motor çalışırken aküyü devre dışı bırakmak iyi fikir değildir!
bir kere, akünün eksi kutbunu bağlamazsan, artı kutubunun bağlı olmasının bir anlamı yok. akü sistemde bir işe yaramaz.
15 volt görmek iyi değildir. aşırı voltajla şarj demektir akü için.
aküyü şarj etmekten daha çok pişirir bu voltaj. ölür kısa zamanda akü.
yani ustanın mantığını anladığımı söyleyemem. akünün eksi kutbunu çıkartıp ölçüm yapmanın bana göre mantıklı bir tarafı yok kesinlikle
statordan gelen üç kabloyu 2'şerli olarak voltmetrenin AC voltaj ayarında ölçerseniz, her 2 kablo arasındaki voltajın eşit olması gerekir. yada birbirine çok yakın.
30 volt
32 volt
33 volt ölçtünüz diyelim. bu iyidir.
ama
30 volt
32 volt
16 volt ölçtünüz. gibi sonuçlar aldınız diyelim.
stator cortlamış demektir.
ama dikkat edin. statordaki voltaj alternatif akımdır. gaz verdiğinizde 70 - 80 volta çıkabilir. yanlışlıkla o voltaja çarpılırsanız tıbbi müdahale gerektirebilir. bu deneyleri yaparken kesinlikle sol elinizi kullanmayın ( tabi kalbiniz sağ tarafta değilse )... alternatif akım kalbin üzerinden geçtiğinde kalp kaslarını düzensizleştiriyor ve kalp krizine sebep olabiliyor. biraz ürkütücü olmuş olabilirim ama, tedbirde fayda var. doktorların şu paketi 3 - 5 lira olan latex eldivenlerinden taksanız en iyisi.
ustanın ölçüm sonuçlarına güvenemedim ben.
benim gt650'de de klasik şarj problemi vardı. stator yanmıştı. konjektör de bozuktu.
stator'un bobinlerini kendim yeniden sardım. konjektörün orjinalinden buldum. bir kaç kablo modifikasyonu yaptım ve sonuçta şu an şarj son derece başarılı. ama şarj uzun süre sıkıntılı olduğunda özellikle sulu aküler fazla dayanmıyor.
bir çok konjektör, akü devrede değilken şarj'ı keser. voltajı dengesizleşir. 15 volt da olmaması gereken bir voltaj. normalde 14.5 volt bile fazla sayılır.