Jınlun 150-50 Chopper Bakım-Tamir-Modifiye Uygulamaları
Reklamlar
-
Reklamlar
-
arkadaşlar ses yok, olsun beklemeye devam
-
Yağ olarak 10w40
Bakımları ile ilgili olarakda;
Debriaj teli
debriaj balatası
ön ve arka balatalar
zincir ve zincir dişlileri
Bunlara bakarım motor almadan, ama bu tip motorla hiç haşır neşir olmadığımdan (daha çok cup kullanıyorum) yağ filtresi nerededir bilemiyorum.
Nefesime gücü bahşet mevlâ , bir kuç daha atsam olur evvel Allah.
-
Tropiksera arkadaşım sağolasın.
1-Jinlun Jl 150-50 Chopper' ın motoru kaç lt. yağ alıyor peki ?
2-motorsiklet kullanıcılarının özellikle tercih ettiği bir yağ markası var mıdır ?
3-yağ filtresi vy süzgeci var mı hakkında bilgi var mı ?
-
kardes sor herbıseyı soyluyum:-)
1 litre 10-40 yag koyucan
sol ayaklıgın altında kocamanbı tapa var onu 28 anahtarla acıcan ama anahtar yıldız 28 olucak
ıcınden yaya ve suzgec cıkıyor yag bosaldıktan sonra gerı tak
sag tarftakı yag cubugundan ıcerıde yagı koyucaksın
marka farketmez
-
Shell Advance 10-40W bir lt 12 Lira olması gerek ucuza kaçmana gerek yok
İnna lillahi ve inna ileyhi raciun
-
arkadaşlar ben de ümidi kesmek üzereydim yağı hallettim.buji değişikliği de tamam.ama aklıma takılan birkaç soru var tabi.bir de sizden, bu Jinlun için deneyimlerinizi - öneri ve eleştirilerinizi duymayı çok isterim.
-
hayırlı olsun...lakin teknik bilginiz yeterli değil galiba..yeni zaten... iyi bir ustaya toplatmanızı tavsiye ederim...kendi elinizle uğraşmak ayrı bir zevk
olabilir...ama sanırım bazı sorunları vardır.içinden çıkılmaz hale getirmeyin...belli bir ayardan sonra yağ değişimi vs ufak ufak başlarsınız
el atmaya...tabii ki bir tavsiye...allah kaza bela vermesin...
-
walla jınlun kullanmadım ama abicim sen temiz bakarsan çin falan farketmez bir bayanla ilgilenir gbi ilgilenirsen ömürlük kullanırsn
-
Brds arkadaşım, Jinlun için teknik bilgi az değil; hiç yok neyseki benzinli motorlar hakkında iyi deneyimim var..dağıtıp topladığım 2-3 tane var. ama tabiki de Jinlun motorsikletinin kendisi hakkında teknik veri olması çok iyi olurdu.sizlerde vy nette herhangi biryerde kullanım kılavuzu vy tamir kitapçığı falan yok mudur acaba ?
şimdilik bir büyük bir ufak sorunumun olduğunu düşünüyorum.
1-stop lambası ve farın kısa devresi çalışmıyor.(ilk fırsatta halledilebilir bence.direksiyon sol kolundaki far açma anahtarı kısa devreyi çalıştırmıyor.yoksa ampül sağlam.stop lambası yanmış olabilir.) bu ufak olandı.
2- Üçüncü vitese geçiş yaptığımda, motorun alt kısmından yeterince farkedilebilir ses geliyor.titreşimde yapıyor doğal olarak.bence 3. vites dişlisi sıyırmış.(fiyatı 15 tl imiş.) ama bunu ben değiştirebilir miyim , işte onu düşünecem.elimde doküman olsaydı hiç sorun olmazdı da..yok işte.
ilk hafta yağını (shell performance yarı estetik ) ve bujisini değiştirdim.ortalama 2 aydır her gün ev-iş iş-ev kullanıyorum. (günde toplam 15 km.) bir ara sabah zor çalışmasını saymayacak olursak bir sorun çıkarmadı.uzun yola henüz çıkmadım.eksiklerini bitirip ehliyetim çıktığında onu da yapacam. Motodrift arkadaşımızın dediği gibi, bakımını eksik etmezsek, çok rahat işimizi de keyfimizi de görecek gibi.
