Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

yağ değişiminde uyguladığım teknik

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Denizli İl Temsilcisi BLACK_ICE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2006
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    yamaha YZF r125 2014
    değerli mt üyeleri scooter imin yağını değiştiriken eski yağını komple süzülmesini bekledim daha sonra basınçlı kuru kava makinasını yağ katılan yere koydum bir iki içine basınçlı hava gönderdim bir çay bardağı kara yağ daha aktı biraz daha iyileşti gibime geldi motor sizce yaptığım faydalımı olmuştur .


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    rs_guven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2011 Salcano Wolf
    Elbette faydası olmuştur. Ama o fayda performansı etkileyecek kadar çok mudur orası tartışılır. Ben hiç dikkat etmiyorum. Eskiyi boşalt, yeniyi doldur, devam... Hiç sorun yaşamadım bir yıldır...

  3. #3
    Tsubasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    34-10-35
    Motosikleti
    Demir At
    servislerde aynısını yaparlar
    faydalıdır ...
    # motosikletle.blogspot

  4. #4
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Ayak marşını kullanıp yağ pompasını çalıştırtmak daha mantıklı, motoru defalarca her yöne yatırıp bir müddet beklemek gerek yağ değişiminde, basınçlı hava vermek kartere toz çektirebilir bi şekilde.

  5. #5
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Yağ filtresi içerisinde kalan yağı boşaltmışsın sevgili kardeşim , filtreyi söküp süzerekte aynı sonuca ulaşabilirdin...


    Sevgilerimle
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  6. #6
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayak marşını kullanıp yağ pompasını çalıştırtmak daha mantıklı, motoru defalarca her yöne yatırıp bir müddet beklemek gerek yağ değişiminde, basınçlı hava vermek kartere toz çektirebilir bi şekilde.
    aynen böyle yapıyorum...
    + ucuzundan 10 numara yağ alıp motora doldurup 5-10 çalıştırıp onuda dökerim...sonra kaliteli yağı doldururum...

  7. #7
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    yağ biter gibi olunca motoru yatırıyorum yana doğru, baya bi yağ geliyor yine. sonrada basıyorum marşa, abartmadan gaz veriyorum, yine bir miktar yağ çıkıyor. neredeyse motorun içinde yağ kalmıyor.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  8. #8
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ filtresi içerisinde kalan yağı boşaltmışsın sevgili kardeşim , filtreyi söküp süzerekte aynı sonuca ulaşabilirdin...


    Sevgilerimle
    Zn lerde yağ filtresi yok

    Sevgili kardeşim... Üstten basınçlı hava yollamak ne kadar sakıncalı bişey diyemem ama , aynı şeyi 2-3 saniye marşa basarakta yapabilirdin...
    Ne kadar eski çıkarırsan kardır...
    Okan Sinan Ocan bunu beğendi.
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  9. #9
    Denizli İl Temsilcisi BLACK_ICE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2006
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    yamaha YZF r125 2014
    saolun yorumlar ıcın ıste bı sey durttu bastım havayı bayadı bı yag cıktı bu sefer ıcıme kurt dustu , ama gıdıs bıraz degıstı ıyı oldu sanırım

  10. #10
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    bana kalırsa mekanik sisteme basınçlı hava tutmak zararlı..Şöyle açıklayayım bazı kompresorler havadaki nemi tekrar dışarı havayla karışık püskürtüyor..Bazı kompresörler bu nemi ayrı bi haznede toplayıp basınçlı havanin içine suyu karıştırmıyor.. gözle görmek mümkün kimisinde bu oran çok fazla..
    Mengu16 bunu beğendi.
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  11. #11
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı BLACK_ICE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    saolun yorumlar ıcın ıste bı sey durttu bastım havayı bayadı bı yag cıktı bu sefer ıcıme kurt dustu , ama gıdıs bıraz degıstı ıyı oldu sanırım
    Pisikolocik pisikolojik....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  12. #12
    Denizli İl Temsilcisi BLACK_ICE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2006
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    yamaha YZF r125 2014
    pisikolojikmidir acaba bilemedim bakalım neler olcak :D

