A'dan Z'ye 0'dan bobber adı da Biber hem de dizel
-
Reklamlar
-
Moderatör
Düzenlesek mi ? Kolay gelsin bu arada ;)
Geç kaldım sen düzenlemişsin bile, resimler gözükmüyordu du
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
Abi o kadar anlattın resimler az olmuş sanki.Kendi yaptığının yeri başkadır.
Bir de şu offroad-kart ın hala duruyorsa onun da resimlerini görmek isterim.
-
ÖZALTIN adlı üyeden alıntı
Abi o kadar anlattın resimler az olmuş sanki.Kendi yaptığının yeri başkadır.
Bir de şu offroad-kart ın hala duruyorsa onun da resimlerini görmek isterim.
100 üstünde resim var az az ekliyorum.Konuyla alakası yok ama onun da yapım aşamasından bir foto:
ÖFKE GEÇİCİ BİR ÇILGINLIKTIR;HÜKMETMEYE BAK,YOKSA O SANA HÜKMEDER.
HORATIUS
-
Tamam o zaman, devamını bekliyoruz..
-
güzel bir çalışma olacağına inanıyorum, konuyu takipteyiz.Birde bir şey sormak istiyorum acaba şasiyi kendiniz yapıyorsunuz ya şasi numarası falan nasıl olacak?
-
Keşke internetten 10-15 dolara alabileceğiniz bir plan dahilinde çalışsaydınız.
Fazla kafa ütülemeden size kadro geometrisinin öneminden bahsedeyim. Bundan sonraki çalışmalarda bunu göz önünde bulundurun.
4 tekerlekli araçlardan farklı olarak , İki tekerlekli araçların şase imalatında mümkün olan en az iskelet yapıyla , münkün olan en sağlam şase yapılması amaçlanır. Plan edinip dikkatli incelendiğinizde birbiri içinde yer alan bir sürü üçgen yapı görürsünüz. Burada en az metal kullanılarak en hafif yapı elde edinilmek istenir.
Ayrıca "burası önemlidir " Motorun sabit yapısıyla birlikte sürücününde toplam ağırlığı ve oturma şekli göz önüne alınarak sistemin birleşik ağırlık merkezinin yere mümkün olduğu kadar yakın olması amaçlanır.İskelet yapısı öncelikle ağırlık merkezi hesaplanarak tasarlanır.
Ağırlık merkezi ne kadar yere yakınsa sürüş o kadar akıcı hale gelir.Eğer ağırlık merkezi çok yukarda kalırsa motoru zaptetmek o kadar zorlaşır.Anlayabildiğim kadarıyla tamemen göz kararı bir yapı oluşturuyorsunuz. Size tavsiyem daha ileri gitmeden ve daha çok masraf etmeden denenmiş bir modelin bir planı edinmeniz. Yoksa dış görünüm olarak harika görünen ancak kullanımı oldukça rahatsız ve güvenlik açısından son derece riskli bir modeliniz olur. Kaynaklarıda profesyonel bir kaynakçıya kontrol ettirin. eğer olmamışsa işin uzmanına yeniden yaptırın ki yaptığınız şase rijit hale gelebilsin. Yoksa en ufak bir basınç artışında veya bir çukura girdiğinizde alacağınız darbe etkisi sonucu , hatta motorun titreşiminden bile oluşacak vibrasyon etkisiyle bile , altınızdaki şase dağılabilir.
Ağırlık merkezi ile alakalı bir örnek vereyim. İp cambazları , yüksek mesefede gerilmiş bir ipte yürürken uzun ve ağırca bir denge çubuğu kullanırlar. yoksa o ipte yürüyemezler. Çünkü bu sopayı sağa sola sallayarak ve sopanın kendi ağırlığı sayesinde vucudun ağırlık merkezini bel seviyesinden diz kapağının altına kadar çekebilirler.Ağırlık merkezi diz kapağının altına çekildiğinde , ipte yürüyüp ilerlerken dengede n yapılacak bir hata, bel seviyesiyken yapılacak, birebir aynı hataya oranla çok daha uzun bir sürede ve çok daha kolay düzeltilebilinir.
Kısaca bir plan edinin ve o planda belirtilen her hususu dikkate alarak çalışın.Kullanılacak metali bile planda belirtilen metalden bulup çalışın. neticede oldukça büyük bir zaman , emek ve para harcayacaksınız. Ortaya çıkaratacağınız model bunlara değer olsun.
Eğer yolda sürmekte isteyeceğiniz bir motor yapmaya çalışıyorsanız , Sizin yerinizde olsaydım bir makine mühendisinden yardım alırdım.
