Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Buji yağlama sorunu

    REKLAM ALANI
  1. #1
    eren874 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Tracer900 spcy110
    arkadaşlar yorum yazcak bilgilendircek herkeze şimdiden teşekür ederim motorum gpr 125 racing 2 zaman lı ve motorum buji yağlıyor her ustada 2 zamanlı motordan anlamıyor kendim yapabillirmiyim yada nasıl bu sorunu aşa billirim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Yağ pompası ayarını değiştirmediysen kurcalamadıysan motoruda fazla yüksek devirli kullanmıyorsan yağlama normal.Yağ pompası ayarı doğru ise bujiyi iyice temizleyip üzerindeki yağı giderip tabiki tırnak aralığına zarar vermeden vede bir ateşleme yerinin bir yerini çizmeden, tekrar geri tak ve bu sefer motoru yüksek devir kullan yani birinci viteste taz gaza yakın 2 de tam gaza yakın 3 de tam gaza yakın, tekrar 2 ye atman gerekirse yine yüksek devirde olsun.Bu şekilde 30-50 km kullan bujiyi sök motor fazla sıcak değilken yani soğumuşken kontrol et tekrar yağlanma fazla ise bir numara küçük yani sıcak buji ile değiştirmen gerekir.Silindir içinde gereken sıcaklık yakalanmayınca yanma tam olmaz ve buji yağıda yakmaz haliyle yağlanır

    Ama yağlanmış buji hiç çalışmaz anlamına gelmez tabiki.En başka gaz verince sen karbüratör perdesiyşe (kelebek) aynı anda yağ pompasıda açılıyormu onu kontrol et.

    Orjinal bujin br8es olması gerekir NGK nın.Bir düşük numarası yani BR7ES olması gerekir ama önce kesinlikle bahsettiklerimi dene.Belkide bujinin ömrü bitmiştir.
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  3. #3
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ pompası ayarını değiştirmediysen kurcalamadıysan motoruda fazla yüksek devirli kullanmıyorsan yağlama normal.Yağ pompası ayarı doğru ise bujiyi iyice temizleyip üzerindeki yağı giderip tabiki tırnak aralığına zarar vermeden vede bir ateşleme yerinin bir yerini çizmeden, tekrar geri tak ve bu sefer motoru yüksek devir kullan yani birinci viteste taz gaza yakın 2 de tam gaza yakın 3 de tam gaza yakın, tekrar 2 ye atman gerekirse yine yüksek devirde olsun.Bu şekilde 30-50 km kullan bujiyi sök motor fazla sıcak değilken yani soğumuşken kontrol et tekrar yağlanma fazla ise bir numara küçük yani sıcak buji ile değiştirmen gerekir.Silindir içinde gereken sıcaklık yakalanmayınca yanma tam olmaz ve buji yağıda yakmaz haliyle yağlanır

    Ama yağlanmış buji hiç çalışmaz anlamına gelmez tabiki.En başka gaz verince sen karbüratör perdesiyşe (kelebek) aynı anda yağ pompasıda açılıyormu onu kontrol et.

    Orjinal bujin br8es olması gerekir NGK nın.Bir düşük numarası yani BR7ES olması gerekir ama önce kesinlikle bahsettiklerimi dene.Belkide bujinin ömrü bitmiştir.
    Böyle güzel bilgiler herzaman bulunmuyor dostum. 2zamanlı sevdalısı olarak bari ben sana teşekkür edeyim
    #sürenadam

  4. #4
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Aman efendim estağfirullah bizimki ne bilgisi biraz araştırma biraz tecrübe öğreniliyor

    ---------- Post added at 18:07 ---------- Previous post was at 17:24 ----------

    http://www.sparkplugs.co.uk/pages/te...plug-fault.htm

    eren874 yukarıdaki linke bak seninki 2. si gibiyse yan tarafta birçok neden saymış, benim dediğimde yazıyor düşük hızda uzun süre kullanmayıda yazıyor:

    Pek çok farklı koşullar sebep olabilir.Buji doğru ateşleme yapmadığından, bunları yakmak için başarısız olduğunda karbon tortuları birikir.Çok zengin bir hava / yakıt karışımının, elektrik sorunu, uzun süre düşük hızda sürüş, Düşük buji ısı aralığı soğuk buji ve jiklenin takılması. Araştırılmalıdır... demişler...
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  5. #5
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    yağ olarak 2t kullanman gerek 2t dışında yağ kullanıldığı zamanda da buji yağlama yapar.

