacaksak tuttuğun şeyle mutlu ol
bakım yapmak istemiyorsan triger sistemi veya şaft sistemi kullanacaksın usta yapılan işin artısını eksisini tartışmayacaksak tuttuğun şeyle mutlu ol
valf anahtar zincire en yakın yerde olmalı, anahtar yani musluk açılınca içinde kalan yağ fazladan akar sanırım
,bende valf kapandığı zman hortumun içindeki akar diye düşünüyodum ama valf kapandığı için hava alamadığından sadece 1 2 damla akıyor oda seyir halinde olduğun için yere akmıyor.yaklaşık 400 500 km yaptım her yıkamadan sonra falan bu sistemle yağlıyorum şimdiye kadar bir sorun yaşamadım.
güzel ,bir şey düşünmüş uygulamışsınız ancak eksilerini söyliyeyim.ilave seloneid vana fazla akım çekecektir. birazda büyük ve montaj sıkıntısı olacak ilave elektirik ve tesisat . bunu vakkumlu yaparak daha kullanışlı yaparsınız akvaryum vanası yeride hava debi ayarlayıcısı ile çok hassas olarak damlamayı ayarlarsınız.Ben öyle yaptım motor çalışırken otamatik açılıp duruncada kapanıyor.ve maliyet 40 tl yi geçmez 140 numara yagla en güzel yaglamayı yapıyor.muadilleri 200 ero civarında kolay gelsin
teşekkür ederim bende konuyu araştırırken vakumlu sistemide gördümde vanayı aç kapat aklıma yatmadı.ama sizinki değişik sistem galiba.
evet akım çekme konusunda daha öncede yazınızı okumuştum...ama ben sürekli yağlama yapmıyorum 200 250 kmde bir en fazla 1 dk açıyorum.yada yıkadıktan sonra 1 2 turlayıp gene 1 dk açıyorum.böylece fazla akım çekmesi o kadar etkileyeceğini sanmıyorum.yağ konusunda katılıyorum hiç sıçrama yok ve zincir hep yağlı kalıyor.
jack daniels güzel yağlanmıştır zincir
daha basit bir sistem önerim var
serumu ve hortumunu bilirsiniz en azından hastanede yatanlar bilir
akvaryum hortumuyla benzer yapıda
serum şişesine (poşetine) kullanılmış yağ konur 5w40 castrol edge (kalın yağ koyarsan akmayabilir)
serum hortumu siyah cırt kelepçe yardımıyla zincirin üzerine sabitlenir
arka tekerin dişlisinin üst kısmı uygun gibi fakat motorun gidişi ile damlalar geriye doğru düşecektir
daha sonra serum hortumun yağ akış ayar butonu vasıtasıyla istenen damlama hızı ayarlanır
istenirse aynı mekanizma ile akış tamamen kapatılır
veya araya basit bir musluk koyarak akımı tamamen kesebilirsiniz veya açabilirsiniz
şiddetiyle zırt pırt ayar çekmeniz gerekmez
serum şişesini de selenin altına bir yere sabitledin mi gel keyfim gel
veya bir plastik şişeyi ters çevir
ucu aşağı baksın
orneğin sıvı bulaşık deterjanı kutusu olabilir,
içki şişesine hayır düşüp kırılabilir zarar verebilir ortalığa
ucuna akvaryum hortumunu sıkıca tak
bağladığın yeri japonla
veya sıcak suda bekletip genleştir öyle tak
hortumun az aşağısına bir musluk tak
çevirdikçe akan sıvı miktarını ayarlarsın
şişenin en üstüne de gene bir hortum bağla azcık uzat hava alsın ordan
şaka maka motor yağ olmuş fotoya bakılırsa
üstüne bulaşmadımı sorun yok
silersin geçer
mazotla gazyağıyla
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:04 ----------
daha basit bir sistem önerim var
serumu ve hortumunu bilirsiniz en azından hastanede yatanlar bilir
akvaryum hortumuyla benzer yapıda
serum şişesine (poşetine) kullanılmış yağ konur 5w40 castrol edge (kalın yağ koyarsan akmayabilir)
serum hortumu siyah cırt kelepçe yardımıyla zincirin üzerine sabitlenir
