arkadaşlar yorum yazcak bilgilendircek herkeze şimdiden teşekür ederim motorum gpr 125 racing 2 zaman lı ve motorum buji yağlıyor her ustada 2 zamanlı motordan anlamıyor kendim yapabillirmiyim yada nasıl bu sorunu aşa billirim
arkadaşlar yorum yazcak bilgilendircek herkeze şimdiden teşekür ederim motorum gpr 125 racing 2 zaman lı ve motorum buji yağlıyor her ustada 2 zamanlı motordan anlamıyor kendim yapabillirmiyim yada nasıl bu sorunu aşa billirim
Yağ pompası ayarını değiştirmediysen kurcalamadıysan motoruda fazla yüksek devirli kullanmıyorsan yağlama normal.Yağ pompası ayarı doğru ise bujiyi iyice temizleyip üzerindeki yağı giderip tabiki tırnak aralığına zarar vermeden vede bir ateşleme yerinin bir yerini çizmeden, tekrar geri tak ve bu sefer motoru yüksek devir kullan yani birinci viteste taz gaza yakın 2 de tam gaza yakın 3 de tam gaza yakın, tekrar 2 ye atman gerekirse yine yüksek devirde olsun.Bu şekilde 30-50 km kullan bujiyi sök motor fazla sıcak değilken yani soğumuşken kontrol et tekrar yağlanma fazla ise bir numara küçük yani sıcak buji ile değiştirmen gerekir.Silindir içinde gereken sıcaklık yakalanmayınca yanma tam olmaz ve buji yağıda yakmaz haliyle yağlanır
Ama yağlanmış buji hiç çalışmaz anlamına gelmez tabiki.En başka gaz verince sen karbüratör perdesiyşe (kelebek) aynı anda yağ pompasıda açılıyormu onu kontrol et.
Orjinal bujin br8es olması gerekir NGK nın.Bir düşük numarası yani BR7ES olması gerekir ama önce kesinlikle bahsettiklerimi dene.Belkide bujinin ömrü bitmiştir.
Aprilia RS 250 GP Nº1
Aman efendim estağfirullah bizimki ne bilgisi biraz araştırma biraz tecrübe öğreniliyor
---------- Post added at 18:07 ---------- Previous post was at 17:24 ----------
http://www.sparkplugs.co.uk/pages/te...plug-fault.htm
eren874 yukarıdaki linke bak seninki 2. si gibiyse yan tarafta birçok neden saymış, benim dediğimde yazıyor düşük hızda uzun süre kullanmayıda yazıyor:
Pek çok farklı koşullar sebep olabilir.Buji doğru ateşleme yapmadığından, bunları yakmak için başarısız olduğunda karbon tortuları birikir.Çok zengin bir hava / yakıt karışımının, elektrik sorunu, uzun süre düşük hızda sürüş, Düşük buji ısı aralığı soğuk buji ve jiklenin takılması. Araştırılmalıdır... demişler...
Aprilia RS 250 GP Nº1
yağ olarak 2t kullanman gerek 2t dışında yağ kullanıldığı zamanda da buji yağlama yapar.
yağ segmanının kacırmasıda olur..
bence buyuk ıhtımal.
sokup yapıcan
kendın yaparsın
en son sente ayarı var o bıraz ugrastırır
oraya gel onuda yazarız
bende sorayım hazır konusu açılmışken,
GPR 125 segman piston bulunabılecek yer???
yAMAHA Servisi dahi getiremiyor malesef.
bi ara lazımdı bulamadık motoru kocaelıye götürdü arkadaş...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...n-kiti/detay/?
Yamaha DTR 125 ile aynı olması gerekiyor pistonun.
---------- Post added at 16:39 ---------- Previous post was at 16:17 ----------
Sübap ayarınıda yazarmısınız?
Aprilia RS 250 GP Nº1
iki zamanlıda bu ayarlar yoktur...........sente sübap v.s....
ayrıca yağ segmanıda yoktur.....
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
arkadaşlar ilginize teşekür ederim sorun karbürötörden miş benzin az gelip yağ çok geliyormuş bu yüzden yağlama yapıyormuş hepinize tşekür ederim
Bakımını nereye yaptırıyrsunuz kendinizmi yapıyorsunuz?Pisliktenmi tıkanmış karbüratör?
