Arkadaşlar Bu Seferde CBF VE CBX 250 model HONDA'nın eksantrik zincir değişimi ile karşınızdayım,
Hatta aynı işlem CBF 250 DEBRİYAJ BALATA DEĞİŞİMİ olarakta bakılabilir,,,
ilk önce depoyu yan kapakları söküyoruz,
motorun üst kapağını söküyoruz...
zaten 3 adet M6 yani 10 luk somun tutmakta...
http://img202.imageshack.us/img202/8317/08122011002.jpg
Uploaded with
ImageShack.us
eksantrik üst gergisini söküyoruz,
bunları yaparken sentesine ve ince ayrıntılar olarak dikkatli söküyoruz aynı şekılde toplanacak,,,
http://img51.imageshack.us/img51/3285/08122011003.jpg
Uploaded with
ImageShack.us
üst kapakla işimiz bitti şimdilik,
debriyaj kapağındaki yağ devirdaim borularını söküyoruz,
http://img31.imageshack.us/img31/5660/08122011005.jpg
Uploaded with
ImageShack.us
debriyaj kapak etrafındaki M6 yani 8 numaralı anahtarla sökülebilen kapak bağlantı civatalarını söküyoruz...
http://img7.imageshack.us/img7/9615/08122011006.jpg
Uploaded with
ImageShack.us
debriyaj balataları önümüzde,
http://img11.imageshack.us/img11/4384/08122011007.jpg
Uploaded with
ImageShack.us
şimdi yayları bağlayan M6 yani 10 anahtarla sıkılı cıvataları söküyoruz...
http://img13.imageshack.us/img13/2379/08122011008.jpg
Uploaded with
ImageShack.us
http://img502.imageshack.us/img502/6691/08122011009.jpg
Uploaded with
ImageShack.us
debriyaj tasını bağlayan somunu 22 numaralı anahtar ile söküyoruz...
http://img577.imageshack.us/img577/1361/08122011010.jpg
Uploaded with
ImageShack.us
tası söktükten sonra işlem zincir çevresine geçiyor...
http://img337.imageshack.us/img337/8721/08122011011.jpg
Uploaded with
ImageShack.us
şimdiki işlem zincir dişlisini sıkmış olan yine 22 numaralı anahtar ile sökülmesi hgereken somun sökülüyor...
http://img440.imageshack.us/img440/8350/08122011012.jpg
Uploaded with
ImageShack.us
kranktan tahrik alan yağ pompası dişlisini söküyoruz,
bu dişlinin karşılığı olan yağ pompa dişlisinin yeri belirgin zaten yanlış sökme veya takkma dibi bi ihtimal yok,
bu dişlide sente yuvası bulunmaktadır,
yanlış takulması imkansız gibi bişiy dikkat edilmesinde fayda vardır...
http://img577.imageshack.us/img577/4871/08122011013.jpg
Uploaded with
ImageShack.us
eksantrik gergisinide söküyoruz ve eksantrik dişlisi ve zinciri çıkabilecek duruma gelıyor ve değiştiriyoruz...
http://img844.imageshack.us/img844/4160/08122011016.jpg
Uploaded with
ImageShack.us
http://img823.imageshack.us/img823/8594/08122011017.jpg
Uploaded with
ImageShack.us
işaretli yer dişlinin sente yuvasıdır,
yanlış takılma ihtimali çok düşük fakat yınede dikkat edilmelidir,
boş kısımlar yanı yuva kısımları üst üste denk getirilmelidir...
http://img707.imageshack.us/img707/3530/08122011015.jpg
Uploaded with
ImageShack.us
işte yağ pompasına hareket veren krank dişlisi ve sente yuvası...
http://img812.imageshack.us/img812/8043/08122011014.jpg
Uploaded with
ImageShack.us
eksantrik zincir dişlisi ve sente yuvası,
http://img831.imageshack.us/img831/6034/08122011019.jpg
Uploaded with
ImageShack.us
Eski ve yeni eksantrik dişlisi,,,
63 baklalı paletli sisten CBF 250,,,CBX 250 TWİSTER EKSANTRİK ZİNCİRİ,,,
http://img847.imageshack.us/img847/2047/08122011018.jpg
Uploaded with
ImageShack.us
Evet Alttarafı söktüğümüz gibi geriye topluyoruz dilerseniz bu işlemi yaparken eskimiş ise debriyaj balatanızıda değiştirebilirsiniz,,,,
alt kapakta işimiz bitiyor ve kapatıyoruz,
tekrar eksantrik sente işlemine geçiyoruz bu kısım en önemli kısım,
yanlış bi işlemde subaplar eğilir ve maliyetiniz iki katına çıkarak pek çok sıkıntılar doğurabilir,
Çok Dikkat Bu Kısıma...
VOLANT ÜZERİNDEKİ T HARFİ İŞARETİNDE OLMALIDIR,
PİSTON ÜST ÖLÜ NOKTADA OLUR ZATEN,
EKSANTRİKLER TAVŞAN KULAĞI BİÇİMİNDE OLMALIDIR,
İN--EX İŞARETLERİ BİRBİRİNE TEĞET OLMALIDIR...
noktalı kısımlar üstte olmalıdır sente işleminde,,,
http://img580.imageshack.us/img580/9045/08122011023.jpg
Uploaded with
ImageShack.us
http://img820.imageshack.us/img820/2880/08122011021.jpg
Uploaded with
ImageShack.us
http://img832.imageshack.us/img832/3...122011004j.jpg
Uploaded with
ImageShack.us
http://img404.imageshack.us/img404/4099/08122011022.jpg
Uploaded with
ImageShack.us
HERŞEYİN DOĞRU OLDUĞUNU 3...5 DEFA KONTROL EDİN VE herşey yolunda gözüküyor ise motorunuzu toparlamaya başlayabilirsiniz
)))
bu arada eksantrik zincir gergisi en son takılır onu takmadan motora marş yapmayın,,,,
Gemiş Olsun
))
Resimler Kalitesiz olabilir,
Cep TEL İle çekilmiştir,
yağlı ellerle anca bu kadar oluyor
))