MONDIAL MCT 250 ye kanuni tiger veya baska maşa takacagım yardım ve öneri lütfen .
Reklamlar
-
merhaba arkadaslar öncelıkle motorum mondıal mct 250 tel jantları degıstırmek ıstıyorum pıyasada olan celık jantlar sıfır uyumlu var ancak ben onun yerıne kanuni tiger dekı gıbı ön çift disk sistemı yapmak ıstıyorum saglam ikinci el dusunuyorum masa ve göbek degısınce oluyor ama ben o kadar ugrasmak yerıne hasarlı motorlardan hondanın polis motoru ve hyosung takı gıbı ön maşa ve jantı komple temın edıp fren sıstemı dahıl hasarlı motor bulup takmak ıstıyorum öncelıkle sorularımı sızınle paylasayım engın bılgı ve önerılenıze ıhtıyacım var :
1 . sızce ne gıbı sorunlarla karsılasabılırım ?
2 . uyum konusunda cıkabılecek sorunlar halledılırmı ?
3. Bursa da merkez ve yakınlarında bu iş yapabılecek uygun fıyatta bır motorcu varmı
3 ön jant ebatı degısecegı ıcın yolda sorun yasarmıyım genıslık çap vs ?
ögrencı oldugum ıcın fıyatın uygun yollu halletmeye calısacagım bukonuyla ılgılı onelerılerını tecrubelerını yazarsanız sevınırım şimdiden teşekkürler
Reklamlar
-
oncelıkle celık jant motora 10-15 kg agırlastrıyor ama hem saglam hemde goruntu guzel oluyor...mct nın on frenlerı cok ıyı tutuyor neden cıft dısk ıstıyorsunuz tıger ın cıft dısklerı uydurma fren merkezınden tek fren hortumu gelıyor sonra hortumu musluk yolu ıle ıkıye boluyorlar bence hıc kullanıslı degıl...
hyosung yada honda on masa buldun dıyelım oraya oturmaz...kaynak ve torna ıle oturttun dıyelım ne kadara mal olacagını hesap ettınmı motorunun yarı parası eder yanı tahmınen 1000-1500
gerısını sen hesap et
-
Arka çelik jantı jinlun takdırdım benim motora, çünkü orijinal mondial çelik jant bulunmuyor maalesef. Kampanalar da değişti. Ön taraf mondial çelik jant onu bulmakta sorun olmaz diye tahmin ediyorum. Böyle yaparken bile oldukça tuzluya geldi bana. 600 civarı bir masrafı oldu; ki senin dediğini yapmaya çalışsan 1500den aşağı çıkamazsın bence; hatta 2000e kadar yolu var bence. O kadar masraf yapacağına da git yanına ikinci el bir 250 mct daha al yani. :D
-
erdemed adlı üyeden alıntı
oncelıkle celık jant motora 10-15 kg agırlastrıyor ama hem saglam hemde goruntu guzel oluyor...mct nın on frenlerı cok ıyı tutuyor neden cıft dısk ıstıyorsunuz tıger ın cıft dısklerı uydurma fren merkezınden tek fren hortumu gelıyor sonra hortumu musluk yolu ıle ıkıye boluyorlar bence hıc kullanıslı degıl...
hyosung yada honda on masa buldun dıyelım oraya oturmaz...kaynak ve torna ıle oturttun dıyelım ne kadara mal olacagını hesap ettınmı motorunun yarı parası eder yanı tahmınen 1000-1500
gerısını sen hesap et
hocam ben motorun bakım vs hepsını hallettım ön janttan baslayıp degısıklik yapmaya karar verdım benım ıcın cıft dıskten kastım tamamen şişirilmiş göruntu saglamak normalde abs siz orjınal fren sistemı de benı tatmin ediyor :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:08 ----------
sizin dediginiz fiyata regal raptorun orjınal jantları olması lazım tanesi 225 tl ama bızım motorda daha uygun yollu olması lazım arkadasın bırı yazmıstı forumda 100 tl gıbı bırsey ilk elden bulmak önemli olsa gerek hayırlı olsn yenı jantlarınız ben arka jantın tellerını degıstırdım komple ön jantım ise 120 km hızla gıderken sallanıyor gıbı geldı yukarı asagı haerketler sag sol yok korkmaya basladım 135 de bıraktım rampa asagı motoru acıyordum tamda o yuzden jantları degıstırmısken cıkma alıp komple sıstemı gecırmeyı dusunuyordum benım motora bakalım araştırmam lazım daha önerılerınız için tesekkurler ..