-
Motoru bıtırmemısmiydin?Yenımı paylasıyorsun fotografları?Fotograflardan gordugum kadarıyla kullandıgın malzeme krom değil.Motor çeliği?çap 21,4 mm? Çap olarak en 25mm ve etli malzemeyi tercih etmeliydin.Şayet krom kullanmayacaksan.Aks bağlantıları ince gibi 9 veya 10mm'lik plaka kullanmanda fayda var.Kaynak konusunda; sağlamlık(dayanıklılık) olarak oksijen kaynağı,karbon veya argon kaynağı kullanmalısın.Elektrot kaynağının dezavantajları avantajlarına göre oldukça fazla.Rake açısı için gönye mi kullandın?
-
Arka tekeri ters oturmuşsunuz zincir dişlisi sol tarafta olacak.
-
Deli Çerkes adlı üyeden alıntı
Keşke internetten 10-15 dolara alabileceğiniz bir plan dahilinde çalışsaydınız.
Fazla kafa ütülemeden size kadro geometrisinin öneminden bahsedeyim. Bundan sonraki çalışmalarda bunu göz önünde bulundurun.
4 tekerlekli araçlardan farklı olarak , İki tekerlekli araçların şase imalatında mümkün olan en az iskelet yapıyla , münkün olan en sağlam şase yapılması amaçlanır. Plan edinip dikkatli incelendiğinizde birbiri içinde yer alan bir sürü üçgen yapı görürsünüz. Burada en az metal kullanılarak en hafif yapı elde edinilmek istenir.
Ayrıca "burası önemlidir " Motorun sabit yapısıyla birlikte sürücününde toplam ağırlığı ve oturma şekli göz önüne alınarak sistemin birleşik ağırlık merkezinin yere mümkün olduğu kadar yakın olması amaçlanır.İskelet yapısı öncelikle ağırlık merkezi hesaplanarak tasarlanır.
Ağırlık merkezi ne kadar yere yakınsa sürüş o kadar akıcı hale gelir.Eğer ağırlık merkezi çok yukarda kalırsa motoru zaptetmek o kadar zorlaşır.Anlayabildiğim kadarıyla tamemen göz kararı bir yapı oluşturuyorsunuz. Size tavsiyem daha ileri gitmeden ve daha çok masraf etmeden denenmiş bir modelin bir planı edinmeniz. Yoksa dış görünüm olarak harika görünen ancak kullanımı oldukça rahatsız ve güvenlik açısından son derece riskli bir modeliniz olur. Kaynaklarıda profesyonel bir kaynakçıya kontrol ettirin. eğer olmamışsa işin uzmanına yeniden yaptırın ki yaptığınız şase rijit hale gelebilsin. Yoksa en ufak bir basınç artışında veya bir çukura girdiğinizde alacağınız darbe etkisi sonucu , hatta motorun titreşiminden bile oluşacak vibrasyon etkisiyle bile , altınızdaki şase dağılabilir.
Ağırlık merkezi ile alakalı bir örnek vereyim. İp cambazları , yüksek mesefede gerilmiş bir ipte yürürken uzun ve ağırca bir denge çubuğu kullanırlar. yoksa o ipte yürüyemezler. Çünkü bu sopayı sağa sola sallayarak ve sopanın kendi ağırlığı sayesinde vucudun ağırlık merkezini bel seviyesinden diz kapağının altına kadar çekebilirler.Ağırlık merkezi diz kapağının altına çekildiğinde , ipte yürüyüp ilerlerken dengede n yapılacak bir hata, bel seviyesiyken yapılacak, birebir aynı hataya oranla çok daha uzun bir sürede ve çok daha kolay düzeltilebilinir.
Kısaca bir plan edinin ve o planda belirtilen her hususu dikkate alarak çalışın.Kullanılacak metali bile planda belirtilen metalden bulup çalışın. neticede oldukça büyük bir zaman , emek ve para harcayacaksınız. Ortaya çıkaratacağınız model bunlara değer olsun.
Eğer yolda sürmekte isteyeceğiniz bir motor yapmaya çalışıyorsanız , Sizin yerinizde olsaydım bir makine mühendisinden yardım alırdım.
Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.Yabancı bir forumdan edindiğim bir bilgiye göre ağırlık merkezinin yüksekliğini ayarladım.O kadar da göz kararı değil yani.Ama netice de elimde bir plan yok.Beğendiğim şekilde ilerleme olmasına rağmen gene de belli başlı ölçüler vardı elimde.Örneğin;sele yüksekliği,ön ve arka aks mesafesi,main bone,back bone ölçüleri v.s gibi ölçüler.Geriye dönüş diye bir şansım yok artık.Çünkü,bitti gibi.İlk izlenimim biraz fazla atak ve hızı düşük.Biraz da göze batıyor.İlginiz için tekrar teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:10 ----------
greyhorse adlı üyeden alıntı
Motoru bıtırmemısmiydin?Yenımı paylasıyorsun fotografları?Fotograflardan gordugum kadarıyla kullandıgın malzeme krom değil.Motor çeliği?çap 21,4 mm? Çap olarak en 25mm ve etli malzemeyi tercih etmeliydin.Şayet krom kullanmayacaksan.Aks bağlantıları ince gibi 9 veya 10mm'lik plaka kullanmanda fayda var.Kaynak konusunda; sağlamlık(dayanıklılık) olarak oksijen kaynağı,karbon veya argon kaynağı kullanmalısın.Elektrot kaynağının dezavantajları avantajlarına göre oldukça fazla.Rake açısı için gönye mi kullandın?
Sayın greyhorse size de elektrik aksamlarındaki yardımlaınız için önelikle burdan teşekkür ederim.Aslında kendisi çoktan bitmesine rağmen sanzıman ve boyadaki sorundan dolayı fotoğrafları yeni paylaşıyorum.Kaynak konusundaki görüşlerinize katılıyorum.Eletrot kaynağının tek avantajı var o da elimde olmasıdır.Rake,açı olçerle ayarlandı.Motosiklet,moturun yapısı itibari ile hem alt hem de üst şasenin birleştirilmesiyle oluşuyor.Üst şase 3/4" yaklasık 27 mm çap yaklaşık et kalınlığı 3mm'den oluşuyor(arka çatal hariç).Arka aks bağlantı konusunda da 10mm idealdir.Bu görüşlerinizin hepsini diğer projem de uygulayacağım.Zaten bu sadece el alışkanlığım olsun diye yaptım.Ama sağlam olmasına da biraz da dikkat ettim.Bu arada da arka fren sorununu da çözdüm.Saygılar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:21 ----------
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Arka tekeri ters oturmuşsunuz zincir dişlisi sol tarafta olacak.
Öylesini koydum.Dişli gerçekte sol taraftadır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:24 ----------
Bobbers20 adlı üyeden alıntı
güzel bir çalışma olacağına inanıyorum, konuyu takipteyiz.Birde bir şey sormak istiyorum acaba şasiyi kendiniz yapıyorsunuz ya şasi numarası falan nasıl olacak?
Teşekkürler siz işin sonunu bekleyin."Hem de" diye bir başlık attım.Bunu sonunda göreceğiz.
ÖFKE GEÇİCİ BİR ÇILGINLIKTIR;HÜKMETMEYE BAK,YOKSA O SANA HÜKMEDER.
HORATIUS
-
Eline sağlık.Sorunu cozdugune sevındım,rica ederim.Arka , arkaya sormamın nedeni;Motoru bitirdikten sonra paylaşıyor olmandan.İlerleme kaydettikçe paylaşsaydın ,bir çok konuda yardımcı olunabilirdi.Eh bitime gelmişsin.elektrot kaynagının ısıya hakımıyetı az,nufuz , curuf olayı,dıkıs noksanlıgı sıkıntıları var aslında elındekıyle puntalayıp yakınında kı bır kaynakcıya yaptırabılırdın.Dedigin gibi ilk'i tecrube kazanmıs oluyorsun bır dahakınde olculendırmede,kaynakta az sıkıntı yasarsın. Aaha az sok , tak olur.Yukseklik,uzunluk cok ıyı bıraz daha ındırsen kasıs ve kaldırımlar sıkıntı yaratır.Eh kım o kadar kılo kaybetse seri olur
-
05 Haziran 2013, 11:04
#12
greyhorse adlı üyeden alıntı
Eline sağlık.Sorunu cozdugune sevındım,rica ederim.Arka , arkaya sormamın nedeni;Motoru bitirdikten sonra paylaşıyor olmandan.İlerleme kaydettikçe paylaşsaydın ,bir çok konuda yardımcı olunabilirdi.Eh bitime gelmişsin.elektrot kaynagının ısıya hakımıyetı az,nufuz , curuf olayı,dıkıs noksanlıgı sıkıntıları var aslında elındekıyle puntalayıp yakınında kı bır kaynakcıya yaptırabılırdın.Dedigin gibi ilk'i tecrube kazanmıs oluyorsun bır dahakınde olculendırmede,kaynakta az sıkıntı yasarsın. Aaha az sok , tak olur.Yukseklik,uzunluk cok ıyı bıraz daha ındırsen kasıs ve kaldırımlar sıkıntı yaratır.Eh kım o kadar kılo kaybetse seri olur
Yaptıkça koymak en mantıklısı ama daha eline tornivida değmemiş,ne teknik ne de mekanik olarak en ufak bir bilgisi olmayan insanların "Şöyle yapsaydın böyle yapsaydın gibi gıcık edici tavsiyelerini" önceden elgellemiş oldum.Yoksa sizin gibi deli çerkes gibi arkadaşların hem mekanik hem de teorik olarak deneyimlerinden faydalanmak projeleri mükemmele doğru yaklaştırır.Saygılar,sevgiler... [IMG][/IMG][IMG][/IMG][IMG][/IMG]
ÖFKE GEÇİCİ BİR ÇILGINLIKTIR;HÜKMETMEYE BAK,YOKSA O SANA HÜKMEDER.
