Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

CBF 150 Bir garip ses hikayesi...

    REKLAM ALANI
  1. #21
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı adem80 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yaşım 32. Kaç yıldır biniyorum? İlk okul 4 te mobilet sürmeye başladım.11 yaşlarında filan. 3 tane titanım var. Honda titan. İkisi anadolu motosiklette üretilen motor kısmı % 99 japon olan, birisi brezilya malı 2005 toplam 3 tane titanım var. İkisi çalışır vaziyette garaja yatırdım bugün. 2005 titan es. İ kullanıyorum şuan. 10 yıldır honda titan biniyorum. 7 yıldır formu takip ediyorum. Üye olmak 2011 de nasip oldu. Yukarda yazdıklarımı hala gene idda ederim. Hiç bir çinde üretilen japon malları, japonların ürettikleriyle kıyas edilemez. Nedenmi? Neden konu başlığı ve yukarda yazdığım açıklamalar. Ben kör değilim görüyorum, anlıyorum ve buraya yazıyorum.
    abicim (yaşım 20 o yüzden abimsin ) söylediğinde hala haksız olduğunu düşünüyorum, çünkü;
    çine ürettirilen mal ucuz olsun diye çine ürettirilir. haliyle japonyada üretilen malın işçiliği ve malzemesinden de birazcık ödün verilir ve yarıya mal edilir. ancak istenirse yine aynı kalite üretilebilir. benim demek istediğim bu... anlaşamadığımız nokta bu
    @irfan abicim, söylediklerinde haklısın. amacım ybr cbf kıyaslaması değil, bunu sen de tahmin etmişsindir...
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abicim (yaşım 20 o yüzden abimsin ) söylediğinde hala haksız olduğunu düşünüyorum, çünkü;
    çine ürettirilen mal ucuz olsun diye çine ürettirilir. haliyle japonyada üretilen malın işçiliği ve malzemesinden de birazcık ödün verilir ve yarıya mal edilir. ancak istenirse yine aynı kalite üretilebilir. benim demek istediğim bu... anlaşamadığımız nokta bu
    @irfan abicim, söylediklerinde haklısın. amacım ybr cbf kıyaslaması değil, bunu sen de tahmin etmişsindir...
    Neden? Bir japona çin karışmışsa kalitede düşmüş demektir. Bunun örneklerini görüpte görmemezlikten geliyosunuz. Sıfır 2012 bi cbf 150 alıpta kaçkere servise götürmeniz gerek? Yağ yaktı, tekledi, arka kampanadan ses geldi vs. Vs. Yalansa yalan deyin. Bana göre çinde üretilen bi hondayla japonyada üretilen bi aynı model honda arasında büyük kalite farkı vardır. Size göre yoksa sorun yoktur. Ama bana göre var.saygılar sevgiler.
    Tropiksera bunu beğendi.

  3. #23
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Bizim motorlarda kullanımda eksilmiş olan, yağ yakmayı tetikliyor ve motordaki eksik olan 100-200 gram diye küçümsediğimiz miktar, yağ yakma eğilimini inanılmaz hızlandırıyor. Yani tam 1lt yağ ilk 1000 km de 100 gram eksildiyse 2. 1000 km de de 100 gram eksilecek diye bi kaide yok. Bu ikinci 1000 km de yakılan yağ mutlaka 100 gramdan fazla olacaktır. Dolayısıyla hep şunu demişimdir. Her zamanda savunurum. Cbf i uzun yıllar motoru bitmeden kullanmanın en önemli yolu. Motorda hiç bir zaman, hiç bir an 100 gram dahi olsa eksik yağ olmayacak. 50 veya 100 gram eksik olmasın. Ama fazla olsun.

    2000 km sonra yağ değişiminde 400-500 gram eksik çıkılana kadar neredeymiş o motoru kullanan kişi. Yağını neden kontrol etmemiş mesela. Yani motor durdu durdu durdu km lerce hiç yağ yakmadı da 20-30 bin km, birden bire yağ yakmaya mı başladı. Hemen cevaplıyim.
    Bu motor mutlaka ya ilk günlerden beri zaten cbf lerde bilindiği gibi yağ eksiltiyordu. eksilen 100-200 gram yağ önemsenmedi. Bu şekilde kullanıldı. Birde eksik yağ ile motor sıkıştırıldı. ve eksik yağ ile motoru sıkıştırarak kullanmak motoru bitme aşamasının başlangıcına getirdi ve motorun 2000 km de yaktığı yağ 400-500 grama kadar çıktı. Yağ çubugunda 600-650 gramdan sonra yağ görünüyor. Dolayısıyla kötü örneklerde bahsedilen kişiler yağ çubuğunda yağ görünmeyecek seviye de motorlarında varken gezmişler. Neden gezmişler =? Yağ seviyeniz yağ çubuğunun ortalarında veya biraz aşağısında ise bile 100-200 gram yağ motoru kendine getiriyor ? Sorabilirmiyim. Bunu aranızdan kaç kişi yapıyor =?

