Akünün İçi Oksitlenmiş - Çözümü Var Mı?
-
Askerlik dolayısıyla motor 4 aydır yatıyordu, aküsünü de çıkarıp eve koymuştum. 4 ay sonra döndüğümde, en sağ ve soldaki plakalarda oksitlenme olduğunu gördüm. Akü bitmişti haliyle, takınca çalışmadı. Takviye ile çalıştırdım motoru, 40-50km yol da yaptım, akü çok az şarj oluyor, 2-3 saat bekledikten sonra ise tamamen bitmiş oluyor. Sorun bu oksitlenme yüzünden büyük ihtimal.
1 - Bu oksitlenmeyi gidermenin çözümü varmı?
2 - Yeni akü alırsam nasıl birşey aliyim, kuru tip düşünüyorum ama marka-model-fiyat hiçbir bilgim yok.
Reklamlar
-
Yeni aku almalısın . Bosh marka uygun fiyatli ve sağlam akuler var öneririm . Bosh car servislerde bulabiliyorsun o anda yoksa getirebiliyorlar . Çin malı akulerle neredeyse aynı fiyatlarda .
-
acayüp adlı üyeden alıntı
Yeni aku almalısın . Bosh marka uygun fiyatli ve sağlam akuler var öneririm . Bosh car servislerde bulabiliyorsun o anda yoksa getirebiliyorlar . Çin malı akulerle neredeyse aynı fiyatlarda .
evet bosch iyi marka. 2 yıldır kullanıyodum zaten, hiçbir sorunda çıkarmamıştı, kuru tip aküleride böyle iyi ise alınabilir.
-
Büyük bilgisayar magazalarında kuru piller var dostum
voltaj amper tutanını bulursan 25-30 liraya şansın varsa dahada ucuza işini görürsün hiç suya sabuna dokunmassın sulu akü eskidendi
-
Akünün sularını kontrol edin. Uçlarını gresle yağlayıp akü sarj cihazına takın. Eğer düzelmez ise aküyü şoklayın. Eğer işe yaramazsa yeni akü almanız gerekir. YUASA marka aküyü tavsiye ederim.
-
Ben be adamı az cok tanındıysam yuasaya o paraları vermez o yüzden Bosh önerdim
-
benim akü şu an çalışıyor ama içinde sanki kireç bağlamış gibi beyaz bişiler kaplamış plakalara bu konuda bilgisi olan varmı .
bu beyaz şey nedir. kiraçmi başka bişimi. önlenebiliyormu yoksa kısa süre sonra ömrünü dolduracakmı akü.
-
acayüp adlı üyeden alıntı
Ben be adamı az cok tanındıysam yuasaya o paraları vermez
o yüzden Bosh önerdim
aynen, iyi tanımışsın
yamyamaha adlı üyeden alıntı
benim akü şu an çalışıyor ama içinde sanki kireç bağlamış gibi beyaz bişiler kaplamış plakalara bu konuda bilgisi olan varmı .
bu beyaz şey nedir. kiraçmi başka bişimi. önlenebiliyormu yoksa kısa süre sonra ömrünü dolduracakmı akü.
benim durumun aynısı, oksitlenmiş işte. fazla uzun dayanmaz gibime geliyor.
-
60 tl ye Abus marka kuru akü aldım, jel değil bildiğin kuru akü.
Bir ay oldu alalı. Cbf150 için normalde 6A jel veya sulu akü olurdu, bu 7A
Şimdilik memnunum
Not: Bundan önceki aküm Yuasa jel akü idi 2Yıl dayandı bana aslında öyle çok aküyü kötü kullanan biri değilim, bazen 2 hafta binemiyorum işlerim yüzünden haliyle zamanla akünün ömrü azalıyor.
Ben olsam, Bosch alacağıma 60tl ye kuru akü alırdım. Geri kalana da akü şarj aleti. Öyle uzun süre kullanmayacaksam çıkartır şarja bağlarım. Hem akünün ömrü azalmazdı hem param cebimde kalmış olurdu
-
cbr125cbr adlı üyeden alıntı
60 tl ye Abus marka kuru akü aldım, jel değil bildiğin kuru akü.
Bir ay oldu alalı. Cbf150 için normalde 6A jel veya sulu akü olurdu, bu 7A
Şimdilik memnunum
amper in çok olmasının zararı olmaz.... aksine motorun mırın kırın edip çalışmak istemediği durumlarda daha çok elektriğiniz olur...
isterseniz 200 amper kamyon aküsü bağlayın hiç bir sıkıntısı olmaz.... bilmem anlatabildim mi....
-
Kusura bakmayın arkadaşlar bi sorum olacak.
