yakıttan kaynaklı olsa, hiç birşey yokken zort diye stop edip kalmaz. önce bi aksırır. bi tekler. ondan sonra stop eder.
eğer küt diye stop etti ise,
marşa bastığında marş motoru sesi alıyosan, geriye ateşleme problemi kalıyor.
yakıttan olsa, stop etmeden önce bi aksırma bi öksürme bi tekleme yaşarsın. sen alla alla noluyo ki şimdi derken stop eder. ama o evre olmadıysa, %90 ateşlemedir.
eğer bujide sorun varsa, bu durum çok daha uzun vadede güç kaybı, aşırı yakma, egzostan çiğ benzin atma gibi problemler olarak şikayetlerle başlar. en son evrede motor çalışmaz hale gelir.
Buji kablosunu söküp varsa bir kurşun kalem ile buji kafası içindeki elektrik uçlarını kısadevre yap. kalem kömürü iletkendir ancak dirençlidirde. ateşleme bobini zarar görmez. ancak ateşleme beyninde bir resetleme etkisi yapar. tabi hala bir ateşleme beyni varsa motorda :D
sonra temizleyici bir sprey ile ( balata spreyi kullandım bir kaç kez ben. öneririm
) elektrik bağlantılarını, buji başlıklarını ve bağlantılarını temizle.
hala düzelmedi ise al götür servisin kafasında kır