Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Karburator hava ayarı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Valla Adem, ben de öyle biliyordum,bu konuda kafalar çok karışık, ama ingilizce baktım bi kaç yerden, kırmızı ile işaretlediğim benzin hava karışımını ayarlıyor(Rolanti düşüp yükselebilir ama bu benzinin yanma kalitesi ile alakalı yukarıda bassturbin bahsetmişti). sarı da Rolanti ayar vidası... Sadece onun fabrika ayarını öğrenebildim, en sona kadar sıkıp, iki tur gevşetiyorsun. (Rolanti vidası, motor bloğuna bağlanan tarafta! yanlış tarafa bakma?) Benzin- hava ayarını da deneye yanıla bir şekilde tutturacağım... Şu an için egzostan siyah duman gelmiyor ama, egzos çıkışı siyahlaştı. Demek ki benzin fazla gidiyor. Bir de jikleyi soracağım, Honda Titanla benim MZ aynı motor. Jikleyi en altta kullanıyorsun değil mi? Gidip bi ayar yapayım bakalım, sonuçları yazarım...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    sagol arkadaşım. Ya jikle en altta olcek ama ben jikle kullanmayalı yıllar oldu. Sıfır derecede bile tek ayak darbesiyle çalışıyor.

  3. #23
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Tamam teşekkürler... Jikle doğru yerde olsun da... Heralde ben de kullanmayacağım gibi gözüküyor. Karbürator ayarını tam yapayım da sonra başka sorunlarla ilgileneceğim. Yine bir soru sorayım Adem, düz yolda max kaç km/h görüyorsun? Bir kez 93-94 kmh gördüm ben ama genelde trafikten fırsat olmuyor genelde 80 kmh'de kalıyorum şehiriçinde.

  4. #24
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    "I think we have a terminology problem here. The big knob you are turning is simply a lower travel adjustment for your throttle twist grip. This is set when the engine is at full operating temp for an idle speed of 950-1050 RPM.

    The pilot screws are located, one, on each carb, centered and slightly forward of the float bowl housings. These adjust fuel mixture at idle speeds."

    Kafa karışıklığı sadece bizde değilmiş... Yabancı bir forumdan bulduklarım tercümesini de yazayım da önceki yazdıklarımızı düzeltelim. Daha fazla kafa karışmasın...

    "Sanırım burada bir terminoloji sorunumuz var. Döndürdüğün büyük vida gaz kolu için düşük yolculuk ayarıdır (rölanti, kırmızı ile işaretlediğim oluyor). Motor tam çalışma sıcaklığında iken 950-1050 devir arasındayken ayarlanmış demektir.
    Ayar vidaları, her karbüratörde bir tanedir, benzin şamandırasının ön tarafında tam ortada olur. (Sarı ile işaretlediğim) Bu vida, motor yüke binince (giderken) benzin- hava karışımını ayarlar. "

    " if you have a '77 or later, the adjusting screw is on the "engine" side of the carb. '76 and older have the adjuster on the "filter" side. The '77's used a fuel adjuster, and the 75-76 used an air adjuster. Turning out an air adjuster will lean, turning out a fuel adjuster will richen the mixture. confused now? "
    " Eğer 1977 ve sonrası bir karbüratör ise benzin-hava ayar vidası karbüratörün motor bloğu tarafındadır. 1976 ve öncesi Keihinlerde Hava filtresi tarafındadır. Yeni olanlar benzini ayarlar, 1976 ve eskileri havayı ayarlar. Hava ayarlayıcısını gevşetirsen fakir, Benzin ayarlayıcısını gevşetirsen zengin karışım olur. Şimdi nasıl karıştı mı? "

  5. #25

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    konum hortlamış iyi oldu. Yahu benım sorunum düzelmedi.Depo,buji,benzin musluğu hiçbiri değil.Motordaki açık filtreyi çıkartım türkçe manası nedir ? velocity tack denen boru'dan taktıgımda motorun ıvmelenmesı duzelıyor.Fıltre takılı ıken hava ayarıyla oynadım gene de olmadı.yuksek devırde gaz kesıyor.Bu arada ateslemeyı elektrıgı kontrol ettım.normal sevıyede

  6. #26
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Motor kaç cc? kaç model? Ben de 4. vitesten aldığım performansı 5. viteste bulamıyorum. Motor aksine 5. viteste çekişten düşüyor, gaz yemiyor... Benim aklıma gelen piston segman istiyor. Ama emin değilim çünkü 4. viteste hızlanması çok iyi. 125 cc'lik motor olduğundan gücü yetmiyor galiba. Arka dişlinin boyu ile oynayacağım bakalım nasıl bir değişim olacak. Ateşlemeden de şüphelenmiyor değilim ama niye 5. viteste düşüyor sadece...? Çıkamadım işin içinden. Öncelikle iyi bir karbüratör ayarı yapıp daha sonra diğer ihtimalleri deneyeceğim. Grey aklıma gelen birşeyi yazayım onu da dene, belki tutar... Hava ayar vidası boşluk yapmıştı benim, ayarlarken az daha düşüp kaybolacaktı, ben de doğalgaz ve su boruları için kullanılan izolasyon bandı var, ondan sarıp taktım. Belki hava kaçağı varsa orada onu da önlemiş olursun bir dene derim ben.