Honda innova 125'in akü yuvası neresinde bügün komple dağıtacakdım motoru neredeyse bulucam diye.benim aküde çok zayıf jenaratörde şarj edicem.
Teşekkürler.
Nefesime gücü bahşet mevlâ , bir kuç daha atsam olur evvel Allah.
-
yamyamaha :Akünün kireçlenmesi için içinde kireç
bulunan su yani saf su harici su koyulmuş olması lazım.Böyle bir durum varsa kireçden söz edilebilir.Akülerin ikinci büyük düşmanı fosfat dır.Konulan suyun ph'ı 7 yani saf su olabilir.Arıtılmış olabilir.Fakat fosfat arıtma ile giderilemediğinden akünün ömrünü riske sokar.Damıtılmış olması gerekli suyun.Hiç umulmayan ortamlarda heleki elektrik akımı,iyon degişimi cereyan eden ortamlarda fosfat ı birtakım canlılar (mantarlar,algler)besin olarak kullanabilir.Ne kadar izole edilirse edilsin engel olunamaz.Bu durumda akü suyunu değiştirmek yada ph oranını kalibre etmek sorunu çözmez.Biyoloji bilgisi olanlar konuyu daha net aydınlatacaktır.
-
bosch marka iyi fakat şöyle bir durum var ki, çinde üretilen bosch aküde var...
VARTA veya Yuasa markada bakabilirsin...
-
-
piranha dört adlı üyeden alıntı
yamyamaha :Akünün kireçlenmesi için içinde kireç
bulunan su yani saf su harici su koyulmuş olması lazım.Böyle bir durum varsa kireçden söz edilebilir.Akülerin ikinci büyük düşmanı fosfat dır.Konulan suyun ph'ı 7 yani saf su olabilir.Arıtılmış olabilir.Fakat fosfat arıtma ile giderilemediğinden akünün ömrünü riske sokar.Damıtılmış olması gerekli suyun.Hiç umulmayan ortamlarda heleki elektrik akımı,iyon degişimi cereyan eden ortamlarda fosfat ı birtakım canlılar (mantarlar,algler)besin olarak kullanabilir.Ne kadar izole edilirse edilsin engel olunamaz.Bu durumda akü suyunu değiştirmek yada ph oranını kalibre etmek sorunu çözmez.Biyoloji bilgisi olanlar konuyu daha net aydınlatacaktır.
azına sağlik ustam. bende kireç gibi derken kireçin ne işi var saf su koyuyoruz diye düşünüyordum. ama mübarekte tek kelime ile kireçle tarif edilebilecek şekilde bembeyaz kaplamış plakaları vede hunharca. şimdi demekki ph ayarıda yapsak suyunuda değiştirsek mutlak sondan kurtulamayacak bizim akü. ama bu meretler dediğin gibimantardır alp dir falan olsa belli bir yere kadar beslene bilir nede olsa kapalı ortam yeni ve ek gıdayı nereden buluyorki . kereta gecen seneden buyana büyüdükçe büyüdü yakında suya yer bırakmayacak. olmadı içindeki suyu boşaltayım. önce iyotlu su sonrada klorlu su yapayımda gebersinler. belki aküyü kurtarırız yedek akü var şimdiden hazırlıklıyız ama çok güzel günlerimiz geçdi bu akü ile tamamen duygusal nedenlerle kurtarmak isterdim.
-
akü değiştirmek yerine farklı çözüm önerisi olan varmı çünkü jel akü ve hala çalışıyor öyle bir sıkıntısı yok sadece benim akünün de kutup başları oksitlenmiş yukarıda bir arkadaş gres yağı demiş onun dışında yolu varmı şarj etmek şok vs yöntemlerin dışında ki akü sağlam çünkü ?
"Önü yoktan sonu boktan bu kuru davadan,
utanır gayret-i güfranla cehennem de geçer. "
Psychedelic Gececi
-
cbr125cbr adlı üyeden alıntı
Hocam kime neyi anlatmaya çalıştığını anlayamadım
Nasıl bir tavır yahu
Zaten benim orada söylediğim şey de +1 A kardasın sulu ve jel akülere göre, aynı boyutlarda 1A fazlası olacak (ki ne kadar fazla amper o kadar fazla depolama alanı(enerji için))
200 amper icad edebilirsen cbfe takacak onu takarım (gerçi doldurana kadar sene geçer )
ya da 200 amper akünün ağırlığı benim motosiklet kadar falandır herhalde
sen bunu yazmışsın Cbf150 için normalde 6A jel veya sulu akü olurdu, bu 7A
Şimdilik memnunum
ben de bilgi amaçlı istediğiniz kadar fazla amper olsun bir sorun olmaz dedim...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)