Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Grenaj tamiri ve teknik sorıun ?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    23 Eylül 2011
    Arkadaşlar merhaba öncelikle honda cbr 125r motorum var. Herkezin başına gelebileceği gibi benimde artık grenajlarımda çatlaklar ozellikle vida yuvalarında eksikler var ve bunları tamir etmeyi düşünüyorum. Öncelikle araştırmalarımı yaptım birkaç şekilde tamir etme imkanımız var cam elyafıyla tamiri değerlendirdim fakat eksik parçalar için hoparlörün delik demirini koyup ustune plastik eritmek daha mantıklı geldi sonuçta parça olmayan biryerde parça oluşturucaz. daha sonrasında su zımparası ve ardındanda bir oto boyacısına boyatmak kalıyor. şimdi sorunumu şöyle resimlerimle açıklayım.


    burada ufak bir çatlak mevcut bu kısıma japon yapıştırıcısı ve karbonatla reaksiyona ugratıp ustunden zımparayla duzeltmeyi düşünüyorum. (arkasına belki cam elyafıda konulabilir sağlamlık açısından)





    Bu kısımda vidalanması geren yuva kırık ve buraya etrafına jelatin sararak jelatinin içine plastik eriterek aynı parça çıkarılabilir diye düşündüm yada hoparlör teli ile aynı parça çıkarılıp ustu doldurulabilir fakat hoparlör telini grenaja sabitledikten sonra o kısmı doldurmak için nasıl bir işlem uygulayabilirim diye düşünüyorum ?





    Bu kısımda yarım ay şeklinde kalmış bir yuva var buraya gene hoparlör telini yarım ay şeklinde kesip lehim makinasını ile grenajı eritip sabitlemeyi ustunu cam elyafı vb sertlestiri bir şey ile doldurabilirim






    işte en büyük sıkıntılarımdan biri olan parça burada görüceğiniz üzere iki taraftaki cıkıntılı parçalarım yok daha onceden olmadığı için sağdaki kırıkta görüceğiniz üzere oralara iki delik açıp kızgın demirle, plastik kelepçe geçirip yuvaya sabitlemiştim fakat buda grenajı içe çökük yapıyor ve 90 km geçildiğinde titreme yapıyor. bu parçanın önce detaylı resmini bulup doğaçlama olarak parçalar eklemem lazım fakat bu resmi aradım ve bulamadım en üzücü durum bu :( burada bana yardımcı olursanız sevinirim fikirlerinize ihtiyacım var



    Buda diğer eş parçası aynı sıkıntı var bundada :(




    Bu kısımda sol taraftaki vida yuvasının aynısından vardı fakat artık yok :) bu işlemi ya jelatin sarıp aynı şekli çıkarıp jelatinin içine plastik damlatarak çıkarıcam yada gene hoparlör teli ile aynı şekli kesip lehim makinasıyla grenaja monte edicem ve ustunu japon + karbonatla fln doldurucam.



    Diğer parçadada aynı eksik var






    Bu kafa grenajımda orada üçgen bir parça eksik bu kısıma alttan 2 tane ince tel koyup ustune karbonat + japon yapıştırıcısı döküp reaksiyon sırasında bir bıçak yardımıyla düzleştirip sonrasında zımpara yaparak çıkarmayı düşündüm






    Ve en temiz işçilik istiyen kısım buraya direk hoparlör teliyle alttan kapatarak ustunu cam elyafı ve yapıştırıcısıyla doldurarak yapmak sonrasında zımparayla duzeltmek aklıma geldi japon ve karbonatla dolmaz sanırım burası.






    Arkadaşlar gördüğünüz gibi baya bir hasarlı grenajlara sahibim he bazılarınız içinden geçircek ya ne ugraşıyosun ver tamirciye yapsın ama eskişehirde grenaj tamiri yapan usta yok. Bazılarınızda ya ver parasını yenisini al 4 tane grenaj ama okadar para yatırcak maddi gücümde yok. Ayrıca itina ile kendim uğraşmayı çok seviyorum insanın kendi malına bakması tamirini yapması özenmesi kadar zevkli ve sevindirici bir şey yoktur insanın kendi emeği herşeyden güzeldir bu yüzden kendim yapıcağım. ve Benden sonra böyle sorunlar yaşıyan arkadaşlar olursa diye örnek teşkil olsun Madem bu motora biniyoruz biraz uğraşığ yağıyla pasıyla derdiyle çekip ona bakmak bence hakkımız.

