Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Karbüratör değişim sonrası geç çalışma problemi

    REKLAM ALANI
  1. #1
    search16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    GTS Evo 250 - Hero Hunk 150
    Arkadaşlar karbüratörümü cg200 karbüratör ile değiştirdim. Yani üzerindekinin birebir aynısı. Fakat havanın soğuk olmasından mıdır nedir çok geç çalışıyor. Çalışıncada siyah duman atıyor ilk etapta. Jikle yarım konumda çalıştırıyorum. Diğer konumlardada denedim. Neden yapabilir. Birde ısınınca ani gazda kısa bir boğulma söz konusu.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    HaydarBıçak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul - Ümraniye
    Motosikleti
    cbr125r
    büyük ihtimal ayarsızlıktan yapıyordur benzin hava ayarı yapılırsa düzelir
    İkincilik kaybedenler içindir...

  3. #3
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    siyah duman=zengin karışım=benzin/hava oranında benzinin fazla oluşu.
    yeterince açıklayıcı mı
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  4. #4
    search16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    GTS Evo 250 - Hero Hunk 150
    Neye göre yapılıyor. Yani hava ayarı beninkinde ortada, iğne ise en üstte. Rölantide normal çaışıyor. Duman koku yok

    ---------- Post added at 16:14 ---------- Previous post was at 16:12 ----------

    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    siyah duman=zengin karışım=benzin/hava oranında benzinin fazla oluşu.
    yeterince açıklayıcı mı
    Ben tam tersi diye biliyordum. Beyaz duman benzinin fazla olması diye. Soğolasın

  5. #5
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    beyaz duman su soğutmalı motorlarda yanma odasına su karışıyorsa oluşur diye biliyorum...

  6. #6
    mehmet tufan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2010
    Şehir
    BEŞİKTAŞ / istanbul
    Motosikleti
    BURGMAN
    Alıntı safakk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    beyaz duman su soğutmalı motorlarda yanma odasına su karışıyorsa oluşur diye biliyorum...
    ve silindir kapak contası yanmış ve kaçırıyor demektir.
    diye biliyorum
    What goes around, Comes back arround...

  7. #7
    _w_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2009
    Şehir
    AfyonKarahisar - ErZiNCan
    Motosikleti
    Kanuni Breton 125
    Sorun hava ayarından, hava ayarıni karbüratörün manifota bağlandığı yerin altından (tahliye vidasının yanlarında) yapabilirsiniz.

  8. #8
    search16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    GTS Evo 250 - Hero Hunk 150
    Alıntı _w_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorun hava ayarından, hava ayarıni karbüratörün manifota bağlandığı yerin altından (tahliye vidasının yanlarında) yapabilirsiniz.
    Hava fazla geldiğindenmi oluyor sorun. Bahsettiğin hava ayar vidasını sonuna kadar sıkınca motor duruyor çok gevşetincede hızlı çalışıyor. Benimki ne sonda nede çok sıkı ortası.

  9. #9
    _w_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2009
    Şehir
    AfyonKarahisar - ErZiNCan
    Motosikleti
    Kanuni Breton 125
    Eğer çok sıkarsaniz benzini fazla verip havayı az vermiş olursunuz. Eğer çok gevşetirseniz havayı fazla verip benzini az vermiş olursunuz. Arama motoruna hava ayarı yazarsanız bir çok bilgi edinirsnz (Malum mobilden girdiğim için uzun uzun yazamıyorum kusrabakmayın)

  10. #10
    search16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    GTS Evo 250 - Hero Hunk 150
    Alıntı _w_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer çok sıkarsaniz benzini fazla verip havayı az vermiş olursunuz. Eğer çok gevşetirseniz havayı fazla verip benzini az vermiş olursunuz. Arama motoruna hava ayarı yazarsanız bir çok bilgi edinirsnz (Malum mobilden girdiğim için uzun uzun yazamıyorum kusrabakmayın)
    Kusuru olurmu yazmışşın ilgilenmişsin sağolasın

  11. #11
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    2008 xmax 250
    abi hava ayarı senin kısık yani zengin karışım var hava ayarını aç genelde düz mantık 2,5-3 tur arasında hava ayarı

    sen iyice sık o vidayı sonra 2,5 tur geri gevşet bir bak bakalım

  12. #12
    search16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    GTS Evo 250 - Hero Hunk 150
    Alıntı fat280 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi hava ayarı senin kısık yani zengin karışım var hava ayarını aç genelde düz mantık 2,5-3 tur arasında hava ayarı

    sen iyice sık o vidayı sonra 2,5 tur geri gevşet bir bak bakalım
    Akümü bitirdi meret. Nasıl bir marş motoruysa emiyor mübarek. Sağolasın.

  13. #13
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    2008 xmax 250
    Alıntı search16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akümü bitirdi meret. Nasıl bir marş motoruysa emiyor mübarek. Sağolasın.
    ayak marşı basacan artık abi dikkat et bakam aküyüde yeme

  14. #14
    boraerdin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki VN 1500 - Harley Davidson Sportster
    Hava ayarı manuel kitapçığındaki gibi yapılmalıdır.
    Birçok motosiklette vida tamamen sıkılıp açılırken 2 tam bir yarım tur döndürülür.
    Ancak motosikletin yaşı, bakım durumu gibi değişkenler bu ayarı farklı şekilde yapmayı da gerektirebilir.
    Buji, Buji Kabloları, Hava Ayarı, Hava Filtresi temizliği önce kontrol edilmesi gereken kısmı. Bunlar tamamsa hava ayarı yapmayı deneyin.
    Motorun süpap ayarları da bozulmuş olabilir.

