2 zamanlı bitik motor 4 zamanlı olurmu !
Reklamlar
-
Resim örnektir
97 model minsk moturum var 2 zamanlı ve bu zamana kadar dayandı.Şaşe ilk günkü kadar temiz ve sağlam motoru bittiği komplasör çok zayıfladıgı için motoru yenilemem gerekiyor.4zamanlı bir motorla yenileyemezmiyim acaba?
2.resimdeki motorda minks ama 200 cc ve türkiyede varmıdır bilgim yok minsk eskide kalmıs adı bile unutulmuş bir motor sonuçta(ama insan yaşlanınca atılmıyor benimkide o hesap onca sene kahrımı cekti bende ona iyi baktım yenileyemezmiyim)
4 zamanlı istemem deki diğer sebebte 2 zamanlı yağ koy benzine 2 zamanlı yağ ara biraz dert olmaya başladı
farklı bir 4 zamanlı honda motoru vs olabilir acaba takılabilir motordan anlayan biri aydınlatırmı acaba?
Reklamlar
-
O motoru 4 zamanli yapamazsin ama başka bir 4zamanli motor alıp iki uç küçük modifikasyonla adapte edebilirsin.. Değer mı? Kesinlikle değmez.. Gerisi sana kalmış
-
Kaynatsan katranı olur mu şeker ?
Cinsi batasıca cinsine çeker... !!.
-
eski motor sökülür honda yamaha kymco sym gibi firmalardan istenilen hacimde motor araştırılır bulunamazsa mondial kanuni gibi firmalara bakılır sonra kafanıza yatan bir tane alınır
eğer aldığınız yeni motorun üzerinde yeni motor numarası varsa sökülür (ki olacağını tahmin ediyorum) ya sökülmüş şekilde kullanılır yada eski motorunuzun motor numarası sökülüp yenisine eklenir. her 2 durumda da sıkıntı olacağını sanmıyorum.
ancak asıl mesele debriuaj ve viteslerin yeni motora uyum sağlayacak mı? belki aldığın 4 zamanlıya göre mevcut vites aralıkları çok uzun yada çok kısada gelebilir. ozaman önce dişli değişimi denenebilir sonra olmazsa yine 0 yedek parça satan yerlerden yenisi toplanabilir
ayrıca eğer orjinal motorundan daha yüksek sürat yapmayı da düşünüyorsanız yeni fren sistemi ve şasenin güçlendirilmesi mutlaka gerekecektir. ama yok hızda gözüm yok 90 100 yapsa yeter diyorsanız bunları yapmaya gerek olacağını sanmıyorum
tüm bunlar pahalıya gelmesi çok büyük muhtemel bu nedenle toplayacaksanı mondialin/kanuninin yada herhangi bir çinlinin (yedek parçanın ucuz olması açısından) motor arzası az verdiği modellerin motorunu alıp kullanman daha mantıklı olacaktır
tüm bunların yanında birde kendiniz yapmayacaksanız ustaya tonla para bayılmanızında yanında sizinle ilgilenebilecek ve gerçekden tecrübeli birini bulmanız lazım ki bu da samanlıkda iğne aramakdan farksız..
not: bu konuda uzman değilim hayatımda bu tip işlerede hiç bulaşmadım ama aklıma gelenler kabataslak bunlar. belki yanlışım yada eskiğimde olabilir
kymco agility 50 5700km >> honda cbx 250 2100km >> honda cb 125 ..?
Demirden korksak motora binmezdik..
-
Cevap yazan herkese tesekkür ama ben anlatamamısım sanırım
200 lük minsk motor komple alıcam egzoz dahil eskiyi çıkarıcam yeniyi takıcam diyorum 18.5 hp 180 çok rahat yapıo tek sorun bu komple motorun nerde satıldığı inş yapan bilen biri bu konuyo görür ve yardım eder..
-
eralp hocam gereken cevabı vermiş ama hala fikir üretilmelimi bilmem.bence yeni bir motosiklet almak daha mantıklı.yeni derken başka bir motosikleti kastediyorum.
-
Eralp bey gerekini söylemiş diyorsunda o motoru 4 zamanlı yapamazsın diye bişey yok.
Motor kompe aldıgında egzoz ve komple toplu motor şaşeye sırf takmak kalıyor ve benim dedim 200 lük makina ile civata yerlerine kadar aynı zaten 200 lüğün şaşe de aynı şaşe...
-
valla elinizden geliyorsa girişin bu işe bayiden motor alıp binmekle kendi yaptığınız motora binmek arasında eminim fark olacaktır(duygusal). sonuçta emek harcamış olacaksınız keşke bende de bu şekilde eski bir motor olsada çiğerine kadar dağıtsam toparlasam sonra tekrar dağıtsam :(
YZFR 125 2011-2012 16.000 KM / SYM WOLF SB250Ni 2012-....
-
mondialin motorunu altak şasede uydurdunmu gerisi kolay birazda dişlilerle oynaman lazım..