    Neyse üstatlarım ve tecrübeli arkadaşlarım böyle bir işlem için fikir yardımında bana bulunursanız örnekler verirseniz inanın çok sevinirim ben düşüncelerimi yazdım 3-4 gün içinde işlemlere başlayıp sonucu size resimliyeceğim bu arada yardımlarınızı bekliyorum. Yapıcağım işlem sadece eksik parça + çatlak tamiri + su zımparası. boyasını sanayide yaptırıcağım çünkü deponun tonunu sptey olarak bulamadım yoksa onuda kendim yapıcaktım.




    Teknik sorun olarakta İki gün önce motorumun aküsünü değiştirmek için açtım arkasını ve değiştirdim birde baktımki orada soketin ucunda bir kablo eksik baktım bulamadım kablo yok açıkta ama oradan birşey çıkarılmış belli oluyor anlamanız için resimleri koyayım o yuva ne işe yarar ne yapmamız lazım bilen bir arkadaşım varsa yazarsa çok sevinirim yanlış birşey yapmak istemiyorum


    Bu aküye giden kabloların olduğu kutu



    Bakın burada 3 kablo var 4. delikten birşey kesilmis sanırsam



    Bunlarda eksik kablo yuvasının yakından görunusu





    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    farcob - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    maltepe istanbul
    Motosikleti
    honda cbf 150
    yeni grenaj ne kadar araştırdınmı?
    çatlak yerleri çelik macunla doldur.boşluk olan yerleri
    arkadan daha geniş alana cam elyafı yapıştır
    kuruduktan sonra ön tarafa polyester yapıştırıcı dök
    boşluğu dolduracak kadar.bunları söylerken polyester işciliğini bildiğini varsayıyorum

  3. #3
    35emre35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    crf250 L
    SharpSolid kolay gelsin,
    bende önceki motorumda(skygo 200 cross) butür kırık ve çatlaklarla çok uğraştım. öncelikle sprey boya rengini bulamaman isabet olmuş, çünkü benzin alırken damlaması ile boya akacak bozulacak veya pasta cila yaperken bezi çok bastırmasan bile boya beze geçicek yani zamanla aşınacak(tecrübeyle sabit ), oyüzden işin boya kısmını işini bilen bir ustaya yaptırman en iyisi ayrıca boyadan sonrada üzerine vernik atmasını hatırlatmayı unutma, böylece benzin damlasada sorun olmayacak yada matlaşsada pasta cila ile eski parlaklığına kazandırabileceksin.
    gelelim tamir kısmına, açıkçası ben eksik parçalara nasıl bir ek yapabilirim diye hiç düşünmedim uğraşmadım sadece çatlak yada kırık kısımları birleştirdim, zımparaladım, boyadım filan. ben japon ve karbonat ikilisi yerine piyasada satılan japon gibi fakat japondan daha koyu kıvamlı ve yanında hemen donmasını sağlayan soğutucu spreyi bulunan yapıştırıcıları kullandım. iç kısım görünmeyeceği için orada bolca kullandım,yapıştırıcıyı sıkıp kuruttuktan sonra üzerine bikaç katman geçtim ve küçük bir tümsek yaptım, bu yapıştırdığım kırık yerin dış kısmına ise ince bir şekilde sürdüm ki su zımparasıyla rahatça düzeltebileyim, siz grenajı boyatacağınız için bu su zımparası işinide ustaya bırakırsanız iyi olur, çünkü sizin elinize ve gözünüze düz gibi gelen bir satıh boya atıldıktan sonra çok kötü sırıtabilir. birkeresinde grenajın tam ordasında 1tl çapında bir delik açılmıştı, onuda arkadan koli bandıyla bantladım ve öntaraftan aynı yapıştırıcıyı kullanarak ufak bir tümsek yaptım ve zımparaladım. kolaygelsin umarım bunlar yardımcı olur.

  4. #4
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Dostum parcalarina cok dikkatlice baktim

    Oncelikle Eskisehir gibi ucak parcasi uretilen bir yerde, basit bir grenaj tamircisi olmamasi ihtimal dahilinde bile degil. Motor grenaji diye ariyor isen belki insanlar sana dogru bilgi verememis olabilirler ama , Oto sanayisi olan her yerde bir fiber ustasi olmak zorunda, Cunku otomobillerde her daim fiberglass vardir.

