Pas lekesi nasıl çıkartılır.
Reklamlar
-
Motorumum bazı krom ve metal alışımlarında paslanmalar bulunmakta. Sizler bu durumlar için neler yapıyorsunuz? Sirke , Limon türü karışımlar veya özel sprey kullanan arkadaşlar var mı?
Özelikle egzos üzerinde pas dışındaki lekeler nasıl çıkartılıyor?
Lastiklerimde bitik onlarıda değiştireceğiz bakalım...
# Çocukluk saflığını kaybetmeyen adama büyük adam denir. (Mencius) #
Reklamlar
-
wd 40 sıkacaksın olacak bitecek dert etmene gerek yok.
-
Kocaeli İl Temsilcisi
aslında uyguladığım bir kaç yöntem var pasta cila derken cila kısmını hesaba katmayın , (G3) diye bir pasta markası var porf, oto boyacılar kullanır onunla eksozdaki kromajlı yerleri bir deneyebilirisniz, ama tabi paslar kromajın derinlerine indiyse yapılacak bir şey olmaz
selilozik tinerde etkili oluyor lakin boyalı aksama sakın ! aman diyiyim
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
-
hocam C-4 le bi tur verirsen söylerim....
şaka bi yana bahsettiğin nikelajlı kısımlar plastik üstüne kaplama değilse ki o zaman pas yapmazdı,tamamen krom yada kaplaması sağlam nikelajlı yüzeylere bir şekilde 2000 numara zımpara bularak bildiğin şekilde zımparalayabilirsin...
zımpara konusunda atlayan arkadaşlar olabilir ama ....
ben araç BOYA larının üzerinde durumuna göre 1200 -1500 yada çook daha hassas çalışmalarım için 2000 zımpara kullanıyorum..sadece ben değil tüm boyacılar bunu kullanır...
2000 numara zımpara nikelajlı kısımlarındaki lekelenmeleri ortadan kaldırır...çizikli kalır diye de düşünmeyin alakası yok..ayna yüzeyi gibi yüzey verir....
ama İrfanında dediği gibi nikelajı geçmiş alt katmana ulaşmışsa kısa sürede yineleyecektir....
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
Kocaeli İl Temsilcisi
sametagir adlı üyeden alıntı
hocam C-4 le bi tur verirsen söylerim....
şaka bi yana bahsettiğin nikelajlı kısımlar plastik üstüne kaplama değilse ki o zaman pas yapmazdı,tamamen krom yada kaplaması sağlam nikelajlı yüzeylere bir şekilde 2000 numara zımpara bularak bildiğin şekilde zımparalayabilirsin...
zımpara konusunda atlayan arkadaşlar olabilir ama ....
ben araç BOYA larının üzerinde durumuna göre 1200 -1500 yada çook daha hassas çalışmalarım için 2000 zımpara kullanıyorum..sadece ben değil tüm boyacılar bunu kullanır...
2000 numara zımpara nikelajlı kısımlarındaki lekelenmeleri ortadan kaldırır...çizikli kalır diye de düşünmeyin alakası yok..ayna yüzeyi gibi yüzey verir....
ama İrfanında dediği gibi nikelajı geçmiş alt katmana ulaşmışsa kısa sürede yineleyecektir....
zımpara ,işini daha önceden yapmamışsa kişi biraz abes düşünüp , çekinebilir ama pastadan o kadar çekinmeye gerek yok kromajlı yüzeylerde ki paslar yüzeyselmi, yoksa derinlere inmişmi bu çok önemli ,,
yüzeyselse zımparaya gerek yok bence kanka bu arada zımpara aklıma gelmemişti yazdım bunu bir yere
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
-
neredeyse her haftasonu bir arkadaşa yaparım bu işi..
amatör olan için pasta çok uğraştırır...
hele farecla G-3 ü bulamazda, pasta pastadır,ha çilekli ha muzlu ne farkeder deyip pasta görünümlü şanti alırsa ......
karete kid olur,yinede pasları çıkaramaz...
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
hafif pas başlangıcı için önerebileceğim ilginç bir yöntem var. (ayrıca krom parlatmada birebir) 1 kutu kola + sigara kutusu içerisindeki ''folyo'' ... kolayla ıslatılmış folyoyu paslı bölgeye uygularsak sorun çözülmüş olur, ama dediğim gibi çok hafif paslanmalarda ( ve oksitlerde) etki eder, yüzeysel... ama sadece parlatıcı olarakta iyi sonuçlar verir.
kolanın kalanını içebilirsiniz
-
Kocaeli İl Temsilcisi
boudberg adlı üyeden alıntı
hafif pas başlangıcı için önerebileceğim ilginç bir yöntem var. (ayrıca krom parlatmada birebir) 1 kutu kola + sigara kutusu içerisindeki ''folyo'' ... kolayla ıslatılmış folyoyu paslı bölgeye uygularsak sorun çözülmüş olur, ama dediğim gibi çok hafif paslanmalarda ( ve oksitlerde) etki eder, yüzeysel... ama sadece parlatıcı olarakta iyi sonuçlar verir.
