yağ değişiminde uyguladığım teknik
Reklamlar
-
27 Ağustos 2012, 19:17
#1
Denizli İl Temsilcisi
değerli mt üyeleri scooter imin yağını değiştiriken eski yağını komple süzülmesini bekledim daha sonra basınçlı kuru kava makinasını yağ katılan yere koydum bir iki içine basınçlı hava gönderdim bir çay bardağı kara yağ daha aktı biraz daha iyileşti gibime geldi motor sizce yaptığım faydalımı olmuştur .
Reklamlar
-
27 Ağustos 2012, 19:45
#2
Elbette faydası olmuştur. Ama o fayda performansı etkileyecek kadar çok mudur orası tartışılır. Ben hiç dikkat etmiyorum. Eskiyi boşalt, yeniyi doldur, devam... Hiç sorun yaşamadım bir yıldır...
-
27 Ağustos 2012, 19:46
#3
servislerde aynısını yaparlar
faydalıdır ...
-
27 Ağustos 2012, 20:07
#4
Ayak marşını kullanıp yağ pompasını çalıştırtmak daha mantıklı, motoru defalarca her yöne yatırıp bir müddet beklemek gerek yağ değişiminde, basınçlı hava vermek kartere toz çektirebilir bi şekilde.
-
27 Ağustos 2012, 20:10
#5
Yağ filtresi içerisinde kalan yağı boşaltmışsın sevgili kardeşim , filtreyi söküp süzerekte aynı sonuca ulaşabilirdin...
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
27 Ağustos 2012, 20:56
#6
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Ayak marşını kullanıp yağ pompasını çalıştırtmak daha mantıklı, motoru defalarca her yöne yatırıp bir müddet beklemek gerek yağ değişiminde, basınçlı hava vermek kartere toz çektirebilir bi şekilde.
aynen böyle yapıyorum...
+ ucuzundan 10 numara yağ alıp motora doldurup 5-10 çalıştırıp onuda dökerim...sonra kaliteli yağı doldururum...
-
27 Ağustos 2012, 22:11
#7
yağ biter gibi olunca motoru yatırıyorum yana doğru, baya bi yağ geliyor yine. sonrada basıyorum marşa, abartmadan gaz veriyorum, yine bir miktar yağ çıkıyor. neredeyse motorun içinde yağ kalmıyor.
-
27 Ağustos 2012, 22:30
#8
oocan adlı üyeden alıntı
Yağ filtresi içerisinde kalan yağı boşaltmışsın sevgili kardeşim , filtreyi söküp süzerekte aynı sonuca ulaşabilirdin...
Sevgilerimle
Zn lerde yağ filtresi yok
Sevgili kardeşim... Üstten basınçlı hava yollamak ne kadar sakıncalı bişey diyemem ama , aynı şeyi 2-3 saniye marşa basarakta yapabilirdin...
Ne kadar eski çıkarırsan kardır...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
27 Ağustos 2012, 23:23
#9
Denizli İl Temsilcisi
saolun yorumlar ıcın ıste bı sey durttu bastım havayı bayadı bı yag cıktı bu sefer ıcıme kurt dustu , ama gıdıs bıraz degıstı ıyı oldu sanırım
-
27 Ağustos 2012, 23:42
#10
bana kalırsa mekanik sisteme basınçlı hava tutmak zararlı..Şöyle açıklayayım bazı kompresorler havadaki nemi tekrar dışarı havayla karışık püskürtüyor..Bazı kompresörler bu nemi ayrı bi haznede toplayıp basınçlı havanin içine suyu karıştırmıyor.. gözle görmek mümkün kimisinde bu oran çok fazla..
