Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

motora araba aküsü takmak

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    _w_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2009
    Şehir
    AfyonKarahisar - ErZiNCan
    Motosikleti
    Kanuni Breton 125
    Alıntı cagatay_hepsen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yüksek amper motorun elektrik tesisatını zorlar ve kısa devre yaptırması mümkündür.
    sizin dediğiniz volt tur voltaj yükselirse tesisat yanar. Amper bir elektrikli parçanın çekmesi gereken akım değeridir. Örneğin 4 amperlik aküden farınız tesisattan 3 amper çekiyor. eğer siz 70 amper akü takınca o far yine tesisattan 3 amper çekecektir. Sizin dediğiniz volttur ki araba ve motorların %90 ı 12 volt kullanırlar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    hiçbirşey olmaz güzel olur burda çorluda popcorn da var amcanın birtanesi koymuş resmini bile çekmiştim ama buraya atmaya üşendim

  3. #23
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    45 Ah akü motosikletin tüm stabilitesini bozar. Hadi onu geçtim kaza anında bi tarafınıza kaçar! Amman diyim. O sisleri Led ile değiştirin. Farları neden çift anlayamadım. Bu kadar fazla aydınlatmaya ne gerek var? Fren, sinyal ve led aydınlatmaları saymayın. Onlar çok da fazla akım çekmezler. Ama bu işte asıl önemli olan konjektörünüzdür. O ne kadar güçlü ise o kadara kadar (elbet motorun ürettiği AC şeklindeki akım ve voltaj değerleri de önemli ve bilinmeli!) şey bağlayabilirsiniz. Büyük akü takmak çözüm değil.

    Regalin çantasına bir tane akü koyup o tarafa yatık olarak mı gezecek o arkadaş? :D :D

  4. #24

    Üyelik
    04 Ocak 2012
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha ybr 125 sonunda..
    Ben sana doğru bilgiyi vereyim arkadaşım,45 amper olması herhangi bir sıkıntı yaratmaz çünkü elektronik devreler ve elektronik olan herşey,volt aynı olduktan sonra istediği kadar akım çeker. Hiçbir şekilde o konuda skıntı yaşamazsın ancak şarj dinamondan dolayı sıkıntı yaşayacağın kanısındayım. Çünkü bahseyyiğin dinamo 6-7 amper bir aküyü beslemek üzere tasarlanmıştır.Sen akünden saatte 10 amper çekerken dinamon 7 amper vermeye devam edecektir sonuç olarak akünün performansı gittikçe düşecektir. Aynı şekilde voltajda azalacaktır pil zayıflamaya başladığında. Şöyle özetleyeyim kapasitesi 7 amper olan bir akü 7000 mah halde dolu iken misal 14 volt verir ve mah değeri düştükçe voltuda etkiler. Aynı mantıkla sen büyük akü kullanmaya başladığın zaman akünün kapasitesi gittikçe azalacaktır daha kaliteli bir şarj dinamosu kullanmadığın taktirde. Bir süre sonra kapasitesi 45 ah olan akünün içinde şarj dinoman 7 ah verebildiği için 7000 mah kalacaktır. Ve büyük istimalle akünün potansiyel farkı (voltajı) 10 volta kadar hatta belki dahada aza düşecektir. Bu durumda elektrik tesisatın skıntı yaşamaya başlar ve amper yeterli olsada volt düşük olduğu için lambaların parlaklığında ciddi azalma olur. Sen gel beni dinle iyi marka iyi bir akü al aynı boyutta kafan rahat etsin. 7 ah den 12-13 ah ye atlarsan skıntı yaşamazsın ancak 45 ah akünün dolumu konusunda skıntı yaratır.Buda akünün hem ömrünü hem performansını kötü yönde etkiler.. Umarım anlatabildim yanlışım varsa düzeltin arkadaşlar.Kafasına birşey takılan olursada elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.. İyi forumlar Sinan Can Bıçak..
    Büyük yanlışlar ve maceralar olmayacaksa niye hayat ?..