kolanın kalanını içebilirsiniz
bu ilginçmiş gerçekten , deneyeceğim en kısa zamanda
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
-
-
sigaranın markası çok önemli değil, sizin için öksürük yapmayacak olan olsun yeter ama şunu belirteyim, kola gerçekten çok iyi bir temizlik maddesi aslında, ben artık kola içmiyorum mesela, ama her türlü parlatıcı temizleyici, leke çıkarıcı v.s. olarak kullandım, hala kullanıyorum... İrfan abim senin içinde kolayla ilgili önerebileceğim birşey var, hani tamir v.s. uğraşırken açılmayan sıkışmış somunlar vidalar olur ya, onlar içinde kola kullanabilirsin.. oksit yapmış akü kutup başları içinde işe yarıyor.. bende böyle yazılanları okudum kolayla ilgili ve çoğunu denedim işe yaradı.
-
Kromaj yüzüylerde paslanma değil daha çok plastik yanıkları var, motor bloğunun bazı vidaları ve ayaklıklarda paslanma var.
Piyasada satılan pas çözüleri ve parlatıcaları direkt kullanmak istemedim. Kola yöntemi duymuştum, ilginç bir yöntem
# Çocukluk saflığını kaybetmeyen adama büyük adam denir. (Mencius) #
-
evet Doğukan..
kolayla ilgili bi çok şey duyuyoruz..ama malesef (gerçekleri olabilir tabi ama) bir çoğunun fos çıktığını görmek insanı kızdırıyor...
ama gerçek olan şu ki...
yeni bir 2.5 lik kolanın içine 2 kesme şeker atıp kapağını tam sıkmadan kapatabilirsen güzel fıskiye oluyor...
hocam plastik yanıklarını ya çok sıcakken yanmayacak bir bezle silmeli,yada tamamen soğuyup donunca çizmeden hafif hafif kazımalı sonrasında zımparalamalısın....
İstanbulda olsan uygulamalı anlatırdım ama ...
hanımın memleketindesin..işim olmaz Ankarayla....
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
Metylan varken başka şeyle uğraşmaya gerek yok.
-
-
Kocaeli İl Temsilcisi
boudberg adlı üyeden alıntı
sigaranın markası çok önemli değil, sizin için öksürük yapmayacak olan olsun yeter
ama şunu belirteyim, kola gerçekten çok iyi bir temizlik maddesi aslında, ben artık kola içmiyorum mesela, ama her türlü parlatıcı temizleyici, leke çıkarıcı v.s. olarak kullandım, hala kullanıyorum... İrfan abim senin içinde kolayla ilgili önerebileceğim birşey var, hani tamir v.s. uğraşırken açılmayan sıkışmış somunlar vidalar olur ya, onlar içinde kola kullanabilirsin.. oksit yapmış akü kutup başları içinde işe yarıyor.. bende böyle yazılanları okudum kolayla ilgili ve çoğunu denedim işe yaradı.
ben kolayı hiç bir yerde ne duydum ne gördüm ama deneyeceğim en azından deneyerek görürüm tabi bazen öyle sıkışmış sonunlarla, vidalarla uğraşıyoruzki kola hak getire
kıpkırmızı olana kadar ısıtıyorum anca zorlaya zorlaya çözülüyor
ama kolanında yeri gelir elbet du bakalım zaman neyi gösterir
---------- Post added at 22:00 ---------- Previous post was at 21:57 ----------
sametagir adlı üyeden alıntı
neredeyse her haftasonu bir arkadaşa yaparım bu işi..
amatör olan için pasta çok uğraştırır...
hele farecla G-3 ü bulamazda, pasta pastadır,ha çilekli ha muzlu ne farkeder deyip pasta görünümlü şanti alırsa ......
karete kid olur,yinede pasları çıkaramaz...
ulen ömür adamsın yauuu akşam akşam koptum gülmekten
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
-
boudberg adlı üyeden alıntı
hafif pas başlangıcı için önerebileceğim ilginç bir yöntem var. (ayrıca krom parlatmada birebir) 1 kutu kola + sigara kutusu içerisindeki ''folyo'' ... kolayla ıslatılmış folyoyu paslı bölgeye uygularsak sorun çözülmüş olur, ama dediğim gibi çok hafif paslanmalarda ( ve oksitlerde) etki eder, yüzeysel... ama sadece parlatıcı olarakta iyi sonuçlar verir.
kolanın kalanını içebilirsiniz
denedim sonuç çok iyi çok teşekkür ederim bilgi için
Gökyüzünün güzelliğini görmeyenler, kuşların neden uçtuğunu asla bilemeyecekler
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)