-
erdemed adlı üyeden alıntı
oncelıkle celık jant motora 10-15 kg agırlastrıyor ama hem saglam hemde goruntu guzel oluyor...mct nın on frenlerı cok ıyı tutuyor neden cıft dısk ıstıyorsunuz tıger ın cıft dısklerı uydurma fren merkezınden tek fren hortumu gelıyor sonra hortumu musluk yolu ıle ıkıye boluyorlar bence hıc kullanıslı degıl...
hyosung yada honda on masa buldun dıyelım oraya oturmaz...kaynak ve torna ıle oturttun dıyelım ne kadara mal olacagını hesap ettınmı motorunun yarı parası eder yanı tahmınen 1000-1500
gerısını sen hesap et
bu arada önde çift disk olan ss motorlar bile tek fren merkezinden çıkıp Y bağlantıyla 2 hortuma donusur nereden biliyorsun dersen 1998 model srad 750 ve 99 model kawa z 750 r alıp kullanmıs bırı olarak canlı gordugum ıcın bılıyorum
-
sizin sorulara cvbım yok ama kanuninin yedek parçası mondialden çok çok pahalı....kazalı tiger dan ucuza parça alıpda ilerde onunda yedeğine ihtiyaç duyarsan diye söyledim....
-
berk_cglr adlı üyeden alıntı
bu arada önde çift disk olan ss motorlar bile tek fren merkezinden çıkıp Y bağlantıyla 2 hortuma donusur nereden biliyorsun dersen 1998 model srad 750 ve 99 model kawa z 750 r alıp kullanmıs bırı olarak canlı gordugum ıcın bılıyorum
hocam zaten t olmasa çift yag deposu ve fren cubugunda cıft mekanızma olması lazım ıkısını bırden harekete gecırsın boş yere fazla parça anlamına gelıyor ama yakından ıncelemenın yerını bır sey tutmaz öyle bir şey olacakki mct daha dolu olacak bu sayede sade ama dolu bir motor yapmak istiyorum ileride custom yaparsam da çift disk ve genis ön jant havalı durur diye dusunuyorum hatta jantları ve diskleri arka jantada disk sistemli jant bulursam hepsını bitirip krom kaplarım tam bir chopper olacak zaten siyah motorun nikelajla uyumu harıka oluyor ..
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:34 ----------
ferhatkars adlı üyeden alıntı
sizin sorulara cvbım yok ama kanuninin yedek parçası mondialden çok çok pahalı....kazalı tiger dan ucuza parça alıpda ilerde onunda yedeğine ihtiyaç duyarsan diye söyledim....
çelil jant ve ön amasörler çok sorun cıkartmaz herhalde ,ben sadece ön amasörlerle jantını dolayısıyla fren balatası ve fren tertibatıyla aktarmayı dusunuyorum arka jantı kampana dişli takozları sorun olur ve lastikler degisşimde mondıalden fazla ucret öderım o kadar da olsun :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:37 ----------
ilgilenen arkadaslara tesekkür ederim ,konu hakkında daha fazla arastırmaya ıhtıyacım var işlemi uyguladıgımda resımlerı paylaşmak istiyorum o zaman gercekten yaptıgımız işin güzelligi net olarak ortaya cıkacak diye düşüyorum , özellikle mct kullanan arkadaslara da bir örnek teskil edecek diye dusunuyorum, hali hazırda tel jant kullanıp ve celık janta geçiş yapmak isteyen benım gıbı arkadaslar hemen celık jant alıp takmak yerıne böyle daha güzel ve estetik görunum kazandırarrak ayrıca daha uygun malıyet cıkartarak geciş yapabilirler ,ön amasörler tek tek mct nın yatagına uyarsa o zaman daha hesaplı olacak gerıye sadece pert yada hurdaya cıkmıs saglam parçaları olan çift diskli tiger ve ayarında motorun hesaplı parçaları olacak :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:53 ----------
bu işi sorunsuz uyguladıgım zaman projeler bölümünde yayınlamak lazım ..konu teknik acıdan şekillenirse projeye geçiş yapacagım herkeze kazasız gunler dılerım
-
erdemed adlı üyeden alıntı
oncelıkle celık jant motora 10-15 kg agırlastrıyor ama hem saglam hemde goruntu guzel oluyor...mct nın on frenlerı cok ıyı tutuyor neden cıft dısk ıstıyorsunuz tıger ın cıft dısklerı uydurma fren merkezınden tek fren hortumu gelıyor sonra hortumu musluk yolu ıle ıkıye boluyorlar bence hıc kullanıslı degıl...
hyosung yada honda on masa buldun dıyelım oraya oturmaz...kaynak ve torna ıle oturttun dıyelım ne kadara mal olacagını hesap ettınmı motorunun yarı parası eder yanı tahmınen 1000-1500
gerısını sen hesap et
paşa sen hiç tiger 250 kullandınmı ?
bende var ve ısrarla beğendiğim yönü ön frenidir.ve araştırılsa ön freni en övülen motorlardandır bi bak derim.
bence kanuni parçası kullanma diğer arkadaşın dediği gibi parça gereksiz pahalı ama kesinlikle en küçük civatasını getirtebiliyorsun.
