Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yamaha Majesty YP400- Sorunu..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    dj-roer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2006
    Şehir
    İstanbul/Bakırköy
    Motosikleti
    YAMAHA-Majesty
    Acaba benim başıma gelen, başkasınında başına geldimi bilemiyorum, ama fikirlerinizi bekliyorum... (Yamaha Majest YP400-2007)
    Motosikletimde yaptığım balata değişikliği sonucunda, motor gaz yememeye başladı zaten daha öncede arada bir sorun olan, düşük devirde zorlandığında gaz açınca istop etmesi, artık çok net bir biçimde yeni balatanın alışma sürecinde hafif sürtmesi ile 1000devirlerin üzerine çıkamayıp, gaz açtığımda çat istop ediyor, boşta orta ayakta üzerinde yük yokken, gaz açtığınızda hafif bir titreme sonrası istenilen devire hızlan çıkabiliyor, normal olarak, ama frene basıp arka tekerleği durdurduğunuzda azıcık gaza dokunursanız tık, yine istop ediyor, sizce ne tür bir sorun tartışalım dedim, benimde bazı fikirlerim var ama, belki daha önce başka arkadaşlarımın başınada gelmiştir belkide basit bir şeydir diye paylaşmak istedim...
    Cevaplarınızı merala bekliyorum...
    [FONT="Comic Sans MS"][COLOR="Green"]ÖZGÜRLÜK+HUZUR=[/COLOR][COLOR="DarkOrange"]Keşke ben diyebilsem[/COLOR]:) [COLOR="Green"]Ama motosiklet üzerindeki herkes olabilir....[/COLOR][/FONT]::biggrinn...[COLOR="Red"]5562[/COLOR]...[COLOR="DarkOrange"]dj-roer[/COLOR]::sos::


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Sizin motorunuzu tanımıyorum ancak varyatörlü bir motor olduğunu biliyorum.
    Bu vb kavrama sistemleri iki aşamada çalışır.
    Önce yaprak balata denilen ve merkezkaç etkisi ile dışa savrulan balata yarım kavrıyarak motorun gücünün bir kısmını,
    kalkış demerajını yenmek için üzerine alır en çok bu balata aşınır.
    Diğeri ise motor belli bir devre ulaştıktan sonra merkez kaç etkisi ile dış tası yakalar ve kaydırmaz , sabitler.
    Sizin sorununuz daha içteki balatanın yayı sağlam ve tamamsa, yaprak balatadan kaynaklanıyor olabilir.
    Eğer yaprak balata çok az bir gaz vermede dahi tası direk yakalıyor kaydırmıyorsa motor devri düşer ve motor stop dahi edebilir.
    Bu balata yaprakları yumuşak, ters, kalın, percinli ise perçini hatalı çakılmış vs olabilir.
    Mesajınızı dün sabah okudum ama başkası cevap vermeyince dayanamadım, müdahil oldum. Umarım yardımcı olmuşumdur.
    İyi forumlar.

  3. #3

    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    125CC
    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizin motorunuzu tanımıyorum ancak varyatörlü bir motor olduğunu biliyorum.
    Bu vb kavrama sistemleri iki aşamada çalışır.
    Önce yaprak balata denilen ve merkezkaç etkisi ile dışa savrulan balata yarım kavrıyarak motorun gücünün bir kısmını,
    kalkış demerajını yenmek için üzerine alır en çok bu balata aşınır.
    Diğeri ise motor belli bir devre ulaştıktan sonra merkez kaç etkisi ile dış tası yakalar ve kaydırmaz , sabitler.
    Sizin sorununuz daha içteki balatanın yayı sağlam ve tamamsa, yaprak balatadan kaynaklanıyor olabilir.
    Eğer yaprak balata çok az bir gaz vermede dahi tası direk yakalıyor kaydırmıyorsa motor devri düşer ve motor stop dahi edebilir.
    Bu balata yaprakları yumuşak, ters, kalın, percinli ise perçini hatalı çakılmış vs olabilir.
    Mesajınızı dün sabah okudum ama başkası cevap vermeyince dayanamadım, müdahil oldum. Umarım yardımcı olmuşumdur.
    İyi forumlar.
    arkadaş çok güzel anlatmış. erken kavrama yüzünden oluyor diyebiliriz.arka varyatörüne bir baktarırsan sorunun düzelecektir diye düşünüyorum