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
-
27 Ağustos 2012, 23:47
#11
BLACK_ICE adlı üyeden alıntı
saolun yorumlar ıcın ıste bı sey durttu bastım havayı bayadı bı yag cıktı bu sefer ıcıme kurt dustu , ama gıdıs bıraz degıstı ıyı oldu sanırım
Pisikolocik pisikolojik....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
28 Ağustos 2012, 00:00
#12
Denizli İl Temsilcisi
pisikolojikmidir acaba bilemedim bakalım neler olcak :D
-
28 Ağustos 2012, 00:42
#13
sedat_57 adlı üyeden alıntı
bana kalırsa mekanik sisteme basınçlı hava tutmak zararlı..Şöyle açıklayayım bazı kompresorler havadaki nemi tekrar dışarı havayla karışık püskürtüyor..Bazı kompresörler bu nemi ayrı bi haznede toplayıp basınçlı havanin içine suyu karıştırmıyor.. gözle görmek mümkün kimisinde bu oran çok fazla..
o dediğin su kompresörün içinde biriken su olmasın hacı...
çoğu kompresörler de not yazar: belli aralıklarla ve uzun süre kullanmayacaksanız altındaki tahliye vanasını açıp içinde biriken suyu boşaltın diye...
aynı şey havalı freni olan kamyonlarda da var...
buda demek oluyorki motorun içine hava tutmak sakıncalıdır...
-
28 Ağustos 2012, 00:44
#14
ferhatkars adlı üyeden alıntı
o dediğin su kompresörün içinde biriken su olmasın hacı...
çoğu kompresörler de not yazar: belli aralıklarla ve uzun süre kullanmayacaksanız altındaki tahliye vanasını açıp içinde biriken suyu boşaltın diye...
aynı şey havalı freni olan kamyonlarda da var...
buda demek oluyorki motorun içine hava tutmak sakıncalıdır...
32 anahtarı kafata yiyince değişiklik başgöstermiş...
2 daha yesen kral olursun motorcu aleminde
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
28 Ağustos 2012, 00:47
#15
alp_tunay adlı üyeden alıntı
32 anahtarı kafata yiyince değişiklik başgöstermiş...
2 daha yesen kral olursun motorcu aleminde
bildiğin gibi değil abi, daha neler değişti bir görsen
-
28 Ağustos 2012, 00:53
#16
ferhatkars adlı üyeden alıntı
o dediğin su kompresörün içinde biriken su olmasın hacı...
çoğu kompresörler de not yazar: belli aralıklarla ve uzun süre kullanmayacaksanız altındaki tahliye vanasını açıp içinde biriken suyu boşaltın diye...
aynı şey havalı freni olan kamyonlarda da var...
buda demek oluyorki motorun içine hava tutmak sakıncalıdır...
tamam kanka aynı .....un kahverengisi işte
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
-
28 Ağustos 2012, 01:01
#17
-
28 Ağustos 2012, 01:51
#18
valla kurs hocam söyledi.yağ tamamen boşalınca içine 1 lt yakın mazot koyup 3-5 dk çalıştırıyosun.sonra yenisini ilave ediyosun.
-
28 Ağustos 2012, 02:26
#19
Bende yatırıp kaldırıp iyice boşaltıyorum fakat inan bir faydası olacağına dair hiç umudum yok.
Ömrü 6000 km olan yağı 3000 olmadan değişiyoruz zaten yağ daha kendine bile gelmeden.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:24 ----------
durmazzz adlı üyeden alıntı
valla kurs hocam söyledi.yağ tamamen boşalınca içine 1 lt yakın mazot koyup 3-5 dk çalıştırıyosun.sonra yenisini ilave ediyosun.
Bunu evde denemeyin. O mazottan dirhem kalsa içeride , yağı ilk 100 km de öldürür. Ve o mazotu tamamen boşaltamazsınız. İçine su çekmiş motora 6 kere üst üste yağ değiştik yinede suyu bitiremedik mesela. 7 . seferde 5 km yol gittiğinde yağ yine tahin pekmez olmuştu.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
Mazot,benzin,gaz tarzı maddelerle yıkamak kesinlikle sakıncalı,içerisine koyduğunuz yağın viskozitesini bozar'ki motorsiklet gibi daha yüksek devirle çalışan bir araç için yağın niteliği çok önemli..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)