yine de enduro motosikletler hariç şahsi fikrim kompresör kullanmayın. Çünkü yavaşlarken tüm yük aynı zamanda egzantirik zincirine binmektedir. Bu da egzantirik zincirinin uzamasına, gerginliğinin bozulmasına sebep olacaktır. (Dip not:Endurolar neden hariç; Çünkü bu motosikletler yapısı gereği bozuk zeminler için ve zorlanmalar için daha dayanıklı olarak tasarlanmıştır. Yokuş aşağı çok bozuk, kulu küçük taşlı bir yerde frene basarsanız kendinizi bir anda yerde bulabilirsiniz bu noktalarda kompresör kullanılır. Siz yine de böyle zeminlerde bulunmamaya bakın)
Fren balataları çok daha ucuz ve usta gerektirmeden sizin değiştirebileceğiniz tüketim malzemeleridir.
Fren balatası candır
o dediğin motoru komprasöre bindirmektir. Komrasör ayak marşıyla çalıştırmaya çalıştığın zaman piston yukarı çıkarken sekmanların kaçırıp kaçırmamasıyla ilgili yukarıya çıkarken oluşan sertliktir. El marşıyla hissedemezsiniz. Segmanlar kaçırırsa komprasör yumuşaktır. Segmanlar iyiyse komrasör çok serttir. Aynı işlem yolda motorunuzu komprasöre bindirdiğinizdede geçerlididir. Komrasör sert ise motora baya bi yük biner. İnş. Anlatabilmişimdir.
ii eyw anlatmısında sana kımse komrasör nedır dıyesormamıstı kı bu kadar show yapmısın bırının acıklamasını duzeltmeye calıstın ama soyledıgın sey duzeltmeye calıstıgın seyle aynıydı.(bır oncekı sayfada yazdıgın bende bunu solemıstım) benım dedııgm gelınce ben zaten kompresorden bahsedıyordum kı burda herkez ondan bahsedıyordu kullanıs bıcımı dıger bır adıyla motor frenı ornek 6800d/dk kesıcıye gıren cıvıc aracımı 4 ten 3 e atmamla bırlıkte 7500d/dk gorebılmesı gıbı mesela ama dedıgınıde bılıyorum daha kaba sekılde anlatırsak motor blogunun pıstonlarla arasında herhangı bırsey gırıcek yer olmamasıdır.en basıt pıston yuzeyınde yada contada tahrıbat olursa yanma odası yag gecer ve arac yag yakma duman atma cekısten dusme gıbı durumlar olusur... Ama burdakı amac bunu anlamak degıl bu olay basımıza gelmemesı ıcın nasıl kullanmamız gerektıgı
ne yapalım yani? Şimdi ortalığımı gerelim? Niye şov yapayım? Biraz açıklama yaptım.niye kızıyosunki? Sanada sen bişey bilmiyosun demedim. Belkide benden iyi biliyosundur herşeyi. Ama kızmana veya fomu germeye gerek yok. Yanlış bişey yaptımsa özür dilerim. Hiç böyle bi tepki beklememiştim.
Ben size bilmiyosun veya yanlış biliyosun demedim. Sadece yaptığın açıklamayı biraz geniş açıdan genişlettim.koprasör ve kompasöre bindirne yakın şeyler. Genede yanlış bişey yaptığımı zandetmiyorum. Eğer siz yanlış anladıysanız gene özür dilerim. Ben bu formda düşman değil dost kazanmaya ve bilgi edinmeye,bildiklerimi paylaşmaya geldim.
Degerli arkadaslar.
Yukaridaki cümle çok yanlis bir cümledir.
Rodaj konusunda çok baslik açildi ve gôrûnen o ki daha çok baslik açilacak.
Rodaj;
alistirma demektir.
motosikletinizin bûtûn hareketli parçalarinin birbirine alismasi gerekmektedir.
Buna disli, zincir, bilyeler, civata ve somunlar, fren telinden benzin hortumuna kadar hareket barindiran bûtün parçalar dahildir.
Yani arkadasimizin iddia ettigi gibi motorun degil motosikletinizin bir rodaj mevzusu vardir.
Bununla ilgili en iyi basvuru kaynaginiz, kullanma klavuzunuzdur.
Orada yazilanlara harfiyen uyun.
Onun bunun uydurdugu bir takim hurafelerin pesinde kosmayin.
Aman diyeyim.!!!
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Arkadaşlar ben bu topiği millet birbirini yesin diye açmadım varsa bildiğiniz uyguladığınız yararını gördüğünüz birşey paylaşın yoksada okuyun gülümseyin geçin ok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:45 ----------
bilgilendirmen için çok teşekkür ederim çok makbule geçti.