  6. #6

    Üyelik
    17 Eylül 2008
    yağ segmanının kacırmasıda olur..
    bence buyuk ıhtımal.
    sokup yapıcan
    kendın yaparsın
    en son sente ayarı var o bıraz ugrastırır
    oraya gel onuda yazarız

  7. #7
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    bende sorayım hazır konusu açılmışken,
    GPR 125 segman piston bulunabılecek yer???

    yAMAHA Servisi dahi getiremiyor malesef.
    bi ara lazımdı bulamadık motoru kocaelıye götürdü arkadaş...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  8. #8
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende sorayım hazır konusu açılmışken,
    GPR 125 segman piston bulunabılecek yer???

    yAMAHA Servisi dahi getiremiyor malesef.
    bi ara lazımdı bulamadık motoru kocaelıye götürdü arkadaş...
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...n-kiti/detay/?

    Yamaha DTR 125 ile aynı olması gerekiyor pistonun.

    ---------- Post added at 16:39 ---------- Previous post was at 16:17 ----------

    Alıntı holow adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yağ segmanının kacırmasıda olur..
    bence buyuk ıhtımal.
    sokup yapıcan
    kendın yaparsın
    en son sente ayarı var o bıraz ugrastırır
    oraya gel onuda yazarız
    Sübap ayarınıda yazarmısınız?
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  9. #9
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    iki zamanlıda bu ayarlar yoktur...........sente sübap v.s....
    ayrıca yağ segmanıda yoktur.....
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  10. #10
    eren874 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Tracer900 spcy110
    arkadaşlar ilginize teşekür ederim sorun karbürötörden miş benzin az gelip yağ çok geliyormuş bu yüzden yağlama yapıyormuş hepinize tşekür ederim

  11. #11

    Üyelik
    17 Eylül 2008
    Alıntı sametagir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iki zamanlıda bu ayarlar yoktur...........sente sübap v.s....
    ayrıca yağ segmanıda yoktur.....
    keh keh cok komık
    bılmeyebılırsınız normal dır ama kesın gorus beyan etmeyınız.
    3 adet segman vardır ust uste bırısı yag segmanıdır.
    sente vardır...
    subap yoktur
    tabıkı yazdıklarım 2 zamanlı motorlar içindir...

  12. #12
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı eren874 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar ilginize teşekür ederim sorun karbürötörden miş benzin az gelip yağ çok geliyormuş bu yüzden yağlama yapıyormuş hepinize tşekür ederim
    Bakımını nereye yaptırıyrsunuz kendinizmi yapıyorsunuz?Pisliktenmi tıkanmış karbüratör?

    ---------- Post added at 15:18 ---------- Previous post was at 15:14 ----------

    Alıntı holow adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    keh keh cok komık
    bılmeyebılırsınız normal dır ama kesın gorus beyan etmeyınız.
    3 adet segman vardır ust uste bırısı yag segmanıdır.
    sente vardır...
    subap yoktur
    tabıkı yazdıklarım 2 zamanlı motorlar içindir...
    Sübap olmayan motorda sübaptan bahsedince ayrınıda yazmasını istedim arkadaştan,

    Sizde bilmeden görüş bildiriyorsunuz çok.Eminmisiniz 3 tanemi segman var o pistonda veya iki zamanlı motor pistonunda?
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  13. #13
    eren874 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Tracer900 spcy110
    konu cevapsız kalmış ama

  14. #14

    Üyelik
    17 Eylül 2008
    2 zamanlı motorları alttan uste sayarsak krank --krank kolu -- piston --3 adet segman -- silindir (baca)-- üst kapak --buji --
    sente ayarı vardır...

    4 zamanlı oluncada ayrıca subap subap kaydı fincan piyano(külbütör) oluyor..sente ve subap ayarı oluyor
    saygılar

  15. #15
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı holow adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 zamanlı motorları alttan uste sayarsak krank --krank kolu -- piston --3 adet segman -- silindir (baca)-- üst kapak --buji --
    sente ayarı vardır...

    4 zamanlı oluncada ayrıca subap subap kaydı fincan piyano(külbütör) oluyor..sente ve subap ayarı oluyor
    saygılar
    2 tane segman var 2 zamanlı motorlarda bir fotoğraf ekleyinde bizde görelim şu 3. segmanı pistonda?
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  16. #16
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı holow adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 zamanlı motorları alttan uste sayarsak krank --krank kolu -- piston --3 adet segman -- silindir (baca)-- üst kapak --buji --
    sente ayarı vardır...

