Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

2006 Kawasaki 250 Yardim!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2011
    Şehir
    Alanya
    Motosikleti
    Kymco Grand Vista 250/CBF 150
    1000 dolara ninja olmaz dalgani baska yerde gec.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    125CC
    Alıntı Zodium adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1000 dolara ninja olmaz dalgani baska yerde gec.
    arkadas amerikada fiyatı normal...

  3. #23

    Üyelik
    17 Ekim 2011
    Şehir
    USA
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250R
    Alıntı Zodium adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1000 dolara ninja olmaz dalgani baska yerde gec.
    Turkiye'de olsam dedigin dogru ama ben bu ninja'yi amerika'da aldim

  4. #24

    Üyelik
    17 Ekim 2011
    Şehir
    USA
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250R
    Alıntı harleytamir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    marş motorun çalışıyor bujilerin ateşleme yapıyor kran sensorun okeydir akünde okey artık bana kalırsa uzun süre yattıgı için motor yakıt borularında sorun var ilk iş karbüratörü ve hala filtresi çıkar ikisinide adam gibi temizle sonra yakıt kablolarına bak tıkanma varmı yokmu depoyu iyice temizle yeni benzin yok ve kontgı çevir büyük ihtimalle çalışıcaktır.Böyle yatan motorlarda en büyük sorun genelde yakıt kablosudur
    Yok yok benden olmaz!! Olaya bak:

    Bugün eve gelince motoru tekrar çalıştırmaya karar verdim. Aküsü zayıflamıştı arabadan şar ettim. Kablolar bağlıyken 3-5 defa bastım marşa çalıştı. jikle açık olduğu için galiba devir bayağı bi yükseldi 5000e kadar falan. Yalnız bu arada ne zaman gaz vermeye çalışsam devir düşüyodu. Neyse bıraktım öyle çalıştı biraz. Bu arada karbüratörün üzerindeki vanadan rölanti ayarı yapmaya çalıştım, devir biraz düştü, rölanti seviyesine geldi ama yinede motor dengesiz çalışıyodu. Devir bi yükseliyo bi azalıyo. Neyse hiç ellemedim bayağı bi çalıştı biraz sonra tam motorun altındaki yerden duman çıkmaya başladı. Oradan geçen birisi biraz anlıyomuş motordan o bişey değil yağ damlamıştır o yanıyodur dedi. Sonra aldım motoru 1-2 tur attım otoparkta 1. 2. viteslerde kullandım. Yalnız zaman zaman gaz yemiyordu.

    Mesela gaz veriyorum devir hemen yükselmiyo 1-2 saniye sonra yükseliyodu. Benzinim az bide içindeki benzin eski diye dedim bi eve çıkayım cüzdanımı alayım ki benzinliğe gideyim. Topu topu 3 dakika kapalı kaldı motor geldim tekrar çalıştırdım. Gaz veriyorum devir düşüyo stop ediyo. Tekrar çalıştırıyorum, gaz veriyorum stop ediyo. Allah allah şimdi çalışıyordu be oldu buna diyorum içimden. Bu arada bayağı sinileniyorum!! 3-5 defa çalıştırmaya çalıştım. Bataryayı bitirdim.

    Ne olduysa ondan sonra oldu. arabadan şarj etmeye çalıştım kablonun + ucundan bayağı bi kıvılcım çıktı. Motora baktım gebermiş. Büyük ihtimalle yeni bataryayı da yaktık. OF OF ne olacak benim halim!!

  5. #25
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Ağustos 2011
    ozaman dediğim gibi yakıt kablosuna bak ve ateşleme bobininin kabllarına kırık olabilir bazen ateşleyip bazende ateşlemiyor olabiliyor

  6. #26

    Üyelik
    17 Ekim 2011
    Şehir
    USA
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250R
    Bütün olay içindeki eski benzindenmiş. Bugün 4 litre kadar yeni benzin koydum. Canavar gibi çalışmaya başladı. Herşey normal BÜTÜN GÜN GEZDİM Hepinize çok teşekkür ediyorum!

  7. #27
    excavatus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2010
    Şehir
    Eskisehir (şimdilik)
    Motosikleti
    BMW F650 ST
    Hayırlısı olsun o zaman.
    Heves ve uğraşma mükemmel. Sen dinleme milleti kurcalama falan diye,
    bizim burada herşey pahalı, senin orada parça da ucuz, malzeme de ucuz, bilgi de ucuz. Senin orada ustalık pahalı ama biliyorum.
    Kendin kurcala, sök tak... herşeyi yap.. sana tavsiyem o dur.. ben dışardayken öyle yapmıştım.
    Bugün motor üzerine ne biliyorsam kendim yapa boza öğrendim... parça ucuz olunca... rahat oluyor..

