Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Subap ayarında aradaki boşluğu ayarlayabılcegmz evde bulunan birşey önerırmisinz

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Alıntı Seger125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    jilet ıle yaptığım ayar 10 numara oldu ama sentilin yerini tutmaz. En yakın zamanda sentil de alıcam
    Hangi jiletle yaptın arkadaşım. Derby mi.Şakası bir yana sentil çakıları da çeşit çeşitmiş.Bugün biraz araştırdım.Eğer motosikletler için hangisi uygun bilen arkadaş bir link ekleyebilir mi? İnternetten almayı düşünüyorum da.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    tek silindir motora ayar ha ben hiç bilmedigim halde bujileri söküp arabanın üst kapagını fln söktüm sırf ögrenmek için sentille subap ayarı yaptım ha noldu subap baslarını yedi motor 700tl bayıldık:D ama sonucta araba calıstı oda bişi ben kagıda cizdim tek tek zamanlamasını ustama söylesem hayatta inanmaz o yüzden hiç söylemiyorum ona bişi:D tek silindir motora ha ya bayıla bayıla yaparım ayarı vala jiletle yap bişi olmaz yeterki sıkırtı gelmesin calısırken cok tatlı olsun sıkıda olmasın bence önemli olan kendin yapmak ben rahat calıssın araba diye 20mm emme 25mm egsoz yaptım zarar verdi subaplara sen cok düşük yap 10mm fln yani sentil al ya cok ucuz hem kenarda dursun işine yarar kg
    Motosiklet mucidi

  3. #23

    Üyelik
    18 Ağustos 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tiger 250
    arkadaşlar ben alalı 1 1.5 yıl olcak nerdeyse içi yağlı geldi aralarında yağ var biraz paslanma felan olmuyor çelik sanırım hala ilk günki gibi duruyor
    ben aldıgımda 8.5 liramıydı neydi şimdi zam gelmiş,kargo ücretide 30 tl lik malzeme alırsanız ödemiyorsunuz bi bakın derim

    http://www.hepsiburada.com/Liste/som...egoryId=262065

  4. #24
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    arkadaslar servise sordum benim motorun subap ayarı 0.006 0.007 olacakmıs
    bende sentil cakısı almayı düşünüyorum sonrası için ama MM mi almalıyım yoksa metrik mi almalıyım
    yardımcı olursanız sevinirim. bu arada izeltaş ın sentilini almayı düşünüyorum

    şimdiden teşekkürler
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  5. #25
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaslar servise sordum benim motorun subap ayarı 0.006 0.007 olacakmıs
    bende sentil cakısı almayı düşünüyorum sonrası için ama MM mi almalıyım yoksa metrik mi almalıyım
    yardımcı olursanız sevinirim. bu arada izeltaş ın sentilini almayı düşünüyorum

    şimdiden teşekkürler
    Metrik yada mm(milimetrik) aynı şey ama, önemli olan ne marka olduğu değil sentil'in uçlarının eğik olması, düz çakı gibi sentil'ler motosiklet için biraz kullanışsız hatta bazı motorlara sentillerin uçlarını eğmeden ayar yapamıyorsunuz bile.

  6. #26
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    INÇ mi MM mi diye sormalıydım sordugum da servis bana degerleri 0.006 0.007 olarak söyledi
    bunlar inç degerler galiba onun için sormustum

    ---------- Post added at 15:35 ---------- Previous post was at 15:33 ----------

    izeltaş marka sentil almayı düşünüyorum.inç ve mm olarak var, hangisini tavsiye edersiniz???
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  7. #27
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    INÇ mi MM mi diye sormalıydım sordugum da servis bana degerleri 0.006 0.007 olarak söyledi
    bunlar inç degerler galiba onun için sormustum

    ---------- Post added at 15:35 ---------- Previous post was at 15:33 ----------

    izeltaş marka sentil almayı düşünüyorum.inç ve mm olarak var, hangisini tavsiye edersiniz???
    Sizin motorunuzda honda cg klonu bir çin malı motor var, benim motorumda honda c100-h klonu motor var tavsiye edilen subab aralıkları emme 0.05 egzoz 0.07 mm. Sizin verdiğiniz değerler arasında 10 kattan fazla fark var, honda klonu iki motor arasında bu kadar fark olması imkansız hem aşırı küçük bir aralık 0.006 mm yada inç. O kadar ince sentil bile yok. Sizin değerler 0.06 mm ve 0.07 mm'dir büyük ihtimalle. mm sentil almalısınız yani.