    4 zamanlı oluncada ayrıca subap subap kaydı fincan piyano(külbütör) oluyor..sente ve subap ayarı oluyor
    saygılar
    şu iki zamanlı motorların üç segmanlı olanlarından bir fotoğraf koysan da görsek..bunca zaman bizi iki segmanlı iki zamanlıları sökerek kazıklayanları bir anıversek....

    bir de şu senteyi anlatta öğrenelim..sübapsız olan iki zamanlıda triger kayışı yok,egzantrik zinciri yok...sente ayarını nasıl yapıyorsun bizi bir aydınlatıver....

    kalkıpta platin ayarına sente deme bozuşmayalım...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:13 ----------

    http://www.obitet.gazi.edu.tr/animas...motorlar/1.htm

    http://www.obitet.gazi.edu.tr/animas...limotor2/1.htm

    al bakalım tek silindir dört zamanlı...
    http://www.obitet.gazi.edu.tr/animas...nlimotor/1.htm
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  17. #17

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    GPR125
    parçalar oem
    yanlız şuanki döviz kurundan ötürü vazgecebilirsin diye dusunuyorum
    http://www.bike-spares.co.uk/

  18. #18

    Üyelik
    17 Eylül 2008
    Alıntı sametagir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şu iki zamanlı motorların üç segmanlı olanlarından bir fotoğraf koysan da görsek..bunca zaman bizi iki segmanlı iki zamanlıları sökerek kazıklayanları bir anıversek....

    bir de şu senteyi anlatta öğrenelim..sübapsız olan iki zamanlıda triger kayışı yok,egzantrik zinciri yok...sente ayarını nasıl yapıyorsun bizi bir aydınlatıver....

    kalkıpta platin ayarına sente deme bozuşmayalım...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:13 ----------

    http://www.obitet.gazi.edu.tr/animas...motorlar/1.htm

    http://www.obitet.gazi.edu.tr/animas...limotor2/1.htm[IMG]http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/

    al bakalım tek silindir dört zamanlı...
    http://www.obitet.gazi.edu.tr/animas...nlimotor/1.htm
    sayın arkadaşlar biz klavye basında çizim resimlerden fikir yürütmüyoruz.
    yagın içinde yapıyoruz bu işleri ve kimseyi yanıltmak için değil fikir verebilmek bilgiyi paylaşmak için zaman veriyoruz burda.
    2 zamanlı motorlarda piston üst ölü noktadayken platini kapatırsın bu sentesi dir.
    yapmazsan ebedi çalışmaz
    buda pıstonun ve meşhur 3 segmanın resmi[IMG]C:\Documents and Settings\TEKNOSER\Belgelerim\Resimlerim[/IMG]
    resim koyamadım link vereyim:http://www.rialli.com/urunler/270_ja...0-mm-jawa-250/
    artık 2 zamanlı 2 segmanı kim söktuyse nasıl ancaksanız karar sizin....
    öğrenmiş oldunuz

  19. #19
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Jawanın pistonunun 3 segmanlı olduğunu bilmiyordum o zaman yeni sayılabilecek motorlarda iki segman var demek, ben segman sorumu geri alıyorum el elden üstündür!

    Sente dediğiniz platin ateşleme ayarıda sente ayarı evet ama 4 zamanlılar gibi sübap zincir vs olmadığından ve pekte bozulacak bir ayar olmadığından ateşleme ayarıda denebilir sizin sente dediğiniz ayara...
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  20. #20
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    bak kardeşim..o gösterdiğin pistondaki üç segmanda kompresör içindir..yağ sıyırma segmanı adı verilen segman 4 zamanlılarda olur ve en altta takılıdır..
    2 zamanlıda zaten yağ yakılır..neyin yağını nereye sıyırıp nerede depolayacaksın???

    al buda resmidir yağ sıyırma segmanının...
    http://www.ms-motor-service.cn/ximag...735-08_web.pdf

    platin ayarını sente diye anlatma bize...ayrıca biz platini üst ölü noktada kapatacak şekilde değil açılacak şekilde ayarlarız..bizim topladığımız 2 zamanlı motorlar platin açıkdığı anda ateşleme yaparlar...kapandığı noktada ateşleme olacağını iddia etme istersen...

    ebedi çalışmama sorununa gelelim ben sana üst ölü noktaya varmadan 2 mm önce,tam üst ölü noktada ve üst ölü noktayı 2 mm geçince ateşleme yapacak şekilde ayarlayayım..çalışıyormu gör..ama verimlerine sen karar ver..ebedi çalışşmaz da deme....
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)