Farklı Bİr Titreşim Problemi-Yardım
-
Merhaba Arkadaşlar
hem yeni motorum hakkında kısa bir özet geçeyim düşünenlere fikir olur hemde sorunum hakkında yardım isteyim
çelik kmt sk100-3 yeni kasa 5 vites motor aldım(commuter-4bin kmde).Motordan memnunum hız 100lük motor için güzel 120 ye tak diye geliyor.çekiş güzel.Sürüşü keyifli filan.ama garip olan şu ki sürücü kısmında oturup ayaklarımı koymam gereken yerde tuttuğumda yani sürücü için titreşim yok ama artçı bölümünde 90 kmde çok titreşim var.(artçılarımın şikayeti,bende motoru arkadaşıma sürdürttüm ve ben arkaya oturdum gerçekten öyle).garip olan önde olmayıp arkada oluşu.Artçı ayaklığı şu cruiser lardaki gibi uzun geniş tiplerden.bağlantı vidalarını kontrol ettim gevşek değil.Bunu gidermek için dişliler le oynamadan bu sorunu nasıl çözebilirim.bağlantı vidalarının arasına lastik pul koysam ,ayak basılan kısımdaki ince kauçuğu kalınlaştırsam bu sorun giderilebilir mi?
yalnız sizden ricam 100 lük motorda o hızda bu sorun normal demeyin birşeylerle oynayarak bunun çözülebileceğini ümit ediyorum
teşekkürler
Reklamlar
-
lastik pulla bu sorunu çözemezsin. genelde titreşim her yerde aynıdır ama sürücü motora hakim olduğu için az hisseder. çünkü titreyen parça zaten senin ayaklarının arasında. dişlilerle oynayarakta bu sorun çözülmez senin 90 km dediğin şey devirle alakalı. yani motor atıyorum 6000 deviri geçtiği zaman hissedilen bir titreşim. bunu 1ci viteste motoru bağırttırarakta görebilirsin. gidermek içinde balansör kullanman gerekir. sonradan takılıyormu bilmiyorum ama motoru kasar. performans düşürür.
birde nispet olsun diye söylemiyorum ama km saatin yanlış.120yle giderken bir nokia tlfn ve 1 tl kontör yardımıyla gps aç gerçek hızını görürsün. benim 125lik ıkına ıkına 120ye geliyor gpsten baktığımda 110 gösteriyor.
-
gökmenkurt selam
gps ile ölçüm işini uzun zaman önce forumda okuduğumdan her motor değiştiğimde denerim ve bu motorda da denedim 8-9 km fark ediyor bununla ilgili problem yok zaten sorunda bu değildi. 2.si dişli ile oynayarak sorun %30-40 oranında çözülür daha önce ön dişliyi 14 ten 16 ya çevirdim ve çok olumlu sonuç aldım.söylediklerinin içinde fikir sahibi olmadığım tek şey balansör sisteminin sonradan ilave edilip edilmediği ama motor aksamının içine böylesi bir şeyin eklenebileceğini sanmıyorum.motora hakim oluşumla yani motivasyon meselesi ile ilgili değil önde hissedilmemesi tamamen titreşime adapte olduğumda da sürüş esnasında hissetmiyorum(eğer olsa benim gibi evhamlı birinde kaçması imkansız). Ustalardan konuyla ilgili yardım bekliyorum
-
Konuda cevaplanacak birşey yok. Çünkü o titreşim normal. Motorun markası Çelik ve gittiğin hız yaptığın devir belli. Genelde zaten artçı daha fazla hisseder titreşimi, ben arkadaşın regaline binince anlamıştım. Yani bu sorunu halledebilmek en azından kolay değil, öyle olsa fabrika çıkışında hallederlerdi.
Bence artçına söyle tadını çıkarmaya baksın
-
-
teşekkür ederim tahmin ettiğim gibi bu lastik contalar işe yarıyormuş sağolasın deneyecem bunu
-
bizim racer200 lerde orjınal olarak balancer sistemi var....
ama titreşim gene de var....80km hızla gıderken acayip titreşim var...dayanılmaz bir şey....70-yada 90 ve üstü hızlarda titreşim yok....
ön dişli orjınalden 1 diş büyük...arkada orjinalden 1 diş küçük....
-
arkadaşlar benimde merak ettiğim konu 80 l giderken titreşim çok yüksek ama 90 -100 gibi giderken titreşim azalıyor neden kaynaklıyor bu ?
Ben Yaşadıkça Sen ÇıLdIrAcAksIn!!!
Kanuni Breton _Mavi Ejder_
Vedalar Zamansız olur...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)