-
sahibinden de 300 tl ye motor vardı alıp takabilirsin çok ta uğraştıracağını zannetmiyorum eski motor nosunu yenisine vurdurursan problem çıkacağını sanmam
-
edid0 adlı üyeden alıntı
Resim örnektir
http://c1204.hizliresim.com/w/8/479ls.jpg
http://c1204.hizliresim.com/w/8/479mr.jpg
97 model minsk moturum var 2 zamanlı ve bu zamana kadar dayandı.Şaşe ilk günkü kadar temiz ve sağlam motoru bittiği komplasör çok zayıfladıgı için motoru yenilemem gerekiyor.4zamanlı bir motorla yenileyemezmiyim acaba?
2.resimdeki motorda minks ama 200 cc ve türkiyede varmıdır bilgim yok minsk eskide kalmıs adı bile unutulmuş bir motor sonuçta(ama insan yaşlanınca atılmıyor benimkide o hesap onca sene kahrımı cekti bende ona iyi baktım yenileyemezmiyim)
4 zamanlı istemem deki diğer sebebte 2 zamanlı yağ koy benzine 2 zamanlı yağ ara biraz dert olmaya başladı
farklı bir 4 zamanlı honda motoru vs olabilir acaba takılabilir motordan anlayan biri aydınlatırmı acaba?
Ampül canavarı mınsk ancak kelle motor atarsın, ugrastıgına deymez, en ıyısı, mınsk rektefesını yap hayata gaz ver
-
aynı motoru rektefiye edip kullansanız...
özellikle 2 zamanlı yağ aramanıza gerek yok...
1 teneke 10 numara yağ alın...yanınıza motorda taşıyabileceğiniz kadar bir küçük şişe...
bittikde eklersiniz...20-50 alsanızda olur...10 numaradan 20 gr ise 20-50 den 10 gr eklersiniz...
zaten artık göz kararı koymaya kesin alışmışsınızdır...öyle gr ölçer falan kullanmıyorsunuzdur eminim...
başka bir konu da mz lerdeki yağ pompa sistemlerine bakabilirsiniz...
mz karbüratörü yağ haznesi pompası...onları bir araştırın derim...olmaz diye bir şey yok...
ama bana kalırsa ilk yazdıklarım daha mantıklı...hem de orjinal...2 zamanlı motorun yerini hiç bir şey tutmaz...
o yağ kokusu...her benzın alışınızda motordan inmek, benzın dolarken bır yandan da yagı eklemek...üstünüzü basını yağ etmek...
özledim eski günlerimi...
4 zamanlı motora geçtım gene birşey fark etmedi...alışmışım her yerımı gene yağ ediyorum...
-
-
248 cc, 6000 devirde 28 beygir,su soğutmalı veeeeee 6 ileri vites. Türkiyenin aradığı motor bu...
Doğduğunda Sen Ağlarken Herkes Gülüyordu.
Öyle Bir Hayat Yaşa ki; Öldüğünde Herkes
Ağlarken Sen Gülüyor Ol !
-
200 lük minsk 180 mi yapıyor?...
Hiç durma..
Senin kasa da hafif...
220 yaparsın o motorla..
Hemen değiştir...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
hocam motorla aranda duygusal bir bağ olup bir kenara atmak istemiyorsan şanzumanı ile beraber 4 zamanlı makine takabilirsin...dikkat etmen gereken şanzuman zincir dişlisi ile tekerdeki dişlinin aynı tarafta olması...kimi motorlarda sağ kimilerinde solda olabiliyor....buna dikkat ettikten sonra bütçene göre ne istersen takabilirsin...aradığın parçalar için sahibinden .com da motrsiklet yedek parça bölümüne bakabilrsin....
-
Benimde düşündüğüm o kardeş tkrler fikir için
ebu ahmed adlı üyeden alıntı
hocam motorla aranda duygusal bir bağ olup bir kenara atmak istemiyorsan şanzumanı ile beraber 4 zamanlı makine takabilirsin...dikkat etmen gereken şanzuman zincir dişlisi ile tekerdeki dişlinin aynı tarafta olması...kimi motorlarda sağ kimilerinde solda olabiliyor....buna dikkat ettikten sonra bütçene göre ne istersen takabilirsin...aradığın parçalar için sahibinden .com da motrsiklet yedek parça bölümüne bakabilrsin....
-
Minsk r250rs yi merak edenler
http://www.youtube.com/watch?v=0GTqZ...eature=related
http://www.youtube.com/watch?v=fLfeu...eature=related
R250rs türkiyeye gelse çok tutulucağı kanısındayım Cbr 600rr anımsatıyo eminim ucuz olucaktır
-
http://www.rialli.com/urunler/252_mo...t-yedek-parca/ burada komple motor 125 cc 150 cc 200 cc tek egzos cıft egzos vs var 650 tl den 1000 tl ye kadar sanırım yalnız bu motorların zıncır tarafını ve kendı motorunuzun zıncır tarafının aynı olmasına dkkat edın ıkı zamanlı 125 lık motorla 4 zzamanlı motorlar hız konusnda cok buyuk bır fark atar arada 40 km fark olması lazım mesela arkadasımda rx 115 yamaha var bende 150 lık dört zamanlı kapıstıgımızda anca yetısıyorum
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)