    Gordugun o kucuk baglanti noktalari hoparlor teli dedigin sey ile yapmak sana hic bir sey kazandirmaz.

    Kompozit isinin belli basli temmelleri vardir. Bu kadar parca icin senin cam elyafi , polyester, katilastiricisi ve hizlandiricisi , zimparasi macunu der iken harcayacagin para o kadar da ucuz olmayacak.

    Oncelikle yapistirici ve karbonat olayi kesinlikle bir ise yaramaz. Kendi icinde kati olmasina ragmen fiber parcaya iyi yapismayacak ve zaman icinde atacaktir. O parcalarin hepsinin tek tek yapisma yerlerinden zimparalanmasi boya ve verniginden arindirilmasi lazim. Daha sonra bu parcalari cam bir parcanon ustunde kabaca cam elyafi ve polyester yardimi ile yaptistiracaksin. Tabiki cama kalip ayirici surmeyi de unutma. Parca kuruduktan ve senon fiber parcana tam olarak adepte olduktan sonra. Bunu zimpara yada el frezesi yardimi ile sekillendireceksin. En sonunda da zimpara ve macun ve yine zimpara.

    Boyle bir tecruben yok ise, hic bulasma derim o parcalarin her yerini batirir ve sonunda guzelim motorunu cok cirkin bir hale sokabilirsin.

    Iyice arastir Eskisehir oto sanayide muhakak tampon tamiri yapan birileri vardir. Git onlara pazarligini yap ve isi bitir.

    Yok ben bu isi ogrenecem diyor isen , motorunun parcalari baslamak icin yanlis bir secim. Benden soylemesi.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  5. #5
    orhunorhun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2011
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    skyteam st 200 sm
    öncelikle herkese selamlar,benimde aynı sorun basıma gelmişti ve cözümü kül ve 502 karışımında buldum.yani birleştirecegin çatlagın üzerine grenajın iç kısmından kül yedireceksin 502 yide üzerine yavaşça damlattınmı eskisinden daha saglam oldugunu görürsün ayrıca kırık olan yuvalar içinde plastik pullar var onlardan temin et ve oraya uygun kestikten sonra aynı işlemi orası içinde yapabilirsin..grenajın iç tarafa uygulandıgından pek estetik degeri bozulmuyor en azından benm için böle ama saglamlık konusunda ve pratikte bir numara bu yöntem..herkese iyi günler..
    ^^eGzoZum dumaNına sArsaM UçurSam SEnİ

  6. #6
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    keşke yakında olsan eksik yerleri tamamlayabilirim kırıklarıda orjinale yakın tamir edebilirim resimdeki parçaya göre söylüyorum ama mesafe uzak tabi ben bu işi parayla yapmıyorum hobi olarak sanada seve seve yardım ederim başka bir konuya yazmıştım onu bulup burayı yapıştırayım


    yapıştırdığın plastiğin hammadesine çinliler (yan grenajlar) abs oluyor taban ve alt kısımlar poliproblen aynı malzeme olmalı yoksa özleşip yapışmaz
    her iki tarafı ısıtıp hamur haline getirip aynı malzeme ile (farklı bir grenajdan alınan 2mm X 2mm plastik cubuk)eritilerek çatlak- kırık yer her iki taraftan 0.5 mm tümsek oluncaya kadar doldurulup baş parmağımızı tükürükleyip (siz bir kaba su koyarakta yapabilirsiniz)bastıracaksınız ki yoğunluğu diğer plastikle aynı olsun
    eklenen yere cok yük biniyor dayanmadığı için kırılıyorsa biraz kalınlaştırıla bilir böyle bir imkan yoksa (yeri müsait değilse) plastiğin içine kağıt (u şeklindeki teller)zımbaları düzleştirilip 4-5 mm arayla gömülebilir
    elektronikçilerin kullandığı lehim makinası bu işe uygun tellerin üzerine makineyi bastırınca tel kendisi gömülüyor
    marketlerdeki ucuz zımpara mak. var 30-50 tl arası eklenen yeri mak. yapınca yenisinden ayırt edilmiyor kesinlikle

