Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Akünün İçi Oksitlenmiş - Çözümü Var Mı?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Askerlik dolayısıyla motor 4 aydır yatıyordu, aküsünü de çıkarıp eve koymuştum. 4 ay sonra döndüğümde, en sağ ve soldaki plakalarda oksitlenme olduğunu gördüm. Akü bitmişti haliyle, takınca çalışmadı. Takviye ile çalıştırdım motoru, 40-50km yol da yaptım, akü çok az şarj oluyor, 2-3 saat bekledikten sonra ise tamamen bitmiş oluyor. Sorun bu oksitlenme yüzünden büyük ihtimal.
    1 - Bu oksitlenmeyi gidermenin çözümü varmı?
    2 - Yeni akü alırsam nasıl birşey aliyim, kuru tip düşünüyorum ama marka-model-fiyat hiçbir bilgim yok.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Yeni aku almalısın . Bosh marka uygun fiyatli ve sağlam akuler var öneririm . Bosh car servislerde bulabiliyorsun o anda yoksa getirebiliyorlar . Çin malı akulerle neredeyse aynı fiyatlarda .

  3. #3
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeni aku almalısın . Bosh marka uygun fiyatli ve sağlam akuler var öneririm . Bosh car servislerde bulabiliyorsun o anda yoksa getirebiliyorlar . Çin malı akulerle neredeyse aynı fiyatlarda .
    evet bosch iyi marka. 2 yıldır kullanıyodum zaten, hiçbir sorunda çıkarmamıştı, kuru tip aküleride böyle iyi ise alınabilir.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    cbf150,(bayan isimlerine inat) CaBBaR VT750 Shadow
    Büyük bilgisayar magazalarında kuru piller var dostum
    voltaj amper tutanını bulursan 25-30 liraya şansın varsa dahada ucuza işini görürsün hiç suya sabuna dokunmassın sulu akü eskidendi

  5. #5
    _w_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2009
    Şehir
    AfyonKarahisar - ErZiNCan
    Motosikleti
    Kanuni Breton 125
    Akünün sularını kontrol edin. Uçlarını gresle yağlayıp akü sarj cihazına takın. Eğer düzelmez ise aküyü şoklayın. Eğer işe yaramazsa yeni akü almanız gerekir. YUASA marka aküyü tavsiye ederim.

  6. #6
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Ben be adamı az cok tanındıysam yuasaya o paraları vermez o yüzden Bosh önerdim

  7. #7
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    benim akü şu an çalışıyor ama içinde sanki kireç bağlamış gibi beyaz bişiler kaplamış plakalara bu konuda bilgisi olan varmı .
    bu beyaz şey nedir. kiraçmi başka bişimi. önlenebiliyormu yoksa kısa süre sonra ömrünü dolduracakmı akü.

  8. #8
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben be adamı az cok tanındıysam yuasaya o paraları vermez o yüzden Bosh önerdim
    aynen, iyi tanımışsın


    Alıntı yamyamaha adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim akü şu an çalışıyor ama içinde sanki kireç bağlamış gibi beyaz bişiler kaplamış plakalara bu konuda bilgisi olan varmı .
    bu beyaz şey nedir. kiraçmi başka bişimi. önlenebiliyormu yoksa kısa süre sonra ömrünü dolduracakmı akü.
    benim durumun aynısı, oksitlenmiş işte. fazla uzun dayanmaz gibime geliyor.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  9. #9
    cbr125cbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Şehir
    İstanbul-Beylikdüzü
    Motosikleti
    CBF150'2011 Kırmızı
    60 tl ye Abus marka kuru akü aldım, jel değil bildiğin kuru akü.
    Bir ay oldu alalı. Cbf150 için normalde 6A jel veya sulu akü olurdu, bu 7A
    Şimdilik memnunum

    Not: Bundan önceki aküm Yuasa jel akü idi 2Yıl dayandı bana aslında öyle çok aküyü kötü kullanan biri değilim, bazen 2 hafta binemiyorum işlerim yüzünden haliyle zamanla akünün ömrü azalıyor.
    Ben olsam, Bosch alacağıma 60tl ye kuru akü alırdım. Geri kalana da akü şarj aleti. Öyle uzun süre kullanmayacaksam çıkartır şarja bağlarım. Hem akünün ömrü azalmazdı hem param cebimde kalmış olurdu

  10. #10
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı cbr125cbr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    60 tl ye Abus marka kuru akü aldım, jel değil bildiğin kuru akü.
    Bir ay oldu alalı. Cbf150 için normalde 6A jel veya sulu akü olurdu, bu 7A
    Şimdilik memnunum
    amper in çok olmasının zararı olmaz.... aksine motorun mırın kırın edip çalışmak istemediği durumlarda daha çok elektriğiniz olur...
    isterseniz 200 amper kamyon aküsü bağlayın hiç bir sıkıntısı olmaz.... bilmem anlatabildim mi....

  11. #11
    Tropiksera - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2012
    Şehir
    Antalya-Kemer-Tekirova
    Motosikleti
    Honda İnnova 125 (2007) Yağı : 10w40 Kask : LS2
    Kusura bakmayın arkadaşlar bi sorum olacak.
    Honda innova 125'in akü yuvası neresinde bügün komple dağıtacakdım motoru neredeyse bulucam diye.benim aküde çok zayıf jenaratörde şarj edicem.
    Teşekkürler.
    Nefesime gücü bahşet mevlâ , bir kuç daha atsam olur evvel Allah.

