Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Bobin neden yanar?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Öncelikle merhaba dediğim bugun motorumun bobinlerinden duman gelmesiyle keyfimin kacması bir oldu.Öncelikle ilişki kurduğum olaylar sinsilesinden bahsetmek isterim
    motor honda rebel 250 birçok 250'lik çinli motorla aynı yapıya sahip.Bir süre akümün saglam olmasına ragmen akü kolaylıkla bitiyor hatta far açıkken bir süre sonra mum ışığı kıvamına gelıyordu.Bundan dolayı internetten konjektörünü aldım.Deneme fırsatım olmamıştı.Daha sonra motorun yüksek devirlerde tam gaz verdigimde gücü kesiliyordu( vınnnnnnnnnnnnn-----ınnnnnnnnn )sanki gaz kolunu bırakıyormussunuz gıbı.eskı konjektoru taktım sorun degısmedı.Bujı ve karburatore baktım normal gozukuyordu.En son aklıma gelen CDI'dı malesef yan sanayı bır cdı'dı.Taktık bırkac kez marsa bastım almadı.dedım heralde bu cdı uymadı tam cıkarıyordumkı; ıkı bobınden dumanlar gelmeye basladı.Bobınler dıstan saglam gözüküyor olsada dıs koruyucu plastık erımıs.Bir sorunu duzeltmeye calısırken baska bır soruna maruz kaldım.Acaba bobındemı sorun vardı?Yardım ve fıkırlerınız ıcın sımdıden herkese tesekkurler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Bobinleri süren CDI dır.Bunda meydana gelen kısa devre bobinlerden aşırı akım geçmesine ve bozulmalarına neden olmuş görünüyor.

  3. #3

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Alakanız ıcın tesekkur ederım.(hata yaptım)cdi'ı yan sanayı aldım. Orjınal cdı'a gore oldukca kalıplı buyukceydı.CDI neden kısa devre yapmıs olabılır?.CDI uyumsuzlugu yada bozuk bır cdı kaynaklı olabılır'mı?Yada bobınlerde'mı sorun vardı?Kurcalamama neden olan yuksek devırdekı gaz kesme sorunuda bana elektrıksel bır konu gıbı geldı? tum vıteslerde yapıyor .Devır yukselttıgımde ıvmelenme olmuyor,gaz kesme oluyor.

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Şehir
    KabrÎstanbuL
    Motosikleti
    uçuyor..
    ateşlemeyi yetiştiremıyor olabilir motorun..cdı da yapabilir konjektor de sargı da yapabilir..ama bobinlerın böyle bir sorun yapma ihtimali yok diyebilirim sana..aldığın beynin soketleri aynı olabilir ama uyumsuzdur bobinlere farklı akım verip onları yakmistır..bence orijinal cdı alıp deneyebilirsin tabi bobinler yanmamissa

  5. #5

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Bobin yanmadan önce far'ın ve akünün zayıflaması sargı yada konjektör'lemi alakalı?.Belkide Bobinleri yakan cdi değilde enjektör yada sargı olabilir'mi?Konjektör'ü değiştigimde bir fark olmamıştı.Tek suclu alternatör'mü kalıyor?Alternatör'deki sargı saglam gözüküyor genede problem oluşturması muhtemel'midir?Elektrik konusunda yardımcı olanlara teşekkürler

  6. #6
    osmanba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul /( Katkısız Laz )
    Motosikleti
    Honda şhadow VT 750 c 4 - Honda CBF 150
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bobinleri süren CDI dır.Bunda meydana gelen kısa devre bobinlerden aşırı akım geçmesine ve bozulmalarına neden olmuş görünüyor.
    Hocam merhaba. Nerelerdesin sen. Bir kaç defa ah ulan _OLD_hocam burada olaydı da böyle sorulara mantıklı, bilinçlı cevaplar yazsaydı diye aklımdan geçen konular oldu.
    Sağlık durumunuz iyidir inşallah... Hadi iyidir de de sevinelim...

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Şehir
    KabrÎstanbuL
    Motosikleti
    uçuyor..
    öncelikle akünü ve şarjını ölçtür..eğer onlarda sorun yoksa beyni kontrol ettir ya da değiştir..bu 3ünün sorunsuz olduğundan emin olduktan sonra sorun hala devam ediyorsa konjektor ve bobinleri kontrol et..mutlaka bunlardan birindendir..sargı ya da aküde sorun varsa yüksek devirde sorunlu çalışır..beyin arızasında genelde ateşleme komple gider ya da zayıflar normal devirde de sorun yaratır..konjektor arıza yapınca genelde şarjı düzenleyemedığî için düşük devirde ampuller sönük yanar, yüksek devirde bütün ampullerini patlatir..bobinler de sorun varsa yine suan sahip olduğun arızayı yapar ancak bunu normal devirde de yapar..tecrübelerim kadarıyla sana bu kadar yardımcı olabilirım dostum..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:23 ----------

    ayrıca yüksek devirde benzın hava oranıni düzenleyemedığı için yani hava yetiştiremedığı için de o sorunu yapar aklında bulunsun..

  8. #8

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    dürümdöner yardımların için sağol.cevrede elektrikçi olmadıgında kendim halledeyim diye düşündüm.avometre arızalıydı.İşimin garanti olması açısında sargıların ve bobinlerin siparişini verdim.konjektoru zaten yenı almıstım umarım sorun çözülür.
    Karburator'den olma olasalıgını dusuk goruyorum dedıgım gıbı önceleri motorun calısması sorunsuzdu fakat far zayıflayıp aku boşalıyordu.Sonunda ise motor yuksek devırlerde guc kesmeye far acıkken ısıgın azaldıgını gordum.hayırlısı dıyelım

  9. #9

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Neyse Sargı ve bobin takımı alarak sorunu çözdük.Ateşleme ve şarj konusunda sorun yaşıyorsanız sargılara ve konjektöre bakmakta fayda var.ve tabi en önemlisi yan sanayi parça kullanmayın.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)