Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

akü hakkında (lütfen yardım)

    REKLAM ALANI
  1. #1
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    Arkadaşlar Merhaba, herkese iyi bayramlar diliyorum.
    Sormak istediğim konu aküyle alakalı olmak üzere; kapalı garajımda bulunan motosikletimin 4-5 gün ya da 1 hafta olmak üzere kullanmadığım zamanlar marşa bastığımda aküden dolayı çalışmıyor! bunuda genellikle soğuk havalarda yapıyor. kapalı garajda ne kadar mufazalıda olsa sanırım soğuktan dolayı aküde boşalma oluyor fakat diğer motosikletimde böyle bir sorun yok aküsü biten motosikletimin aküsü bakım gerektirmeyen bir akü fakat aküsü bitmeyen 2. motosikletimin aküsü sulu akü. aslında sorum şu: aküsü biten motosikletimin kronik bir akü sorunu mu var yada aküde mi bir sorun var sizce? allahtan motosikletin adaptörü var aküyü şarj etmek için sökmeden soket yardımıyla şarja takılabiliyor. lütfen yardımcı olur musunuz bu konuda? kazasız sürüşler dilerim herkese.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    30 Ağustos 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Cbr 125
    Dostum motorunu uzun süre kullanmıcağın zaman kutup başlarını çıkartmayı dene. Ama 4-5 gün gibi bi sürede o akü boşalıyorsa sanırım aküde bi sorun var.

  3. #3
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    aküsü çok basit sonucta bunların cep telefonu bataryası gibi bikaç gün binmeyince boşalıyo, ama bunu özellikle soğuk havalarda yapıyo kapalı garajda olsa soğuk bir alan, kutup başlarını sökmeye gerek olduğunu düşünmüyorum çünkü sökülmesin diye şarj adaptörü veriliyo yanında. vespanın aküsüde aksine 1 ay kullanma marşa basınca tık diye çalışıyo.
    akü bitiyo dediysemde yarım kontakta ekran vs... herşey çalışıyo marşa gelince yetersiz geliyo aküsü biten motosikletim mv agusta.

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Akünün sulu olması ya da kapalı olmasından dolayı değil. Akünün ömrü sonlara yaklaştığı zaman dediğin gibi sadece soğukta ve bir kaç gün çalıştırmayınca marş basmaz. Bir süre sonra da akşam bıraktığın motoru sabah çalıştıramazsın. İlk aşamada aküyü 10-12 saat şarj et, tamamen dolsun. Bundan sonra da çalışmama sorunu yaparsa aküyü değiştirme vakti gelmiş demektir.

  5. #5
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    dediğiniz kadar şarj ediyorum fakat tekrar binmeye ara verdiğim zaman tekrar aynı sorun yaşanabiliyor, demek ki aküyü mü değiştirmem gerekiyor? koyo marka taiwan malı akü koymuşlar kalitesi bu kadar mı kötü? 1 senelik motosiklet alt tarafı...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:19 ----------

    bu arada akü kutup başlarında ki vidalar deforme olduğu için sökmüştüm ve kaliteli paslanmaz çelik vidalar takmıştım bi sorun olmaz herhalde?

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı glock adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dediğiniz kadar şarj ediyorum fakat tekrar binmeye ara verdiğim zaman tekrar aynı sorun yaşanabiliyor, demek ki aküyü mü değiştirmem gerekiyor? koyo marka taiwan malı akü koymuşlar kalitesi bu kadar mı kötü? 1 senelik motosiklet alt tarafı...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:19 ----------

    bu arada akü kutup başlarında ki vidalar deforme olduğu için sökmüştüm ve kaliteli paslanmaz çelik vidalar takmıştım bi sorun olmaz herhalde?
    Vidalardan bir şey fark etmez. Sıkıca bağlı olması yeterli. Akün aslında tamamen ölmüş değil. Şimdilik sadece soğuk havalarda bir kaç gün kullanmadığında yapar. Garajın olduğuna göre 2 günde bir 5 dk kadar çalıştırarak şimdilik akü sorununu erteleyebilirsin. Zaten şu aşamada soğuk haricinde sorun çıkartmaz, yani bir yere gidip de 4-5 saat sonra çalıştırmayı denediğinde zorlanmadan çalışır. Ama yok ben sorun istemiyorum dersen ve motorunda elektrik kaçağı yoksa (kaçak olsa 4-5 gün sürmez akü bitmesi) yeni akü almaktan başka çaren yok.