arka tekerin dişlisinin üst kısmı uygun gibi fakat motorun gidişi ile damlalar geriye doğru düşecektir
daha sonra serum hortumun yağ akış ayar butonu vasıtasıyla istenen damlama hızı ayarlanır
istenirse aynı mekanizma ile akış tamamen kapatılır
veya araya basit bir musluk koyarak akımı tamamen kesebilirsiniz veya açabilirsiniz
şiddetiyle zırt pırt ayar çekmeniz gerekmez
serum şişesini de selenin altına bir yere sabitledin mi gel keyfim gel
veya bir plastik şişeyi ters çevir
ucu aşağı baksın
orneğin sıvı bulaşık deterjanı kutusu olabilir,
içki şişesine hayır düşüp kırılabilir zarar verebilir ortalığa
ucuna akvaryum hortumunu sıkıca tak
bağladığın yeri japonla
veya sıcak suda bekletip genleştir öyle tak
hortumun az aşağısına bir musluk tak
çevirdikçe akan sıvı miktarını ayarlarsın
şişenin en üstüne de gene bir hortum bağla azcık uzat hava alsın ordan
şaka maka motor yağ olmuş fotoya bakılırsa
üstüne bulaşmadımı sorun yok
silersin geçer
mazotla gazyağıyla
herkes vakumluyu öneriyor ama vakumlu sistemde musluğu aç kapat işi var...benim yaptığım sistemde tuşla yolda giderken aç kapa yapabiliyorsun.
resimleri taze taze çekmiştim şimdi hçbir sağa sola bulaşma işi olmuyor...
şimdi 140 no yağ kış soğuğunda jöle gibi oluyor ve akmayıp valfi de kapatmasını engelliyor.kışın daha ince yağ koymakta fayda var...
bu işi ticarete dökmelisin bence
Güzel bir uygulama olmuş elinize sağlık, toplam maaliyet, ve arka dişli yerine Ön dişliden/yakınından yağlama yapılsa idi sakıncası olurmuydu yoksa yerden dolayımı arkaya alındı?
Arka tekere yağ vs, beni ürküten bir görüntü, Ön dişli tarafından skınca olmuyor ise yapılası proce, seyir halinde tuşa basıldığında kaç saniye tutuyorsunuz?
Bir video olsa idi eyi olcaadı
toplam maliyet sadece selonoid valf denilen aç kapa yapan parça 20 25 tl gerisi ıvır zıvır... ben baya araştırmıştım ön dişliye göre bi sistem görmedim yapılmasıda baya zor olur çünkü ön dişli kapalı bi yerde ve tutturacak yer zor olur diye düşünüyorum...yolda giderken çok hızlı değilde yavaş 1.viteste 30 sn civarı açık bırakınca yeterli oluyor veya durup bi bakıp tamam güzel yağlanmış diyene kadarda yapabilirsin...ilk zamanlar tekere sıçratma olur ama alışınca ayarını bildiğinden tekere yağ atma işi olmuyor. ben halen daha kullanıyorum..motoru yıkayıp temizledikten sonra motul zincir yağı ile uzun veya zincir yağsız kaldığı zaman bu sistemi kullanıyorum...sadece kışın 90 no yağ kalın oluyor ve valf kapanırken biraz zorlanıyor onuda biraz ince yağ ile çözüyoruz..
hlal olsun size.......
fazla akim cekmesi nedeniyle oluşabilecek zararları role denen aletle onluyorlarmis
güçlü korna takanlar da role kullanıyor
bkz.
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...ml#post3471575
evet röle anahtarı korur ancak akım motorun altarnatörünü yorar kısa süreli olunca önemli değil ama sürekli yaglama daha iyi netice verir vakkumluda motor çalıştıgı anda yaglama başlar durdurncıya kadar ayarladıgın debide yaglama oldugu için zincirde ısınma aşınma olmaz ayrıca bir musluk açıp kapamaya gerek yok bir kaç denemeden sonra tam ayarı yakalarsınız sıçratma vs olmaz istiyen arasın yarımcı olayım en kolay ve verimli sistem vakumlu zaten 200 euro ya satılanlarda vakkumlu yapmış kolay gelsin aramak istiyen 5322124353
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)