    Bir seferinde servise gittiğim bir an Ümraniye db. Servisçi ark.. motorun yağını boşaltma aşamasında bende dinlenme alanında çay içiyordum. Abi bu ne yağ motordan ne çok yağ çıktı, ne yapmışsın sen falan. 2000 km sonra yapılan bi yağ değişimiydi. Ölçelim dedik. Motordan 1100 gram seviyelerinde yağ çıkmıştı. Ha o zaman fazla değilmiş dediler. Neden benim motordan 100 gram fazla yağ çıkıyorda Ahmedin motorundan 500 gram eksik yağ çıkıyor sizce =? Ne yazık ki nasıl olsa 2000 km de bir yağ değiştiriyoruz diye yağ seviyesi yapma ihmal ediyoruz. 100-200 gram eksilen yağı önemsemeyerek ZAMANINDA tamamlamıyoruz ve bu ihmalin motorun ilerki zamanlarda daha yüksek ytağ yakma eğilimine erken girerek motor ömrünün erken bitmesi için gerekli koşulları kendi ellerimizle hazırlıyoruz.

    Cbf 150 bal gibi yağ yaklar. Kimse benim motorum yakmıyor demesin. 50-100 gramda olsa yakar, sende bunu yağ değşimlerinde ölçmezsen fark etmessin. Veya 100 gram eksilsede bu miktar önemsenmeyerek yağ yakmadığı idea ediliyor. Ben 18 bin km çinli scooter kullandım. 2000 km de bir yağ değişimi yapardım. 1 gram dahi motor yağ yakmazdı. 1 lt yağı 2000 km sonra 950 gram alıyorsanız ve ölçüm yöntemizde bi sorun yoksa o motor bal gibi yağ yakıyor demektir ve cbf 150 için konuşursak bu şekilde kullanmaya devam etmek bu yağ yakma eğilimini hızlandırır. Ver önlem alınmazsa bu motorun ömrü kullanımagöre 40-50 bini geçmez, belki bu seviyelere dahi ulaşamaz.

    Forum başlığı altına bi kaç kez yazdım. Bir çok motosikletin kullanma klavuzunda (Motor yağınızı ... her... km de bir kontrol ediniz. Eksilme gördüğünüzde üst seviyeye kadar yağ ilave ediniz) ibaresi mevcuttur. Bizim klavuzumuzda ise tabloya göre 4000 km de bir yağ değişimi olarak belirtildiği halde böyle bir madde yok. Dolayısıyla kullanıcı arkadaşların çoğuda klavuza uydukları için başımız çok yanıyor. Klavuzun yağdeğişimi ilgili hükmü acilen (2000 km de bir yağ değişimi ve 500 veya 1000 km de bir yağ seviyesinin kontrol edilmesi gerekliliği) ile ilgili madde eklenmelidir.

    Motorda bazı fabrikasyon kalite problemleri var katılıyorum bende elbette, çünki bende yaşadım, hallettim. Ama yağ yakma bir sorun değildir. Diğer problemleri elbette çok can sıkıcı ama yağ yakma bence değil.

    Okuyanda okumayanda, benden olanda, olmayanda benim dostumdur.
    Tropiksera, mrsago, chemical ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  4. #24
    mrsago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2007
    Şehir
    kumburgaz
    Motosikleti
    cbf 150 (12)
    söylediklerine tamamen katılıyorum etem servis bana ilk yağ değişimi bin km de demesine rağmen ilk yağ olduğu ve motor rodaj döneminde yani motorun çapaklarını dökme zamanı olduğu için ilk yağımı 300 km de kendim değiştirdim ve 850 km de 1000 bakımını yaptırdım şimdi beni her 2 binde bir yağ değişimine çağıracaklar ama ben bin km sonra tekrar yağı değiştiricem sonraki binde ise zaten servis değiştirecek neticede 1 litre yağ 20 tl kimseyi öldürmez ama bu işlem motorun ömrüne ömür katar..
    ya sev ya terket...