  5. #25

    Üyelik
    10 Ağustos 2011
    Alıntı sinanbicak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben sana doğru bilgiyi vereyim arkadaşım,45 amper olması herhangi bir sıkıntı yaratmaz çünkü elektronik devreler ve elektronik olan herşey,volt aynı olduktan sonra istediği kadar akım çeker. Hiçbir şekilde o konuda skıntı yaşamazsın ancak şarj dinamondan dolayı sıkıntı yaşayacağın kanısındayım. Çünkü bahseyyiğin dinamo 6-7 amper bir aküyü beslemek üzere tasarlanmıştır.Sen akünden saatte 10 amper çekerken dinamon 7 amper vermeye devam edecektir sonuç olarak akünün performansı gittikçe düşecektir. Aynı şekilde voltajda azalacaktır pil zayıflamaya başladığında. Şöyle özetleyeyim kapasitesi 7 amper olan bir akü 7000 mah halde dolu iken misal 14 volt verir ve mah değeri düştükçe voltuda etkiler. Aynı mantıkla sen büyük akü kullanmaya başladığın zaman akünün kapasitesi gittikçe azalacaktır daha kaliteli bir şarj dinamosu kullanmadığın taktirde. Bir süre sonra kapasitesi 45 ah olan akünün içinde şarj dinoman 7 ah verebildiği için 7000 mah kalacaktır. Ve büyük istimalle akünün potansiyel farkı (voltajı) 10 volta kadar hatta belki dahada aza düşecektir. Bu durumda elektrik tesisatın skıntı yaşamaya başlar ve amper yeterli olsada volt düşük olduğu için lambaların parlaklığında ciddi azalma olur. Sen gel beni dinle iyi marka iyi bir akü al aynı boyutta kafan rahat etsin. 7 ah den 12-13 ah ye atlarsan skıntı yaşamazsın ancak 45 ah akünün dolumu konusunda skıntı yaratır.Buda akünün hem ömrünü hem performansını kötü yönde etkiler.. Umarım anlatabildim yanlışım varsa düzeltin arkadaşlar.Kafasına birşey takılan olursada elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.. İyi forumlar Sinan Can Bıçak..

    sağolasın kardeşim. peki bende 12v 9 ah akü var. onu benim kendi 12v 7ah lık aküye bağlasam canlanırmı ışıklar filan

  6. #26
    Tropiksera - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2012
    Şehir
    Antalya-Kemer-Tekirova
    Motosikleti
    Honda İnnova 125 (2007) Yağı : 10w40 Kask : LS2
    12v 9 amper akü var diyosun ışıklar canlanmıyor diyosun ? ne var moturunun üzerinde hella sis farları ? zenon ? ledli aydınlatma ?
    Nefesime gücü bahşet mevlâ , bir kuç daha atsam olur evvel Allah.

  7. #27

    Üyelik
    10 Ağustos 2011
    şuan motorda 12v 7 ah akü var. motorun kendi orjinalinde iki far arkada üç stop lambası var. ben aireten iki sis ve yarım mt led taktım. bukadar

  8. #28
    Tropiksera - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2012
    Şehir
    Antalya-Kemer-Tekirova
    Motosikleti
    Honda İnnova 125 (2007) Yağı : 10w40 Kask : LS2
    Alıntı markad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şuan motorda 12v 7 ah akü var. motorun kendi orjinalinde iki far arkada üç stop lambası var. ben aireten iki sis ve yarım mt led taktım. bukadar
    Kaldırmaması imkansız gibi 7 amper hadi 5 amper olsa zorlanır ama 7 amper ??

    Neyse sen akünü değiştir al 12v 9 amper kuru akü.
    Nefesime gücü bahşet mevlâ , bir kuç daha atsam olur evvel Allah.

  9. #29

    Üyelik
    10 Ağustos 2011
    şarj dinamosunda sorun mu var dicem. ama gaz verince akü göstergesi yükseliyor. boştaken biraz iniyor. o 9 amperlik aküyüde bağlasam iyi olurmu canlanırmı

  10. #30
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Şarjda sorun olup olmadığını o şekilde kabaca sanayi usulü anlarsınız ki doğru olmayabilir.

    En sağlıklısı konjektörünüze gelen uçları ölçmek ve ac olarak kaç volt verdiğine bakıp fabrika standartı ile kıyaslamak!

  11. #31
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Şehir
    KabrÎstanbuL
    Motosikleti
    uçuyor..
    bağla sen o aküyü kardeşim şarj etmek için en fazla 15,20 günde bi şarja bağlarsın aküyü başka birşey olmaz korkma şarj dinamosunu yakmazsin yeterkı o aküyü motora koymadan önce full şarj et

  12. #32
    tumin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ekim 2011
    Şehir
    ordu
    Motosikleti
    honda cbr 250
    motor akusunu araba akusuyle yakvıye etme yontemlerı dıye YAZIYODU FORMDA tam olarak hatırlamıyorum ama araba akusu olmayacağını hatırlıyorum.cunku şaseye felan bağlayın bı ucu felan yazıyodu


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)