Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Karburator hava ayarı

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Motorda Karburator keihin cvk takılı ve acık filtre uygulaması yapıldı.Karburatorun jetlerı ve ıgnelerı temızledım fakat eskı ayarına getıremedım 3,5 tur cevırıyorum yuksek devırde gaz kesıyor.Fıltrelerı sokuyorum fıltresızken sorunsuz devırlenıyor
    3 tur ardından 2,5 tur cevirdim fakat fıltre takılıyken gaz kesıyor fıltreyı cıkardıgımda saat gıbı calısıyor.Bu arada taktıgım fıltreler yenı herhangı sorunu yok
    sızce suc kımde?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Tabiki sende

    Yeni filtereler normalden yogun hava cekiyor iceri. Odacigin %50 hava %50 yakit dolmasi gerektigini dusun. Simdi hava daha cok geldiginden bu oranda hava baskin cikiyor.

    Jet kit siparis edeceksin ve memeleri degistireceksin. Yoksa yuksek devirlerde hep gaz kesecek.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  3. #3

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Daha once boyle bır sorun yoktu ayarını tutturmustum.Yeni peydah oldu ;) Anlamadıgım filtre takılıyken gaz kesiyorda filtre takılı değilken neden gaz kesmiyor.?filtresizken daha çok hava almıyor'mu?Son care jet kit olabilir.Düzelmezse kafalara alumınyumdan borazan takarım

  4. #4

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    3,5 tur cevırıyorum yuksek devırde gaz kesıyor
    Hava ayarı yüksek devirde etkisiz hale geçer.Rölanti de veya ilk gaz verme anında yani kapış anında etkilidir bu anı aştıgı an devreden nerdeyse çıkar.Devede kulak pozisyonu alır.
    acık filtre uygulaması yapıldı.Karburatorun jetlerı ve ıgnelerı temızledım fakat eskı ayarına getıremedım 3,5 tur cevırıyorum yuksek devırde gaz kesıyor
    Şimdi burada bir ikilem var anlattıgınızda.Ben anlaşılanı toplayayımerformans için karbüratörde degişiklik yapıp açık filtre uygulamasına göre ayar yapıldı(yapılanlarla ilgili soru işaretleri var)Filtre takılı degilken sorunsuz çalışıyor(öyleyse sorun nerede).......(rölantide mi problem var?)Yeni de olsa filtre takılınca sorun çıkması normal çünki filtre elemanı havayı kesiyor,yakıt abardığından yüksek devir çeviremiyor. Bir nevi jikle çekili gibi benzini içiyor.Hava ayrındaki 3,5-4,5 turlara takılma.Gazı kapadığında venturin iş yapmadıgından (ana jet ucunda vakum bozulur)hava ayar kısmından gecen hava küçük jet den yakıt akışı sağlar.Motorunun emişine,jetlerin çaplarına göre rölanti devrinde karakter degişikliğine sebep olur.

    ---------- Post added 17-03-2012 at 00:09 ---------- Previous post was 16-03-2012 at 23:44 ----------

    Karşım çok zengin bence.Bu demek degilki çok performans.Yakıtın fazlası performans düşüklügü yaratabilir,Filtre takıldığında filtreden geçemeyen havanın yerine jet den benzin çekilir.
    yasdal bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Piranha yanıtın için tesekkurler.ikilem yok acıkcası bu uygulamayı daha önce yapmıstım.Sorunsuz sekılde kullanıyordum.fakat motor 25 senelık bır motor deponun içini tahmin edebilirsin.sık sık temizlik yapıyorum.Hava ayarından once tekrar bır karburator temızlıgı yapmıstım ardından duzelmeyınce hava ayarına gırısmıstım.ikilem bence suradaydı hava ayarıyla ne kadar oynasamda duzelmemısdı.Acaba dedım benzın'mı az gelıyor?muslugu cıkarmamla fıltrenın dıs yuzeyını pas tabakasının orttugunu gordum.Henuz denemedım muhtemelen bundan oldugunu dusunuyorum