---------- Post added at 15:18 ---------- Previous post was at 15:14 ----------
Sübap olmayan motorda sübaptan bahsedince ayrınıda yazmasını istedim arkadaştan,
Sizde bilmeden görüş bildiriyorsunuz çok.Eminmisiniz 3 tanemi segman var o pistonda veya iki zamanlı motor pistonunda?
Aprilia RS 250 GP Nº1
2 zamanlı motorları alttan uste sayarsak krank --krank kolu -- piston --3 adet segman -- silindir (baca)-- üst kapak --buji --
sente ayarı vardır...
4 zamanlı oluncada ayrıca subap subap kaydı fincan piyano(külbütör) oluyor..sente ve subap ayarı oluyor
saygılar
şu iki zamanlı motorların üç segmanlı olanlarından bir fotoğraf koysan da görsek..bunca zaman bizi iki segmanlı iki zamanlıları sökerek kazıklayanları bir anıversek....
bir de şu senteyi anlatta öğrenelim..sübapsız olan iki zamanlıda triger kayışı yok,egzantrik zinciri yok...sente ayarını nasıl yapıyorsun bizi bir aydınlatıver....
kalkıpta platin ayarına sente deme bozuşmayalım...
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:13 ----------
http://www.obitet.gazi.edu.tr/animas...motorlar/1.htm
http://www.obitet.gazi.edu.tr/animas...limotor2/1.htm
al bakalım tek silindir dört zamanlı...
http://www.obitet.gazi.edu.tr/animas...nlimotor/1.htm
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
GPR125
parçalar oem
yanlız şuanki döviz kurundan ötürü vazgecebilirsin diye dusunuyorum
http://www.bike-spares.co.uk/
sayın arkadaşlar biz klavye basında çizim resimlerden fikir yürütmüyoruz.
yagın içinde yapıyoruz bu işleri ve kimseyi yanıltmak için değil fikir verebilmek bilgiyi paylaşmak için zaman veriyoruz burda.
2 zamanlı motorlarda piston üst ölü noktadayken platini kapatırsın bu sentesi dir.
yapmazsan ebedi çalışmaz
buda pıstonun ve meşhur 3 segmanın resmi[IMG]C:\Documents and Settings\TEKNOSER\Belgelerim\Resimlerim[/IMG]
resim koyamadım link vereyim:http://www.rialli.com/urunler/270_ja...0-mm-jawa-250/
artık 2 zamanlı 2 segmanı kim söktuyse nasıl ancaksanız karar sizin....
öğrenmiş oldunuz
Jawanın pistonunun 3 segmanlı olduğunu bilmiyordum o zaman yeni sayılabilecek motorlarda iki segman var demek, ben segman sorumu geri alıyorum el elden üstündür!
Sente dediğiniz platin ateşleme ayarıda sente ayarı evet ama 4 zamanlılar gibi sübap zincir vs olmadığından ve pekte bozulacak bir ayar olmadığından ateşleme ayarıda denebilir sizin sente dediğiniz ayara...
Aprilia RS 250 GP Nº1
bak kardeşim..o gösterdiğin pistondaki üç segmanda kompresör içindir..yağ sıyırma segmanı adı verilen segman 4 zamanlılarda olur ve en altta takılıdır..
2 zamanlıda zaten yağ yakılır..neyin yağını nereye sıyırıp nerede depolayacaksın???
al buda resmidir yağ sıyırma segmanının...
http://www.ms-motor-service.cn/ximag...735-08_web.pdf
platin ayarını sente diye anlatma bize...ayrıca biz platini üst ölü noktada kapatacak şekilde değil açılacak şekilde ayarlarız..bizim topladığımız 2 zamanlı motorlar platin açıkdığı anda ateşleme yaparlar...kapandığı noktada ateşleme olacağını iddia etme istersen...
ebedi çalışmama sorununa gelelim ben sana üst ölü noktaya varmadan 2 mm önce,tam üst ölü noktada ve üst ölü noktayı 2 mm geçince ateşleme yapacak şekilde ayarlayayım..çalışıyormu gör..ama verimlerine sen karar ver..ebedi çalışşmaz da deme....
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)