  5. #25

    Üyelik
    24 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kara Şimşek..
    Alıntı adem80 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Neden? Bir japona çin karışmışsa kalitede düşmüş demektir. Bunun örneklerini görüpte görmemezlikten geliyosunuz. Sıfır 2012 bi cbf 150 alıpta kaçkere servise götürmeniz gerek? Yağ yaktı, tekledi, arka kampanadan ses geldi vs. Vs. Yalansa yalan deyin. Bana göre çinde üretilen bi hondayla japonyada üretilen bi aynı model honda arasında büyük kalite farkı vardır. Size göre yoksa sorun yoktur. Ama bana göre var.saygılar sevgiler.
    Bende Sana Katılıyorum Abicim Zaten 250cc ve Altı Modeller Çoğunlukla Çinde Üretiliyor Sebebi İse Düşük Sınıfa göre tasarlanmış olması buda demek Oluyor Ki Hani Önemsenmiyo ki Çinde Üretiliyor Şimdi Bana tatava yapma felan diyecekelre sesleniyorum Madem Öyle Neden Ozaman CBR1000RR yi Çinde üretmiyorlar yada Hayabusayı Yada R1 yada ZX14 dü Hiç Düşündünüzmü _??
    draggy ve draggy bunu beğendiler.
    Sado

  6. #26
    barbar74 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2012
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    cbr 125r
    bende cbf kullanıyorum
    cok da memnunum hic sıkıntı yapamdı bu zamana kadar umarım bundan sonra da yapmaz
    motooooooooooooooooooooooorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr rrrrrrrrrrrrrrr

  7. #27
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    Alıntı eren özer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende Sana Katılıyorum Abicim Zaten 250cc ve Altı Modeller Çoğunlukla Çinde Üretiliyor Sebebi İse Düşük Sınıfa göre tasarlanmış olması buda demek Oluyor Ki Hani Önemsenmiyo ki Çinde Üretiliyor Şimdi Bana tatava yapma felan diyecekelre sesleniyorum Madem Öyle Neden Ozaman CBR1000RR yi Çinde üretmiyorlar yada Hayabusayı Yada R1 yada ZX14 dü Hiç Düşündünüzmü _??
    Evet madem daha ucuza gelecekti kalite aynı olacaktı. Cevaplayın bakalım?
    draggy bunu beğendi.

  8. #28
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Yağ eksiltme haricinde daha farklı bi mekanik aksam problemi vb bi sıkıntı ile sıfır motorda karşılaşmak istememek konusunda hepimiz haklıyız. Hakkımızı aramalıyız. Ama yanlış ve itinasız kullanım nedeniyle (özellikle yağ bakımı) ve sert, redline devir kullanımı söz konusu olduğu müddetçe 30-40 bin veya daha erken biten cbf örnekleri var olmaya devam edecektir. Bu bir kalite problemi değildir, kullanıcı problemidir. Ne markayı nede modeli karalamaya yetmez.

  9. #29
    kudret696 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2010
    Şehir
    Bursa/Osmangazi
    Motosikleti
    HONDA CBF 150 ( 2015 - Siyah )
    Alıntı piyanist_irf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sıfır cbf 150 almış eli anahtar tutan bir kardeşiniz olarak konusu geçen aynı olayın benimde başıma geldiğini söylemek isterim , sıfır aldığım honda cbf 150 m de arka firenin stabil tutmadığını aldığım il günden itibaren hissetmekteydim ve , tekerin devir hızına istinaden tık tık tık diye firene bastığımda seslar geliyordu , gözlemlemelerim sonucu arka jantın göbek kampana kısmının gözle anlaşılacak ve görülür şekilde yamuk olduğunu gördüm ,

    servise gittim (pendik güngör motor) balataları değiştiler fakat ben sesin kesilmeyeceğini biliyordum sorun balatada değildi, ama jantı o gün değiştirmeyeceklerini bildiğim yine geleceğimi bile bile değişmiş balatalarla geri döndüm ki ,

    bir hafta geçmeden , yeni balatalar kampanaya tam alıştığı anda yine tık tık, ses yapmaya başladı ve firen yine stabil tutmuyordu , yine gittim ve durumu kendilerine izah ettim, doğru söylediğimi gördüler, ve ellerinde arka jantın olmadığını 15 gün sonra tekrar gelmemi söylediler,