  8. #28
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    teşekkürler
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  9. #29
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teşekkürler
    Pardon bu arada 0.006 dan kafam karıştı. doğrusu 0.6 mm ve 0.7 mm olacak Sentiller 0.05 mm'den 1 mm'e kadar 0.05 mm aralıklı set halinde satılıyor.

  10. #30
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    ben telefonda görüştüm
    bana binde altı ve binde yedi olarak sölendi oda şaşırdı galiba.

    birde 500 bakımından sonra subaplar ses yaptı, 750 km civarı iyice ses arttı gittiğim yetkili servis "subap sesinin zararı olmaz bunlar itecekli, 2000 bakımında ayarlarız" dedi,
    ama ses rahatsız ediyor yarın ayara götürecem. bu sesin daha dogrusu böyle kullanmanın zararı olmusmudur ?
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  11. #31
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben telefonda görüştüm
    bana binde altı ve binde yedi olarak sölendi oda şaşırdı galiba.

    birde 500 bakımından sonra subaplar ses yaptı, 750 km civarı iyice ses arttı gittiğim yetkili servis "subap sesinin zararı olmaz bunlar itecekli, 2000 bakımında ayarlarız" dedi,
    ama ses rahatsız ediyor yarın ayara götürecem. bu sesin daha dogrusu böyle kullanmanın zararı olmusmudur ?
    Bir zararı olmaz. Motorda soğukta zor çalışma yada boşa alınca stop etme rölantide durmama yoksa da 750km'deki motorun subap ayarına dokunmamanızı tavsiye ederim.

  12. #32
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    bişey okumadan başlığa göre yorum yapçam. Ben ayar yaparken göz, kulak, ses, nizam olay tamamdır. İyi bi usta milimetrik hesapları eliyle bile ayarlayabilmelidir diye düşünüyorum. Anlamayan arkadaşlar için yazılanlar yazılmıştır zaten.

  13. #33
    Sepetçioğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2010
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    KAWASAKİ VERSYS 650
    Aradığımız sentil çakısı bu olsa gerek. 0,05-0,1.......1,0-1,2..... 2,0 mm diyor

    http://www.takimmarket.com/Default.a...o,15463,Promar
    Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!

  14. #34
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    evet ama ben izeltaş marka almayı düşüyordum yakınımda o markayı buldum. ilginize tesekkürler
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  15. #35

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Adem80

    Subap ayarı hassas bir ayardır.elinle mm'nin 1000\1'i yada 2'sini hissedebilmen mümkün degildir.Sentil çakısı ile kontrol ettiginde farkı goreceksındır.Malesef günümüzde usta geçinen adamlar sentil ayarını ;subapları parmaklayarak,motorun kompresyonunu egzoz'a elını koyarak yada dınleyerek duyularıyla anlamaya kalkışır.Bu tarz ustalarla karsılastıgınızda hemen uzaklasın.Dersin ki benim tek silindir 100cc'lik motorum var zaten 2 senede bır acıyoruz motoru o kadar'da onemlı degıl.Fakat motor hacmi buyuk yada sılındır sayısı fazla ıse bu yapılan yanlısın ılerıde basına agır masraf acabılmesı muhtemeldır.