  6. #6
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Bujiyide kontrol etmezsen küser ama...
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  7. #7
    furkanmg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2010
    Şehir
    izmit,istanbul
    Motosikleti
    cbr 600f
    bu hani o vida varya o hava ayarımı rölanti ayarımı
    yada ikiside aynı şeymi
    Not:Cahillik kötü şey arastırdım bulamadım

  8. #8
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Bahsedilen vida hava ayarı sıkarsan az benzin gider çok hava girere, açarsan çok benzin gider az hava gider, aslında az hava gitmez, hava hep gelir o havaya oranla sen musluk gibi benzinin ne kadar gitmesi gerektiğini ayarlarsın.Rolanti vidasıda başkadır.
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  9. #9
    furkanmg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2010
    Şehir
    izmit,istanbul
    Motosikleti
    cbr 600f
    bahsettiğim vida yaylı olan vida
    rolantıde calısırken o vidayı sıkınca motor rolantisi yükseliyo bende rölanti ayarı zannediyodum....

  10. #10
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Ben tam tersi diye biliyorum bass, bahsedilen yaylı vida sıkılınca çok benzin gider ve rolanti yükselir. Ayrıca eskimiş motorlarda karbüratörde benzin sızıntısı varsa hava kaçağı vardır ve yüksek devirde yeterli benzin çekemiyor. Bu durumda da yüksek sürate çıkılamıyor

  11. #11

    Üyelik
    01 Mart 2012
    yardımm!! 1. vitesteyken çok kasılıyor motor 10 dk kadar yüksek devirde kullandım sonrada böyle birşey oldu. ışıklarda duruyorum basbas bağırıyor, daha gaz vermeden debriyajı bıraktığım gibi gidiyor. ne oldu ne yapıcam anlamadım

  12. #12

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Arkadaşım her yere yardım yardım yazma bence.Gerçekten hayati durumlar var,kan ihtiyacı,insan hayatını etkileyecek şeyler.Açtığın öteki konu kapatıldı.Lütfen dikkat et biraz.
    Soruna gelirsek de.rolanti yükselmiş,gaz kolu takılı kalmış gibi duruyor.3-5 lira verirsen her usta yapabilir sanırım bunu.İyi forumlar.

  13. #13
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben tam tersi diye biliyorum bass, bahsedilen yaylı vida sıkılınca çok benzin gider ve rolanti yükselir. Ayrıca eskimiş motorlarda karbüratörde benzin sızıntısı varsa hava kaçağı vardır ve yüksek devirde yeterli benzin çekemiyor. Bu durumda da yüksek sürate çıkılamıyor
    Yaylı vida kelebeği kaldırır az gaz veriyormuşsun gibi.

    Sıkınca benzin azalır az benzin giden motor fakir karışım yapar fakir karışım (az yakıt) çok yakıta oranla daha fazla yanar boğulmaz, bu yüzden az yakıt yolladıkça motora devir yükselir.Alt devirler yükselir yarım gaz açarsan orta devirlerde motora yakıt yetişmez.tekrar yakıtı açmak (vidayı açmak) gerekir ikisinin ortası tutturulur.Bazı karbüratörlerde farklıdır sistem.Rolanti vidası başka birşey (yaylı olan) zengin fakir karışım ayarı başka birşeydir.
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  14. #14
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Zengin fakir karışım mevzuunu biliyorum da heralde karbüratörler için de bu geçerli... Naçizane motorumuzun fakir karbüratörü zengin karışım kullanmıyordur inş... Dediğini deneyeceğim, şimdiye kadar zengin karışım kullanmışsam benim motor çok az yakacak demektir...:D Benim karbüratorde üç kademeli manuel jikle var. Zengin fakir karışımı oradan ayarlıyorum. (Soğuk havalarda jikleyi kaldırıyorum) Yaylı olan vida da rolanti ayar vidası oluyor o zaman?? En güzeli resim koymak galiba...