  4. #4
    Tolme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    TVS Jupiter 125, Motoran Vento 100
    ihtiyar nickli arkadaşımızın yazdığı gibi ön varyatör içinde merkez kaç kuvveti ile dışa açılan baga diye tabir ettiğimiz silindirler var bunlar genelde 6 tane oluyor,eğer bunlarda aşırı aşınma varsa ,varyatörün içindeki bu bagalar dışa açıldıktan sonra tekrar merkeze dönmede problem yaşar motosikletiniz büyük viteste takılı kalmış gibi kalkış yapmaya çalışıldığında stop eder,büyük ihtimal sorununuz bundan kaynaklanıyor

    İnsanlarıda Para Gibi Işığa Tutun, İçinde "ATATÜRK" Yoksa Sahtedir!!! - "Don't ride faster than your angels can fly"

  5. #5
    dj-roer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2006
    Şehir
    İstanbul/Bakırköy
    Motosikleti
    YAMAHA-Majesty
    Alıntı Tolme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ihtiyar nickli arkadaşımızın yazdığı gibi ön varyatör içinde merkez kaç kuvveti ile dışa açılan baga diye tabir ettiğimiz silindirler var bunlar genelde 6 tane oluyor,eğer bunlarda aşırı aşınma varsa ,varyatörün içindeki bu bagalar dışa açıldıktan sonra tekrar merkeze dönmede problem yaşar motosikletiniz büyük viteste takılı kalmış gibi kalkış yapmaya çalışıldığında stop eder,büyük ihtimal sorununuz bundan kaynaklanıyor

    http://img523.imageshack.us/img523/4595/varyatrnu3.jpg
    Yardımlarınız ve cevaplarınız için teşekkürler, tamda tahmin ettiğiniz gibi bagalarda çıktı sorun , sizlerin fikirleri doğrultusunda bir kez daha söktüm motoru vede bagaların olduğu bölümüde çıkarttım ki ne göreyim hiç bir şey tabii pislikten ..
    motosikletim 60bini geçti bu güne kadar hiç bir sözde usta burayı açıp temizlememiş veya bir müdahalede bulunmamış, komik ama gerçek dediğiniz gibi güzelce temizledim ve kuru gresle yağladım çok rahat çalışabilecek duruma geldi tekrar topladım, motor ilk günkü gibi çalışmaya başladı, hatta son 1-2 yıldır motorumu kullanmıyormuşum dedirtti...
    Bagaların eskimesine ve bazı yerlerinin köşe yapmasına ramen çok iyi perfonmans verdi düşünün yeni bagaların siparişini verdim, ama şu haliyle bile çok iyi durumda , aynen İhtiyar arkadaşımızın dediği gibi yüksek viteste kalkış yaptığı için motor otomatik koruma sistemi devreye girip istop ettiriyormuş..
    Tekrar yardımlarınız ve fikirleriniz için teşekkürler....Semih Roer
    [FONT="Comic Sans MS"][COLOR="Green"]ÖZGÜRLÜK+HUZUR=[/COLOR][COLOR="DarkOrange"]Keşke ben diyebilsem[/COLOR]:) [COLOR="Green"]Ama motosiklet üzerindeki herkes olabilir....[/COLOR][/FONT]::biggrinn...[COLOR="Red"]5562[/COLOR]...[COLOR="DarkOrange"]dj-roer[/COLOR]::sos::

  6. #6
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    çok sevindim biliyormusunuz... öncelikle sorunun çözülmesine....

    aslında ilk sevindiğim şey kimsenin mesaj yazmamış oluşuydu...şöyleki..

    hava ayarındandır...
    sibop ayarları bozulmuş...
    karbüratöründe sorun var..
    bujin eskimiş..
    performans hava filtresi takmalısın...
    egzoz bilyasına su kaçmış ses yaptığı için stop ediyor....

    v.s v.s işkembe-i kübradan sallanmış klişe mesajlar görmediğime sevindim...

    süper 3 cevap anında görüntü....tebrikler...geçmiş olsun......
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)