slm arkadaşlar elimde kanuni racer motoru var bunu 125 kt nin modifiyesinde kullanmayı düşünüyorum yalnız bilmediğim bişey var hava soğutmalı olan bu motor bloğunu su soğutmaya çevire bilirmiyiz ????
slm arkadaşlar elimde kanuni racer motoru var bunu 125 kt nin modifiyesinde kullanmayı düşünüyorum yalnız bilmediğim bişey var hava soğutmalı olan bu motor bloğunu su soğutmaya çevire bilirmiyiz ????
olmaz!
su devir daim pompası+hortumlar+silindir+radyatör+termostart
komle motor yani
su soğutmalıya çeviremezsin ama yağ soğutmaya çevrilebilir..
nasıl bu işin altından kalka birim peki arkadaşlar amacım uzun yolda performanstan düşmesin diyeceksiniz ki ugrasma yeni blok al zaten baştan sona iyi masraf isteyecek sıfırdan yapılacağı için 200 cc 125 kt için de maksimum sınır olarak düşünüyorum güvenlik nedeniyle uğraşım birde yapa bilirim güzel olacak niyetinde örneğin iyi takım lastikler arka jantın racıng jantı olarak değişmesi bunu tutacak maşanın temini işçiliği vs yag soğutmalı olarak nasıl hallede biliriz peki su sogutmlı mumkun değilse ...???
Cok kolay satip su sogutmali 1 motor aliyorsunuz
O kadar emek ve masrafa değecek bir motosiklet değil yapılabilirse bile. Ki şimdiki hava soğutmalılar da eski motorlar gibi şişip kalmıyor kolay kolay.
gerçekten kardeşim cok düşündüm cok araştırdım gidip bir harley şase bulmak daha pahallı en iyisi bu dönüştürme işinden vaz geçip plan dahilinde ilerlemek emeğin ve masrafların farkındayım inanın ki çalınan fazerimden sonra bunu duşundum durdum hem ucuz görünsün şasesi itibariyle hemde çalınmaya karsı itibar edilmesin amacım bu yoksa yine gönlüm buyuk cc bir makine diyor
Ben ister su ister yağ soğutmalıya çevirilebileceğini yada çevirilebilmiş olsa bile beklenen verimin alınabileceğine inanmıyorum. Şu sebeplerdendir ki:
1. Hava soğutmalı olarak tasarlanan motorlarda hava arasından geçsin, bloğu soğuk (!) tutsun diye kanatlar olur. Bunların tıraşlanması gerek. Bloğun et kalınlığı incelecek.
2. Bloğun ve silindir kapağının içinde soğutma sıvısının dolaşması için kanallar açılacak. Bloğun ve kapağın et kalınlığı azalacak ve bu sebeple silindirdeki yanmadan ortaya çıkan basıncın üstüne bu kanallardaki basınç eklenecek.
Devir daim, termostat ve diğer bağlantıların sızdırmazlığının sağlanabilmesi dışında yukarda basitçe açıklamaya çalıştığım işlemlere hava ile soğuma için tasarlanan blok ve kapağın dayanabileceğini düşünmüyorum.
Çevirebilirsin ama bikaç racer parasına mal olur. En sonunda da herşey çöp olur. Olan parana olur. Vaz geç bu sevdadan.
Amacın birşey ıspatlamak yada kendini denemek değil. Ucuza mal etmekse yok öyle bir yöntem.
Amacın ne pahasına olursa olsun neye mal olursa olsun bunu yapmak istiyorum dersen her konuda yardımcı oluruz. ( bi 10 binde kenarda olsun lazım olur .)
al sana su soğutmalı orjinal motor
o motora bu kadar masraf yapmalısın bu hale gelsin,
bu hali hazırda herşeyi düşünülmüş
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-skygo-acil-satilik-2007-skygo-54798512/detay
suzuki address 50cc=)yamaha dt125=)93 gs500=)99 gs500=)yamaha tt600=)99 er5=) virago 250=)92 kle500=)2004 gs500=) 2005 fazer)
Yapılması mümkün olmayan birşeydir. Benzetmek gerekirse radyatörle ısıtılan evi, yerden ısıtmaya döndürmek ayarında bir iştir ama bu işin sonunda sistem çalışmaz hale gelir. Ayrıca uzun yolda performans neden düşecekmiş onu anlamadım ?
Motorlar belli bir sıcaklık aralığında uzun ömürlü ve verimli çalışır. hava soğutmalı motora uzun yolda bişey olmaz... hava soğutmalı motoru su soğutmaya çevirmeye kalkarsan, profesyonelce yapamazsan, ki bu soruyu sorduğuna göre bu mümkün değil motora zarardan başka bişey olmaz.
Havadan sudan şeyler bunlar. yağ soğutma işe yarar. yapması da kasvetli olmaz. lakin, bu sefer de motorun optimum sıcaklığından daha düşük sıcaklıkta çalışma riski olur. bu da iyi değil. motor ömrü kısalır. aşınma artar.performans düşer. tabi iyi yapılır yada denk gelirse düşmeyedebilir
bu yasarmı harbiden yahuu iş görür yoksa
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:45 ----------
gerçekten arkadaşlar cevaplar cok tatmin edici ve net cok teşekkürler..
yapamazsın çünkü hava soğutmalı motorda silindir içinde antifriz suyunın dolaşması için kanallar yoktur
sana bunu verelim üstad kafan rahat çalınırsa ardına bile bakmazssın görünüşüne aldanma sakın ! özellikle öyle tasarlandı , bir güvenlik sistemi var ki sorma gitsin kontak anahtarı nekine motoru çalıştırmak için oto elektirikçi olman lazım çinli arkadaşlar kusumu hoşgörsün anahtar bırakmacasına 100 cc katagorisinde kapışacakları beklerim benimkinde anahtar olmadığı için sorun yok tabi
şaka biryana hava soğutmalı motoru su soğutmalıya çevirmek ama bunu olması gerektiği gibi yapabilmek bizim gibi insanlar için imkansızdır tabi yeniden sıfır motor üreten bir fabrikanız yok ise uğraştığına emeğine değmez , bence su soğutmalı motor alman seni tatmin edecektir uğraşacaksan onunla uğraş , bakma bana kendimden bilirim benimde çok uçuk hayallerim vardı uçtuğumu söyleyende çoktur
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
Neden sıvı soğutma?Motosiklet grenajlımı?Ulkemızde 50 yıldır kullanılan dodge mınıbusler var, hava sogutmalı yollarda cirit atıyor.Daha ustlerıne yok
yağ soğutma için böyle bir şey var denemek istersen.
http://www.rialli.com/10196__yag-sogutucu-tup/
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)