Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Gileria Dna Sorunu

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    29 Kasım 2008
    Merhaba arkadaşlar Gileria Dna 50cc su soğutmalı 2 zamanlı motorum var. 2 haftadır çalışmıyor. Sorun şu şekilde oluştu.
    iki hafta önce motor birden stop etti yağ deposu komple boşalmış hortum yerinden çıkmış fark etmemiştim. gidip 2t yağ aldım koydum motora ve çalıştırdım binerek 2 km uzaklıktaki eve geldim. sabah marşa bastım çalışmıyor.
    Sonrasında şüphe üzerine yeni akü aldım. buji değiştirdim karburatörü söküp komple temizledim. Yine çalışmadı. bir kişi pistondan olabilir dedi bende yeni piston ve gömlek aldım ve değiştirdim. Ama motor yinede çalışmıyor. benzin hortumuna bakıyorum benzin hortumdan kesik kesik geliyor. benzin otomatiği çalışıyor. Almanyadayım motorumun yakınımda servisi yok. Değişik marka motor servisleride başka markaya bakmıyorlar. Aklınıza gelen birşey varmı neden olabilir? Artık moralim iyce bozuldu 2 haftadır başındayım ama çözüm bulamadım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    06 Nisan 2011
    Şehir
    İstanbul Ordu Mesudiye
    Motosikleti
    nx4 falkon
    Ateşlemeyi kontrol ettinizmi.Krank keçesi bile sebep olabilir.

  3. #3
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Alıntı sozyurt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ateşlemeyi kontrol ettinizmi.Krank keçesi bile sebep olabilir.
    Keçe konusuna bende katılıyorum. Yağsız kalmış motor keçe mutlaka zarar görmüştür.
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  4. #4

    Üyelik
    29 Kasım 2008
    keçede görsel olarak bir ezilme yok yağ kaçırmıyor. ateşleme konusuna gelince buji ateşliyor gövdeye tuttuğum zaman kısa devre kıvılcım veriyor. karbüratördeki karışım olayındanmı acaba diye düşündüm yağ bittiğiden yağ hortumu hava yapmış ve yeni koyduğum yağ karbüratöre ulaşmıyor ve karışım sağlanmıyor olabilirmi? karbüratör yağ gelmiyor olsa yani saf benzinle yinede çalışırmıydı yoksa çalışmazmı? bunu şunun için soruyorum arkadan ayak marşı yaptığımda hiç tepki yok.

  5. #5

    Üyelik
    06 Nisan 2011
    Şehir
    İstanbul Ordu Mesudiye
    Motosikleti
    nx4 falkon
    Peki ayak marşındaki kompresyon gücü normalmi.Motorunuzun hava filtresini deneme maksatlı çıkarıp deneyiniz.Birde emme manifoldu diyaframlımı.

  6. #6

    Üyelik
    29 Kasım 2008
    evet hocan kompresyon gücü iyi. emme manifoldu aşagıdaki resim


    bunlarda piston gömlek resimleri

  7. #7
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Pistonu gömleği takarken sanırım yağlayıp takmış olmanız gerekir, bu yağ ile bir süre çok yüksek devire çıkarmadan motor çalışması gerekir, yani yukarıda dediğiniz gibi sadece benzinlede çalışması gerekir.Yeni piston gömleğin kompresörü oldukça fazla olacağından, diğer arkadaşların dediği gibi ateşlemede sorun yoksa veye en son resimden bir önceki resimdeki emme manifoldu valfi (karbon olan kabuk valf) kaçırmıyorsa ki görünürde sorun yok gibi görünüyor, tek sorun krank keçenizin kaçırıyor olması ihtimali yüksek gibi.Yağsız kaldığı için keçenin ortası hemen kopmuş veya yıpranıp hava kaçırıyor olabilir.

    Karbüratörden kesik benzin geliyorsa karbüratör şamandırasında takılma veya açılmama ihtimalide yüksek gibi.Yağ pompasını söküp veya bulunduğu yerde bir şekilde çevirerek hava yapan kısmı giderilebilir, ama havasını almak için bir vidanın olması gerekir pompanın üzerinde veya yakınlarında.Rolanti gibi devirlerde yağ pompası fazla yağ pompalamaz devir yükselinde aralıklarla fazlalaşır.
    Aprilia RS 250 GP Nº1


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)