H4 ampul montajında yardımcı olabilecek arkadaş varmı ?
Reklamlar
-
Merhaba kısaca konuya geçiyim. Şimdi 125zn mondial motorum var bilen bilir kafayı taktım bu motora nedense... neyse bunlarda armut tipi ampul var ve aydınlatması gerçekten çok çok kötü bunu h4 12v 35w bir ampulle değiştirmek istiyorum ama duy yuvası yani ampulu takacağım yer h4 ampule uymayacağı bi duy olduğu için duyu değiştirmem gerekiyormuş. işçiliğim pek iyi değildir yapıştırma ve lehim yapma konusunda. Elektrik kablolarından uzun kısa ve şaseyi ayırt etmem gerekiyormuş ve bu kabloları kesip o duyu söküp artık kırarakmı nasıl bilemem kurcalamadım fazla oraya h4 ampul duyunu montalıycam kablolarıda duya lehimlemem gerekiyomuş galiba sonrası kolay zaten gelelim bunu nasıl yapacağıma bu konu hakkında tecrübeli bilgi sahibi olan arkadaşlar lütfen yardımcı olsunlar. Hepinize şimdiden teşekkür ederim.
Reklamlar
-
sase muhtemelen yesil-beyaz renklidir, uzun kısa lamba kablolarını tek tek cıkarıp bakacaksın
mesela kısa farı acıp hangisini sökünce sönüyor,
uzun farı yakıp hangisini sökünce sönüyor o sekilde tespit edebilirsin...
tesisattaki tüm negatif hattın rengi aynıdır muhtemelen, tesisata bak hangi renkten cok kablo varsa muhtemelen şase odur
-
Dostum derdini çok iyi anladım aynı şeyleri bende yaşadım benim tavsiyem anlayan bi elektrikçiye falan götür boşa söküp zarar verme bi yerlere burda ne kadar anlatılırsada yaptığın bi yanlış daha pahalıya sebep olur.bende mecburiyetten farım yandığı için sökmüştüm h4 ampulümü. fakat toparlarken biraz sıkıntı oldu silikonla falan baya uğraştım ki sen komple duyu falan değişeceksin.
-
Çukurlardan geçerken bide tak diye koparsa o sıkıntı işte ampul yüzer farın içinde neyse en iyisi öyle kaça mal olur ? bilgisi olan varmı veya çok pahalıya geliyosa xenon takarım ama oda iyi değil diyolar bi zaman sonra iyi göstermiyo felan diyenler var hem karşıdaki sürücüde etkilenir mercek işi dersiniz şimdi o işe hiç bulaşamam normal takıncada yayılır diyolar
-
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...asil-olur.html
Bu linkteki konu senin yapmak istediğinin tam tersi. Belki bi ip ucu olur.
Yalnız h4 ampuller çok fazla ısınır ve far aynası ve camına zarar verir. ( mulaka verir ya 2 dakikada ya 2 ayda mutlaka zararını görüceksin )
-
Ampulleri değiştirdiğinde ışık değerleri değişir. Reflektorun üzerindeki ampule göredir. H4 dü taktığında çok kötü bir ışıkta olabilir iyi bir ışıkta olabilir. Muhtemelen aydınlık ama V yakalamayan bir ışık olacaktır. Muayenede kafaya takarlarsa ışıktan geçmez. H4 ile şu an üzerindeki ampulün ışık değerini yakalamak için en pratik yol olarak şunu deneyebilirsin. En ucuzundan H4 duylu bir far al duyunu sök, kendi farına tak (tak derken uydur:D ) Ama uydurmadan önce akşam karanlığında farı yak üzerindeki ampul yanınca karanlıkta V şekline benzer bir çizgi oluşturacaktır(inşallah) daha sonra H4 duya ampulü yerleştirip farın arkasında olması gereken yerde elinle tutarak ileri geri hareket ettirerek o V şeklini bulmaya çalış bulduğun zaman Farın arkasında duyu sabitliyeceğin mesafeyi yaklaşık yakalamışsın demektir. Umarım anlatabilmişimdir. İkinci bir yol Yine H4 duylu bir far al onu motoruna tak:D
-
O zaman çözüm nedir arkadaşlar armut ampule mahkummu kalıcaz demektir bu ? yada xenon takıp diğer sürücülerden küfürmü yicez
-
Farını komple değiştiriceksin . Kesin çözüm budur.