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:46 ----------

    noksan yer için benzer birparça kesip lehim makinesi ile kaynatarak (yukarıda yazdığım gibi işlem) ısıtıp veya delip uygun görünüm verebilirsin en sağlam ve kolayı bu okurken zor gibi görünebilir

  7. #7

    Üyelik
    23 Eylül 2011
    Alıntı farcob adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yeni grenaj ne kadar araştırdınmı?
    çatlak yerleri çelik macunla doldur.boşluk olan yerleri
    arkadan daha geniş alana cam elyafı yapıştır
    kuruduktan sonra ön tarafa polyester yapıştırıcı dök
    boşluğu dolduracak kadar.bunları söylerken polyester işciliğini bildiğini varsayıyorum
    Cok tsk ederim açıklamalarınız için yeni grenajın tanesi 110 tl ila 125 tl arası değişiyor kafa grenajı 2 adet 220 tl yan grenajlar 2 adet 250 tl toplamda 470 tl yapıyor çok zafla bir miktar bunu karşılayamam. ayrıca çelik macunun dokülebileceğini söylediler ve uyardılar beni bu yüzden farklı bir plastik eritip dökmeyi düşünmüstüm polyester işçiliğini pratikte biliyorum uygulayı arkadaşımla yapıcam tabiki cam elyafı ile çatlak yerlere takviye yaparak.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:24 ----------

    Alıntı 35emre35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    SharpSolid kolay gelsin,
    bende önceki motorumda(skygo 200 cross) butür kırık ve çatlaklarla çok uğraştım. öncelikle sprey boya rengini bulamaman isabet olmuş, çünkü benzin alırken damlaması ile boya akacak bozulacak veya pasta cila yaperken bezi çok bastırmasan bile boya beze geçicek yani zamanla aşınacak(tecrübeyle sabit ), oyüzden işin boya kısmını işini bilen bir ustaya yaptırman en iyisi ayrıca boyadan sonrada üzerine vernik atmasını hatırlatmayı unutma, böylece benzin damlasada sorun olmayacak yada matlaşsada pasta cila ile eski parlaklığına kazandırabileceksin.
    gelelim tamir kısmına, açıkçası ben eksik parçalara nasıl bir ek yapabilirim diye hiç düşünmedim uğraşmadım sadece çatlak yada kırık kısımları birleştirdim, zımparaladım, boyadım filan. ben japon ve karbonat ikilisi yerine piyasada satılan japon gibi fakat japondan daha koyu kıvamlı ve yanında hemen donmasını sağlayan soğutucu spreyi bulunan yapıştırıcıları kullandım. iç kısım görünmeyeceği için orada bolca kullandım,yapıştırıcıyı sıkıp kuruttuktan sonra üzerine bikaç katman geçtim ve küçük bir tümsek yaptım, bu yapıştırdığım kırık yerin dış kısmına ise ince bir şekilde sürdüm ki su zımparasıyla rahatça düzeltebileyim, siz grenajı boyatacağınız için bu su zımparası işinide ustaya bırakırsanız iyi olur, çünkü sizin elinize ve gözünüze düz gibi gelen bir satıh boya atıldıktan sonra çok kötü sırıtabilir. birkeresinde grenajın tam ordasında 1tl çapında bir delik açılmıştı, onuda arkadan koli bandıyla bantladım ve öntaraftan aynı yapıştırıcıyı kullanarak ufak bir tümsek yaptım ve zımparaladım. kolaygelsin umarım bunlar yardımcı olur.
    Emre kardeşim çok tşk ederim senin söylemen üzerine dediğin yapıştırıcıyı araştırdım ve çok amaçlı olduğunu öğrendim kullanmayı düşünüyorum kırık parçalar üzerinde yardımların için çok sağol

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:26 ----------

    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum parcalarina cok dikkatlice baktim

    Oncelikle Eskisehir gibi ucak parcasi uretilen bir yerde, basit bir grenaj tamircisi olmamasi ihtimal dahilinde bile degil. Motor grenaji diye ariyor isen belki insanlar sana dogru bilgi verememis olabilirler ama , Oto sanayisi olan her yerde bir fiber ustasi olmak zorunda, Cunku otomobillerde her daim fiberglass vardir.

    Gordugun o kucuk baglanti noktalari hoparlor teli dedigin sey ile yapmak sana hic bir sey kazandirmaz.