  7. #27
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamam teşekkürler... Jikle doğru yerde olsun da... Heralde ben de kullanmayacağım gibi gözüküyor. Karbürator ayarını tam yapayım da sonra başka sorunlarla ilgileneceğim. Yine bir soru sorayım Adem, düz yolda max kaç km/h görüyorsun? Bir kez 93-94 kmh gördüm ben ama genelde trafikten fırsat olmuyor genelde 80 kmh'de kalıyorum şehiriçinde.
    teo arkadaşım bu soruyu yeni farkettim. Benim poh yemem uzun yolda artçılı toplam 150 - 160 kg ile rahat 110 la gidiyorum. Ck 125 kymco 110 la giderken ben 95 km leyle yanından geçiyorum. Benim ibre 125 gösterirken ck nın ibresi 140 gösteriyo bu ibreyle tek kişi düzde araba rüzgarında 135i geçirdim. Yatmadan tabi. Rampa aşağı 140 tan aşağılara düşüyo. 600 lük yamahayla dijital ibreyle ölçüm yaptım diyo birader. 160 diyo rampa aşa yav bunları söylettin bana. Şimdi apaçi diyecekler bana kayınçonun motoruylada oynamıştım. Ybr devir saati ve km saati taktırdım. 2005 titan es. Km fırladıkça fırladı. Tersten sıfıra değdirtim ibrenin ucunu devır saati 12 den aşağı iniyodu tahminen 14 gibi. Onuda yaktık. Yani patladı ybr km ibreyi söktüm attım. Ybr km saati kutusunun içine orjinal km saatini biraz kenarlardan traşlayıp uydurdum. Şimdi güzel gösteriyor. Ama kayınço askerden izne geldi. Cumaya kadar motor onda. Cumadan sonra 1 yıl kadar bende. Sevgiler,saygılar.
    Teo23 bunu beğendi.

  8. #28
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Eyw iyi bilgi oldu.. Benim motor galiba piston segman istiyor. Durumdan anladığım o... Valla güzelmiş motorların. Ama 150'lik bu bahsettiğin galiba, 125 cc ise süper.

  9. #29
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Benim karbürator resimdeki Keihin... Bass dediğin gibi yaylı olan (kırmızı) benzin hava karışım ayarı, sarı ile gösterdiğim de rolanti ayar vidası imiş. Rolanti vidasını çok fena gizlemişler... Güzel bir ayar çekeceğim inş...
    Allah senden rağzı olsun, şu resimle anlaşmak daha kolay Yanlız büyük bir ihtimalle kırmızı ile çizdiğin şey rolanti ayarı. Daha geçen gün yaptım oradan biliyorum ve tam olarak aynı yerde duruyor. Yanlız sarı olan ayar vidasını farketmemiştim. Benim karbüratörde de böyle bişey olması lazım, oradan da hava ayarını yaparım artık, zamanı gelmişti zaten...
    #sürenadam

  10. #30
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Evet evet kırmızı olan rölanti imiş daha sonradan ingilizce çevirileri olan mesajımda düzelttim hatayı, ama çok karışık olmuş anlaşılmıyor galiba... Sarı olan benzin-hava ayar vidasını sona kadar sıktım 2,5 tur gevşettim. Şu an çekişten azıcık düştü gibi ama iki saat evvel çok rahat 90'a çıktı motor. Galiba debriyaj balatası kaçırıyor o yüzden daha fazla hızlanamıyorum ya da piston segman değişecek. Haa aklımdayken yazayım, aman dikkat edin ayar vidası motor sarsıntısından gevşeyip düşebiliyor. Allahtan ayar yaptığım yerde düştü de buldum, yolda düşse bir daha bulamazdım. Plastik yalıtım bandı ile sağlamlaştırdım şu an iyi...

  11. #31
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eyw iyi bilgi oldu.. Benim motor galiba piston segman istiyor. Durumdan anladığım o... Valla güzelmiş motorların. Ama 150'lik bu bahsettiğin galiba, 125 cc ise süper.
    evet 2 side 150 lik

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:22 ----------

    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet evet kırmızı olan rölanti imiş daha sonradan ingilizce çevirileri olan mesajımda düzelttim hatayı, ama çok karışık olmuş anlaşılmıyor galiba... Sarı olan benzin-hava ayar vidasını sona kadar sıktım 2,5 tur gevşettim. Şu an çekişten azıcık düştü gibi ama iki saat evvel çok rahat 90'a çıktı motor. Galiba debriyaj balatası kaçırıyor o yüzden daha fazla hızlanamıyorum ya da piston segman değişecek. Haa aklımdayken yazayım, aman dikkat edin ayar vidası motor sarsıntısından gevşeyip düşebiliyor. Allahtan ayar yaptığım yerde düştü de buldum, yolda düşse bir daha bulamazdım. Plastik yalıtım bandı ile sağlamlaştırdım şu an iyi...
    benim 96 model olanın kazıklanmıs. zorlasam kırılacak valla. Ama ayar iyi.