  15. #15
    search16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    GTS Evo 250 - Hero Hunk 150
    Alıntı boraerdin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hava ayarı manuel kitapçığındaki gibi yapılmalıdır.
    Birçok motosiklette vida tamamen sıkılıp açılırken 2 tam bir yarım tur döndürülür.
    Ancak motosikletin yaşı, bakım durumu gibi değişkenler bu ayarı farklı şekilde yapmayı da gerektirebilir.
    Buji, Buji Kabloları, Hava Ayarı, Hava Filtresi temizliği önce kontrol edilmesi gereken kısmı. Bunlar tamamsa hava ayarı yapmayı deneyin.
    Motorun süpap ayarları da bozulmuş olabilir.
    Faydalı bilgiler. Hava ayarından sonra düzgün bir sübap ayarı yaptırmak lazım

    ---------- Post added at 19:38 ---------- Previous post was at 19:34 ----------

    Alıntı fat280 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ayak marşı basacan artık abi dikkat et bakam aküyüde yeme
    Ayak marşı ile çalıştırdım ama baldırlarım acıdı. Ayak marşıda fazla çevirmiyor zaten.

  16. #16
    _w_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2009
    Şehir
    AfyonKarahisar - ErZiNCan
    Motosikleti
    Kanuni Breton 125
    Daha önceden almıştım bu yazıyı işime yarar diye. Bugün arşivden buldum. bunu yazan arkadaş sayesinde motorumun hava ayarını yapabilmiştim
    Yazı şöyle ;

    hava ayar vidasının yerini sormuşta selçuk...

    Önce hava ayarını 2,5 tur kapat...
    Hava ayarını yaparken motor sıcak olsun.

    1. hava ayar vidasını 2-2.5 tur sık.
    2.motoru çalıştır. ( rolantide durmaz stop eder.)
    3.rolanti ayarını yükselt ( normalden biraz fazla)
    4.azar azar hava ayarını gevşet ( rolanti yükselmeye başlar)
    5. rolanti ayarını biraz düşür
    6. hava ayarını rolantinin en yüksek olduğu konumda bırak .
    7. rolanti yi son bi defa ayarla .

    Sonunda gaz verince stop etmemesi lazım..
    Forumdaki üyelerden birinden alıntıdır. Uzun zaman önce kayıt ettiğim için hangi üye olduğunu bilmiyorum
    Ben Yaşadıkça Sen ÇıLdIrAcAksIn!!!
    Kanuni Breton _Mavi Ejder_

    Vedalar Zamansız olur...

  17. #17

    Üyelik
    10 Ocak 2012
    Şehir
    EGE
    Motosikleti
    PEJO 103 \JAWA350\CHETA100\MONDİAL125MT\
    SELAM ARKADAŞLAR BEN YENİ KATILAIM ARANIZA KENDİMCE HER ARZAYI BULURDUM AMA ŞU SCOOTERLERİ PEK ANLAMIYOM YARDIM GEREKİYO KONUUUU.........SGOOTER 125MT MONDİAL MOTOR ALDIM 2. EL Dİ ÇALIŞMADI ÇALIŞMADI BENDE JİKLE DENİLEN PARÇAYI SÖKTÜĞÜMDE MOTOR ÇALIŞTI AMA YÜRÜMEYE VERİNCE BOĞULMA VAR GİTTİM YENİ KOMPLE KARBİRATÖR ALDIM TAKTIM JİKLESİ DAHİ YENNİ AMA GENE TIK YOK ACABA JİKLENİN NERDEN ÇALIŞDIĞIN BİLEN KONUYA YARDİMCO OLAN OLURMU SORUN NE (ESKİ KARBÜRÖTÖRLE JİKLE NİN İÇİNİ BOŞALTIM SADECE JİKLENİN KAPAĞINI TAKINCA MOTOR ROLENTEDE CALIŞIYO AMA YÜRÜME YOK BOĞULUYOYENİSİ İLE HİÇ CALIŞMIYO)

  18. #18
    search16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    GTS Evo 250 - Hero Hunk 150
    Alıntı uçucu48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    SELAM ARKADAŞLAR BEN YENİ KATILAIM ARANIZA KENDİMCE HER ARZAYI BULURDUM AMA ŞU SCOOTERLERİ PEK ANLAMIYOM YARDIM GEREKİYO KONUUUU.........SGOOTER 125MT MONDİAL MOTOR ALDIM 2. EL Dİ ÇALIŞMADI ÇALIŞMADI BENDE JİKLE DENİLEN PARÇAYI SÖKTÜĞÜMDE MOTOR ÇALIŞTI AMA YÜRÜMEYE VERİNCE BOĞULMA VAR GİTTİM YENİ KOMPLE KARBİRATÖR ALDIM TAKTIM JİKLESİ DAHİ YENNİ AMA GENE TIK YOK ACABA JİKLENİN NERDEN ÇALIŞDIĞIN BİLEN KONUYA YARDİMCO OLAN OLURMU SORUN NE (ESKİ KARBÜRÖTÖRLE JİKLE NİN İÇİNİ BOŞALTIM SADECE JİKLENİN KAPAĞINI TAKINCA MOTOR ROLENTEDE CALIŞIYO AMA YÜRÜME YOK BOĞULUYOYENİSİ İLE HİÇ CALIŞMIYO)
    uçucu 48 yanlış yerdesin ve komple BÜYÜK karakter ile yazı yazma. Üyelik sözleşmesini okumadın galiba.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)