tek silindir motora ayar ha ben hiç bilmedigim halde bujileri söküp arabanın üst kapagını fln söktüm sırf ögrenmek için sentille subap ayarı yaptım ha noldu subap baslarını yedi motor 700tl bayıldık:D ama sonucta araba calıstı oda bişi ben kagıda cizdim tek tek zamanlamasını ustama söylesem hayatta inanmaz o yüzden hiç söylemiyorum ona bişi:D tek silindir motora ha ya bayıla bayıla yaparım ayarı vala jiletle yap bişi olmaz yeterki sıkırtı gelmesin calısırken cok tatlı olsun sıkıda olmasın bence önemli olan kendin yapmak ben rahat calıssın araba diye 20mm emme 25mm egsoz yaptım zarar verdi subaplara sen cok düşük yap 10mm fln yani sentil al ya cok ucuz hem kenarda dursun işine yarar kg
Motosiklet mucidi
arkadaşlar ben alalı 1 1.5 yıl olcak nerdeyse içi yağlı geldi aralarında yağ var biraz paslanma felan olmuyor çelik sanırım hala ilk günki gibi duruyor
ben aldıgımda 8.5 liramıydı neydi şimdi zam gelmiş,kargo ücretide 30 tl lik malzeme alırsanız ödemiyorsunuz bi bakın derim
http://www.hepsiburada.com/Liste/som...egoryId=262065
arkadaslar servise sordum benim motorun subap ayarı 0.006 0.007 olacakmıs
bende sentil cakısı almayı düşünüyorum sonrası için ama MM mi almalıyım yoksa metrik mi almalıyım
yardımcı olursanız sevinirim. bu arada izeltaş ın sentilini almayı düşünüyorum
şimdiden teşekkürler
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
INÇ mi MM mi diye sormalıydım sordugum da servis bana degerleri 0.006 0.007 olarak söyledi
bunlar inç degerler galiba onun için sormustum
---------- Post added at 15:35 ---------- Previous post was at 15:33 ----------
izeltaş marka sentil almayı düşünüyorum.inç ve mm olarak var, hangisini tavsiye edersiniz???
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
Sizin motorunuzda honda cg klonu bir çin malı motor var, benim motorumda honda c100-h klonu motor var tavsiye edilen subab aralıkları emme 0.05 egzoz 0.07 mm. Sizin verdiğiniz değerler arasında 10 kattan fazla fark var, honda klonu iki motor arasında bu kadar fark olması imkansız hem aşırı küçük bir aralık 0.006 mm yada inç. O kadar ince sentil bile yok. Sizin değerler 0.06 mm ve 0.07 mm'dir büyük ihtimalle. mm sentil almalısınız yani.
teşekkürler
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
ben telefonda görüştüm
bana binde altı ve binde yedi olarak sölendi oda şaşırdı galiba.
birde 500 bakımından sonra subaplar ses yaptı, 750 km civarı iyice ses arttı gittiğim yetkili servis "subap sesinin zararı olmaz bunlar itecekli, 2000 bakımında ayarlarız" dedi,
ama ses rahatsız ediyor yarın ayara götürecem. bu sesin daha dogrusu böyle kullanmanın zararı olmusmudur ?
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
bişey okumadan başlığa göre yorum yapçam. Ben ayar yaparken göz, kulak, ses, nizam olay tamamdır. İyi bi usta milimetrik hesapları eliyle bile ayarlayabilmelidir diye düşünüyorum. Anlamayan arkadaşlar için yazılanlar yazılmıştır zaten.
Aradığımız sentil çakısı bu olsa gerek. 0,05-0,1.......1,0-1,2..... 2,0 mm diyor
http://www.takimmarket.com/Default.a...o,15463,Promar
Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!
evet ama ben izeltaş marka almayı düşüyordum yakınımda o markayı buldum. ilginize tesekkürler
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
Adem80
Subap ayarı hassas bir ayardır.elinle mm'nin 1000\1'i yada 2'sini hissedebilmen mümkün degildir.Sentil çakısı ile kontrol ettiginde farkı goreceksındır.Malesef günümüzde usta geçinen adamlar sentil ayarını ;subapları parmaklayarak,motorun kompresyonunu egzoz'a elını koyarak yada dınleyerek duyularıyla anlamaya kalkışır.Bu tarz ustalarla karsılastıgınızda hemen uzaklasın.Dersin ki benim tek silindir 100cc'lik motorum var zaten 2 senede bır acıyoruz motoru o kadar'da onemlı degıl.Fakat motor hacmi buyuk yada sılındır sayısı fazla ıse bu yapılan yanlısın ılerıde basına agır masraf acabılmesı muhtemeldır.
Mengu
Yakıt artısı,kompresyontaki dususu bır kenara bırak.Herbir parcanın bir dayanım suresı (mukavemeti)vardır sen parcaları sınırlada(sıkı yada gevşek sekılde) kullanırsan mukavemet azalır bunun ıcın de subaplar,subap yayları,keçeler'de nasibini alır.Subap ayarı önem arz eder.yakıt-hava karışımının veya sadece havanın motor içine girişini ve yanmış egzoz gazının çıkışını kontrol etmeye yararlar.Aynı zamanda basınç ve ısı söz konusudur.Ayarlarda yanlışlık olması ve uzun sure kullanım sonunda motor ve subaplarda aşırı ısınmaya bununla beraber subaplarda yamulma,hararet yapma,conta yanması,aşırı yakıt tüketimi hatta subap yuvalarında bıle sorunlara yol açabılır
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
emin olun subablardan gelen sakırtıyı duysaydınız böyle demezdiniz, yetkili serviste ayar yaptırdım fakat gereginden fazla sıkmışlar, zaten binbir nazla cazla yaptılar dedikleri gerek yok, 2000 km bakımında bakarız falan filan ugrasmak istemediler. mondial genel merkezle yaptıgım tlf konusmasında benimle konusan yetkili binde altı binde yedi dediği ve sentillerde de böyle bir kalınlık olmadıgından dolayı bu durumun üstünde durmaktayım. 750 km de ki motora zoraki subab ayarı yapan servis üstüne birde 20 tl para aldı ki bu ses olayını 500 km de de dile getirmeme ragmen daha ne diyeyim
ayarlar sıkı geldi bana çünkü gaz kolunu bırakınca sanki fren cekili gibi direk motor kafa çökertiyor. ilk günkü ses, motor performansı kalmadı,
ben bu işi kafama takmayım da ne yapayım ?
hem 0,6 mm ve 0.7 mm de bana cok kalın degerler gibi geldi neyse genel merkezi tekrar aramayı düşünüyorum
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)