Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

yeni silindir taktım motor gaz yemiyor boğuluyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    20 Aralık 2011
    meraba arkadaşlar sayfanın yeni üyesiyim bende cup 110 cc motor var yeni silindir taktım(set olarak) şuan 600 km yol yapabildim benim motorumdada benzer bir sorun var 1 ve 2 vites güzel ama 3 ve 4 kötü önceden motorun kendi ibresiyle 100 görürken şimdi 3 te bağıra bağıra 800 diyor 4 e attığım zaman sürat düşmeye başlıyor aynı zamanda 3 ve 4 te gaza birden yüklenince 1 2 sn yığılıyor sonradan gaz yemeye başlıyor karbüratör ayarları iğne en allta hava ayarı 2.5 te ve açık hava filtresi var çok ısınıncada bayır aşşa boşa attığım zaman bi süre sonra stop ediyor galiba şişiyor sizce bu sorunumu nasıl çözerim bilgili tecrübeli arkadaşlarımdan yanıt bekliorm teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Şehir
    KabrÎstanbuL
    Motosikleti
    uçuyor..
    Alıntı doqukan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    meraba arkadaşlar sayfanın yeni üyesiyim bende cup 110 cc motor var yeni silindir taktım(set olarak) şuan 600 km yol yapabildim benim motorumdada benzer bir sorun var 1 ve 2 vites güzel ama 3 ve 4 kötü önceden motorun kendi ibresiyle 100 görürken şimdi 3 te bağıra bağıra 800 diyor 4 e attığım zaman sürat düşmeye başlıyor aynı zamanda 3 ve 4 te gaza birden yüklenince 1 2 sn yığılıyor sonradan gaz yemeye başlıyor karbüratör ayarları iğne en allta hava ayarı 2.5 te ve açık hava filtresi var çok ısınıncada bayır aşşa boşa attığım zaman bi süre sonra stop ediyor galiba şişiyor sizce bu sorunumu nasıl çözerim bilgili tecrübeli arkadaşlarımdan yanıt bekliorm teşekkürler.
    hava filtresini tamamen çıkartıp tekrar dene yaparsa yazarsın buraya

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:01 ----------

    sübap ayarın doqru yapıldıysa yeni silindir ve açık hava filtresine qöre hava ayarını yeniden yapman qerekir orijinal ayar 2.5 ama senin motor orijinal halde deqil..

  3. #3

    Üyelik
    20 Aralık 2011
    hava ayarını yaptım boşta güzel gaz yemio diye iğneyi en aşşağıya aldık hava ayarınıda 2.5 e aldım boşta dip gaz yapınca gaz yedi öle bıraktık bizde galiba hata yaptık yarın iğneyi alttan 3 e alıcam hava ayarınıda tekrar yapıcam inş düzelir bu arada söylemeyi unuttum üst kapağıda 1.25 taşlattım

  4. #4
    babaduru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yılların Eskitemediği Peugeot 103-CBR 250 R(2011)
    Set olarak silindir değiştiren karbüratör temizliği yapmıştır heralde???

  5. #5
    Raphae1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2011
    Şehir
    FENERBAHÇE, Çanakkale ve İstanbul
    Motosikleti
    Er6-F-Cbf 1000+YBR 125, gts250-cbf150-600rr-mt07
    Alıntı dürümdöner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hava filtresini tamamen çıkartıp tekrar dene yaparsa yazarsın buraya

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:01 ----------

    sübap ayarın doqru yapıldıysa yeni silindir ve açık hava filtresine qöre hava ayarını yeniden yapman qerekir orijinal ayar 2.5 ama senin motor orijinal halde deqil..
    hava filtresını tamamen cıkartmak karburatore dogrudan toz pisliğin girmesine sebep olmaz mı?
    ARTİSTLİĞİN SONU FİGÜRANLIKTIR...

