125 lik mondial mt ye 150 lik Karburatör. olurmu ?? ve motorsiklet çalışmıyor ....
-
Selamun Aleykum .
arkadaşlar ilk olarak mondial 125 mt motorsikletim var 2005 model şimdiye kadar hiç tamir yüzü görmedi .
Bakımını elimden geldiğince yapmaya çalıştım.Ama son zamanlarda motor gaz yememeye başladı.
gazı verip bıraktığımdada eğzoz patlatmaya başladı ve çok zor çalışmaya başladı sabah motrun
başında en az yarım saat çalıştırmak için vakit harcıyordum .
Ama dün motor iyice delirdi çalıştırıyodum stop ediyodu gazı sonuna kadar veriyodum
çalıştırdıktan sonra kendine geldi deyip motorun üstüne bindiğimde 500 metre gitmeden
sanki benzin bitiyomuş gibi stop ediyodu ama depo dolu ....
Dün akşam yine zorzar motoru çalıştırdım çıktım yola gazı veriyorum sanki benzin bitiyo gibi oluyo motor bii hızlanıyo bi boğuluyo gazı bıraktığımda kısmen rolentada çalışıyodu ama gazı nekadar versemde hızını almadıktan sonra sanki motor yerinde tepiniyo benzin yokmuş gibi . motor belli bi devide geldiğinde (devir saati yok kaç bin devire geldiğinde diye sormayın) motor hızlanmaya başlıyodu ama yine aynı oluyodu bi boğuluyo boğulduğu esnada tekrar canladıyo gazı kesip gaz verirsen yine boğuluyo.
We gideceğim yere vardım motor egzoz patlattı yine 2 veya 3 sefer ve stop etti ve bidaha çalışmadı...
Ve bundan önce motorla 80 km hıza gediğinde sanki elektirik kesiyo gibi oluyodu seste bişey yok ama giderken motor beni ileri geri yaptırıyodu .
bende karburatördendir diye düşünüyorum ve 125 lik karburatör yerine 150 lik karburatör takmayı düşünüyorum.
Sizce 125 lik motora 150 lik karburatörü gidermi ve bu sorunu başka şekilde çözme imkanı varmı .Lütfen her türlü aklınıza gelen çözümleri paylaşınız nesi değişirse sorun çözülür veya ne yaparsam ... şimdiden teşekkürler .
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:08 ----------
Ve son olarak eklemek istediğim egzoz patlayınca hava filiyresi girişinden beyaz duman çıkıyo ...
Reklamlar
-
bujini değiştirde dene bi. bi sonuç alamazsan ustaya götür karbüratör ayarı çeksin. aynı motor bi arkadaşımda var oda zor gaz yiyo ve sabah zor çalışıyo şimdilik idare ediyo o bakalım. hava filtrenide kontrol et. buji ve hava filtresi olmazsa ustaya götür karbüratör ayarı büyük ihtimal.
Ver Red'i Ortalık İnlesin, Herkes Bu Sesi Dinlesin
-
buji aklıma geldi geçen hafta değiştirdim .ve motor hava filitresi olduğunda çalışmıyo üstünde filitre yok böyle biniyodum ama hava/yakıt ayarından kaynaklanmıyo kaç sefer ayarladım olmuyo .
-
karburator şamandırasından benzin akıt su birikmiş olabilir.
-
komple söküp temizledim yine Çalışmadı motor tam çalışcak stop ediyo benzini alıyo gidiyo :(
-
kardeş dalga geçmiyorum ama Jikle açık olabilir mi ? eğer jikle ile ilgili sorun yoksa olası sebepler şuanlar
Buji ömrünün tamamlıyor olabilir
sübaplar ayarısız olduğundan olabilir (eksoz patlatıyor diyosun)
sonra Hava ayarından olabilir ( sabahları zor çalışma sorunu )
Hva fitre borusu ve hava filtresi tıkalı olabilir (80 den sonra tekleme )
Ben Yaşadıkça Sen ÇıLdIrAcAksIn!!!
Kanuni Breton _Mavi Ejder_
Vedalar Zamansız olur...
-
jikle nin açık olup olmadığını nasıl anlarım ?? bujiyi geçen hafta değiştirdim 2 yıllıktı üstündeki buji ondan kaynaklanıyodur sandım değiştirdim ama geçmedi dün perşembe günü akşamda benzin bitiyo gibi oldu baya götürdü bu şekilde tekleye tekleye egzos patlattı stop etti Bidaha çalışmadı
buji yağlanmış olabilirmi acaba .ama 2 yıllık bujide aynısını yapmadı bi yardım ederseniz çok sevinicem Bide hava filitresi yok üstünde hava filitresi takılı iken çalışmıyo diye soktum böyle kullanıyodum ....
-
muho.drgt adlı üyeden alıntı
jikle nin açık olup olmadığını nasıl anlarım ?? bujiyi geçen hafta değiştirdim 2 yıllıktı üstündeki buji ondan kaynaklanıyodur sandım değiştirdim ama geçmedi dün perşembe günü akşamda benzin bitiyo gibi oldu baya götürdü bu şekilde tekleye tekleye egzos patlattı stop etti Bidaha çalışmadı
buji yağlanmış olabilirmi acaba .ama 2 yıllık bujide aynısını yapmadı bi yardım ederseniz çok sevinicem Bide hava filitresi yok üstünde hava filitresi takılı iken çalışmıyo diye soktum böyle kullanıyodum ....
Arkadaşım hava filtresiz kullanman sonucunda şu olay olacak.Motorun emiş yaptığında dışarıdaki kir,toz parçacıkları filtre olmadığı için içeri girecek.Ve daha sonra bunlar pistona giderek pistonun üzerinde bir zımpara etkisi yaratacak.Bu etki zamanla artarak devam edecek ve motorun yağ yakmaya başlayarak miladını dolduracak.Sen o filtreyi en kısa zamanda yerine tak.Jikle açık olup olmadığı ise gidonun solunda yada sağında jikle işareti varsa oradan,yoksa karbüratörün oralarda bir jikle işareti vardır.Ona bak çekili mi değil mi diye.Sonra kaliteli bir buji al...Güzelce motoruna tak.Eğer yine çalışmazsa hiç üzmeden kendini iyi bir motosikletçiye götür ve sübap ayarı ile karbüratör ayarı yaptır.Tahminimce sorun çözülecektir.Ama dediğim gibi filtreyi kesinlikle tak!
-
emme subabı açık kalmış olmalı karburatörden duman çıkışı oduğuna göre öyledir.Tamirci subap ayarına baksın söyler muhtemelen.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)