  12. #32
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Aman Adem iyiyse hiç kurcalama, valla zor ayar tutturdum... Şimdi benzin ne kadar gidiyor onu hesaplıyorum. İki haftadır ancak bir randıman alabildim, şamandıra iğnesi oynamış onu düzeltene kadar çok çektirdi. Gaz teli de sünmüş, değiştirmeden ayar olmadı filan filan... Biraz para ayarlıyayım da komple bakıma alacağım inş. yoksa baş olmuyor

  13. #33
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    motor hastalıktır teo kardeş. Orasını türt,burasını türt,bi bakmışsın ustaya bile gerek yok
    Teo23 bunu beğendi.

  14. #34
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://<a href="http://bit.ly/c25MCx...lf.jpg</a></a>

    Benim karbürator resimdeki Keihin... Bass dediğin gibi yaylı olan (kırmızı) benzin hava karışım ayarı, sarı ile gösterdiğim de rolanti ayar vidası imiş. Rolanti vidasını çok fena gizlemişler... Güzel bir ayar çekeceğim inş...
    Burada kırmızı ile çizilmiş olan kesinlikle rolanti ayar vidası Sarı olan ise kesinlikle hava ayar vidasıdır..Karışıklık olmasın....

  15. #35
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Artiiist,onu düzelttim zaten sonradan. İngilizce sayfalara baktığımda bu ayar vidaları için farklı kullanımlar var. Biz çok basit kullanıyoruz Türkçe'de. Hava vidası, rölanti vidası diye. Zannedersem karışıklık bu yüzden çıkıyor. Hava vidası dediğin aslında benzini ayarlamaktadır. Yani "Benzin-hava karışım ayar vidası". Bu vidaya Honda Titan kullanım kitapçığında (İspanyolca) Pilot vida denmekte. Rolanti vidası için de: "Idle Speed Screw" ve "Idle Mixture Screw" isimleri altında iki farklı ayar vidası var. Yani öyle rolanti ve hava diyerek bitmiyor bence. Karbüratör karışık bi mevzuu...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:16 ----------

    Yazmayı unutmuşum; iki gün önce Pilot vida düşmüş, Kızılay'da mahsur kaldım... Çok bahsettik çok kurcaladık, sonunda olacağı buydu Motor çalışmadığı için bujiyi söktüm, benzin yedekteydi, gittim bidonla benzin aldım, nafile. Şu meşhur hava! vidasını kurcalayım dedim o da ne yerinde yeller esiyor... Oradan hava aldığı için çalışmıyor motor. Sigara izmariti ile tıkayınca eve kadar gelebildim. Dün Mikuni karbüratör sordum, bir yerde 70 tl, bir yerde 45. İkisi de çakma Çin işiydi sanırsam. Neyseki bi tamircide karbüratör tamir kiti buldum da vidayı tekrar takabildim. O da ne derece randıman verecek meçhul. Bu çakma Mikunilerden alıp denesem mi acaba? Yoksa parayı çöpe mi atmış olurum karar veremedim bir türlü... ?

  16. #36
    _w_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2009
    Şehir
    AfyonKarahisar - ErZiNCan
    Motosikleti
    Kanuni Breton 125
    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://<a href="http://bit.ly/c25MCx...lf.jpg</a></a>

    Benim karbürator resimdeki Keihin... Bass dediğin gibi yaylı olan (kırmızı) benzin hava karışım ayarı, sarı ile gösterdiğim de rolanti ayar vidası imiş. Rolanti vidasını çok fena gizlemişler... Güzel bir ayar çekeceğim inş...
    Buradaki bilgi yanlış, Sarı olan hava ayar vidasıdır, Kırmızı olan rölanti ayar vidasıdır.
    Ben Yaşadıkça Sen ÇıLdIrAcAksIn!!!
    Kanuni Breton _Mavi Ejder_

    Vedalar Zamansız olur...

  17. #37
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Evet Ahmet yanlış, sonradan yazıp düzeltmiş idim. Silme şansı olsa da silsem

  18. #38
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Bu hava ayar vidasının ucunda o-ring denen conta yoksa çalışmıyor, yaptığın ayarlar hep boşa... İki haftadır boşa uğraşmışım. Dün sabah bir tane Tokai çakmağı parçalamak suretiyle, siyah lastik conta elde ettim, her ne kadar o-ring çelikten de olsa bu lastik conta iş görüyor. İnş zamanla benzin eritmez. 2 mm lik bir conta perişan etmiş ne zamandır...

  19. #39
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    teo kardeş nedir senin şu hava ayar vidasından çektiğin yav?

  20. #40
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    :D sorma valla çok uğraştım, ama halloldu artık... Bu sabah 100 km/s gördüm en sonunda. Marş motorunu bağlayacağım ama elektrik sisteminden söküp atmışlar röleyi filan. Bir de yok efendim debriyaj anahtarı, yok boş anahtarı. Dur bakalım sadece röleyle bir çalıştırayım da sonrasına bakacağım artık. Yaptığım işlemleri yazıyorum, belki birine faydası olur ;)


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)