  7. #7
    gorkemuls - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hysong GV 250
    Motoru yatırırken, uzun süre kullanmayacaksan, kışlık bakımlarını yapıp aküyü sökmeni tavsiye ederim. Aküyü mümkünse yere temas ettirme. Ayda 1 şarj etmen yeterli olacaktır. Benim tecrubeme gore kuru aku sulu akuden herzaman daha saglikli ve uzun omurludur. Herzaman kuru akuyu, suluya tercih ederim.

  8. #8
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    vespada standart olarak yuasa sulu akü çıkıyo fakat değiştirmedim fabrika verdiği için
    fakat mv agustanın koyo (taiwan malı) aküsü bana pek kaliteli gelmemişti başından beri bilmiyorum bilen var mı KOYO markasını?
    herneyse, o zaman ben akümü değiştirmeyi erteleyip motorumu yatırdığım zamanlar aküyü sökmek yerine fulltime şarj soketine adaptörü bağlayıp öylece bırakıcam eğer uygunsa?..

  9. #9
    gorkemuls - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hysong GV 250
    Alıntı glock adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vespada standart olarak yuasa sulu akü çıkıyo fakat değiştirmedim fabrika verdiği için
    fakat mv agustanın koyo (taiwan malı) aküsü bana pek kaliteli gelmemişti başından beri bilmiyorum bilen var mı KOYO markasını?
    herneyse, o zaman ben akümü değiştirmeyi erteleyip motorumu yatırdığım zamanlar aküyü sökmek yerine fulltime şarj soketine adaptörü bağlayıp öylece bırakıcam eğer uygunsa?..
    Akunuzu full time sarj soketine bagli tutarsaniz, omru kisalir. Benim gorusume gore, akunuz ya iyi bir aku degil, yada eski bir aku. Tam olarak markasini bilmiyorum, ama size tavsiye ettigim gibi kuru aku almaniz sizin yarariniza olacaktir. Ben senelerce kuru aku kullandim, ve sulu akuden daha saglikli oldugunu gonul rahatligiyla soyleyebilirim. Bir akunun omru ortalama omru 4 senedir.

    Ve son ihtimali yaziyorum, umarim konjektorun arizali degildir. Eger arizaliysa, bosuna kafa patlatiyoruz demektir.

  10. #10
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    konjektörün arızalı olup olmadığını nasıl tespit edebilirim?

  11. #11

    Üyelik
    18 Mayıs 2007
    Şehir
    AmisoS
    Motosikleti
    yamaha x-max ''06''
    Elektrikcide Ciddi ölçüm aracına bağlatıp,akünü sükunet akımında enaz 12.8 V ve çalışırken de 13.8 veya 14.3 görmen lazım eğer zaten çaılştırma öncesi ölçümde 12 V un altına düşmüşse hiç uğraşma akün amiyane tabir ile kanser olmuştur kaldır at ki,yolda izde kalmayasın..
    binbasi nayman x-max ''06
    Yamaha Touching Your Heart.
    Safety First,then RIDE..!

  12. #12
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i
    akü ile ilgili sorunların başlıca 3 nedeni vardır
    normal şartlarda değil 1 hafta motora 6 ay dokunmasan bile akü bitmemesi lazım

    1-ya akü bitiktir
    2-ya elektrik sisteminde kaçak vardır
    3-yada motorun şarj sistemi düzgün çalışmıyordur(dinamo-konjektör-statör)

  13. #13
    gorkemuls - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hysong GV 250
    Alıntı glock adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    konjektörün arızalı olup olmadığını nasıl tespit edebilirim?
    Konjektorun arizali oldugunu soyle anlarsin, motoru calistir. Daha sonra akuyu sok, eger farlar yanmiyorsa, kesik kesik yaniyorsa veya cok dusuk gucte yaniyorsa konjektorun arizali demektir. Motoru akusuz olarak kullanacaksin unutma...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)