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Şehir
    KabrÎstanbuL
    Motosikleti
    uçuyor..
    Alıntı Raphae1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hava filtresını tamamen cıkartmak karburatore dogrudan toz pisliğin girmesine sebep olmaz mı?
    test amaçlı yapılacak birsey bu uzun süreli kullanım deqil..hem öyle olsa bile ben yüksek tork ve surat istediqim zamanlarda scootermdaki açık hava filtresini söküyorum deli danalar qibi qidiyor..ama benim motordan ya da masraf çıkarmasndan korkum yok

  7. #7

    Üyelik
    20 Aralık 2011
    temizledim karbüratörü sibop ayarı yapıldı bugün giderken bide jikle yapayım dedim 70 le gidiyordum son gaz daha fazla gitmiyodu motor hafif jikle yaptım motor birden hızlanmaya başladı motorcum kapağı taşladığımız için memenin yetmediğini az benzin verdiğini söyledi yarın büyük bir meme takıcaz bakalım ozaman ne olucak sizce başka yapabiliceğim birşey varmı?

  8. #8
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    hava filtresini takıp, supap ayarlarını doğru yapıp bir de karbüratöre doğru ayar çekmek gerek... bu arada bujiyi de çin malı değil ngk kullan.
    jikleyi açınca motor hızlanıyorsa (gaz kolu belli açıklıktayken ve sabit olucak) fakir karışımla çalışıyor demektir. hava ayarını kısmayı dene
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  9. #9

    Üyelik
    20 Aralık 2011
    buji bosh marka sibop ayarı yeni yapıldı karbüratörede her türlü ayarı çektik ama olmuyo açık hava filtresi var üstünde eskidende o vardı bu sorun yoktu benzin yetmediğini anladık iğneyi en yukarı yani zengin karışım moduna aldık ama yinede yetmiyor şimdi kabahati memede buluyoruz yarın büyük meme takıcaz bakalım inş olur motordan soğumaya başladım :S hava ayarını kıstım yinede yetmiyor gaz kolu tam açıkken 70 gidiyor en son jikleyi açınca hızlanıyo .

  10. #10

    Üyelik
    20 Aralık 2011
    buji bosh marka sibop ayarı yeni yapıldı karbüratörede her türlü ayarı çektik ama olmuyo açık hava filtresi var üstünde eskidende o vardı bu sorun yoktu benzin yetmediğini anladık iğneyi en yukarı yani zengin karışım moduna aldık ama yinede yetmiyor şimdi kabahati memede buluyoruz yarın büyük meme takıcaz bakalım inş olur motordan soğumaya başladım :S hava ayarını kıstım yinede yetmiyor gaz kolu tam açıkken 70 gidiyor en son jikleyi açınca hızlanıyo .

  11. #11

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    1.25 çok fazla bir rakam.İkincisi ''memeyi yukarı aşağı'' derken memedeki segman dan bahsediyorsanız yani : segman ı en alt çentiğe taktığınızda iğne yukarı çıkar ve fazla benzin,segman üst çentiğe takılınca iğne aşağı düşer ve az benzin.Bunda yanlışlık yapılmadığını varsayıyorum.İki tavsiyem var.Birincisi:çift silindir contası kullanın.İkincisi:yüksek oktanlı benzin deneyin yada az miktar ,katkı ile yüksek oktanlı benzin hazırlayın ve kullanın.Sıkıştırma oranını yükseltmek tek başına işe yaramaz.Daha güçlü patlamayı ,yani daha hızlı pistonla aynı stork da krank ile daha fazla güç alamazsınız.Daha kısa sürede dönebilecek daha kısa storklu krank a ihtiyacınız ve bu hızda emiş ve boşaltım yapacak sübop ve portlara,bu hızlı zamanda töleransları,avansları sağlayacak zamanlayıcıya yani yeni kam miline ihtiyacınız ve ateşleme ayarlarına ihtiyacınız olacak.Umarım alacağınız zevk çekeceğiniz çileden fazla olur.Stillerine göre motorları inceleyecek olursanız güç istenen motorlarda sıkıştırma oranı yükselirken stork düşer sübop sayısı artaar,tork istenen motorlarda stork artar sıkıştırma sonu basınçı düşer ve genelde fazla sübop a ihtiyaç yoktur..

  12. #12

    Üyelik
    20 Aralık 2011
    problemi çözdüm meme ufak geliyormuş ondanmış 70 lik meme vardı üstünde onu 90 lık yaptım düzeldi motor şimdi maşallah çekişide süratide çok güzel oldu 150 metrede 90 gördüm ve daha gidicekti ama yol bitti hepinize yardımlarınız için çok teşekkür ediyorum.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)