  12. #12

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    yamyamaha :Akünün kireçlenmesi için içinde kireç
    bulunan su yani saf su harici su koyulmuş olması lazım.Böyle bir durum varsa kireçden söz edilebilir.Akülerin ikinci büyük düşmanı fosfat dır.Konulan suyun ph'ı 7 yani saf su olabilir.Arıtılmış olabilir.Fakat fosfat arıtma ile giderilemediğinden akünün ömrünü riske sokar.Damıtılmış olması gerekli suyun.Hiç umulmayan ortamlarda heleki elektrik akımı,iyon degişimi cereyan eden ortamlarda fosfat ı birtakım canlılar (mantarlar,algler)besin olarak kullanabilir.Ne kadar izole edilirse edilsin engel olunamaz.Bu durumda akü suyunu değiştirmek yada ph oranını kalibre etmek sorunu çözmez.Biyoloji bilgisi olanlar konuyu daha net aydınlatacaktır.

  13. #13
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    bosch marka iyi fakat şöyle bir durum var ki, çinde üretilen bosch aküde var...
    VARTA veya Yuasa markada bakabilirsin...

  14. #14
    cbr125cbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Şehir
    İstanbul-Beylikdüzü
    Motosikleti
    CBF150'2011 Kırmızı
    Alıntı ferhatkars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    amper in çok olmasının zararı olmaz.... aksine motorun mırın kırın edip çalışmak istemediği durumlarda daha çok elektriğiniz olur...
    isterseniz 200 amper kamyon aküsü bağlayın hiç bir sıkıntısı olmaz.... bilmem anlatabildim mi....
    Hocam kime neyi anlatmaya çalıştığını anlayamadım
    Nasıl bir tavır yahu
    Zaten benim orada söylediğim şey de +1 A kardasın sulu ve jel akülere göre, aynı boyutlarda 1A fazlası olacak (ki ne kadar fazla amper o kadar fazla depolama alanı(enerji için))

    200 amper icad edebilirsen cbfe takacak onu takarım (gerçi doldurana kadar sene geçer ) ya da 200 amper akünün ağırlığı benim motosiklet kadar falandır herhalde

    ---------- Post added at 00:15 ---------- Previous post was at 00:10 ----------

    Alıntı Tropiksera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kusura bakmayın arkadaşlar bi sorum olacak.
    Honda innova 125'in akü yuvası neresinde bügün komple dağıtacakdım motoru neredeyse bulucam diye.benim aküde çok zayıf jenaratörde şarj edicem.
    Teşekkürler.
    Kullanım kılavuzuna bakmışsındır değil mi

  15. #15
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    Alıntı piranha dört adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yamyamaha :Akünün kireçlenmesi için içinde kireç
    bulunan su yani saf su harici su koyulmuş olması lazım.Böyle bir durum varsa kireçden söz edilebilir.Akülerin ikinci büyük düşmanı fosfat dır.Konulan suyun ph'ı 7 yani saf su olabilir.Arıtılmış olabilir.Fakat fosfat arıtma ile giderilemediğinden akünün ömrünü riske sokar.Damıtılmış olması gerekli suyun.Hiç umulmayan ortamlarda heleki elektrik akımı,iyon degişimi cereyan eden ortamlarda fosfat ı birtakım canlılar (mantarlar,algler)besin olarak kullanabilir.Ne kadar izole edilirse edilsin engel olunamaz.Bu durumda akü suyunu değiştirmek yada ph oranını kalibre etmek sorunu çözmez.Biyoloji bilgisi olanlar konuyu daha net aydınlatacaktır.
    azına sağlik ustam. bende kireç gibi derken kireçin ne işi var saf su koyuyoruz diye düşünüyordum. ama mübarekte tek kelime ile kireçle tarif edilebilecek şekilde bembeyaz kaplamış plakaları vede hunharca. şimdi demekki ph ayarıda yapsak suyunuda değiştirsek mutlak sondan kurtulamayacak bizim akü. ama bu meretler dediğin gibimantardır alp dir falan olsa belli bir yere kadar beslene bilir nede olsa kapalı ortam yeni ve ek gıdayı nereden buluyorki . kereta gecen seneden buyana büyüdükçe büyüdü yakında suya yer bırakmayacak. olmadı içindeki suyu boşaltayım. önce iyotlu su sonrada klorlu su yapayımda gebersinler. belki aküyü kurtarırız yedek akü var şimdiden hazırlıklıyız ama çok güzel günlerimiz geçdi bu akü ile tamamen duygusal nedenlerle kurtarmak isterdim.

  16. #16
    psyche - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2011
    Şehir
    Wrocław
    Motosikleti
    CBF 600
    akü değiştirmek yerine farklı çözüm önerisi olan varmı çünkü jel akü ve hala çalışıyor öyle bir sıkıntısı yok sadece benim akünün de kutup başları oksitlenmiş yukarıda bir arkadaş gres yağı demiş onun dışında yolu varmı şarj etmek şok vs yöntemlerin dışında ki akü sağlam çünkü ?
    "Önü yoktan sonu boktan bu kuru davadan,
    utanır gayret-i güfranla cehennem de geçer. "

    Psychedelic Gececi

  17. #17
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı cbr125cbr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam kime neyi anlatmaya çalıştığını anlayamadım
    Nasıl bir tavır yahu
    Zaten benim orada söylediğim şey de +1 A kardasın sulu ve jel akülere göre, aynı boyutlarda 1A fazlası olacak (ki ne kadar fazla amper o kadar fazla depolama alanı(enerji için))

    200 amper icad edebilirsen cbfe takacak onu takarım (gerçi doldurana kadar sene geçer ) ya da 200 amper akünün ağırlığı benim motosiklet kadar falandır herhalde
    sen bunu yazmışsın Cbf150 için normalde 6A jel veya sulu akü olurdu, bu 7A
    Şimdilik memnunum


    ben de bilgi amaçlı istediğiniz kadar fazla amper olsun bir sorun olmaz dedim...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)