ha bakıcak olursak 2009 dan beri bende daha ön takımdan,frenden,balatadan,diskten h,ç sıkıntı cıkmdı masallah cıkacagınıda sanmıyorum .o taraflar sağlam yani korkma çekineceğin tek şey kuralkan biraz fırsatçı ,parça pahalı olur ;)
yanlış hatırlamıyorsam jantın teki 350 lira civarıydı :D :D :D
-
hocam benım kafamda olan şey sıfır jantlar 120 150 =270 300 arası tuacak tabi bu fiyat kuru olur (çin malı motorlar için ) kampana disk dişli yeni takozlar birde dişli takozları yuvarlak gömmeli ise sıkıntılı olacak sureklı dişli takozu eskir
ben hurda kazalı ama jantları saglam özellikle cift disklı bulursam anlasıp 250 ye kapatırsam jant lastik fren amasör tertibatı aynen alıp geçiririm diye dusundum tabi gidonu kadroya uydurmada sıkıntı olmazsa ben avantajlı bıle cıkabılırım sadece paragöz olmayan ögrencının halınden anlayan bırı lazım tabi motoru parça parça satan sıkısmış biri de gerek:D
benim motorla 120- 135 arası ön janttan otobanda bir kere ürktüm arka janta 100 lira yedirdim sıfır jant teli taktırdım hepsine ön janta ayar yaptırdım ama ön jant tatmin etmedi çelik jant özellikle lazım hatta ileride macir öksürmeye başlarsa yeni faturalı tek silindirli motor 100 lira civarında almayı bıle dusundum :D aldık ruhsatı uzerımıze bır kere al sat ıkıncı el bakım yap masraf masraf ama kendi motoru gibisi yok insanın her bir kablosunu ezberliyorsun nerelerde sıkıntı veriyor bılıyorsun çift silindirli olmasa motoru da indirip açıp yeni keçelerle birde yag sogutmali sistemle yenıden toplayacaktım tek silindir şart oyuncak gibi oyna deneme tahtası yap :D
-
kazalı yada hurda dıyorsun hocam ama motorlar genelde %95 onden kaza yapar yamuk bır on duzen ısıne yaramaz degılmı neyse bende yag sogutma yaptırmak ısterım bu konuda bıldıklerını paylasırmısın masrafı ne kadar olur motor komple sokulıyormu...
valla bende bı ara 1000-1200 luk almayı dusundum 95-2000 model ama o motorların dertlerıyle ugrasılmaz derdı buyuk olur dıye vazgectım aslıda fj1200 vardı yamaha...sahıbı benım motorun ustune 2000tl ıstedı alacaktım ama motora soyle bı bınınce vazgectım cok agır bı motor parca sıkıntısndan bahsetmeye gerek yok...
aslında elındekının kıymetını bılmek lazım bence benımkı tertemız motor varsın bıraz yavas gıtsın...
-
hocam onden kaza almamıs yada perte cıkmıs motoru kıtlemıs vs bulursam dusunuyorum ılerıde ancak motorun yag sogutması meselesı motorun ön alt taradında kenarda ıkı tane cıkıntı var oralara baglanıyor bu işlem cok basıt ıkıncı el bır yag radyatöru hyosun yada honda 250 lıklerde de var motor dagıtılmıyormus sadece o delıklere diş atılıp yag boruları oralara takılacak sirkülasyon ıcın yag pompa sına bır vıda konulunca borunun bırıne verıyormus yagı cok basıt yarım saatlık ıs dıyorlar ama motora acılan dişleri acarken ıcıne toz yada parça kacarmı bılmıyorum nasıl oalcak o benı dusunduruyor bırde motora takılacak borular öyle dandik olurda basınctan atarmı motor bulogunun oraya diş açarken saglamlıgı konusunda dusunduruyor bir de su var yapanları gördum cok orjınal hersey bıze baglı egzostaki geri dönusun boruları var onları dusundum ama o borular egim yerinden kırıldı bendekıler onlara benzer bası metal ama borusu sıcaklıga dayanıklı man kamyonlardakı gıbı boru ile bu işi taPABİLİRİZ GİBNİME GELİYOR radyatöru bulduk dıyelım 50 ye diş actırdık elımızdekı malzemeye göre boruları bagladık sadece yag pompasının oraya vıda takmak kalıyormus 150 de mal olur en fazla
-
Görüntüyü boşver. Öne çift disk takmaya uğraşacagına(masraf edeceksin) arkayı disk fren yapsan daha faydalı olur.Mct forumun'da fotograflı anlatımları var.yağ sogutmayı denemek için yapılabılır.Fakat bahsettigin motorun aşırı ısınma gibi bir sorunu yok.Yagına dikkat et kışın 10\40 kullanırken yazın vizkozitesi fazla olan yağı kullan.15\40 v.b
-
bu önde çift disk olayını ve yağ soğutmayı kendi yaptığım supermoto tarzı motorum için düşünmüştüm yağ radyatörü pompa vs 0 olarak bile buldum motosikletler için en az 200 tl civarı malzemeler tutuyor haberin olsun birde hala önde çift arkada da tek disk olan bir cross yada ucuz bir motosiklet bulamadım malum tigerın jantlar supermotoya gitmez sonuçta
welcome to my world
https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)