    Mengu

    Yakıt artısı,kompresyontaki dususu bır kenara bırak.Herbir parcanın bir dayanım suresı (mukavemeti)vardır sen parcaları sınırlada(sıkı yada gevşek sekılde) kullanırsan mukavemet azalır bunun ıcın de subaplar,subap yayları,keçeler'de nasibini alır.Subap ayarı önem arz eder.yakıt-hava karışımının veya sadece havanın motor içine girişini ve yanmış egzoz gazının çıkışını kontrol etmeye yararlar.Aynı zamanda basınç ve ısı söz konusudur.Ayarlarda yanlışlık olması ve uzun sure kullanım sonunda motor ve subaplarda aşırı ısınmaya bununla beraber subaplarda yamulma,hararet yapma,conta yanması,aşırı yakıt tüketimi hatta subap yuvalarında bıle sorunlara yol açabılır

  16. #36
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizin motorunuzda honda cg klonu bir çin malı motor var, benim motorumda honda c100-h klonu motor var tavsiye edilen subab aralıkları emme 0.05 egzoz 0.07 mm. Sizin verdiğiniz değerler arasında 10 kattan fazla fark var, honda klonu iki motor arasında bu kadar fark olması imkansız hem aşırı küçük bir aralık 0.006 mm yada inç. O kadar ince sentil bile yok. Sizin değerler 0.06 mm ve 0.07 mm'dir büyük ihtimalle. mm sentil almalısınız yani.
    arkadasım
    benim motorda hangi çinli motorun ( yada kodlu ) kullanıldıgını nasıl ögrenebilirim, ona göre teknik bilgi arastırması yapmayı düşünüyorumda

    birde sentiller 0.05 ile baslayıp 0.10 mm ile devam ediyor 0.06mm ile 0.07mm yi nasıl tutturacagız göz kararı mı olacak
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  17. #37
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadasım
    benim motorda hangi çinli motorun ( yada kodlu ) kullanıldıgını nasıl ögrenebilirim, ona göre teknik bilgi arastırması yapmayı düşünüyorumda

    birde sentiller 0.05 ile baslayıp 0.10 mm ile devam ediyor 0.06mm ile 0.07mm yi nasıl tutturacagız göz kararı mı olacak
    Sonra dedim ya kafam karıştı onlar 0.6 0.7 mm. Yalnız ben anlamıyorum sıfır km alıp daha 1000km'ye gelmemiş motorun subab ayarlarını neden değiştirmek istersiniz. Bence subab ayarlarını hiç oynamayın motora anahtar değdirmeyin garantiden çıkabilir yoksa.

  18. #38
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sonra dedim ya kafam karıştı onlar 0.6 0.7 mm. Yalnız ben anlamıyorum sıfır km alıp daha 1000km'ye gelmemiş motorun subab ayarlarını neden değiştirmek istersiniz. Bence subab ayarlarını hiç oynamayın motora anahtar değdirmeyin garantiden çıkabilir yoksa.
    Benim kullanım kitapçığında "ilk 100 ve sonraki her 4000 km de bir subap ayarı yapın" yazıyor. Bence ilk rodajdan sonra ayar yapmak çok mantıklı
    #sürenadam

  19. #39
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sonra dedim ya kafam karıştı onlar 0.6 0.7 mm. Yalnız ben anlamıyorum sıfır km alıp daha 1000km'ye gelmemiş motorun subab ayarlarını neden değiştirmek istersiniz. Bence subab ayarlarını hiç oynamayın motora anahtar değdirmeyin garantiden çıkabilir yoksa.
    emin olun subablardan gelen sakırtıyı duysaydınız böyle demezdiniz, yetkili serviste ayar yaptırdım fakat gereginden fazla sıkmışlar, zaten binbir nazla cazla yaptılar dedikleri gerek yok, 2000 km bakımında bakarız falan filan ugrasmak istemediler. mondial genel merkezle yaptıgım tlf konusmasında benimle konusan yetkili binde altı binde yedi dediği ve sentillerde de böyle bir kalınlık olmadıgından dolayı bu durumun üstünde durmaktayım. 750 km de ki motora zoraki subab ayarı yapan servis üstüne birde 20 tl para aldı ki bu ses olayını 500 km de de dile getirmeme ragmen daha ne diyeyim

    ayarlar sıkı geldi bana çünkü gaz kolunu bırakınca sanki fren cekili gibi direk motor kafa çökertiyor. ilk günkü ses, motor performansı kalmadı,
    ben bu işi kafama takmayım da ne yapayım ?

    hem 0,6 mm ve 0.7 mm de bana cok kalın degerler gibi geldi neyse genel merkezi tekrar aramayı düşünüyorum
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)