    Bir not: Motorun karbüratörden veya manifoldlardan bir yerden hava alıp almadığını bi kontrol et,
    ikinci not: hava filtresini (hala değiştirmediysen) mutlaka değiştir.

    Ha bi de artık sorunsuzca yürür hale getirdiysen, genel bakımını çıkar aradan,
    fren sıvılarına bak, filtreleri değiştir, balatalarına bak, disklerine bak vs vs...
    HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...

  8. #28

    Üyelik
    17 Ekim 2011
    Şehir
    USA
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250R
    Alıntı excavatus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlısı olsun o zaman.
    Heves ve uğraşma mükemmel. Sen dinleme milleti kurcalama falan diye,
    bizim burada herşey pahalı, senin orada parça da ucuz, malzeme de ucuz, bilgi de ucuz. Senin orada ustalık pahalı ama biliyorum.
    Kendin kurcala, sök tak... herşeyi yap.. sana tavsiyem o dur.. ben dışardayken öyle yapmıştım.
    Bugün motor üzerine ne biliyorsam kendim yapa boza öğrendim... parça ucuz olunca... rahat oluyor..

    Bir not: Motorun karbüratörden veya manifoldlardan bir yerden hava alıp almadığını bi kontrol et,
    ikinci not: hava filtresini (hala değiştirmediysen) mutlaka değiştir.

    Ha bi de artık sorunsuzca yürür hale getirdiysen, genel bakımını çıkar aradan,
    fren sıvılarına bak, filtreleri değiştir, balatalarına bak, disklerine bak vs vs...
    Abi burda adamlar ustalığın saatine 65 dolar alıyolar. Var mı böyle bişey? Bi de aradım motor çalışmıyo gelin bakın dedim. 40 mil ötede. Eğer çekmemiz gerekirse mil başına da 1.5 dolar alıyolar. 60 dolar geldin 60 gittin 120 dolar da öyle geçirecekler. Ben de kendi başıma halletmeye karar verdim yapabildiğimce. Ama yeni benzin koysaymışım en baştan bu kadar uğraşmazdım. O da bi tecrübe oldu. Zaten çok ucuz aldım motoru. Galeride aynısını 2500 dolara alacaktım hatta oradaki 6500 mildeydi (bendeki 4300) bankaya kredi başvurusunda bulundum vermediler. Şimdi ben buna hava müsade ettikçe biner nisan mayısa kadar alışırım. Sonra da satacağım fiyat en az 2000 dolar. Ondan sonra CBR 600 düşünüyorum.

    Bu arada hava filtresine baktım temiz. Yine de temizleyeceğim onu. Karbüratör ve manifoldları da kontrol ederim ama önce nasıl yapıldığını öğrenmem lazım. Genel bakımı da elimden geldiğince yapmaya çalışırım. Tevsiyelerin için çok teşekkür ediyorum.

    Yalnız benim 1-2 sorum var:

    Motoru kapattıktan 1-2 saat sonra tekrar çalıştırmak için jikleyi mi açmak lazım? Jikleyi açıp 1 dk falan bekletiyorum yoksa stop ediyor. Gitmeye çalıştığımda da stop ediyor. Jikleyi de açınca çok rahatsız ediyor, devir 5000e kadar çıkıyor. Kademe kademe düşürüyorum, sonra stop etmiyor, rölantide kalıyor.

    Rölantiyi de 1100-1000 rpm civarına getirdim ama rölanti stabil değil. Hep oynuyo. 1000-1100 aralığında bi azalıyo bi artıyo. Arabadaki gibi stabil yapmak mümkün mü? Yoksa bu da normal bi olay mı?

    Bir de hararet göstergesi dururken ortaya yakın, giderken daha düşük gösteriyo? Optimum sıcaklık tam ortası olur diye biliyorum. Arabalarda öyledir. Bu da normal mi?

  9. #29
    excavatus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2010
    Şehir
    Eskisehir (şimdilik)
    Motosikleti
    BMW F650 ST
    Alıntı pininfarina4 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi burda adamlar ustalığın saatine 65 dolar alıyolar. Var mı böyle bişey? Bi de aradım motor çalışmıyo gelin bakın dedim. 40 mil ötede. Eğer çekmemiz gerekirse mil başına da 1.5 dolar alıyolar. 60 dolar geldin 60 gittin 120 dolar da öyle geçirecekler. Ben de kendi başıma halletmeye karar verdim yapabildiğimce. Ama yeni benzin koysaymışım en baştan bu kadar uğraşmazdım. O da bi tecrübe oldu. Zaten çok ucuz aldım motoru. Galeride aynısını 2500 dolara alacaktım hatta oradaki 6500 mildeydi (bendeki 4300) bankaya kredi başvurusunda bulundum vermediler. Şimdi ben buna hava müsade ettikçe biner nisan mayısa kadar alışırım. Sonra da satacağım fiyat en az 2000 dolar. Ondan sonra CBR 600 düşünüyorum.

