Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

Karburator hava ayarı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    sıra çok önemli karıştırdığınızda karburatör verimli çalışmayacaktır.


    muhtemelen temizlerken conta (düştü)kayboldu yoksa eriyecek bozulacak birşey degil 30 senelik motorun karburatorunu actıgımda bıle parca yerınde duruyordu.

    bu arada motorda buji,subap ayarı,depo temızlıgı,elektrık(şarj)kontrolu,karburator temızlıgı ve ayarı derken su an sorun yok gıbı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    shi_bumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Caponord
    Karbüratörlerin üzerinde genelde iki ayar vidası bulunur. 1. Rölanti ayar vidası 2. CO (Karbonmonoksit) ayar vidası yada bizim ustaların deyimiyle hava ayar vidası.

    Rölanti ayar vidası ile kelebeğin sahip olduğu açıklığı değiştiriyoruz ve bu şekilde rölanti ile oynuyoruz. Mekanik bir ayar...

    CO ayar vidası ile genelde 2000 devire kadar motorun hava-yakıt karışımını ayarlıyoruz. Çok kabaca ayar şöyle yapılır. Motor önce normal çalışma sıcaklığına getirilir. CO ayar vidası 3.5 tur saat istikametinin tersine çevrilir (gevşetilir). Rölanti ayar vidasıyla normal rölanti ayarlanır. CO ayar vidası saat istikametinde rölanti biraz düşüp düzensizleşinceye kadar sıkılır. Daha sonra ters istikamette yine rölanti düşüp düzensizleşinceye kadar gevşetilir. Diyelim bu iki pozisyon arasında 4 tur döndü ayar vidası. Son getirdiğimiz pozisyondan 2 tur yani tam ortasına gelecek kadar sıkılır. Buyrun size ayar. Hafiften karışık oldu ama idare edin artık
    "I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen

  3. #43
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Karbonmonoksit derken yanlış olmasın? O sistem, egsoztan yanmış gazı alıp tekrar motora döndüren sistemlerde olması lazım. Yoksa bizimkisi bildiğin O2 (oksijen) ayar vidası... Çok çeşitli isimleri var ama, ayar tutmadımı da tam başbelası...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:56 ----------

    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorda Karburator keihin cvk takılı ve acık filtre uygulaması yapıldı.Karburatorun jetlerı ve ıgnelerı temızledım fakat eskı ayarına getıremedım 3,5 tur cevırıyorum yuksek devırde gaz kesıyor.Fıltrelerı sokuyorum fıltresızken sorunsuz devırlenıyor
    3 tur ardından 2,5 tur cevirdim fakat fıltre takılıyken gaz kesıyor fıltreyı cıkardıgımda saat gıbı calısıyor.Bu arada taktıgım fıltreler yenı herhangı sorunu yok
    sızce suc kımde?
    Greyhorse, bende de çok benzin gidiyordu, bir türlü ayar tutmuyordu, hava filtresinin içindeki süngeri çıkarttım, sadece iki tane tel ızgara var şu an ve motor çok rahatladı, çekiş, ivmelenme çok farketti. Muhtemelen yeterli havayı çekemediği için bu sorun oluyor; çok hava da az hava da sorun yapıyor. Bence biraz eksiltip, biraz arttırıp hava filtresinin en verimli yeri bulunabilir. Yoksa karbüratörde yaptığın hava ayarı da randıman vermiyor. İki aylık tecrübemin sonucu...


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)