    15 gün sonra gittim ve arka jantı komple değiştiler sorun düzeldi, hata bariz fabrikasyon hatasıydı ki kampanayı o şekilde yamultamazsınız

    ama onun dışında motorumda en ufak tekleme, yada yağ yakması gözlemlemedim ama ileride olurmu bilemem anında satar gider çinli alırım , honda gibi köklü bir kuruluşun ürünlerinde hata olma oranı en asgari düzeyde olması gerekir diye düşünürken,

    bu gibi konuları okudukça midem bulanmakta , böyle sıkıntı çekilecekse yerim ben onun hondasını , bu işlemler olduğunda motorum 1000 km deydi bu sebepten 3 sefer servise gittim bir gidişim karamürselden pendiğe en az 70 lira , feribotu,yakıtı, kılı tüyü , sıfır aldık içimiz rahat diye düşünürken insanın başına gelene bakın yauuuu


    gidelim çin malı alalım o zaman...

    vibrasyonu ne yapacağız.?
    önce MZ251 gitti, sonra ACTİVA....
    YENİSİ CBF 150

  10. #30
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı mrsago adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    söylediklerine tamamen katılıyorum etem servis bana ilk yağ değişimi bin km de demesine rağmen ilk yağ olduğu ve motor rodaj döneminde yani motorun çapaklarını dökme zamanı olduğu için ilk yağımı 300 km de kendim değiştirdim ve 850 km de 1000 bakımını yaptırdım şimdi beni her 2 binde bir yağ değişimine çağıracaklar ama ben bin km sonra tekrar yağı değiştiricem sonraki binde ise zaten servis değiştirecek neticede 1 litre yağ 20 tl kimseyi öldürmez ama bu işlem motorun ömrüne ömür katar..
    Yağ 1000 km de bir değişme ihtiyacı bence yok. Sıfır motor için ilk yağ değşimlerinin sık olması güzel olabilir ama ilerki km lerde buna gerek yok. Şöyle yap. Elinde bi tane yağ bulundur. (Ben 1 lt yağ 10 bin km kullandım) Yağ değiştirdikten 1000 km sonra yağ seviyeni kontrol et. İlave gerekli ise, yağ eksilme gördüysen tamamla. 2000. km de yağ değişimi yap. Kışın motoru çok az kullandığın dönemler varsa bu kontrol periyodunu 500 km ye düşür. Karter tapasının sıklıkla açılıp kapanması uzun vadede karterin içindeki dişin sıyırmasına sebep olabiliyor. Sonra heli coil bilmem ne uğraşırsın. Eğer halen 1000 km de bir yağ değiştirmek istiyorsan mümkünse bu işlemi sen yap, çünki servisler motordaki yağın hepsini boşaltmak konusunda sabırlı değiller, (motoru biraz sola yatırıp beklemek gerekiyor falan) Birde karter tapasını inanılmazs ıkıyorlar, diş atmaması bi mucize. Ve mümkünse karter tapa jontasını her yağ değşiminde değiştir ve alüminyum değilde bakır kullanmanı öneririm. Tanesi 20-30 kuruş bişey zaten, Aynı jontayı uzun süre kullanmak, her seferinde jonta daha fazla ezildiği ve görevini yerine getirmekte zorlandığı için motor tapadan yağ kaçırmasın diye karter tapasını daha çok sıkmanı gerektiriyor. Buda uzun vadede diş sıyırma ihtimalini söz konusu edebiliyor.

  11. #31
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı piyanist_irf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sıfır cbf 150 almış eli anahtar tutan bir kardeşiniz olarak konusu geçen aynı olayın benimde başıma geldiğini söylemek isterim , sıfır aldığım honda cbf 150 m de arka firenin stabil tutmadığını aldığım il günden itibaren hissetmekteydim ve , tekerin devir hızına istinaden tık tık tık diye firene bastığımda seslar geliyordu , gözlemlemelerim sonucu arka jantın göbek kampana kısmının gözle anlaşılacak ve görülür şekilde yamuk olduğunu gördüm ,

    servise gittim (pendik güngör motor) balataları değiştiler fakat ben sesin kesilmeyeceğini biliyordum sorun balatada değildi, ama jantı o gün değiştirmeyeceklerini bildiğim yine geleceğimi bile bile değişmiş balatalarla geri döndüm ki ,

    bir hafta geçmeden , yeni balatalar kampanaya tam alıştığı anda yine tık tık, ses yapmaya başladı ve firen yine stabil tutmuyordu , yine gittim ve durumu kendilerine izah ettim, doğru söylediğimi gördüler, ve ellerinde arka jantın olmadığını 15 gün sonra tekrar gelmemi söylediler,