HORATIUS
-
12 Haziran 2013, 15:52
#13
-
12 Haziran 2013, 16:35
#14
gözlerim yaşararak takip ediyorum
benim de böyle bir hayalim var
-
13 Haziran 2013, 12:18
#15
jackonbir adlı üyeden alıntı
gözlerim yaşararak takip ediyorum
benim de böyle bir hayalim var
İlginiz için teşekkürler.Siz takibe devam edin.Çünkü,hiç göremeyeceğiniz bir motosiklet ortaya çıkacak.Dikkat edin bobber olarak kastetmiyorum.Başlığın sonun da "Hem de " ibaresi var.Bekleyin ve görün.Saygılar ve sevgiler....
ÖFKE GEÇİCİ BİR ÇILGINLIKTIR;HÜKMETMEYE BAK,YOKSA O SANA HÜKMEDER.
HORATIUS
-
13 Haziran 2013, 12:35
#16
Valla ortaya nasıl bir şey çıkacagını kestirmek zor işiniz de kolay degil, haydi rastgele
-
13 Haziran 2013, 12:45
#17
ellerine sağlık iyi gidiyor...
-
13 Haziran 2013, 14:23
#18
Motosiklet Eğitmeni
-
14 Haziran 2013, 13:59
#19
Boru bükmeden bahsetmişsin,Kendi büküm aletinimi yaptın?
Arkadaş depresyona girmeyin diye dozu ayarlıyor. İlk gördügümde motorun konulacagı yer büyük ve hayli yuksek diye dusundum.Acaba dedim motosiklet motoru dışında bir motor'mu?Çünkü benimde böyle bir planım var.Hatta hurdacıdan bir jeneratör aldım bile.Sonra youtube'dan araştırma yaparken senin eklediğin video'yu gördüm.Süper,Eline sağlık
-
21 Haziran 2013, 10:16
#20
greyhorse adlı üyeden alıntı
Boru bükmeden bahsetmişsin,Kendi büküm aletinimi yaptın?
Arkadaş depresyona girmeyin diye dozu ayarlıyor.
İlk gördügümde motorun konulacagı yer büyük ve hayli yuksek diye dusundum.Acaba dedim motosiklet motoru dışında bir motor'mu?Çünkü benimde böyle bir planım var.Hatta hurdacıdan bir jeneratör aldım bile.Sonra youtube'dan araştırma yaparken senin eklediğin video'yu gördüm.Süper,Eline sağlık
Evet,boru bükme makinamı hidro-mekanik olarak yaptım.20 ton luk bir kriko kullandım.Borular çok rahat büküldü ama isteğidim güzellikte olamadı.Kalıp için malum tornacıya 2.defa müracat etmek gerekti.E o da bildiğiniz gibi extra masraf (ama ne masraf)olduğu için bu sistemi bıraktım.Bütçemi sadece 1 kez deneme yanılma yöntemine göre ayarladım.Bunda da hakkım bitti.Ondan sonra boru bükme sistemini iman kuvvetine dayalı olan iman-mekanik olarak düzenledim ve turnayı gözünden vurdum.Çok hassas olmasa da neredeyse aynı.Doğrusu motorun konacağı yer bana da yüksek gelmişti ama motor olmadığı halde ölçülerden yola çıktım ve cuk diye oturudu.Siz bir de son halini görün mükemmel olmasa da benim yaptığıma inanan pek yok.Son olarak redüksiyon ayarlamaları yapıyorum.Begendiğinize çok sevindim.Saygılar.....
ÖFKE GEÇİCİ BİR ÇILGINLIKTIR;HÜKMETMEYE BAK,YOKSA O SANA HÜKMEDER.
HORATIUS
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)