-Motor eroin gibidir, satsan bile, bıraktım desen bile, inleyen her Racing sesinde krize girersin...! ;))
Otomobil ehliyeti alırken motor hocası rodajı anlattı anlattı sonra dedi ki bunları bire bir uygularsanız arabayı sattığınız adam arkanızdan söver. Kitapçıkta 90'ı geçmeyin yazsa da arada bir çıkıp 140-150 basmak lazım. Motosiklette de durum aynı mı yani kitapçık rodaj olayını hep abartır mı?
Kelimeleri yerinde kullanırsak daha rahat anlaşırız arkadaşlar:
Kompresör nedir?
Genel olarak havayı veya diğer gazları atmosfer basıncından daha yüksek basınçlara sıkıştırmak için kullanılan makina. Belirli bir oranda kompresörler kısmi vakum elde etmede veya atmosfer basıncının altına inmek için de kullanılır.
kompresyon nedir?
Baskı
Sıkıştırma; bir oluşum üzerine onu sıkıştıracak biçimde dışarıdan baskı yapma.
Sıkışma; dışarıdan baskı sonucu sıkışma; tazyik altında kalma.
Rodajın amacı MOTORUN PARÇALARINI YAVAŞ YAVAŞ BİRBİRİNE ALIŞTIRMAKTIR.Rodaj şuna benzer;senelerdir doğru dürüst yürüyüş bile yapmamış bir insanı tutup ta direk maratona çıkarırsanız muhtemelen ya kalp krizi geçirir ya ciğerleri şişer ya da bayılır.Çünkü o insanın kalbi hızlı çarpmaya alışık değil,sürekli hareketsizlikten dolayı vücut tembelleşmiştir.Ama aynı kişiyi önce tempolu yürüyüşle başlatıp sonra ufak ufak koşturursanız bir süre sonra kalp te ciğerler de bu tempoya alışır ve hiçbir sıkıntı çıkmaz.Şimdi sıfır motorda subaplar,piston sekman,silindir yuvası ve diğer mekanik parçalar birbirine tam alışık değildir.Siz sıfır motoru çalıştırıp yola çıktığınızda direk hız denemesi yaparsanız,yüksek devirlerde çalıştırırsanız işte o motor hapı yutar az önceki örnekte verdiğim gibi kalp krizi geçirirSekmanlar,subaplar ve piston yuvası aşınabilir çünkü motor henüz yüksek devirlere alışık değil.Bunların olmaması için tempoyu yavaş yavaş artırarak motoru kullanmalısınız.Mesela ilk 500-1000 km de motor ısındıktan sonra kısa bir süreliğine(10-15 saniye) 7000-8000 devire çıkıp düşmelisiniz ki motor yüksek devirlerde çalışmaya yavaş yavaş alışsın.Yoksa rodaj demek 40-50 kilometreyi geçmemek demek değildir.Her motorun hız-devir ilişkisi farklıdır.Benim motor 5.viteste zorlasan 90 ancak yapar,fakat bir 1000 CC Motor o hızı 1.viteste yapar,ee şimdi 1000 cc olan motor rodaj bitene kadar 1.vitesle mi gidecek ? Tabiki hayır..Rampa aşağı inerken motoru biraz hızlandırıp gazı komple bırakarak motoru kompresyona bindirerek subapların daha iyi alışmasını sağlayabilirsiniz.Buna ek olarak motor rodajı tamamlamış bile olsa,soğuk motorla yüksek devir gidilmez.Isınana kadar sabretmek lazım.Zaten motor arızalarının büyük çoğunluğu bu sabırsızlık yüzünden olur.Özellikle kışın soğuk havada motor zor ısınır,hemen çalıştırır çalıştırmaz gaza asılmamak lazım.ALLAH cümlemizi kazadan korusun.
Motoman'in rodaj tekniği diye birşey var ki çoğu kişinin bildiğinden farklı bir yöntemdir. Okumak için (ingilizce):http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
slm bende pcx 150 aldım 35km de henüz fakat şu rodaj olayı herkez birşey söylüyor lütfen ne yapmam lagzım yardımcı olurmusunuz
Aldığım Sıfır 600RR 'ın Kitapçığında yazan şu;
İlk 500 KM Ani Gaz vermelerden kaçının.
Bir önceki motorum olan R6 nın Kitapçığında yazan da şuydu;
İlk 800 KM 45oo Devri ikinci 800 KM 6500 devri aşmamaya özen gösteriniz.
Ben de bu kurallara uyarak sürekli vites degistirerek ve sehir icerisine hic girmeden sahilyolunda rodaj yapiyorum. Ama bana sorarsaniz rodaj 500-1000 değil ilk 5 Bin kmye kadar gecerlidir.1000 km oldu diye surekli dip gaz gitmek zararlıdır.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)