  13. #13
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı sedat_57 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bana kalırsa mekanik sisteme basınçlı hava tutmak zararlı..Şöyle açıklayayım bazı kompresorler havadaki nemi tekrar dışarı havayla karışık püskürtüyor..Bazı kompresörler bu nemi ayrı bi haznede toplayıp basınçlı havanin içine suyu karıştırmıyor.. gözle görmek mümkün kimisinde bu oran çok fazla..
    o dediğin su kompresörün içinde biriken su olmasın hacı...
    çoğu kompresörler de not yazar: belli aralıklarla ve uzun süre kullanmayacaksanız altındaki tahliye vanasını açıp içinde biriken suyu boşaltın diye...
    aynı şey havalı freni olan kamyonlarda da var...

    buda demek oluyorki motorun içine hava tutmak sakıncalıdır...

  14. #14
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı ferhatkars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o dediğin su kompresörün içinde biriken su olmasın hacı...
    çoğu kompresörler de not yazar: belli aralıklarla ve uzun süre kullanmayacaksanız altındaki tahliye vanasını açıp içinde biriken suyu boşaltın diye...
    aynı şey havalı freni olan kamyonlarda da var...

    buda demek oluyorki motorun içine hava tutmak sakıncalıdır...
    32 anahtarı kafata yiyince değişiklik başgöstermiş...
    2 daha yesen kral olursun motorcu aleminde
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  15. #15
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    32 anahtarı kafata yiyince değişiklik başgöstermiş...
    2 daha yesen kral olursun motorcu aleminde
    bildiğin gibi değil abi, daha neler değişti bir görsen

  16. #16
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Alıntı ferhatkars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o dediğin su kompresörün içinde biriken su olmasın hacı...
    çoğu kompresörler de not yazar: belli aralıklarla ve uzun süre kullanmayacaksanız altındaki tahliye vanasını açıp içinde biriken suyu boşaltın diye...
    aynı şey havalı freni olan kamyonlarda da var...

    buda demek oluyorki motorun içine hava tutmak sakıncalıdır...
    tamam kanka aynı .....un kahverengisi işte
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  17. #17
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı sedat_57 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tamam kanka aynı .....un kahverengisi işte
    değil

  18. #18

    Üyelik
    08 Ağustos 2012
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    honda cbr 250
    valla kurs hocam söyledi.yağ tamamen boşalınca içine 1 lt yakın mazot koyup 3-5 dk çalıştırıyosun.sonra yenisini ilave ediyosun.

  19. #19
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Bende yatırıp kaldırıp iyice boşaltıyorum fakat inan bir faydası olacağına dair hiç umudum yok.
    Ömrü 6000 km olan yağı 3000 olmadan değişiyoruz zaten yağ daha kendine bile gelmeden.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:24 ----------

    Alıntı durmazzz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla kurs hocam söyledi.yağ tamamen boşalınca içine 1 lt yakın mazot koyup 3-5 dk çalıştırıyosun.sonra yenisini ilave ediyosun.
    Bunu evde denemeyin. O mazottan dirhem kalsa içeride , yağı ilk 100 km de öldürür. Ve o mazotu tamamen boşaltamazsınız. İçine su çekmiş motora 6 kere üst üste yağ değiştik yinede suyu bitiremedik mesela. 7 . seferde 5 km yol gittiğinde yağ yine tahin pekmez olmuştu.
    250-MaCiT bunu beğendi.
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  20. #20
    250-MaCiT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2005
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Modenas GT 135
    Mazot,benzin,gaz tarzı maddelerle yıkamak kesinlikle sakıncalı,içerisine koyduğunuz yağın viskozitesini bozar'ki motorsiklet gibi daha yüksek devirle çalışan bir araç için yağın niteliği çok önemli..


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)