kışın aküm hemen bitiyor akşam dolu sabah bakıyom boşalmış. ama kar yağınca bitiyor. ve adaptörü bozuldu. nasıl bişeyle şarj edebilirm. prizden kablo taksam. yardım edebilirmisiniz. masrafsız bişey olsun lültfen
kışın aküm hemen bitiyor akşam dolu sabah bakıyom boşalmış. ama kar yağınca bitiyor. ve adaptörü bozuldu. nasıl bişeyle şarj edebilirm. prizden kablo taksam. yardım edebilirmisiniz. masrafsız bişey olsun lültfen
prizden kablo bağlarsan yeni bir akü nerden alırım diye konu açmak zorunda kalırsın..
motorun ne konjektörlüyse bi baktır..
trifox 150. konjektör ne. zaten akü tam dolu değildi. karlı havada bitiyo. sulu akü benimki. suyuda dolu
kış aylarında genelde olan sorunlardan biri
en güzeli uygun fiyata bir akü şarj cihazı almak ve kış aylarında haftada bir aküyü şarj etmek akünüzün ömrünü uzun tutacak ve canınız sıkılmayacaktır.net'te bir sürü örnekleri vardır 20 tl den başlar yukarı dogru çıkar fiyatları,kolay gelsin.
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...-bitmesin.html
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER
ben laptop sarj aleti ile sarj ediyodum ama pek tavsiye etmem degerleri pek tutmuyo
http://www.motomaxonlineshop.com/mai...zi-pmu196.html
tavsiye ederim. Gittigidiyor da da bu aralıkta akü şarj cihazları..
Beyler ihtiyacınız olan ürünler tam olarak bunlar.Biri 500mah akım değerinde,benim kullandığımda bundan.Daha yavaş şarj eder.9-10 ampere kadar olan aküler için ideal.Diğeri 1800mah akım değerinde,aküler daha hızlı şarj olur.Hatta araba akülerini de şarj eder (45-60 ampere kadar)
Ama en iyisi akünün yavaş şarj olması.Bizde motosiklet kullanıcısı olarak 7-10 amper akü şarj edeceğimiz için 500mA işimizi görür.Tahmini olarak akümüzün amper değerini 0.5'e bölerek şarjda kalma süresini hesaplayabiliriz.Bir öneri daha:aküyü şarj edin sonra 10 wattlık (0.8amp civarı) bir ampül veya led'e bir gece boyunca bağlayıp deşarj edin ve tekrar şarj edin.Aküyü tam kapasiteye yaklşatırmış olursunuz
http://urun.gittigidiyor.com/elektro...ihazi-50476088
http://urun.gittigidiyor.com/elektro...2volt-50368020
audioslave, sendeki şarj aletinde akünün doluluk oranını gösteren led lambalar ya da benzeri bir şey var mı?
www.motorumla.net
http://urun.gittigidiyor.com/elektro...2volt-50368020
bu adaptörden bende var ama aküye nasıl bağlıcam. artı eksi bilmiyorumki. gümlemesin sonra
bence şarj cihazı almadan önce sorunun ne olduğunu anlamak lazım.belki akü şarj tutmuyorda olabilir eğer öyleyse yeni akü almak daha mantıklı.motor uzun süre yatmadıktan sonra kolay kolay bitmez...
ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....
yok akü sağlam. ben hep kısa mesafelerde kullanıyorum o yüzden bitiyor. normalde hiç bitmez. hep kar yağdığında bitiyo. buz gibi havada bile bitmiyo karda bitiyo anlamadım. ama bana bu adaptörü anlatsanız. artı eksi hangi kablo biliyomusunuz. her akşam doldururum evde
tamam işte;sadece karda bitiyorsa akü bitik demektir.uzun süre yatmıyorsa tabi...neden dersen;aynısını bende aracımda yaşadım.akü yazın sapasağlamdı ama kış gelince bitmeye başladı.senin gibi düşünüp şarj ettirdim ama nafile,yeni akü almak zorunda kaldım.ayrıca sen şarj aleti alıp hergün şarja takarsan akü'nün ömrü hemen bitecek,en kısa zamanda tekrar akü almak zorunda kalacaksın...
ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....
akü daha bi sene olmadı 80e almıştım yazık bidaha mı alcam. iyice bi şarj etsem olmazmı
öyle yapcam sağolasın kardeşim
Bunun kabloları 2lidir yanyana biri siyah diğeri de siyah üzerinde beyaz kesikli çizgiler olur.Siyah rengin ucunda kırmızı klips(krok,timsah ağızı:D) olması lazım,siyah-kesikli beyaz kablonun ucunda da siyah renkli klips olması lazım.Kısaca kırmızı, akünün artı kutbuna,siyah olan da akünün eksi kutbuna bağlarsın.
http://urun.gittigidiyor.com/elektro...2volt-50368020
Linkteki adaptör benim kullandığım,üzerinde şarjın bittiğini gösteren led yada başka bir gösterge yok sadece çalıştığını gösteren kırmızı ışık var.Ben akünün dolu olduğunu voltmetreyle ölçerek anlıyorum.12-15 saat sonra aküyü şarjdan kesip,1-2 saat bekliyorum ve ölçtüğüm değerin 13.5volta yakın olmasını gözlemliyorum.Yakınsa akü şarj tutuyor ve dolu,kullanıma devam edilebilir demek.
Birde adaptörün şarjı kestiğini elimle adaptörün sıcaklığını kontrol ederek anlıyorum.Şarjın ilk saatlerinde baya ısının adaptör,12 saat sonra falan sıcaklığı baya bir azalıyor,azaldığında anlıyorum ki akü doyma noktasına ulaşmış
Hatta en iyisi aküyü kolay sökülebilecek şekilde soketli yapmak ve aküyü de çok soğuk havalar da ve belli periyotlarda mesela 2 hafta da bir 10 saat (0.5amperde) şarj etmek.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)