    Oncelikle yapistirici ve karbonat olayi kesinlikle bir ise yaramaz. Kendi icinde kati olmasina ragmen fiber parcaya iyi yapismayacak ve zaman icinde atacaktir. O parcalarin hepsinin tek tek yapisma yerlerinden zimparalanmasi boya ve verniginden arindirilmasi lazim. Daha sonra bu parcalari cam bir parcanon ustunde kabaca cam elyafi ve polyester yardimi ile yaptistiracaksin. Tabiki cama kalip ayirici surmeyi de unutma. Parca kuruduktan ve senon fiber parcana tam olarak adepte olduktan sonra. Bunu zimpara yada el frezesi yardimi ile sekillendireceksin. En sonunda da zimpara ve macun ve yine zimpara.

    Boyle bir tecruben yok ise, hic bulasma derim o parcalarin her yerini batirir ve sonunda guzelim motorunu cok cirkin bir hale sokabilirsin.

    Iyice arastir Eskisehir oto sanayide muhakak tampon tamiri yapan birileri vardir. Git onlara pazarligini yap ve isi bitir.

    Yok ben bu isi ogrenecem diyor isen , motorunun parcalari baslamak icin yanlis bir secim. Benden soylemesi.
    Zeda çok tşk ederim açıklamaların için öncelikle benim çok yakın arkadaşım cbr600 rr sahibi ve motorunun ayaklığı sanırım kırılaraktı bilmiyorum devrildi ve alt sakalda kırılma oldu parçaları elindeydi ve en yakın grenaj tamircisi olan bursa ilinde birisine gönderdi parçayı parça geldi iyi hoş çok güzel hatta harika yapmışlar ama 450 tl para aldı arkadaşlar. benimde nereden baksan 70 tl civarı istiycek parça başına tamir boya için o yüzden tamirini kendim yapmayı düşündüm. Eskişehirdeki tampon tamircisi arkadaşlara gittim 3 önerilen kişiye fakat uğraşamam ben diyerek beni geri yolladılar canları sağolsun zamanları olmadığını tahmin ediyorum sonuçta küçük iş onların gözünde. Eskişehirde uçak parçası uretilecek hatta araba parçaları bile üretiliyo ama nedense motor tutkunlarının hevesini kursağında bırakıcak bir kıtlık var neyse çok tşk ederim japon+karbonat çalışmasından vazgeçtim uyarılarına minnettarım teşekkürler
    Kompozit isinin belli basli temmelleri vardir. Bu kadar parca icin senin cam elyafi , polyester, katilastiricisi ve hizlandiricisi , zimparasi macunu der iken harcayacagin para o kadar da ucuz olmayacak.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:34 ----------

    Alıntı orhunorhun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    öncelikle herkese selamlar,benimde aynı sorun basıma gelmişti ve cözümü kül ve 502 karışımında buldum.yani birleştirecegin çatlagın üzerine grenajın iç kısmından kül yedireceksin 502 yide üzerine yavaşça damlattınmı eskisinden daha saglam oldugunu görürsün ayrıca kırık olan yuvalar içinde plastik pullar var onlardan temin et ve oraya uygun kestikten sonra aynı işlemi orası içinde yapabilirsin..grenajın iç tarafa uygulandıgından pek estetik degeri bozulmuyor en azından benm için böle ama saglamlık konusunda ve pratikte bir numara bu yöntem..herkese iyi günler..
    Orhun kardeşim çok sağol bilgilerin için bu dediğin karışımı önce farklı bir parça üstünde deniyeceğim eğer sonuç verimli olursa kullanabilirim çatlaklarda

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:36 ----------

    Alıntı tr100a adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    keşke yakında olsan eksik yerleri tamamlayabilirim kırıklarıda orjinale yakın tamir edebilirim resimdeki parçaya göre söylüyorum ama mesafe uzak tabi ben bu işi parayla yapmıyorum hobi olarak sanada seve seve yardım ederim başka bir konuya yazmıştım onu bulup burayı yapıştırayım


