Kafa karıştıran yağ numaraları.
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar.
2007 honda innova'mın yağını değiştirmem gerekiyor kapkara olmuş.
Kafa karıştıran olay şu ve tavsiye edilen yağlar ;
10-40w
20-40w
20-50w
4D ??
bügün 4 motosiklet dükkanına uğradım tam bir karambol
2 dükkan 10-40w kullan
1 dükkan 20-40w kullan
diğeride 20-50w kullan dedi (hiç duymadım saçma geldi)
Telefon ile antalya honda servisini aradık oda 4D dedi ???
Birde yazın kaç numara yağ ve kışın kaç numara yağ kullanmam lazım kaç bin km'de değişimini yapmam lazım.
Konuya ilgi göstediğiniz için çok teşekkür ediyorum.
Nefesime gücü bahşet mevlâ , bir kuç daha atsam olur evvel Allah.
Reklamlar
-
Arkadaşım motorun kitapcığında yazması gerek ordan baksan ?
-
kışın 10-40 yağ kullanman gerek sebebi ince olması ve motorun daha rahat çalışması için zaten kışın motor zaten geç ısınır ince koyarak motorun kendi ısısına çabuk gelmesi sağlanır
yazın ise kalın yağ konması daha iyidir 15-50 yada 20-50 sebebi zaten havalar çok sıcak motor hemen ısınır yağ kalın olursa hararet yapması biraz geç olur ince yağ koyarsan motorun ısısı haddinden fazla olabilir
-
10W-40
20W-40
15W-50
bunların arasında ne fark vardır ? özellikle 10W-40 ile 20W-40 yağ arasında ne fark vardır çok merak ediyorum, konu açılmışken ben de sorayım.
-
oguzhan6161 adlı üyeden alıntı
Arkadaşım motorun kitapcığında yazması gerek ordan baksan ?
Motoru sıfır almadım alsaydım bakardım
Nefesime gücü bahşet mevlâ , bir kuç daha atsam olur evvel Allah.
-
10w 40, 20w 40 a göre biraz daha kalın yağdır akışkanlığı az ( teknik terimle anlatacak olursak düşük sıcaklıklarda viskozitesi fazla olan) yağdır ve yazın kullanmanız motor açısından daha iyi olur
10w 40 ise daha ince yağdır ve kışın kullanımı motor açısından daha iyi olur. Şahsen ben böyle yapıyorum ve ciddi manada yakıt performans açısından çok farklılık gördüm
önceden castrol 20w 40 madeni motosiklet yağı kullanıyordum sabah geç ısınıyor ve sanki motor homurdanıyor gibiydi
En son bakımda ise yine castrol ama bu kez 10w 40 tam sentetik motosiklet için olan yağdan aldım (aralarında 5tl fark var) ve şuan sabahları 2/3 dakikaya motor ısınıyor yola hazırım diyor ve yağı değiştirir değiştirmez sesi bile düzeliyor
ancak (özellikle bizim buralar ve antalya gibi sıcak memleketlerde) yazın 10w 40 kullanmak biraz yanlış olur (özellikle hava soğutmalıysa scooter tarzıysa) motor çabuk şişebilir performansı düşürebilir ozamanda 20w 40 yada 20w 50 kullanılabilir
Marka olarak da ipone castrol iyi yağ markalarıdır öneririm
Not: motosiklet kitapçığında ortalama bir değer yazar ve bu değerin biraz altı yada biraz üstüne çıkmanın motora bir sakıncası yoktur. Misal benimkinin kitapçığında 15w 40 yazıyor ama 10w 40 yada 20w 40 mevsime göre kullanılabiliyor.