    15 gün sonra gittim ve arka jantı komple değiştiler sorun düzeldi, hata bariz fabrikasyon hatasıydı ki kampanayı o şekilde yamultamazsınız

    ama onun dışında motorumda en ufak tekleme, yada yağ yakması gözlemlemedim ama ileride olurmu bilemem anında satar gider çinli alırım , honda gibi köklü bir kuruluşun ürünlerinde hata olma oranı en asgari düzeyde olması gerekir diye düşünürken,

    bu gibi konuları okudukça midem bulanmakta , böyle sıkıntı çekilecekse yerim ben onun hondasını , bu işlemler olduğunda motorum 1000 km deydi bu sebepten 3 sefer servise gittim bir gidişim karamürselden pendiğe en az 70 lira , feribotu,yakıtı, kılı tüyü , sıfır aldık içimiz rahat diye düşünürken insanın başına gelene bakın yauuuu


    gidelim çin malı alalım o zaman...
    yaw bak senin pisiklet dediğin ybr de maşallah bu yazdıklarının hiçbirini yaşamadım sırtına vuruyorum odun u kömürü kar kış av balık dağ bayır geziyoruz tık yok....
    keşke sende ybr alsaydın benim gibi paşa paşa gezseydin be güzel abim
    aslında daha söylenecek çok söz ama neyse anladın sen onu


    GELELİM ESAS KONUYA:aslında ben hiç şaşırmadım sonuçta hayat honda da diyen arkaşlar ee işte ben hiç sorun yaşamadım diyordur ama altındakinin honda olduğunu unutuyorlar yarın sabah bi bakmışın ıslak yolda giderken motor tekliyor veya serviste aa bi bakmışsın 400 gr yağ yok off motora bak be yavru enduro koçum benim
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  12. #32
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    2008 xmax 250
    valla arkadaşlar kim ne alırsa alsın ben honda monda almam bu kadar para verecek kadar keriz değilim ben motoru aldım mı beni tatmin etmesi gerek ve sorunsuz olması gerek sonuçda 4500 tl para vereceğim. benim motor 2800-3000 tl ve şuan 24 binde ve genelde redlinaya yakın kullanırım uzun yoldada dip gaz ve tık demedi ve gram yağ eksiltmiyor bu şartlarda bir cbf kullandığımda 200-300 gr yağ eksiltirse benim çinli ondan iyi demektir ve cbf almamında bir anlamı olmaz o zaman titreşimde yok bu arada bilen bilir her yere giderim şuan deseler dünya turu yap korkmadan çıkarım yeterki sponsor olsun

  13. #33
    chemical - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2011
    Şehir
    D-100
    Motosikleti
    cbr1000RR-cbr 250R
    Alıntı eren özer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende Sana Katılıyorum Abicim Zaten 250cc ve Altı Modeller Çoğunlukla Çinde Üretiliyor Sebebi İse Düşük Sınıfa göre tasarlanmış olması buda demek Oluyor Ki Hani Önemsenmiyo ki Çinde Üretiliyor Şimdi Bana tatava yapma felan diyecekelre sesleniyorum Madem Öyle Neden Ozaman CBR1000RR yi Çinde üretmiyorlar yada Hayabusayı Yada R1 yada ZX14 dü Hiç Düşündünüzmü _??
    Öncelikle şunu belirtiyim çinde istenirse japon değil dünya standartlarının üzerinde ürün yapılır ama markaların çine yaptırmasındaki temel amaç MADDİ yani daha ucuza benzer yada biraz daha düşük kalitede ürün yaptırmaktır. Çinde paraya göre ürün üretiliyor adamlarda yeterli teknoloji olmasaydı UZAYA çıkamazlardı çok basit bir olay değilmi?
    Şimdi sorunuza gelelim neden 1000rr yada r1 çinde üretilmiyor? Neden üretilsin ki? tüm dünyaya baktığımızda commuter sınıfı motorların satışı ile racing yada üst segment motorların satışı arasında dünya kadar fark var honda yada diğer firmalar için olayın ticari boyutu önemli olduğu için daha ucuza çine yaptırıp muadil olan ürünü daha fazla karla satıyor arada çıkan ayıplı mallarıda değiştiriyor buda tüm maliyeti çok fazla etkilemiyor. Üst segment motorlar daha pahalı daha kaliteli parçalar kullanıldığı için daha az üretim ihtiyacı olduğu için maliyetinden dolayı çinde yapılmıyor bukadar basit.
    Çinde üretildi diye düşük kalite demeyelim önemli olan üreticinin ne olduğu kim olduğu bugün sony dahil bir çok dev firma çinde üretim yapıyor dünyanın en güvenli dediğimiz aracı volvo çine gitti bu şimdi volvoyu kötümü yaptı yada isveçte üretilen ile çinde üretilen bir olmıycakmı tabiki olucak.

