Sorun aküde mi,aküyü nasıl ölçmeli?
-
İyi Günler,
Motosikletim (Bianchi Falcon125) nerdeyse hergün 10 dk. çalıştırmama rağmen, diğer gün çalışmıyor motor, akü sıfırlanıyor. (göstergeli akü) akü daha yeni, 1 yıl bile olmadı keza konjektörde aynı; şimdi sorun nerde olabilir? Ölçme hakkında yazıları oludum, tam anlayamadım ayrıntılı açıklanırsa müteşekkir kalırım....
Reklamlar
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Her gün 10 dk.çalıştırman akünü şarj etmez aksine boşalmasına neden olur.Bir kere bunu yapma.Akünün motor tarafından şarj olabilmesi için motorun belirli bir devrin üzerinde devamlı çalışması gereklidir.Rolanti devrinde şarj akımı üretilmediğinden pilli oyuncak gibi olur.Bir kere akünü motordan çıkarıp dışarıda şar et veta ettir,sonra gerektiği zaman tak.
-
kardeş öncelikle sen o motorla bir otobana çık.bas allah bas.allah ne verdiyse.böylece akü kendine gelir.
diğer bir olay ise ükünün şarj olup-olmadığı konusu onu da şöyle yapacaksın.ülçü aletinin dc kademesinde akünün + ve - kutuplarına probları bağla ve de gaz ver.eğer akünün voltajında yükselme oluyorsa senin alternatörün şarj ediyor demektir.
saygılar...
-
_OLD_ adlı üyeden alıntı
Her gün 10 dk.çalıştırman akünü şarj etmez aksine boşalmasına neden olur.Bir kere bunu yapma.Akünün motor tarafından şarj olabilmesi için motorun belirli bir devrin üzerinde devamlı çalışması gereklidir.Rolanti devrinde şarj akımı üretilmediğinden pilli oyuncak gibi olur.Bir kere akünü motordan çıkarıp dışarıda şar et veta ettir,sonra gerektiği zaman tak.
Bende forumlarda okumuştum, kışın çalışmayan motosikletleri 10 günde bir 10 dk. çalıştırın akü boşalmasın diye yanlışmış demekki yada ben yanlış anladım yazılanları.Teşekkür ederim.
varadin adlı üyeden alıntı
kardeş öncelikle sen o motorla bir otobana çık.bas allah bas.allah ne verdiyse.böylece akü kendine gelir.
diğer bir olay ise ükünün şarj olup-olmadığı konusu onu da şöyle yapacaksın.ülçü aletinin dc kademesinde akünün + ve - kutuplarına probları bağla ve de gaz ver.eğer akünün voltajında yükselme oluyorsa senin alternatörün şarj ediyor demektir.
saygılar...
Teşekkür ederim.
Bi kısa devre olsa motosiklet çalmaz dimi? Aküyü boşaltan sebepler nelerdir?
-
motorsiklet rolantıde çalışırken ampullerın, ateşleme bobinının....vs nin harcadığı elektriğin bir miktar fazlasını üretir yani rolantıde çalışan motor aküyü şarj eder arkadaşlar ancak minimum seviyede..yatan motoru da ara ara çalıştırmak akü için faydalıdir..akünün boşalmasi için de 2 sebep vardır..1 motorunda elektrik kaçağı yapan bir kısa devre vardır.. 2 akü ömrünü doldurmuş olduğu için şarj tutmaz yani içindeki plakaların özelliğini kaybetmeleri,suyunun eksilmesi,plaka aralarının oksıtlenmesi.... sonucu kendi kendini bitirmesi ve şarj tutmamasidir..
-
dürümdöner adlı üyeden alıntı
motorsiklet rolantıde çalışırken ampullerın, ateşleme bobinının....vs nin harcadığı elektriğin bir miktar fazlasını üretir yani rolantıde çalışan motor aküyü şarj eder arkadaşlar ancak minimum seviyede..yatan motoru da ara ara çalıştırmak akü için faydalıdir..akünün boşalmasi için de 2 sebep vardır..1 motorunda elektrik kaçağı yapan bir kısa devre vardır.. 2 akü ömrünü doldurmuş olduğu için şarj tutmaz yani içindeki plakaların özelliğini kaybetmeleri,suyunun eksilmesi,plaka aralarının oksıtlenmesi.... sonucu kendi kendini bitirmesi ve şarj tutmamasidir..
Teşekkür ederim öncelikle.Akü 1 yıllık bile değil, eski akü 2 seneden fazla dayanmıştı.Jel akü, Çin malı Wiwi göstergesi falan var bittiğini görebiliyorum...
-
karşıyaka adlı üyeden alıntı
Teşekkür ederim öncelikle.Akü 1 yıllık bile değil, eski akü 2 seneden fazla dayanmıştı.Jel akü, Çin malı Wiwi göstergesi falan var bittiğini görebiliyorum...
aküyü ölçtürmek gerekir..ve şarjı ölçtürmek de lazım tabi ki..zaten onlar normal ise motorda kaçak yapan ya da fazla akım çekebilecek sonradan bağlanan bir sey ampul korna ışık vs var mı onlara bakmak lazım..
-
dürümdöner adlı üyeden alıntı
aküyü ölçtürmek gerekir..ve şarjı ölçtürmek de lazım tabi ki..zaten onlar normal ise motorda kaçak yapan ya da fazla akım çekebilecek sonradan bağlanan bir sey ampul korna ışık vs var mı onlara bakmak lazım..
