öncelikle tüm mt gönül dostlarını en içten saygı ve sevgilerimle selamlıyor büyüklerimin ellerinden küçüklerimin gözlerinden öpüyorum
geçenlerde yine malzeme tedarikçim (hurdacı ) arkadaşın pires makinası bozulması üzerine beni çağırmasıyla başladı her şey
makinanın gereken tamiratını yaptıktan sonra şöyle bir kolaçan ettim ve elime resimlerdeki masa kolçakları ilişti , bunun üzerine yine her zamanki meraklı ve değerlendirmeci güdülerim gereği toklamda 5 adet yan kolçağı aldım, aslında kendi işime yarayacağını hiç düşünmemiştim
bir gün birine lazım olur ekmek istemez su istemez diyerekten römorkuma attım kol dayama kısımlarını (yumuşak materyal) olan kısmını arka top caselere sırt desteği olarak düşünmüştüm aslında kendim 60 euroya aldığımdan dolayı ve malzemenin bükülebiliyor olması artı avantajdı
neyse uzatmayayım, ordan burdan derken 8 saatlik üzerinde yoğun bir düşünme ölçme biçme avareliğinden sonra işe koyulup elimdeki başka parçalarıda birleştirerek,
foksiyonel bir artçı kolçak yada kol dayama diyelim yapmaya karar verdim toplamda 2 günümü aldı bu gün itibari ile montajını tamamladım ,
ve sizlerin eleştiri ve yorumlarıyla başbaşa bırakıyor hepinize selam ediyorum
mt iyidir
aslında yapı itibariyle tamda arka topcaseye sırt dayama olarak takılacak bir kolçak idi elimde bir adet daha var isteyen bana yakın arkadaşlara ücretsiz takabilirim
daha önceden motosiklet römorkundan arta kalan parçalar burada lazım oldu iyiki saklamışım
bu kilit mekanizmasının güzelliği şurada bir tıkla kolçakları yerine takıp çıkarmak mümkün olacak , aynı zamanda kilitlendiğinde taş gibi sert ve sağlam bir yapıya sahip kullanışlı olmalı her zaman kol dayama yı takmayı düşünmüyorum
bir takım kesme biçme işlemlerine tabi tuluyor ve uygun parçalar elde edilecek inşallah
ve kesilen parçaları kolçakların ayaklarına montaj ve kaynağı yapılıyor ama süreç devam ediyor ve olacak inşallah
yauu irfancım 8 saat üzerinde neyi düşündün diye düşünen dostlar için şöyle söylemem gerekli işlevsel olmalı, se sağlam olmalı , uygun malzemeleri düşünüp, doğru parçaları bir araya getirmek işi bitirmenin yarısı diyebilirim kafada pilanı projenin ilerisini gördüğünüz zaman işi bitmiş sayıyorum,
nitekim yeniden yenibaşına bir şey yapıyorsanız düşünmek zorundasınız bu bir gerçek , ve olması gereken gibi olmalı tabi buna sizler karar verin, bende kullandıkça yanlışmı düşünmüşüm yoksa doğru mu yapmışım göreyim bakalım zaman neyi gösterir , haaa oldumu ? her zamanki gibi olduğu kadar .....
kolçakların gereken işlemlerini hallettikten sonra motorumun üzerindeki bağlantı yerlerine sıra geldi , tabiki yarın bir gün bu kol dayamadan vazgeçtiğim anda söküp atabileceğim ve motorumda teknik aksaklık ve görselinide etkilememeli o yüzden kaynakla tutturmaktansa vidalamayı daha uygun olduğunu bildiğim için bağlantı yerlerini işaretleyip delmeyi uygun gördüm , tabi biraz pimpiriklilik te var o başka
istediğimde yan çantalar takılı değilken tamamen aşşağıya yatırabileceğim
yine istediğimde bir parmak hareketiyle kolçakları tamamen çıkartabileceğim
gerekirse ileri ve geri kayabilecekler
ve bitmiş yandan görünüm
önden görünüm
bu arada yine iş üzerindeyken sevindirici haberler alıyorum
sevgili (komutan logar)gunay abi, kardeşim uğur ve aykut kardeşim ziyaretime geliyorlar neyseki işide bitirmiştim hepsine teşekkür ediyorum güzel gündü , tekerinize sağlık ...
işte mt ye yakışır bir kare
diğer yandan geçenlerde açtığım( http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...rf-dan-11.html ) konusunda pc kaynaklı problemden dolayı yükleyemediğim rmork videosunuda bu arada yine yükleyebilirsem içimde kaldı onuda başka konu açmadan yükleyeyim paylaşım ve fikir olsun
umuyorum fikir olarak işinize yarar arkadaşlar
yorum yazan yazmayan tüm gönül dostlarına selamlar, kalın sağlıcakla ....
başka paylaşımlarda buluşmak ümidiyle