    yapıştırdığın plastiğin hammadesine çinliler (yan grenajlar) abs oluyor taban ve alt kısımlar poliproblen aynı malzeme olmalı yoksa özleşip yapışmaz
    her iki tarafı ısıtıp hamur haline getirip aynı malzeme ile (farklı bir grenajdan alınan 2mm X 2mm plastik cubuk)eritilerek çatlak- kırık yer her iki taraftan 0.5 mm tümsek oluncaya kadar doldurulup baş parmağımızı tükürükleyip (siz bir kaba su koyarakta yapabilirsiniz)bastıracaksınız ki yoğunluğu diğer plastikle aynı olsun
    eklenen yere cok yük biniyor dayanmadığı için kırılıyorsa biraz kalınlaştırıla bilir böyle bir imkan yoksa (yeri müsait değilse) plastiğin içine kağıt (u şeklindeki teller)zımbaları düzleştirilip 4-5 mm arayla gömülebilir
    elektronikçilerin kullandığı lehim makinası bu işe uygun tellerin üzerine makineyi bastırınca tel kendisi gömülüyor
    marketlerdeki ucuz zımpara mak. var 30-50 tl arası eklenen yeri mak. yapınca yenisinden ayırt edilmiyor kesinlikle

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:46 ----------

    noksan yer için benzer birparça kesip lehim makinesi ile kaynatarak (yukarıda yazdığım gibi işlem) ısıtıp veya delip uygun görünüm verebilirsin en sağlam ve kolayı bu okurken zor gibi görünebilir
    tr100a kardeşim keşke yakında olsaydım dediğin gibi senden 1 ders alıp kendimi geliştirebilirdim böyle bilgilere aç biriyim çok meraklıyımdır kardeşim söylediğin zımba teli olayını ben hoparlörün nokta nokta delikli ızgarasıyla yapma fikri aklıma delmişti ama dediğin zımba olayıda çok mantıklı gerçekten. ya aslında videolu yada resimli bir anlatım yapabilseydin yada bu uygulamanın bir konusu olsa bir kaç resimle yapılmış bende harika bir iş çıkarırdım gerçekten

  8. #8

    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawa ZX636
    Yanlız Evo 502 Esnek bir yapıştırıcı değildir , yapıştıracağın yere fazla yük binmiyorsa kullanabilirsin ama sürekli esniyorsa tekrar çatlar.

  9. #9
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    o diil de bu grenajlara nolmuş yahu


    bu tür işleri seviyorsan eğer, bir çok şekilde tamir edebilirsin.

    tel ve japon yapıştırıcısı karbonat kül gibi fikirler güzel olsa da, hiç verimli değildir.

    birincisi, bir çok plastik türü termoplastik denen ısıtıp yeniden şekillendirmeye elverişli olsa da, doğru ısıda ve doğru şekilde işlem yapmazsan kırılganlaşır, bozulganlaşır .

    ikincisi, doğru yapıştırıcı kullanmak, her zaman plastiğin ömrünü uzatır + dayanıklılığını korur.

    japon vs. gibi yapıştırıcılar her malzemeyi yapıştırır gibi görünse de, plastikleri en iyi çözücülerle yapıştırabilirsin.

    pratikte plastiği yapıştırmanın en iyi yolu şudur. ama biraz riskli ve zordur.

    ana malzememiz uçucu özelliği olan bir çözücü.

    alternatifler :

    1 - tiner.

    2 - etil alkol.

    3 - kloroform.

    en iyisi kloroform olsa da, eskiden kuvvetli bir anestezi olarak kullanıldığından dikkatli kullanmazsanız gözünüzü hastanede açabilirsiniz. bunun yerine tiner veya etil alkol de olur.

    tiner ve etil alkol, genelde bir tür pvc ve pet malzemeler dışındaki genel plastikleri çözer.

    yardımcı malzememiz, aynı türden bir plastik.


    grenajın plastiği türünden bir plastik malzeme bulun. normal şartlarda kaliteli markalar grenajları abs denen plastikten yaparlar. sanayi bölgelerinde bir çok arabanın plastik tamponlarından parçalar alarak temin edebilirsiniz. aldığınız plastiğin siyah olmamasına dikkat edin. siyah plastiklerde genelde bol miktarda geri dönüşüm malzemesi bulunur.


    temin ettiğiniz plastiği küçük küçük parçalar halinde bölüp ufalayın. ( maket bıçağı epey faydalı )

    yarısı kesilmiş bir pet şişe içine doldurup, üstüne tiner veya alkolü dökün.

    bi çubuk yardımı ile karıştırmaya başlayın. ( maske takmanızı tavsiye ederim )

    karıştırdıkça plastiklerin yumuşayıp hamursu bir kıvama geldiğini görürsünüz.

