Aklıma Takılan Birkaç Durum
Reklamlar
-
Arkadaşlar öncelikle motosikletim Asya AS 200 GY-TAY modelidir.5000 km oldu fakat öyle büyük sorunlar çıkarmadı fakat.İleride büyük sorunlar çıkar endişesi ile her anormal şeye kulak veriyorum.Size fark ettiğim durumları anlatsam ve yardımcı olsanız gerçekten çok sevinirim.
Motosikletimi aldığımdan beri motoru ısıtmadan yola çıkmam.Jikleyi çekerim motoru çalıştırırım 5 dakika beklerim ama jikle 10 saniye açık kalsa motor stop ediyor.Bu yüzden 5 saniye jikle açık bırakırım sonra kapatırım.Bu durum sizce normal mi?
Geçenlerde motosikletim çok nadir olarak 2'den 3. vitese geçmemeye başladı.Bir iki sefer denedikten sonra geçiyor.Bunla alakalı olabilir mi bilmiyorum ama yine çok nadir şansımaz titriyor bir oturma sesi geliyor.Ne zaman geliyor derseniz trafikte çok dur kalk yaptığım zaman yapıyor.Vitesi atıp gaza yüklendiğim an bir parça sanki yerine oturuyormuş gibi bir titreşim ve ses geliyor.
Son olarak boşta ışığı yine bazen 2-3 saniye geç yanıyor boşa attıktan sonra.
Bu durumlar şimdilik çok sorun teşkil etmiyor fakat ileride ciddi sorunlar doğurmalarından korkuyorum.Tavsiyelerinizle ve düşüncelerinizle yardımcı olursanız sevinirim.Şimdiden zaman ayırıp cevap atan herkese çok teşekkürler.
ANGARAJ
Reklamlar
-
jikle olayını bilemem de
Şanzıman yağını yakın zamanda değiştirdiniz mi? Eğer değiştirdiyseniz kitapçığında yazan değerden farklı bir değere sahip bir yağ koyduysanız ondan da olabilir
-
Şafak kardeşim benimkin de şanzıman yağı yok ki.. Scooter sandın galiba benim motosikleti
ANGARAJ
-
jikle = soğuk havalarda motoru ilk çalıştırmada motorun hava almasını engelleyerek içerideki ateşlemede benzin oranını arttırır. yani jikle açık olduğu zaman motor hava alamayacağından ve yanma işleminin gerçekleşmesi için oksijene ihtiyaç duyduğundan silindir içindeki oksijen miktarı yeterli seviyenin altına inince benzin yanmayacağı için stop eder. bu durum her motorda böyledir yani bir sorun yok.
N ışığının geç yanması = eğer motor durduğu yerde boşa atıyorsanız bizim şanzumanlar arabalarınkine benzemez. sıralı olduğu için vitese girdiğinde 10 20 cm hareket ettirip öyle diğer vitese atmak gerekir. deneyin olduğu yerde 1den beşe geçiremezseniz. bununla alakalı boşa attığınız zaman olduğu yerde şanzuman dişlisi önce oturmayıp 1 2 saniye içinde oturuyor olabilir. bu durum normal. bunun dışında vites müşürüyle alakalı olabilir müşürse sorun varsa zamanla zaten hiç yanmayacaktır. fazla pahalı bir parça değil kafaya takmaya değmez.
son olarak 2den 3e geçmemesi devrini bulmama, debiryajı tam çekememe, debiryaj balatasında erime/bitme, vites levyesini ayağınızla tam kavramama durumunda tam kaldıramama gibi durumlardan olabilir. en çok debiryaj balatasıyla ilgilidir. tam kavrama olmadığında tık diye bi ses çıkar sonradan oturur o dişli ve motor birden öne atar kendini.
genel bakımda vites müşürünü ve debiryaj balatasını kontrol ettirirseniz sorunlarınızın tamamının çözüldüğünü ve yeterli açıklamayı yaptığımı düşünüyorum.kısaca kafanıza takmayın motorunuz taş gibi bahsettiğiniz sorunlar her motorda çıkması olağan sorunlar. hatta bunlar sorun bile değil normal şeyler.
son olarak ekstra bilgi ; scooter lerde kayış sistemi vardır. bir çark sürekli döner. hızlı döndüğü zaman kavrar. bizim motorlarda ise şanzuman sistemi vardır. motor çalışınca yağ pompası yağın bi kısmını şanzumana atar. bazı motorlarda ise yağ şanzuman içindedir ve o yağ pompa ile silindire çıkar. çok eski motorlar hariç çinliler dahil olmak üzere tüm motor şanzumanları yağlı sistemle çalışır.scooterlarda ise otomatik şanzumanlılar yağlı, çark sistemiyle çalışanlar yağsız olur
-
yhya adlı üyeden alıntı
jikle = soğuk havalarda motoru ilk çalıştırmada motorun hava almasını engelleyerek içerideki ateşlemede benzin oranını arttırır. yani jikle açık olduğu zaman motor hava alamayacağından ve yanma işleminin gerçekleşmesi için oksijene ihtiyaç duyduğundan silindir içindeki oksijen miktarı yeterli seviyenin altına inince benzin yanmayacağı için stop eder. bu durum her motorda böyledir yani bir sorun yok.
N ışığının geç yanması = eğer motor durduğu yerde boşa atıyorsanız bizim şanzumanlar arabalarınkine benzemez. sıralı olduğu için vitese girdiğinde 10 20 cm hareket ettirip öyle diğer vitese atmak gerekir. deneyin olduğu yerde 1den beşe geçiremezseniz. bununla alakalı boşa attığınız zaman olduğu yerde şanzuman dişlisi önce oturmayıp 1 2 saniye içinde oturuyor olabilir. bu durum normal. bunun dışında vites müşürüyle alakalı olabilir müşürse sorun varsa zamanla zaten hiç yanmayacaktır. fazla pahalı bir parça değil kafaya takmaya değmez.
son olarak 2den 3e geçmemesi devrini bulmama, debiryajı tam çekememe, debiryaj balatasında erime/bitme, vites levyesini ayağınızla tam kavramama durumunda tam kaldıramama gibi durumlardan olabilir. en çok debiryaj balatasıyla ilgilidir. tam kavrama olmadığında tık diye bi ses çıkar sonradan oturur o dişli ve motor birden öne atar kendini.
genel bakımda vites müşürünü ve debiryaj balatasını kontrol ettirirseniz sorunlarınızın tamamının çözüldüğünü ve yeterli açıklamayı yaptığımı düşünüyorum.kısaca kafanıza takmayın motorunuz taş gibi bahsettiğiniz sorunlar her motorda çıkması olağan sorunlar. hatta bunlar sorun bile değil normal şeyler.
son olarak ekstra bilgi ; scooter lerde kayış sistemi vardır. bir çark sürekli döner. hızlı döndüğü zaman kavrar. bizim motorlarda ise şanzuman sistemi vardır. motor çalışınca yağ pompası yağın bi kısmını şanzumana atar. bazı motorlarda ise yağ şanzuman içindedir ve o yağ pompa ile silindire çıkar. çok eski motorlar hariç çinliler dahil olmak üzere tüm motor şanzumanları yağlı sistemle çalışır.scooterlarda ise otomatik şanzumanlılar yağlı, çark sistemiyle çalışanlar yağsız olur
Çok teşekkür ederim zaman ayırıp cevap attığınız için.İçim rahatladı..
ANGARAJ
-
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)