Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Küçük bir soru

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Yeni bir scooter aldım honda beat 100 pek scooter tecrübem olmadığı için şöyle bir sorum olacak . 40 kmhızla giderken onume arac cıktı arka frenı kılıtledım kurtarınca bıraktım tekrar gaz verdıgımde motor kendınıaz bırsey kastı sonra yenıden devam etti .
    aynı işlemı boş bır yerde bır daha denedım bu sefer kaydırdıktan sonra frenı bıraktıgımda gaz vermedım sankı motor calısmıyormus gıbı ses soluk gıttı sonra gaz vereyım dedım motor yine kasma ve salma işlemı yaptı


    yıne saatte 40 km hızla giderken gazı bıraktım 5 sanıye sonra yenıden bastım arka tarafı sılkeledı hafıften hırrrrr yaptı ılerı dogru kendını atıp yola devam etti , sorma amacım arkadaşımda kı honda beat 100 e bındım boyle bır sorun yoktu .

    kafam çok karıştı lütfen yardım
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Freni kilitleyerek yaptığın da . Aktarma kayışı kasnağı bırakıp gaz verdiğinizde tekrar yakaladığı için oluyor.

    Frensiz gazı kesip tekrar bastığınızda da muhtemelen balatalar(debriyaj balatası) kötü durumda yada kayış olması gerekenden daha uzun. Veya bagalarda sorun var. Her şartta kayış , varyatör , debriyaj vs Bi kontrol ettirin.
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  3. #3
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Büyük ihtimalle varyatör grubundaki parçalardan biri veya bir kaçında sıkıntı vardır. İhmal etmeyin. Scooterda sürüş esnasında sıkıntı yapabilir bu durum.

  4. #4

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Çok yakın bir zaman içinde arka tekerde boşluk vardı söküp rulmanı değiştirdik orda varyatör balata iyi durumdaydı hatta kayışın dişleride harikaydı sanırım acayüp'ün dediği gibi kayışım sündü ki bu motor 100/3.7-4 lt benzın yakıyor sorun galıba anlasılıyor . lütfen yorumlarmısınız

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:53 ----------

    baga nedir acaba
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  5. #5
    cakmak3306 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2011
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    GSR600
    Korkulacak bir durum yok. Scooter motorlarda ilerlerken arka teker kilitlenirse motor vitesi boşa atmıs gibi olur. Motor rolantıde çalısır. Tekrar gazı açtıgında kavrama kavrar ve bi yıhgılma olur, sonra tekrar devam eder motor.
    Scooterlerde boş vites olmadıgından kontak kapatsan dahı motor yıgılarak gider. Arka lastık bi anlık kıtlerse kavrama bosa duser ve bisiklet gibi olur. Korkulcak bısı yok.
    Mustafa ÇAKMAK A rh(-) Suzuki GSR 600

  6. #6

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Tam bilmemekle beraber aklımda kalan baga şu scooter motorsikletlerin kavraması ile ilgili küçük bilyeler.Onlar ne kadar hafif olursa o kadar iyi olur diye hatırlıyorum.

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Şehir
    KabrÎstanbuL
    Motosikleti
    uçuyor..
    hiçbir sorun yok motorunda ama biraz daha öyle yapmaya devam edersen kayısı ve varyatörü eline alıp yedek parçacinın yolunu tutarsın dostum bilgin olsun..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:07 ----------

    Alıntı immortalboss adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tam bilmemekle beraber aklımda kalan baga şu scooter motorsikletlerin kavraması ile ilgili küçük bilyeler.Onlar ne kadar hafif olursa o kadar iyi olur diye hatırlıyorum.
    evet o bilyeler ne kadar hafif olursa kavrama çabuk acar motorun kalkışı o kadar atik olur yani zincirli motorun ön dişlisini küçültmek gibi düşün ilk kalkışta ataklik artar..

  8. #8

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı dürümdöner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hiçbir sorun yok motorunda ama biraz daha öyle yapmaya devam edersen kayısı ve varyatörü eline alıp yedek parçacinın yolunu tutarsın dostum bilgin olsun..
    zevk için yapmadım ki , 1. si mecbur 2.si test yarın gidip kayışı değiştireyim , bagayı ben misket olarak biliyordum
    yarın hepsini bir elden geçireyim en iyisi

    birde bu motorun 4lt - 100 km yakması normal mi
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  9. #9

    Üyelik
    09 Eylül 2007
    Motosikleti
    Honda Click 125i 2012
    100cc 4 zamanli bir motorun 4litre yakmasi normal degil, haramdir kasik dusmani resmen
    bu motoru mu yakacaksin? mondiali mi?