-
tanertc adlı üyeden alıntı
Ampulleri değiştirdiğinde ışık değerleri değişir. Reflektorun üzerindeki ampule göredir. H4 dü taktığında çok kötü bir ışıkta olabilir iyi bir ışıkta olabilir. Muhtemelen aydınlık ama V yakalamayan bir ışık olacaktır. Muayenede kafaya takarlarsa ışıktan geçmez. H4 ile şu an üzerindeki ampulün ışık değerini yakalamak için en pratik yol olarak şunu deneyebilirsin. En ucuzundan H4 duylu bir far al duyunu sök, kendi farına tak (tak derken uydur:D ) Ama uydurmadan önce akşam karanlığında farı yak üzerindeki ampul yanınca karanlıkta V şekline benzer bir çizgi oluşturacaktır(inşallah) daha sonra H4 duya ampulü yerleştirip farın arkasında olması gereken yerde elinle tutarak ileri geri hareket ettirerek o V şeklini bulmaya çalış bulduğun zaman Farın arkasında duyu sabitliyeceğin mesafeyi yaklaşık yakalamışsın demektir. Umarım anlatabilmişimdir. İkinci bir yol Yine H4 duylu bir far al onu motoruna tak:D
Dediklerinizden birşey anlamadım :D biraz daha kısa olarak daha kolay bi yöntemle anlatabilirmisiniz zahmet olucak ama
-
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-motosiklet-modifiye-far-mercekli-sok-fiyat-122103219/detay/
-
acayüp adlı üyeden alıntı
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-motosiklet-modifiye-far-mercekli-sok-fiyat-122103219/detay/
Bundan ilk kez gördüm içinde far olarakmı geliyo h4 mü xenonmu acaba ?
-
Ayrıntısını bilmiyorum ama mercek kısmına xenon takılabilir.
-
Gene bana 100-150 tl olarak patlar başka bi çözüm yolu yoksa armut ampule mahkum kalıcaz yada gidip bi tane xenon takıp yoluma bakcam
-
Kaangngr adlı üyeden alıntı
Dediklerinizden birşey anlamadım :D biraz daha kısa olarak daha kolay bi yöntemle anlatabilirmisiniz zahmet olucak ama
Hacı bu kısa anlatılmış hali. :D
Bak şimdi sen karanlıkta farın kısa hüzmeyi yakarsan farketmezsin ama önünde aydınlanan yerin üst noktasında senin sağına doğur düz bir çizgi sonra sağ yukarı doğru bir çizgi oluşur. Bu ışık ile karanlığın tam son noktasında oluşur. Sola yukarı doğru çizgi oluşmaz(Cizgi dediğim şey ışık aslında) Soldan karsı yönden araç gelir o yüzden. Simdi Senin farında iç tas yada reflektör denen şey desenliyse camın desensizdir. Cam desenliyse iç tasın desensizdir. Olay şu şimdi o fardaki ampulü H4,H3,H1 vs bir ampulle değiştirdiğinde olması gereken o çizgiyi yakalamaz yada o farın ece standardı vs. ışık kandela değeri vardır. Mesela atıyorum ışık değeri 150-250 arasında olması şart (rakamları örnek verdim) Sen şimdi başka bir ampul takıp o fardan 450 kandela ışık çıkartırsan muayenede sana naber hacı derler:D Demek istediğim Farda H4 beğenmedim H1 takıyım diye bir şey aslında söz konusu değil. Üstte bahsettiğim şekilde ışığı bir ihtimal yakalayabilirsin sadece.
O olayı şu şekilde deneyip anlayabilirsin. Farı motordan çıkart elinle tut kısa farı yak. Ampulu arkadan duya sabıtleyen bir yay vardır muhtemelen. Onu aç. Kısa yanarken amupulu elinle döndürmeden geri doğru yavaşça çek. İleride ışığın son noktasına bak değiştiğini görüceksin. Bunu net anlaman için karanlıkta yapman lazım.
-
Xenon almaya karar verdim yapacak bişey kalmadı diğer mercek olayı pahalıya patlıyo baktım xenondanda fayda yok akşamları binmiycem motosiklete :D
-
Ben sana ucuz yoldan çözümünü söyleyeyim bir oto parçacıya git reno toros farı al bitane onlar h4 lü oluyor bizim motorlara uyumlu kendim yapmıştım daha önce
-
Ebaydan mercekli zenon siparisi verdim, 92 tl tuttu, bilginize...
AngelEye Super HID BI-XENON MOTORCYCLE Projector LEN KIT 12V 35W 6000K 2.5"
Bir de sis aldim yine bunlar daha guzeller, bunlarda 90 tl
2pc 10w car led projector work light off road suv atv boat motorcycle fog lamp
Link veremedim, ebay.com da yukaridakileri yapistirirsaniz detaylari gorursunuz
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)