    İlave olarak:Dünyada bu daha çok tüket daha çok harca sistemi devam ettikçe 20 yıl önceki kalite ile şimdiki kalitenin aynı olmasını beklemeyin artık hangi üretici olursa olsun ömürlük mal üretmiyor. Evimizdeki bosh marka bulaşık makinası 22 senelik hala çalışıyor ama yeni aldığımız buzdolabının arkasında son kullanım tarihi yazıyor artık üretici sattığı maldan değil satacağı yedek parçadan servis hizmetlerinden para kazanıyor buda biz son kullanıcıların işine gelmiyor.
    Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz

  14. #34
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    GELELİM ESAS KONUYA:aslında ben hiç şaşırmadım sonuçta hayat honda da diyen arkaşlar ee işte ben hiç sorun yaşamadım diyordur ama altındakinin honda olduğunu unutuyorlar yarın sabah bi bakmışın ıslak yolda giderken motor tekliyor veya serviste aa bi bakmışsın 400 gr yağ yok off motora bak be yavru enduro koçum benim
    İstanbul' a çok sık gitmem, ama geçenlerde motosiklet fuarı vesilesi ile eşimle gittim. O gün mesela 20 tane kurye gördüysem diyelim. 1 tanesinde bile ybr yoktu. Çok ilginç, hepsi cbf ti Kurye bile ybr ye binmiyor, sen bide almışın hususi biniyorsun. yazık ya Valla akıl işi değil yaptığınız ama neyse. Ybr den cbf e terfi edilir, ama cbf ten ybr ye geçilmez. Ha Koray geçer, o galiba geçmişte cbfr kullanmış. O benim kardeşimdir. Onunda elbet kendince sebepleri vardır. Ama bunu yapan çok az kişiden biri Koray. Gel sende terfi et. Eşinle rahat rahat gez. Ybr ninde forum ortamında uçuşan, daha erken km lerde baş göstermiş olan onlarca sıkıntısı var. Yeme bizi Yağ yakmak sıkıntı değil, kronik olarak yağ yaktığı veya yakmaya eğilimi olan bu motoru kullanıpta yağına bakmamak sıkıntıdır. O 400 gram yağ yakmış vatandaş dünyadan bi haber koyhmuş benzini gezmiş, ona diyecek bi sözüm yok.

    Geçenlerde iş yerimden bi arkadaşım bana aynen şöyle bir soru sordu. Bu kişi 5-6 ay önce sıfır cbf 150 aldı. Fazla gezmemiş. Km side daha 400-500 falanmış. Soruyu hiç değiştirmeden aynen yazıyorum. (Abi bizim motorlar hava soğutmalımı, su soğutmalı mı ?) Demek istediğim bu. Bilinçsiz kullanıcı Bende anblattım. Mesela bu adam bu motoru 20 binde misal 2000 tl ye satsa bile kesinlikle almam. Bu seviyede bi bilinç olduğu müddetçe biz daha çok servislere gidip motor sıfırlarız.