  10. #10

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    kursattekin ne yapmam gerek peki , mondial diye bir motor yok artık
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Şehir
    KabrÎstanbuL
    Motosikleti
    uçuyor..
    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zevk için yapmadım ki , 1. si mecbur 2.si test yarın gidip kayışı değiştireyim , bagayı ben misket olarak biliyordum
    yarın hepsini bir elden geçireyim en iyisi

    birde bu motorun 4lt - 100 km yakması normal mi
    boşuna kayısı değiştirme bozulunca ağlama yapar zaten ses de yapar anlarsın bozulduğunu..bütün scooterlarla o dediğin şeyi yapman mümkündur başka motor da olmuyor deme..ve mümkünse hava filtreni bujini yağını bi kontrol et ve motorunu hırçın kullanma yoksa 4 değil 5 litre bile yakar çünkü o otomatik vites..yakıtı biraz yüksektır sakin kullanımda ortalamasi 2,75..3 litredir..

  12. #12

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı dürümdöner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    boşuna kayısı değiştirme bozulunca ağlama yapar zaten ses de yapar anlarsın bozulduğunu..bütün scooterlarla o dediğin şeyi yapman mümkündur başka motor da olmuyor deme..ve mümkünse hava filtreni bujini yağını bi kontrol et ve motorunu hırçın kullanma yoksa 4 değil 5 litre bile yakar çünkü o otomatik vites..yakıtı biraz yüksektır sakin kullanımda ortalamasi 2,75..3 litredir..

    ben kalkarken harttt diye gaz vermem yedire yedire kalkarım ve 50km uzerıne cıkmıyorum tuhaf degılmı
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Şehir
    KabrÎstanbuL
    Motosikleti
    uçuyor..
    güzel bi bakım yaptır..şayet öyle kullanıyorsan yakıtın düşecektır asker

  14. #14

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    ya abi askerden geleli çok oldu da , zaten yenibakım yaptırdım bujiye kadar , ne yapacagım bennnn :(
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Şehir
    KabrÎstanbuL
    Motosikleti
    uçuyor..
    ya vitesli motor alıcan ya da sakin sakin sahilde gezinir gibi kullanıcan ayrıca askerden gelmiş olman birşeyî değiştirmez asker

  16. #16

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    çokşey değiştirir valla bir daha askerlık kelımesını duymak ıstemıyorum yeterınce maddi manevı goturdu

    çok tsk ederım yrn atölyeye alıyorum motoru
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  17. #17
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    Motorun kalkışta çok ufak milim milim gazı açtığında,yani debriyajın kavramaya başladığı noktada sarsıntı kuvetle dalgalı bir şekilde artıyorsa debriyaj balatası

    Hareket halindeyken gazı bırakıp tekrar açtığında gaza hassasiyet geç oluyorsa kayış işi bitirmiş veya salma yapmış...

    Korkulacak bir durum yok,bunlar sccoter motorlarda normaldir.
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  18. #18

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı m.şanveren adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun kalkışta çok ufak milim milim gazı açtığında,yani debriyajın kavramaya başladığı noktada sarsıntı kuvetle dalgalı bir şekilde artıyorsa debriyaj balatası

    Hareket halindeyken gazı bırakıp tekrar açtığında gaza hassasiyet geç oluyorsa kayış işi bitirmiş veya salma yapmış...

    Korkulacak bir durum yok,bunlar sccoter motorlarda normaldir.
    ŞIMDI motorcuya Gittim kayışin en son baktığımda güzeldi ve kayış sunmez öyle hemen dedi . Varyatör açmıyor büyük ihtimal dedi .

    Ben yinede kayış 25 tl buji 5 tl filtre 5 tl BUNLArida değiştireceğim . Balatalarda temiz bir elden gecer iyi olur

    başka tavsiyesi olan bekliyorum

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Şehir
    KabrÎstanbuL
    Motosikleti
    uçuyor..
    O kayıs sünme yapmamissa daha 20bin gider eğer fabrika çıkışı orijinal kayısı ise değiştirme çünkü daha sonra basın ağrıyacak hiçbir parça orijinali kadar kaliteli ve uzun ömürlü değildir..çıkma araba parçaları bile orijinal ve yan sanayi yedek parçadan daha kaliteli olduğu için yüksek fiyatli olur..

  20. #20

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Peki abi Varyatör ve debriyaj miline Bakıyorum 2 GÜN sonra sonucu yazarımdaha da yorumu olan varsa bekliyorum
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)