Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

acill yardım arkadaslar

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    09 Aralık 2008
    Şehir
    istanbul/aksaray
    Motosikleti
    tw shenke maxiii scooter..::..
    arkadaşlar mondial 150 hs motorum var talıhsız bı yerde yolda kaldım cektm sagabaktıgımda bujı yerınden çıkmıstı tekrar taktım yuvası bozulmus yyakın bıyerde motorcu buldum sılındır kapagı degsmesı gerekıyomus tamm degıstı degısırken bujıde degisti hersey buraya kadar guzel.ustam 500 km sıkıstırma dedı motoru bende o sekılde 400 km yaptım sorun basladı burda motor eskısı gıbı gtmıyor yokuslarda yıgılıyor ve son surat rahat 100 ü gecerken sımdı 80 90 arasında gezıyo sorun nedır arkadaslar yardımcı olursanız sevınırım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    09 Aralık 2008
    Şehir
    istanbul/aksaray
    Motosikleti
    tw shenke maxiii scooter..::..
    arkadaslar bilen yokmu??

  3. #3
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    motordaki sıkıntının silindir üst kapağıyla pek alakası yoktur...
    belki buji ile alakalıdır ama sanmıyorum...
    silindir üst kapağı takarken sente ayarını tam yapamamıştır....

  4. #4

    Üyelik
    09 Aralık 2008
    Şehir
    istanbul/aksaray
    Motosikleti
    tw shenke maxiii scooter..::..
    sente ayarı dedgınız sıbop ayarımıdır?

  5. #5
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    silindir kapağını usta değiştirdiğine göre benim tahminim sipob ayarı. ve silindir kapağını sıkarken gerekli tork ile sıkılmadıysa conta kısmından da sorun olabilir, yada sibopları alıştırmadan takmışsa siboplardan olabilir.
    kompresyon ölcümü yapılıp bunlar tesbit edile bilir. ama ilk akla gelen ve kolay olan sibopların ayarını kontrol etmek.

  6. #6
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı yamyamaha adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    silindir kapağını usta değiştirdiğine göre benim tahminim sipob ayarı. ve silindir kapağını sıkarken gerekli tork ile sıkılmadıysa conta kısmından da sorun olabilir, yada sibopları alıştırmadan takmışsa siboplardan olabilir.
    kompresyon ölcümü yapılıp bunlar tesbit edile bilir. ama ilk akla gelen ve kolay olan sibopların ayarını kontrol etmek.
    evet subap alıştırmayı yazmayı unutmuşum....halbuki 1 ay önce bi arkadasın motorunun aynı buji yüzünden silindir üst kapagını değiştirip subap alıştırma işlemini de yapmıştım....

  7. #7

    Üyelik
    09 Aralık 2008
    Şehir
    istanbul/aksaray
    Motosikleti
    tw shenke maxiii scooter..::..
    motorda kompresyon var ona baktırdım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:15 ----------

    sibop alıstırması yapıldımı bılmıyorum nasıl yapılabılır

  8. #8
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    kopresyonu nasıl ölçdün. kopresyonu ölçüp deyerlendirmek lazım mesela bmv r 80 motorda kopresyon 9 bar ve üzeri iyi 7 bar ve altı kötüdür. bizim çinli motorlarda bu kaç bar yada psi dir bilmiyorum. servisten öğrenmek gerek. eyer kopresyon düşükse bunun nedenini araştırmak gerek. düşük cıkan sıkıştırma varsa silindire az yağ damlatılıp bir daha ölçeriz, silindire akıtılan yağ sekman la silindir gömleği arasını tıkar ikinçi ölçümde sıkıştırma ( kopresyon ) daha iyi cıkarsa arızayı silindir ile sekmanda ararız. ölçüm gene kötü çıkarsa kaçırma siboplardadır.
    ama bu ters için motorun sibop ayarı yapılmış olmalı. silindir kapagını elimize aldıgımızda az bir benzinle ile kontrol etme imkanımız var. silindir kapagı ters cevrilir yanma yuvasına benzin akıtırız sipoblarda sorun varsa benzin oradan sızar kaçar belli olur.
    sipob alıştırması ise sipoblar takılmadan özel pastası ile yuvaya yerleştılırıp sipobun yuvasında döndürülmesi ile oluyor bu işlemde sibop un kenar acıları ile yuvanın acıları arasında tam uyum sağlanır böylece siboplar kapandıgında sızdırma yapamaz. eyer bu yapılmazsa siboplarda sızdırma olur kopresyon düşe bilir. sızdıran yerden yüksek basınçla kacan havada deformasyonu artırır. siboplar kısa sürede arızalanır hatta silindir kapagını değiştirmek gerekebilir.
    bu bilgileride 2006 yılıydı sanırım ihtiyar yada teknikhoca nickli arkadaşların yazısından öğrenmiştim. uzun süredir faydalanıyorum. yakıt hattı ve elektirik arızası olmadıgından hemen kopresyonu ölçüyorum.
    bir kaç arkadaşın motorunu ustaymışız gibi tamirde ettık.

  9. #9

    Üyelik
    09 Aralık 2008
    Şehir
    istanbul/aksaray
    Motosikleti
    tw shenke maxiii scooter..::..
    yamyamaha cevabın ıcn tsk sıbop alıstırması yapılmadı gördugm kadarıyla pekı smdı napmam lazım bıde motor 7 bın devırlerde boguluyor
    acaba dedım karburotördemı bsey var hava ayarı vs.

  10. #10

    Üyelik
    20 Aralık 2011
    subap ayarını yaptır karbüratörünü temizlettir ve ayarlarını yap veya iyi bilen birine yaptır benzin çok veya az geliyo olabilir manual jikleli ise motorun boğulduğu noktada yarım jikle yap eğer motor atağa geçerse hava fazla benzin az geliyo demektir. eğer iyice yığılıyosa benzin çok hava az geliyo demektir.

  11. #11

    Üyelik
    09 Aralık 2008
    Şehir
    istanbul/aksaray
    Motosikleti
    tw shenke maxiii scooter..::..
    tmm yarın sabah bakıcam yardımlarınız ıcın tesekkurler


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)