    Bu arada hava filtresine baktım temiz. Yine de temizleyeceğim onu. Karbüratör ve manifoldları da kontrol ederim ama önce nasıl yapıldığını öğrenmem lazım. Genel bakımı da elimden geldiğince yapmaya çalışırım. Tevsiyelerin için çok teşekkür ediyorum.

    Yalnız benim 1-2 sorum var:

    Motoru kapattıktan 1-2 saat sonra tekrar çalıştırmak için jikleyi mi açmak lazım? Jikleyi açıp 1 dk falan bekletiyorum yoksa stop ediyor. Gitmeye çalıştığımda da stop ediyor. Jikleyi de açınca çok rahatsız ediyor, devir 5000e kadar çıkıyor. Kademe kademe düşürüyorum, sonra stop etmiyor, rölantide kalıyor.

    Rölantiyi de 1100-1000 rpm civarına getirdim ama rölanti stabil değil. Hep oynuyo. 1000-1100 aralığında bi azalıyo bi artıyo. Arabadaki gibi stabil yapmak mümkün mü? Yoksa bu da normal bi olay mı?

    Bir de hararet göstergesi dururken ortaya yakın, giderken daha düşük gösteriyo? Optimum sıcaklık tam ortası olur diye biliyorum. Arabalarda öyledir. Bu da normal mi?
    Sorulara madde madde cevap vermeye çalışalım elimizden geldiğince

    1- Hava filtresi: temizleme, yenisi ile değiştir, aynı şekilde yağ ve benzin filtresini de. Mutlaka değiştir değiştirmediysen.
    2- Jikle konusu: hava durumuna bakar, neredesin bilmiorum, ama Boston kışında, açıkta duruyorsa, kapattıktan yarım saat sonra bile jikle isteyebilir. ancak rölantinin dengesiz olması ve jikle istemesi sürekli (çok soğuk bir ortamda olmadığını düşünüyorum şu anda),
    Senin motorda bir karışım problemi var. Ya karbüratör ayarında sorun var, ya da motor bir yerden hava çekiyor... Ha aslında 1000 - 1100 arası oynaması çok da sorun değil ama, bu ayarsız olduğunu gösterir.
    Bu ayarı da yine de bir ustaya yaptırmanı tavsiye ederim. O hakkaten kasıyor adamı.
    Ha eğer motor bir yerden hava alıyor ise, bu manifoldlardan birinden, yüksek ihtimalle de egzost manifoldunun çıkışındandır. Oraları güzelce incelemen lazım, genelde kauçuk parçalarda falan yaştan ve hava koşullarından dolayı esnekliği kaybetme ve çatlama kırılma oluyo vs. Oraları kontrol etmek kolay. Özellikle karbüratör girişine ve çıkışına bak, egzost manifoldunun çıkışına bak...

    Hararet : annamadım ne demek istediğini tam olarak ama, anladığım kadarıyla bir sorun olacaını zannetmiyorum.
    HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...

  10. #30
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    o boğulma olayı hava filtre kutusunda bi kablo yırtık yada çıkıksa ondanda yapabilir.
    hocam bide şunun resimlerini koyabilirmisin, merak ettim
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  11. #31
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Ağustos 2011
    çift silindirli ise o motor senkron ayarı yapman gerekebilir karbüratöre büyük ihtimallede sorununu çözersin yeni hava filtresi al yaklaşık 10 dolar falandır contalara baktınmı yag kaçağı varmı bence motoru şöyle güzel bir testten geçir eksiklerini bul.Dediğim gibi yatan motorlar he böyle ya yakıt kablosu tıkanır yada benzin bozulmuştur ben senin benzini değiştirdiğini düşünerekden cevap vermiştim ama benzini değiştirmemişsin acemisin snaırım

  12. #32

    Üyelik
    17 Ekim 2011
    Şehir
    USA
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250R
    Alıntı excavatus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorulara madde madde cevap vermeye çalışalım elimizden geldiğince