sizden ricam; Jinlunun nette dolaşan aksesuar vy herhangi parça satıcısını biliyorsanız buraya yazmanız (ön rüzgarlık altından kırık, gıcık duruyor :( )
ve her türlü dokümanı için bilginiz - linkiniz var mı ?
motorsiklet kullanmak çok güzelmiş bu arada
-
konunun tamamını okuyamadım ancak gözüme çarpanları söyleyeyim size ;
zinciriniz biraz gevşek duruyor. eğer ömrü bitmişse oringli ile değişmekte fayda var. her zincir bakımında mafsal kontrolünü unutmayın burçların vakti gelmiş olabilir.
ön camı motor yedek parçası satan yerlerde bulabilirsiniz. benim motorda jinlun, kaporta aksanlarında parça sıkıntısı var. biraz pahalıya geliyor ama saç ve plastik elyaf tamiri yapan yerler var. ihtiyacınız olduğunda kaportadan düşen hiçbir parçayı atmayın, tamir ettirin.
motor aksamındaki bütün parçaları piyasada bulabilirsiniz. hatta komple silindir bile attırabilirsiniz. işçiliği ve parçaları pahalı bu motorların, ancak ben 1 yıl boyunca hiçbir şekilde yolda kalmadım. 12.000 km gibi bir km yaptım ve yağı dışında birşey değiştirmedim. bir ara karbüratör ve supap problemim vardı, değiştirdim karbüratörü supapı da ayarlattım geçti.
gelelim teknik özelliklere ;
motorunuzda tekli disk fren sistemi var. kuru ağırlığı 130 kg. silindir hacmi 150cc ( 9.1 silindir) elektronik starter özelliğine sahip. max gücü 11.5 hp lastikleriniz 11/9-16 7200 rpm de 11nm tork üretiyor. motor çok güçlü değil hatta motoruna göre ağır bir kasası var. bu yüzden emsallerine göre çok yakacaktır. ve emsalleri kadar seri değil. aynı zamanda motor kasaya küçük geldiği için kontrolü kolay, ve az vibrasyondan dolayı daha konforlu olur. zaten jinlunların genel özellikleri bu, performansa değil konfora bakmış bu marka cruiser larda.
benden bu kadar. hadi eyvallah
-
03 Haziran 2012, 23:17
#12
ygk arkadaşım, sağlık ve iş sorunlarından dolayı geç yazdım.hatta bayağı geç, ondan üzgünüm. öte yandan dediğin gibi, gevşek olan zinciri hafif gerdirdim. normalde zincir gevşek olduğundan bazen aşağı yukarı çarpıyordu. ayrıca zinciri koruma görevi gördüğünü düşündüğüm lastik parça, aşınmış bitmiş. şimdi zincir gerginliği daha iyi. dün ilk defa 90 km yaptım.bayağı keyifliydi ama giderken sağ tarafta, akü kapağı şeklindeki parçayı düşürmüşüm :( üzüldüm doğrusu. burlarda bulabilecek miyim bakayım.. aklımdaki birkaç değişiklikten sonra (şanzuman ve dişli çapı değişikliği) ilk şehirler arası yolculuğuma çıkmayı planlıyorum.
ygk arkadaşım, sen Jinlunun parçalarını nerden satın alıyorsun ?
ayrıca fırsat bulduğunda foto eklersen sevinirim.senle benden başka kaç Jinlun Chopper kullanan kaç arkadaş var acaba, bakıyorum pek kimsenin igisi çekmemiş başlık sanırım.
-
04 Haziran 2012, 03:11
#13
zincir gevşekliği bende de var...nasıl gerecez anlamadım
arka lastiğin 2 yanındali büyük somunlar gevşetip küçük bir somun var galiba zincir için...
jınlunu yaptıysanız ve olduysa tabiki resimli anlatım rica edebilirmiyim...ben çözemedim...her teraneyede tamirciye gidilmez ki...