Sonradan bağlanan herhangi bir elektrikle ilgili bir tesisat yok hocam herşey Orijinal.Yalnız sol sinyal bazen hızlı yanıp sönüyor hep kablosu kopuyor kısa devre orda olabilir sanırım...
-
dürümdöner adlı üyeden alıntı
motorsiklet rolantıde çalışırken ampullerın, ateşleme bobinının....vs nin harcadığı elektriğin bir miktar fazlasını üretir yani rolantıde çalışan motor aküyü şarj eder arkadaşlar ancak minimum seviyede..yatan motoru da ara ara çalıştırmak akü için faydalıdir..akünün boşalmasi için de 2 sebep vardır..1 motorunda elektrik kaçağı yapan bir kısa devre vardır.. 2 akü ömrünü doldurmuş olduğu için şarj tutmaz yani içindeki plakaların özelliğini kaybetmeleri,suyunun eksilmesi,plaka aralarının oksıtlenmesi.... sonucu kendi kendini bitirmesi ve şarj tutmamasidir..
genel inanış bu olmakla birlikte motor rolantide 12 volt elektirik üretir şarj olması içinse biraz fazlası gerekir (13.8 ). rölantide şarj olmaz sadece kendini yormaz. devir yükseldikcede voltaj yükselir böylece akü şarj olur devir biraz daha yükselincede köjektör voltajın belli bir seviyenin üstüne çıkmasını engeller akü kaynamasın diye ( 14.5 ).
genede bir bilene danışmak gerek.
bir ihtimal daha var konjektörün arızalı olabilir. ama 10 dk rolantide çalıştırmayla bu ihtimali ayıklama şansımız yok.
-
marsi tiiiirt tiiiirt sesi vererek çevirmeyen akü 10 dk rolantıde çalışan motorun ürettiği 12 volt elektrik ile kendini toplar ve motor stop edilip tekrar el marsi ile bir kaç kez sorunsuz olarak çalışabilecek kadar kendini toplar..bu da rolantıde dahi şarj olduğunu gösterir minimum seviyede dahi olsa..devrin yükselmesi voltajı arttırır ve full şarjı sağlar..konjektor arızası ya şarjı keser ya da yüksek şarj ile akü şişmesi, motorun tüm ampullerinin patlamasi gibi zararlara sebep olur..sargı arızası da yine düşük şarja ve akünün bitmesine sebep olur..
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:14 ----------
karşıyaka kardeşim yamyamaha da izmirdeymis bu konu da bilgili istersen bi irtibata geç sana yardımcı olabilir
-
yamyamaha adlı üyeden alıntı
genel inanış bu olmakla birlikte motor rolantide 12 volt elektirik üretir şarj olması içinse biraz fazlası gerekir (13.8 ). rölantide şarj olmaz sadece kendini yormaz. devir yükseldikcede voltaj yükselir böylece akü şarj olur devir biraz daha yükselincede köjektör voltajın belli bir seviyenin üstüne çıkmasını engeller akü kaynamasın diye ( 14.5 ).
genede bir bilene danışmak gerek.
bir ihtimal daha var konjektörün arızalı olabilir. ama 10 dk rolantide çalıştırmayla bu ihtimali ayıklama şansımız yok.
Konjektörüde aküyü değiştirdikten sonra değiştirdim yeni sayılır 1 yıl dahi olmadı bozulabilir mi kısa sürede? Teşekkür ederim....
dürümdöner adlı üyeden alıntı
marsi tiiiirt tiiiirt sesi vererek çevirmeyen akü 10 dk rolantıde çalışan motorun ürettiği 12 volt elektrik ile kendini toplar ve motor stop edilip tekrar el marsi ile bir kaç kez sorunsuz olarak çalışabilecek kadar kendini toplar..bu da rolantıde dahi şarj olduğunu gösterir minimum seviyede dahi olsa..devrin yükselmesi voltajı arttırır ve full şarjı sağlar..konjektor arızası ya şarjı keser ya da yüksek şarj ile akü şişmesi, motorun tüm ampullerinin patlamasi gibi zararlara sebep olur..sargı arızası da yine düşük şarja ve akünün bitmesine sebep olur..
Dediğiniz gibi 10 dk çalıştırıyorum, marş düğmesinden çalışıyor, bazende çalışmıyor;ancak biraz geziyorum hızlı bir şekilde, akü doluyor ışığı yeşil oluyor 1-2 dk. sonra akü boşalmaya başlıyor...Aküyü boşaltan bir sorun var ama ne? Teşekkür ederim...
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:30 ----------
dürümdöner adlı üyeden alıntı
marsi tiiiirt tiiiirt sesi vererek çevirmeyen akü 10 dk rolantıde çalışan motorun ürettiği 12 volt elektrik ile kendini toplar ve motor stop edilip tekrar el marsi ile bir kaç kez sorunsuz olarak çalışabilecek kadar kendini toplar..bu da rolantıde dahi şarj olduğunu gösterir minimum seviyede dahi olsa..devrin yükselmesi voltajı arttırır ve full şarjı sağlar..konjektor arızası ya şarjı keser ya da yüksek şarj ile akü şişmesi, motorun tüm ampullerinin patlamasi gibi zararlara sebep olur..sargı arızası da yine düşük şarja ve akünün bitmesine sebep olur..
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:14 ----------
karşıyaka kardeşim yamyamaha da izmirdeymis bu konu da bilgili istersen bi irtibata geç sana yardımcı olabilir
İlginize çok teşekkür ederim yamyamaha'ya pm attım müsaitse,vaktimiz uyarsa işallah görüşüp sorunu öğreniriz....
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)