    1- Hava filtresi: temizleme, yenisi ile değiştir, aynı şekilde yağ ve benzin filtresini de. Mutlaka değiştir değiştirmediysen.
    2- Jikle konusu: hava durumuna bakar, neredesin bilmiorum, ama Boston kışında, açıkta duruyorsa, kapattıktan yarım saat sonra bile jikle isteyebilir. ancak rölantinin dengesiz olması ve jikle istemesi sürekli (çok soğuk bir ortamda olmadığını düşünüyorum şu anda),
    Senin motorda bir karışım problemi var. Ya karbüratör ayarında sorun var, ya da motor bir yerden hava çekiyor... Ha aslında 1000 - 1100 arası oynaması çok da sorun değil ama, bu ayarsız olduğunu gösterir.
    Bu ayarı da yine de bir ustaya yaptırmanı tavsiye ederim. O hakkaten kasıyor adamı.
    Ha eğer motor bir yerden hava alıyor ise, bu manifoldlardan birinden, yüksek ihtimalle de egzost manifoldunun çıkışındandır. Oraları güzelce incelemen lazım, genelde kauçuk parçalarda falan yaştan ve hava koşullarından dolayı esnekliği kaybetme ve çatlama kırılma oluyo vs. Oraları kontrol etmek kolay. Özellikle karbüratör girişine ve çıkışına bak, egzost manifoldunun çıkışına bak...

    Hararet : annamadım ne demek istediğini tam olarak ama, anladığım kadarıyla bir sorun olacaını zannetmiyorum.
    Dediğin gibi ufaktan bi karışım problemi var gibi. O da karbüratörü sökmüştüm tam takamamış olabilirim. Ama çok da büyük bi problem gibi gözükmüyor. Tam bi bakım yaptırdığım zaman onu da hallederim. Şu an keyfini çıkarıyorum. Boston soğuğunu duymuştum ama bence Chicago'nun soğunun yanında Antalya gibi kalır Boston Gerçi havalar henüz soğumadı çok. Kalan günlerin tadını çıkartıyorum )

    Hararet için anlatmak istediğim şuydu: Arabadan örnek verecek olursak, arabayı çalıştırdıktan sonra hararet göstergesi tam ortaya gelir ya hani çünkü motor için optimum sıcaklık göstergenin tam ortasındadır. Benim motorda hararet ibresi hiç bir şekilde tam ortaya kadar gitmiyo hatta giderken ibre daha da azalıyo. Bunun normal olup olmadığını merak etmiştim sadece ama önemli değil. Giderken rüzgar direk motora vurduğu için sıcaklığın düşmesi normal diye düşünüyorum.

    Bu arada tavsiyelerin için teşekkürler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:47 ----------

    Alıntı Felon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o boğulma olayı hava filtre kutusunda bi kablo yırtık yada çıkıksa ondanda yapabilir.
    hocam bide şunun resimlerini koyabilirmisin, merak ettim
    Yarın hava güzel olacakmış. Güzel fotolarını çeker koyarım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:51 ----------

    Alıntı harleytamir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çift silindirli ise o motor senkron ayarı yapman gerekebilir karbüratöre büyük ihtimallede sorununu çözersin yeni hava filtresi al yaklaşık 10 dolar falandır contalara baktınmı yag kaçağı varmı bence motoru şöyle güzel bir testten geçir eksiklerini bul.Dediğim gibi yatan motorlar he böyle ya yakıt kablosu tıkanır yada benzin bozulmuştur ben senin benzini değiştirdiğini düşünerekden cevap vermiştim ama benzini değiştirmemişsin acemisin snaırım
    Tavsiyelerin için teşekkürler. Contalar sağlam görünüyor yağ kaçağına rastlamadım. Ben aslında benzin koydum fakat bendeki benzin de eskiydi işte motorun daha büyük bi problemi var diye düşününce küçük şeyleri göz ardı ettik. Halbuki karbüratörü falan boşuna sökmüşüm. İlk aldığım gün direk benzin koysaydım uğraşmazdım o kadar. Acemiyim ki hem de nasıl Neyse ama tecrübe oldu bunların hepsi. Bi sonraki motorum 600lük inşallah. Ya Yamaha R6 yada CBR 600RR yada bakarsın suzuki almışım. Her an her şey olabilir :D

  13. #33

    Üyelik
    17 Ekim 2011
    Şehir
    USA
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250R
    Alıntı Felon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o boğulma olayı hava filtre kutusunda bi kablo yırtık yada çıkıksa ondanda yapabilir.
    hocam bide şunun resimlerini koyabilirmisin, merak ettim








    İşte resimler. Bu da ben :D

  14. #34
    gs500inanc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2007
    Şehir
    marmaris
    Motosikleti
    Honda Beat e kaldı :)
    dostum burdaki 250 den farklı eski tasarım . ama zzr 250 de değil değişik bir motor. gpz 500 e benziyor aynen. Güle güle kullan....
    suzuki address 50cc=)yamaha dt125=)93 gs500=)99 gs500=)yamaha tt600=)99 er5=) virago 250=)92 kle500=)2004 gs500=) 2005 fazer)


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)