  15. #15
    forewer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    ZZ-R1200
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tabiki sende

    Yeni filtereler normalden yogun hava cekiyor iceri. Odacigin %50 hava %50 yakit dolmasi gerektigini dusun. Simdi hava daha cok geldiginden bu oranda hava baskin cikiyor.

    Jet kit siparis edeceksin ve memeleri degistireceksin. Yoksa yuksek devirlerde hep gaz kesecek.
    Yalnız filtre takılı değilken sorunsuz çalışıyor diyor, yani söylediğiniz mantıksız değilmi bu durumda?
    '92 ZZ-R250, '06 ZZ-R600, '05 ZZ-R1200

  16. #16
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Hic filre olmayinca hava giris odasinda tum basic yok olur. Bu yuzden sorunsuz calistigini dusunursunuz. Asil sorun sonra gelecektir cunku Acik hava filtresi olsun yada olmasin motor ayni calisir. Ayar buna gore yapilmali.

    Zaten filtreleri agzina koyup nefes aldiginda filtrenin dogru calisip calismadigini anlayabilirsiniz.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  17. #17
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zengin fakir karışım mevzuunu biliyorum da heralde karbüratörler için de bu geçerli... Naçizane motorumuzun fakir karbüratörü zengin karışım kullanmıyordur inş... Dediğini deneyeceğim, şimdiye kadar zengin karışım kullanmışsam benim motor çok az yakacak demektir...:D Benim karbüratorde üç kademeli manuel jikle var. Zengin fakir karışımı oradan ayarlıyorum. (Soğuk havalarda jikleyi kaldırıyorum) Yaylı olan vida da rolanti ayar vidası oluyor o zaman?? En güzeli resim koymak galiba...
    Kendi motorunuz için söylüyorsanız hiç karıştırmayın derim ayarlarınızı, zengin fakir mevzuunu biliyorsanız tabiki, ben kabataslak anlattım fazla fakir çalıştırmak motoru kısa sürede eskitir...Az yaksın diye motor ayarı fakirleştirilmez kitapçığında ne kadar olması gerektiği yazıyordur o şekilde olmalı...
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  18. #18

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Aslında yeni nesil karburatorlerın hava(fıltre )kısımları kısada konık sekıldedır.Eski karburator'ler mesela amal'da o kısım duz boru şeklindedir.Konık olma mevzusu daha guclu vakum ıcın hatta borozan ecnebıler (velocıty tack , fıller)bılumum ısmı vardır vakum daha guclu olmakta.Bu velocıty tack denen zımbırtı var takılıyken veya degılken duzgun calısıyor hava fıltresını taktıgımda hemen mızıkcılık edıyor Depoyu temızlemekle mesgul oldugumdan deneme fırsatım olmadı.Buradanda yazmış olayım forumda cogu kişi depo temizlemek için sirkeyi önermiş.Metalurji üzerine ihtisas yapan bir tanıdıgım kesınlıkle kullanma dedı.Hatta ıspatı ıcın lokal kucuk bır bolgede uyguladık eskısındende kotu hale geldı.Daha sonra fosforik asit ve tuz ruhu karışımı ile 1 saat sonunda depomuz fıstık gibiydi.

  19. #19
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    [IMG][/IMG]

    Benim karbürator resimdeki Keihin... Bass dediğin gibi yaylı olan (kırmızı) benzin hava karışım ayarı, sarı ile gösterdiğim de rolanti ayar vidası imiş. Rolanti vidasını çok fena gizlemişler... Güzel bir ayar çekeceğim inş...

  20. #20
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    benim o sarıyla işaretli yer kazıklanmış durumda. Öteki kırmızı tam tersi rolanteyi düşürüp açıyor. O sarı yer hava ayarı değilmi yaw?


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)