Arkadaşlar Bosch kuru akü aldım. Kitapçığı okudum asidi boşalttıktan sonra takıp çalıştırabilirim diye algıladım. Yalnız birçok yerde asidi boşalttıktan sonra şarja takan arkadaşlar olduğunu gördüm. Hangisi doğru sizce?
Arkadaşlar Bosch kuru akü aldım. Kitapçığı okudum asidi boşalttıktan sonra takıp çalıştırabilirim diye algıladım. Yalnız birçok yerde asidi boşalttıktan sonra şarja takan arkadaşlar olduğunu gördüm. Hangisi doğru sizce?
Evet kuru akü içerisine konan şey sıvı veya asit her neyse.
Açıklama: İçinde bulunan sıvı tüpleri boşaltıp aküyü kapatıyorsunuz ve akünü hazır oluyor.Ve bu sayede raflarda içinde su ile bekleyen verimsiz akülere karşı 3 kat daha verimli oluyor.
Bu şekilde hazır olduğu yazıyor ama şarja takmak gerekli mi değil mi?
Sıfır akü şarja TAKILMAZ.
Sıfır akünün suyunu içine boşaltırsınız kapağı katmadan 30 dk beklersiniz. Sonra kapağı kapatıp 12 saat beklersiniz ve akünüz hazır olur. Ölçün 12.4-12.8 V arası üretir akü. Eğer erken takarsanız motorunuz çalışır ama akü düşük akımda kalacağı için (artık kullanmaya başlamışsınızdır ve kimyasal tepkime durur/ yavaşlar) akünüz prematüre doğmuş olur :(
Kuru akü değil de ona bakımsız akü diyelim. Kuru değil sıvı / jel aküler vardır. Kuru akü denilmesinden sebep akünün kapaklarının açılıp bakım yapılmayışıdır.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...pofff-aku.html
12 saat durumu yazmıyordu ve sıvı boşaltma kısmını anlamamıştım. Bilgilendirme için teşekkür ederim.
sadece sıvısını içine boşaltın...takın motorunuza...güle güle kullanın...ben de bu 12 saat bekleme olayını ilk defa duydum...50 defa yeni akü aldık taktık...hiç öyle yarım saat 12 saat bekleme olayı olmadı...bir sorunda olmadı...tamircide uzun zaman ek olarak çalıştıgım için biliyorum
kuru aküyü bilmem ama sulu akünün kullanılmadan şarjda durması gerekiyor.
Ben Yaşadıkça Sen ÇıLdIrAcAksIn!!!
Kanuni Breton _Mavi Ejder_
Vedalar Zamansız olur...
aynı durumdan müzdaripiz arkadaşım aküyü en aşşa 10 saat şarja koydur aldığın yerde daha sonra hiçbir sorun yaşamassın.
Sorunu böyle çözemeyeceğiz Aldığım akünün linki veriyorum. Açıklama bilgilerini okuyarak bilen birisi bilgi verebilir mi? Herkes farklı bir şey söylemiş.
http://urun.gittigidiyor.com/garaj/m...-kuru-50194622
Sıfır akü şarja takılır. içinden çıkan saf suyu aküye boşalttıktan sonra akü şarja takılır, sabaha kadar şarj olur, itina ile takılır kullanılır. Eğer şarj etmeden kullanırsanız akü 2 sene gider, ama diğer türlü ömrünü en az iki katına çıkarırsınız.
---------- Post added at 12:57 ---------- Previous post was at 12:54 ----------
Kuru akü dedikleri şey bu değil, bu bakım istemeyen akü. Yani içindeki suyu azalmayan akü. Kuru akünün içinde jel olur bu öyle değil. Sen en güzeli içinden çıkan saf suyu aküye koy, iyice sıkı sıkı kapat, sonra yarım gün falan şarja tak, sapasağlam kullan.
Benim bildiğim Kuru Aküde Asit Olmaz ki Sadece Yağlı kağıt ve plakalar olur yinede bilemiyorum.
Tamam işte. Ben de aynısını kullanıyorum (9 Ah). Dediğim gibi yap. Sorun yaşamayacaksın garanti veririm.
Sıfır akü şarja takılmaz İlk gerilim ve akımını kendisi üretir ilk kullanımda. Sonraki kullanımlarda boşaldıkça regülatör sayesinde doğrultularak şarjdan gelen voltaj ile doldurulur.
Kuru akü değil bakım istemeyen akü olduğu fikrinde hemfikiriz ama içine dökülen sıvı sıvı olarak kalmaz. İçindeki daha önceden asidik özellik kazandırılmış kağıt tarafından emilir ve jel olur. Ancak piyasada bu işlemi yapmanıza gerek kalmayan bir de jel aküler satılmaktadır. Bu aküler ilk şarjını 5 yıl kadar raf ömründe muhafaza ederler. Kullanıma hazır gelirler. Takar kullanırsınız. Şarj falan da edilmez.
Sıfır akünüzü şarj ederek öldürmeyin.
arkadaşlar merhaba
Aküm bitik olduğu için yeni Bosh 12/10 amper kuru akü aldım, henüz kutusunda hiç açmadım, içinde içi su dolu birbirine yapışık plastik tüp var....motor sezonu başlıyor ve motoruma haftaya binmeyi düşünüyorum...kuru aküyü aktif hale getirmem için nasıl bir işlem yapmam gerek, yanlış bir iş yapmaktan da çekiniyorum, bu işlemi yapan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim...Motorum Vespa GT 200...
Geçen ay aldım yuasa marka aküyü söylendiği gibi sıvıyı içine boşaltarak beklettim şarj etmeden motora taktım. 2 saat sonra da yola çıktım , motor çalıştıktan 15-20 dk sonra teklemeye başladı . Tesadüf, yamaha yetkili servise yakındım. Usta şarj etmeden kullanmamam gerektiğini söyledi. Servisin önünde çalıştığı için pek de umursamadım. Ardından yarım saat sonra başka bir yerde yolda kaldım, çalışmadı motor. Aküyü şarj edin arkadaşlar Sorun ertesi gün aküyü söküp şarj etmemle tamaamen düzeldi.
Çok teşekkür ederim yardımınız için...
Benim sorunum da bu şarj olayı zaten...Satıcı ( ki kendi de motorcu ve motosiklet mağazası ) şarja gerek yok, sıvıyı koy 20 dk sonra bas gaza git dedi....ben de sıfır aküyü akücüye verip sarj edip bozmaktan yanlış yapmaktan korkuyorum, anlayacağınız kafam hayli karışık, acaba bosch ile yuasa arasında bu sarj durumunda farklılık var mıdır...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)