    Karamürsele' de beklerim tekrar havalar ısınsında. Bi cbf i al biraz gezde motor gör

  15. #35
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    ethem abi seni severim ama bana cbf al deme ben onuda düşündüm ama iyiki almamışım abi gerçekten bence çok sorun olan bi motor ee bende zaten maaş la çalışan parayı zor bi araya getiren(hayat şartlarından dolayı) yani demek istediğim şuan ybr benim için beyaz at tvs alırım honda cbf almam abi hatta salcano alırım ama honda almam ee ama mondial varken honde cbf ye gıpta ile bakardım fakat zamanla gördüm ki cbf bana göre değil mondial bile ufak tefek sıkıntılar yüzünden sattım..
    honda almayı aklımdan geçirdiğim zamanlarda ya cg yada cgl ye baktım bu 2 model bulsaydum çok uygun fiyata alırdım ama cbf bana uymazmış ben kılçık bi insanım 1 gram bile yağ yaksa o benim uykularımı kaçırmaya yeter hele tekleme tık tık sesler beni deli ederdi abi o yüzden ybr in cbf150 aut olay bu
    ama karamürsele gelince sana da haber ederim motorunla da bi tur atarım çok ısrar ettin
    eşimle gezme konusuna gelince benim motordan rahat dedim büyük gözüküyor dedim ama oda ybr yi daha çok beğendi irfan abinin motoru gördü onun gözüne alçak geldi ne hikmetse oda cbf 150 yi beğenmedi yani
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  16. #36
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abicim (yaşım 20 o yüzden abimsin ) söylediğinde hala haksız olduğunu düşünüyorum, çünkü;
    çine ürettirilen mal ucuz olsun diye çine ürettirilir. haliyle japonyada üretilen malın işçiliği ve malzemesinden de birazcık ödün verilir ve yarıya mal edilir. ancak istenirse yine aynı kalite üretilebilir. benim demek istediğim bu... anlaşamadığımız nokta bu
    @irfan abicim, söylediklerinde haklısın. amacım ybr cbf kıyaslaması değil, bunu sen de tahmin etmişsindir...
    özgürcüm tabiki burda sohbet ediyoruz şekerim fakat adem 80 nicli arkadaşa bende katılıyorum honda , hondada olsa eski japon titan ve ybr leri yan yana bir tamirci, eli anahtar tutan ve yakından gözlemlemiş biri olarak katıldığımı söylemek isterim

    burada s...dik yarışı yapmıyoruz ama şu an benim kullandığım 2011 model cbf ne kadar honda da olsa abicim işin içine çinli girince midem bulanmakta ben motorumun her parçasında şu ibareyi görmeyi yeğlerim (MADEIN JAPAN)

    Çinlileri seviyorum , hatta taktir ediyorum adamların yapamadığı nane yok lakin mühendisi, kalitesi honda da olsa işçilik ucuzda olsa honda diye aldığım bir motosiklettte jantın doğuştan yamuk çıkması aslına bakarsan hondaya yakışır bir şey değildir

    demekki çinliler ufak yollu durumu su istimal ediyor ve bu durum honda mühendislerinin gözünden mi kaçmış acaba ?
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  17. #37
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ethem abi seni severim ama bana cbf al deme ben onuda düşündüm ama iyiki almamışım abi gerçekten bence çok sorun olan bi motor ee bende zaten maaş la çalışan parayı zor bi araya getiren(hayat şartlarından dolayı) yani demek istediğim şuan ybr benim için beyaz at tvs alırım honda cbf almam abi hatta salcano alırım ama honda almam ee ama mondial varken honde cbf ye gıpta ile bakardım fakat zamanla gördüm ki cbf bana göre değil mondial bile ufak tefek sıkıntılar yüzünden sattım..
    honda almayı aklımdan geçirdiğim zamanlarda ya cg yada cgl ye baktım bu 2 model bulsaydum çok uygun fiyata alırdım ama cbf bana uymazmış ben kılçık bi insanım 1 gram bile yağ yaksa o benim uykularımı kaçırmaya yeter hele tekleme tık tık sesler beni deli ederdi abi o yüzden ybr in cbf150 aut olay bu
    ama karamürsele gelince sana da haber ederim motorunla da bi tur atarım çok ısrar ettin
    eşimle gezme konusuna gelince benim motordan rahat dedim büyük gözüküyor dedim ama oda ybr yi daha çok beğendi irfan abinin motoru gördü onun gözüne alçak geldi ne hikmetse oda cbf 150 yi beğenmedi yani
    Bende seni severim kardeşim. Sıkıntı yok. Elbette tercih ve zevk meselesi. Her zaman beklerim. Bakarsın senin oralarda güzel yerler vardır, biz geliriz. İyi akşamlar herkeze.