-
fat280 adlı üyeden alıntı
kışın 10-40 yağ kullanman gerek sebebi ince olması ve motorun daha rahat çalışması için zaten kışın motor zaten geç ısınır ince koyarak motorun kendi ısısına çabuk gelmesi sağlanır
yazın ise kalın yağ konması daha iyidir 15-50 yada 20-50 sebebi zaten havalar çok sıcak motor hemen ısınır yağ kalın olursa hararet yapması biraz geç olur ince yağ koyarsan motorun ısısı haddinden fazla olabilir
15-50 yada 20-50 duymadım ama 20-40w Castrol yağ satılıyor 20 tl ye kapalı bu nasıl sence ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:57 ----------
safakk adlı üyeden alıntı
10w 40, 20w 40 a göre biraz daha kalın yağdır akışkanlığı az ( teknik terimle anlatacak olursak düşük sıcaklıklarda viskozitesi fazla olan) yağdır ve yazın kullanmanız motor açısından daha iyi olur
10w 40 ise daha ince yağdır ve kışın kullanımı motor açısından daha iyi olur. Şahsen ben böyle yapıyorum ve ciddi manada yakıt performans açısından çok farklılık gördüm
önceden castrol 20w 40 madeni motosiklet yağı kullanıyordum sabah geç ısınıyor ve sanki motor homurdanıyor gibiydi
En son bakımda ise yine castrol ama bu kez 10w 40 tam sentetik motosiklet için olan yağdan aldım (aralarında 5tl fark var) ve şuan sabahları 2/3 dakikaya motor ısınıyor yola hazırım diyor ve yağı değiştirir değiştirmez sesi bile düzeliyor
ancak (özellikle bizim buralar ve antalya gibi sıcak memleketlerde) yazın 10w 40 kullanmak biraz yanlış olur (özellikle hava soğutmalıysa scooter tarzıysa) motor çabuk şişebilir performansı düşürebilir ozamanda 20w 40 yada 20w 50 kullanılabilir
Marka olarak da ipone castrol iyi yağ markalarıdır öneririm
Not: motosiklet kitapçığında ortalama bir değer yazar ve bu değerin biraz altı yada biraz üstüne çıkmanın motora bir sakıncası yoktur. Misal benimkinin kitapçığında 15w 40 yazıyor ama 10w 40 yada 20w 40 mevsime göre kullanılabiliyor.
Sayın hocam ; o zaman 20w-40 Castrol alıyorum..20 tl kapalı sıfır kutuda
Nefesime gücü bahşet mevlâ , bir kuç daha atsam olur evvel Allah.
-
-
Tropiksera adlı üyeden alıntı
15-50 yada 20-50 duymadım ama 20-40w Castrol yağ satılıyor 20 tl ye kapalı bu nasıl sence ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:57 ----------
Sayın hocam ; o zaman 20w-40 Castrol alıyorum..20 tl kapalı sıfır kutuda
Daha hoca olacak tecrübeye sahip olduğumu düşünmüyorum sadece ufak bilgi birikimimi paylaştım
Yani siz bilirsiniz orada havalar nasıldır bilmiyorum ama şubatın ortasında olduğumuzu düşünürsek ve havalarda 10 derece dolaylarındaysa motosikletide sık sık kullanmıyorsanız 20w 40 konulabilir ama onun haricinde 10w 40 daha iyi olacağı kanaatindeyim
-
_SpartacuS_ adlı üyeden alıntı
Hocam buda kafa karıştırdı hangisini öneriyorsun 10w-20 ? 20w40?
Nefesime gücü bahşet mevlâ , bir kuç daha atsam olur evvel Allah.
-
tabloya baktıgımızda göruyoruz zaten herşeyı anlatıyor...
Motorun kıtapçığında ne yazıyorsa onu tavsiye ediyorum... 10 40'sa 10 40'dır fanteziye gerek yok.. Mühendislerden daha iyi bileceğimizde yok
Ben Castrol 10 40 power kullanıyorum cokta memnunum... Değişim zamanı geldiğini hissettiren bir yağ, değiştirdiğinde ceylan'a dönuyor motosiklet...
-
safakk adlı üyeden alıntı
Daha hoca olacak tecrübeye sahip olduğumu düşünmüyorum sadece ufak bilgi birikimimi paylaştım
Yani siz bilirsiniz orada havalar nasıldır bilmiyorum ama şubatın ortasında olduğumuzu düşünürsek ve havalarda 10 derece dolaylarındaysa motosikletide sık sık kullanmıyorsanız 20w 40 konulabilir ama onun haricinde 10w 40 daha iyi olacağı kanaatindeyim
Motor benim hayatım her gün benim altımda diyebilirim ozaman 10w40
bu konu iyice uzar gider
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:12 ----------
_SpartacuS_ adlı üyeden alıntı
http://www.peugeot206cc.co.uk/repair...b/b1fa00ed.gif
tabloya baktıgımızda göruyoruz zaten herşeyı anlatıyor...