-
04 Haziran 2012, 10:25
#14
günaydınlar herkese. brds arkadaşım, fotoğraflarla anlatımı yaparım. ancak bana bir iki gün zaman vermelisin. ayrıca en ufak bir sıkıntıda hemen tamirci ustasına gitmek yerine, önce bizim incelememiz-netten araştırmamız-sorup denememiz gerektiğini düşünüyorum. sana bu konuda katılıyorum arkadaşım. geçen gün yağı-bujiyi değiştirdim bunlar büyük işler değil. motorsikleti kullanan kişinin yapabiliyor olması gereken ufak bakımlardır bence.
-
04 Haziran 2012, 11:19
#15
bu gün uğraşacam beceremezsem ben bir foto atarım onun üzerinden konuşuruz...
-
04 Haziran 2012, 11:37
#16
olur arkadaşım. orjinal gerginlik ölçüsü toplam 15 mm dir. yani sen gerdirdikten sonra zincir; aşağı 7,5 mm yukarı 7,5 mm oyanabilmeli. daha fazlası bildiğin gibi gevşek vy daha gergini de yoldaki tümseklerden kopmaya neden olabiliyor. kolay gelsin.
-
19 Haziran 2012, 17:31
#17
merhaba arkadaşlar. bu hafta sonu antakya hataydan mersin kızkalesine motorsikletimle ilk uzun yolculuğumu yaptım. toplam gidiş 325 geliş 325 toplam 650 km yol yaptım. sizinle paylaşmak istedim. manevi olarak çok keyif aldım. düşündüğümün yarısı kadar yorulmadım. motorun şişmesinden çok korktuğum için cumartesi gece 2.30 da yola çıktım serin olur diye. 6-7 defa ortalama 10 ar dakikadan durdum. giderken 6 saatte yetiştim. en fazla 110 km/saat hıza ulaştım. ama giderken hızımı 100 e sabitleyip otobanda hep öyle gittim. motorda aşırı bir ıısnma olmadı. hatta dönüş yoluna öğle vakti 1.30 da çıkmak zorunda kaldım. bayağı sıcaktı, hem benim hem motor için. ama ben de Jinlunum da rahatsızlanmadık
650 km.de ortalama 16 lt 97 oktan benzin yaktı. motorsikletin titreşimi ve sesi var ama ya ben heyecanlıyım diye ya da bu ses-titreşim aşırı olmadığından rahatsız etmedi açıkçası. hatta kulaklığımı takıp bayağı müzik te dinledim.
karşılaştığım bir sıkıntım oldu. gidiş yolunda hızımı 100 ün üzerine çıkarınca motorda KESİKLİK oluyordu. ateşleme elemanı arızası olduğu yüksek ihtimal. dönüş yolunda da bir yerde mola verdim. buji kablosunun başını bujiden çıkarıp öyle bakmak geldi aklıma. kablonun bujiye takılan tarafıydı bu. çıkarınca bu parçadan ufak bir parçanın buji üzerinde kaldığını gördüm. sonra buji kablosunu geri taktığımda, önceki gibi sıkı oturmadı. ve yaklaşık 100 km yol boyunca 80 hızın üzerine çıkınca kesiklik yapar oldu. sonra bir ara düzeldi.sonra ben de eve kadar ortalama 90 hızla geldim.
sizce bu bahsettiğim buji kablo başından mı kaynaklanıyor, yoksa bobin ömrünü tamamlamak üzere olabilir mi ? ya da her 2 ihtimalde gerçekleşmiş olabilir mi ?
keşke motorsiklet kullanmayı çok önceden öğrenseymişim. arasıra böyle yolculuklar yapmayı planlıyorum. sağlıcakla kalın.
-
19 Haziran 2012, 22:35
#18
kaç gündür bu konuyu arıyorum yaw...
zinciri halettim ama biraz gevşek az daha sıkacam...üstüne coştum ön dişliyi büyülttüm...beceriyorum vesselam...
sana da hayırlı yolculuklar...sağolasın yardımların için....
-
18 Temmuz 2012, 11:54
#19
-
arkadaslar yenı 2.el jınlun aldım yag yakma sorunu varmıs yagı nerden nasıl koyabılırım yardımcı olabılırmısınız
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)