  18. #38
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    Alıntı ethemm76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İstanbul' a çok sık gitmem, ama geçenlerde motosiklet fuarı vesilesi ile eşimle gittim. O gün mesela 20 tane kurye gördüysem diyelim. 1 tanesinde bile ybr yoktu. Çok ilginç, hepsi cbf ti Kurye bile ybr ye binmiyor, sen bide almışın hususi biniyorsun. yazık ya Valla akıl işi değil yaptığınız ama neyse. Ybr den cbf e terfi edilir, ama cbf ten ybr ye geçilmez. Ha Koray geçer, o galiba geçmişte cbfr kullanmış. O benim kardeşimdir. Onunda elbet kendince sebepleri vardır. Ama bunu yapan çok az kişiden biri Koray. Gel sende terfi et. Eşinle rahat rahat gez. Ybr ninde forum ortamında uçuşan, daha erken km lerde baş göstermiş olan onlarca sıkıntısı var. Yeme bizi Yağ yakmak sıkıntı değil, kronik olarak yağ yaktığı veya yakmaya eğilimi olan bu motoru kullanıpta yağına bakmamak sıkıntıdır. O 400 gram yağ yakmış vatandaş dünyadan bi haber koyhmuş benzini gezmiş, ona diyecek bi sözüm yok.

    Geçenlerde iş yerimden bi arkadaşım bana aynen şöyle bir soru sordu. Bu kişi 5-6 ay önce sıfır cbf 150 aldı. Fazla gezmemiş. Km side daha 400-500 falanmış. Soruyu hiç değiştirmeden aynen yazıyorum. (Abi bizim motorlar hava soğutmalımı, su soğutmalı mı ?) Demek istediğim bu. Bilinçsiz kullanıcı Bende anblattım. Mesela bu adam bu motoru 20 binde misal 2000 tl ye satsa bile kesinlikle almam. Bu seviyede bi bilinç olduğu müddetçe biz daha çok servislere gidip motor sıfırlarız.

    Karamürsele' de beklerim tekrar havalar ısınsında. Bi cbf i al biraz gezde motor gör
    yauuuu etemcim sen bakma bu f54 adamına kendileri cbf düşmanıdır ahhh ahhhh bilemezsin bunun elinden ben ne çekiyorum

    onun aldığı motür onunla mezara girecek böyledir bu herif aman aramızda kalsın duymasın kendikeri

    yoksa başlar yine cbf ye yağ yaktırmaya
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  19. #39
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    abiler her daim beklerim yaza buralarda çok güzel yerler var

    ama irfan abi haksız adam ban kaza yaptırdı köfte ci arabası gibi duman atıyordu bende önümü göremedim arkadan dokundurttum irfan abiye ama maddi hasar olmadı manevi hasar oldu baksana adamda izleri kaldı geceleri rüyasına girer olmuşum artık
    neyse cbf bilen bilir ama ybr beni öteki dünya da gezdirir cbf 150 sizi bu dünyada gezdirirse öpüpte başınıza koyun
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  20. #40
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    Alıntı piyanist_irf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    özgürcüm tabiki burda sohbet ediyoruz şekerim fakat adem 80 nicli arkadaşa bende katılıyorum honda , hondada olsa eski japon titan ve ybr leri yan yana bir tamirci, eli anahtar tutan ve yakından gözlemlemiş biri olarak katıldığımı söylemek isterim

    burada s...dik yarışı yapmıyoruz ama şu an benim kullandığım 2011 model cbf ne kadar honda da olsa abicim işin içine çinli girince midem bulanmakta ben motorumun her parçasında şu ibareyi görmeyi yeğlerim (MADEIN JAPAN)

    Çinlileri seviyorum , hatta taktir ediyorum adamların yapamadığı nane yok lakin mühendisi, kalitesi honda da olsa işçilik ucuzda olsa honda diye aldığım bir motosiklettte jantın doğuştan yamuk çıkması aslına bakarsan hondaya yakışır bir şey değildir

    demekki çinliler ufak yollu durumu su istimal ediyor ve bu durum honda mühendislerinin gözünden mi kaçmış acaba ?
    Sağol irfan bey parmaklarınıza sağlık. Aynen % de 100 katılıyorum.10 yıldır 96 model titan biniyorum. Yağ, lastik, akü vs olağan bakımlar hariç hiç bi sorunla karşılaşmadım. Made ın japan yazısı her şeye değer dediğin gibi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)