Motorun kıtapçığında ne yazıyorsa onu tavsiye ediyorum... 10 40'sa 10 40'dır fanteziye gerek yok.. Mühendislerden daha iyi bileceğimizde yok
Ben Castrol 10 40 power kullanıyorum cokta memnunum... Değişim zamanı geldiğini hissettiren bir yağ, değiştirdiğinde ceylan'a dönuyor motosiklet...
Teşekkür ediyorum. Bizim burda Castrol'un 10w-40 yok ama BP'nin 10w-40 var fark olurmu ?
Nefesime gücü bahşet mevlâ , bir kuç daha atsam olur evvel Allah.
-
Fark muhakkak olur ınternetten sipariş verebilirsin.. bikaç kutu fazla alırsın 1 2 sezon idare edersin..
-
elf yağlarına da bak derim
-
_SpartacuS_ adlı üyeden alıntı
Fark muhakkak olur ınternetten sipariş verebilirsin.. bikaç kutu fazla alırsın 1 2 sezon idare edersin..
Benim yağ tapasında sorun var elimde kalmasını istemiyorum hiç değilse tamirci değiştiriyor elinde kalırsa onun elinde kalsın mantığı ))
Nefesime gücü bahşet mevlâ , bir kuç daha atsam olur evvel Allah.
-
en iyisini kendi servisi bilir onlari dinle digerlerini dikkate alma
-
bir de şöyle bir şey var...
10-40 tam sentetik yağ ne şartda olursa olsun aynı değerdedir,incelikdedir...yani hep 10-40 dır...bir de bu yağ ince oldugu için her türlü deliğe girer çıkar
15-40 yarı sentetik...yarısı sentetik yarısı madeni yağ(kokteyl )
20-50 madeni yağ, sıcakdan dolayı motor ısındıkça yağ daha da incelir...
ben her zaman 10-40 tam sentetik yağ kullanma taraftarıyım...
-
konu güzel fakat kafa karıştırıcı biraz, benim kanaatim yağ stoğu yapmamaktır, çünkü bir yağın kapalı kutu raf ömrü 1 yıl, bu yüzden gerek yok.
yaz-kış farklı yağlar kullanılması benimde kafamı karıştırıyor.
1000cc supersport'ta shell advance yağ kullandım en son numara değeri aklımda değil, italyanlar shell le anlaşmış.
shell pirelli 2lisi...
-
glock adlı üyeden alıntı
konu güzel fakat kafa karıştırıcı biraz, benim kanaatim yağ stoğu yapmamaktır, çünkü bir yağın kapalı kutu raf ömrü 1 yıl, bu yüzden gerek yok.
yaz-kış farklı yağlar kullanılması benimde kafamı karıştırıyor.
1000cc supersport'ta shell advance yağ kullandım en son numara değeri aklımda değil, italyanlar shell le anlaşmış.
shell pirelli 2lisi...
Bende yarın petrol ofisine gidip Castrol 10w40 alıp değiştircem yağını, hidrolik yağıda bitmiş onuda kattırıcam onada para almaz herhalde ))
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:07 ----------
ferhatkars adlı üyeden alıntı
bir de şöyle bir şey var...
10-40 tam sentetik yağ ne şartda olursa olsun aynı değerdedir,incelikdedir...yani hep 10-40 dır...bir de bu yağ ince oldugu için her türlü deliğe girer çıkar
15-40 yarı sentetik...yarısı sentetik yarısı madeni yağ(kokteyl
)
20-50 madeni yağ, sıcakdan dolayı motor ısındıkça yağ daha da incelir...
ben her zaman 10-40 tam sentetik yağ kullanma taraftarıyım...
Antayalı Fatih Çakal arkadaşımdan, yağ ile durumları sordum malum antalya sıcak bir yer.Oda bana kışın 10w40 yazında 20w40 kullan 2000-3000 Km'de yağını değiştir demişti.Kıbrısda pek soğuk yer değil senin 10w40 kullanman normal
Nefesime gücü bahşet mevlâ , bir kuç daha atsam olur evvel Allah.
-
km.den km.ye enjeksiyonlu motordan karbüratörlü motora yag numaralari degisiklik gösterir kendi basiniza is yapmayin
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)