    bir süre sonra macun kıvamında bir malzemeniz olur.
    -------------------------------------------------------

    kimyasala dayanıklı bir eldiven ( doktorların giydiklerinden )

    şişenin üstünü kapatarak tinerin uçmasını önleyebilir, böylece hamurun uzun süre yumuşak kalmasını sağlayabilirsiniz.

    grenajda tamir edeceğiniz yeri uygun bir zımpara ile boya ve diğer katmanlardan arındırıp pütürlü bir yüzey elde edin.

    bir fırça yardımı ile, tamir edilecek bölgeye akıtmadan ufak ufak tiner uygulayın. böylece yüzeydeki plastik bağları gevşer.

    hazırladığınız hamurdan parçalar alarak grenajı kabaca tamamlayın. görsel olarak, orjinalinden daha kaba ve dolu olmasında fayda var. ki sonradan zımpara ve aşındırıcılar ile düzeltebilelim.

    hamurun grenaj üzerinde sertleşirken sabit kalması için üzerine kağıt konmuş destekler yapabilirsiniz. plastik yapışsa bile kağıda yapışır. desteği kolayca ayırabilirsiniz.

    hamur sertleştikten sonra ( içerisindeki çözücü tiner veya alkol tamamen uçunca ) orjinal plastik özelliklerinden pek birşey kaybetmemiş olur.

    artık bir çok araç ile aşındırarak orjinal şekline yaklaştırabilirsiniz.

    en kolayı, 100 lira civarına satılan dremel denen el frezeleridir. bu tür şeylerle sık sık uğraşıyorsanız çok güzel bi cihazdır.

    eğer amacın sadece grenajları tamir etmekse, değmez. ama bu tür şeyleri kendin yapmak istiyorsan birkaç deneme yapmanı öneririm.

    bu şekilde plastik macun hazırlamak, malzemeyi orjinaline en yakın hale getirmeye yardımcı olabilir.


    lakin fiberglassla tamir çok daha dayanıklı olur.

    bunun içinde grenajlara dalmadan önce, başka basit fiberglass uygulamaları yapmanı tavsiye ederim.

    youtube'da how to fiberglass diye ararsan bir çok örnek video bulabilirsin.

    fiberglass uygulaması kolaydır. ama güzel yapmak biraz deneyim ister.

    ancak dikkat etmelisiniz ki,
    maskesiz çalışmamak gerekir. gayet kanserojendir uygulama esnasında. uygulama tamamlanıp reaksiyonu sona erdiğinde ( tam reaksiyon yaklaşık 1 hafta sürer ) kanserojen etkisi kalmaz. ancak ilk uygulama esnasında kesinlikle maskeyi ihmal etmeyin!
    !?

  10. #10

    Üyelik
    23 Eylül 2011
    Arkadaşlar dün itibari ile grenajlarımı tamire başladım şuan çok iyi gittiğini söyleyebilirim yanlız biraz zaman alıcak ama gördüğünüz zaman eminimki çok beyeniceksiniz. Size kullandığım malzemeleri söyleyim

    1 Adet lehim Makinesi (Dandik birşey olsada olur 2 tl ye aldım ben)
    1 kutu kalın demir kıskaç (Bunu kırık parçaların arasına saşlamlık oluşturmak için lehim makinesiyle bastırıcaz 1 tl.)
    1 Adet kağıt bant (Eksik olan parçalar için kalıp çıkarırken grenaja yapıştırmak için kullanıcaz)
    1 Adet süper hızlı yapıştırıcı (Bu yapıştırıcılar çok sağlam kırılmayan bir yapıya ve Aynı zamanda fiber glas gibi esnekliğe sahip Yanında soğutucu spreyiyle satılıyor yapıştırıcı kıvamı biraz koyu eksik parçaları bununla cıkarıcam döktükten sonra spreyi sıktınızmı anında donuyor dökülen yerin şeklini alıyor 8.5 tl)
    1 adet tırnak törpüsü (zımparanın alamadığı ince oval yerleri rahat alabilmek için 1 büyül 1 küçün çok iyi iş görüyor)
    180-220-280 numara zımparalar bunlar da zemin düzleştirmek ve su zımparası için (hepsinden 3 er tane aldım yanlış hatırlamıyosam 5-6 tl civarı bişey ödedim önerim atlas zımpara)

    Neyse arkadaşlar şuan son resimdeki grenajımı tamir ettim harika oldu diyebilirim diğerleri için hoparlör teli ıvır zıvır lazım olduğu için bide sıfırdan vidalama parçalarını yapıcağım için uğraşıcam ama eminim onlarda başarılı olucak resimleri en kısa zamanda sizinle paylaşıp ayrıntılı olarak anlatım yapıcam hayırlı günler dilerim

  11. #11
    35emre35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    crf250 L
    Emre kardeşim çok tşk ederim senin söylemen üzerine dediğin yapıştırıcıyı araştırdım ve çok amaçlı olduğunu öğrendim kullanmayı düşünüyorum kırık parçalar üzerinde yardımların için çok sağol

    rica ederim, yardımcı olabildiysem ne mutlu bana. resimleri bekliyoruz, kolaygelsin.

  12. #12

    Üyelik
    22 Temmuz 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    xciting 250İ / 2011
    Alıntı SharpSolid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar dün itibari ile grenajlarımı tamire başladım şuan çok iyi gittiğini söyleyebilirim yanlız biraz zaman alıcak ama gördüğünüz zaman eminimki çok beyeniceksiniz. Size kullandığım malzemeleri söyleyim

    1 Adet lehim Makinesi (Dandik birşey olsada olur 2 tl ye aldım ben)
    1 kutu kalın demir kıskaç (Bunu kırık parçaların arasına saşlamlık oluşturmak için lehim makinesiyle bastırıcaz 1 tl.)
    1 Adet kağıt bant (Eksik olan parçalar için kalıp çıkarırken grenaja yapıştırmak için kullanıcaz)
    1 Adet süper hızlı yapıştırıcı (Bu yapıştırıcılar çok sağlam kırılmayan bir yapıya ve Aynı zamanda fiber glas gibi esnekliğe sahip Yanında soğutucu spreyiyle satılıyor yapıştırıcı kıvamı biraz koyu eksik parçaları bununla cıkarıcam döktükten sonra spreyi sıktınızmı anında donuyor dökülen yerin şeklini alıyor 8.5 tl)
    1 adet tırnak törpüsü (zımparanın alamadığı ince oval yerleri rahat alabilmek için 1 büyül 1 küçün çok iyi iş görüyor)
    180-220-280 numara zımparalar bunlar da zemin düzleştirmek ve su zımparası için (hepsinden 3 er tane aldım yanlış hatırlamıyosam 5-6 tl civarı bişey ödedim önerim atlas zımpara)

    Neyse arkadaşlar şuan son resimdeki grenajımı tamir ettim harika oldu diyebilirim diğerleri için hoparlör teli ıvır zıvır lazım olduğu için bide sıfırdan vidalama parçalarını yapıcağım için uğraşıcam ama eminim onlarda başarılı olucak resimleri en kısa zamanda sizinle paylaşıp ayrıntılı olarak anlatım yapıcam hayırlı günler dilerim
    Mesajınızı yeni gördüm, tamirede başlamıssınız ama size birkaç önerim olacak. O soğutucu spreyli yapıştırıcıyı kullanmayın. İlk anda çok güzel yapıştırsada darbelere dayanıklı değildir. Aktivatörlü japon yapıştırıcıdır.
    En sağlıklı grenaj tamiri fiber kumaş ve epoksi kullanılarak yapılan tamirdir. http://modelucak.thk.org.tr/satis1/satis.php bu linkteki 4042774151331 kot numaralı 80 gr/mt2 fiber kumaş ve 078143313455 kot nolu 30 dk lık epoksi ile hem yapıştırma hemde dolgu işlerini yapabilirsiniz ve eskisinden çok daha sağlam olur. İsterseniz 5 dk lık epokside kullanabilirsiniz. Ama 30 dakikalığı tavsiye ederim. Çalışma zamanınız uzun olur. Eskişehirde mutlaka THK satış mağazası vardır.
    Zımpara olarakta size kaba işlerde 200 civarı, ince iş ve son rotuşlarda 600 ve üstü su zımparası kullanmanızı öneririm.
    Bu şekilde tamiri yapabilirim derseniz size nasıl yapacağınızı uzun uzunda anlatabilirim.
    kolay gelsin


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)