Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

150*80*15 lastik bulamıyorum 150*90*15 taksam ne olur

    REKLAM ALANI
  1. #1
    saintofdream - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul - Beşiktaş
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XT660Z
    Selam ;

    Motorun arka lastik ölçüleri 150*80*15 fakat continentalde 180*90*15 var. Lastikçi motoruna uyar dedi ustama henüz soramadım. Lastik Ölçüsü değişecek ne gibi bir fark olur. Motorun arkası alçalırmı yükselir mi ?
    Stay Rude, Stay Rebel , Stay Sharp ON TWO WHEELS


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    2008 xmax 250
    yükselir ama o kadar gözünde büyütme fark bile etmezsin

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    140/90-15 takman çok daha uygun olur. 150/80-15'e göre 1 cm daha dar ama lastiğin dış çapı yaklaşık olarak aynı. Gv250 de aynı lastiği kullanıyor ve 140/90-15 kullanıyoruz genel olarak.

    Bir de konu başlığına 150/90-15 mesaja 180/90-15 yazmışsın. 150/90-15 de 1,5 cm motor yükselir. 180/90-15 de 4,2 cm yükselir bunu deneme bile zaten çamurluğa sürter muhtemelen.

  4. #4
    saintofdream - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul - Beşiktaş
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XT660Z
    Pardon yalnış yazmışım 180 yerine 150 yazacaktım. Teşekkürler arkadaşlar bilgi için
    Stay Rude, Stay Rebel , Stay Sharp ON TWO WHEELS

  5. #5
    zealous - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2010
    Şehir
    izmir- hatay
    Motosikleti
    Honda nc750X
    wala arkadas bende gv 250 war 150 80 15 di bende 150 90 15 taktim ama hic memnun degilim lastik yukselince arkaya biri alinca lastik camurluga surtmeye basladi sonra camurlugun altinda arka stop giden kabluolar wardi onlari siyirdi arka lambam artik yok sendede olurmu bilmiorum ama bilgin olsun...
    hyosung gv 250

  6. #6
    saintofdream - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul - Beşiktaş
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XT660Z
    Çok riskli o zaman bu iş adam taktıgında bunu sökde diyemem. Ben en iyisi biraz daha araştırayımda 150 - 80 - 15 bulayım.
    Stay Rude, Stay Rebel , Stay Sharp ON TWO WHEELS

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı saintofdream adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok riskli o zaman bu iş adam taktıgında bunu sökde diyemem. Ben en iyisi biraz daha araştırayımda 150 - 80 - 15 bulayım.
    150/80-15 çoğu markada üretilmiyor. Anca shinko falan alabilirsin.

  8. #8
    semih39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    FZ6 FAZER
    aynı soruyu bende sorcaktım benım arka lastık 110/90 16 ben ustune 110/80 16 taksam bısey fark eder mı motorda alcalma cok olur mu ? bide on lastığıde 2.75 18. ben bunu 80/80 18 yapsam aynı ebatlar olur mu bi yardım beklıyorum..

  9. #9
    saintofdream - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul - Beşiktaş
    Motosikleti
    Yamaha Tenere XT660Z
    Alıntı Slayerrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    150/80-15 çoğu markada üretilmiyor. Anca shinko falan alabilirsin.
    Metzeler varmış hocam ama 470 milyon :/

    ---------- Post added at 16:16 ---------- Previous post was at 15:53 ----------

    http://www.motoek.com/15-15080-B-15-...EX,PR-733.html

    Buda linki
    Stay Rude, Stay Rebel , Stay Sharp ON TWO WHEELS

  10. #10

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    ıllakı 150 yada 140 takmana gerek yok
    yanak genısledıgınde cap'ta genıslıyor
    yeni nesil motosıklet lastıklerıninde yapısı ıtıbarı ile tabanı duz olmadıgından bu tıp sorunlar yasanabılıyor

    emsal motorlar cmx,vırago,bisan,cm gibi motorlar 130 kullanırken vl ıle gv'de neden 150 kullanma geregı duymuslarsa
    tamam yerle temas eden yuzeyın artması yol tutusu arttıracaktır .aynı zamandada yakıt artısınada sebep olacaktır
    130-80-15
    130-90-15

    ebatlarını kullanabılırsın
    hyo kenan bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    25 Ağustos 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Hyosung gv250
    continentalde kullanılan desen modeli nedir acaba gv 250 lerde kullandığınız.110/90/16 ile 150-90-15 ebatlarından takım yapmaya çalışıyorum aynı dessen yok diyorlar.ön arka farklı desen sorun olurmu

  12. #12
    Bulent78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CB 600f Hornet
    Lastik işinden anlayan insanların söylediği genelgeçer tavra göre motorsiklet lastiklerinde orjinal ebat yerine bir küçük ya da bir büyük takılabilir herhangi ek ayarlamaya gerek kalmadan. Senin orjinal lastiğin 150 80 15, bir küçüğü 140 90 15 olabilir, ya da bir büyüğü 160 70 15 olabilir. Bunun dışındaki ebatlarda denemeni tavsiye etmem, memnun kalma ihtimalin çok düşük olacaktır. 140 90 takarsan lastik çapın 1.2 cm büyüyecektir, 160 70 takarsan da 1,6 cm küçülecektir, tabii öyle bir lastik bulabilirsen. En mantıklısı bence de slayer ustamızın dediği gibi 140 90 alman olur, metzeller de me77 kodlu lastikte bu ebatı bulabilirsin, ön lastik zaten aynı ölçüde var.
    yolcu114 bunu beğendi.
    ANGARAJ
    Whatever it is, it's better in the wind.
    Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

  13. #13

    Üyelik
    25 Ağustos 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Hyosung gv250
    continentalden %25 iskontom var değerlendireyim istedim.ama farklı desen işi bozdu.kullanan yok galiba

  14. #14
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    150'den sonra kelen sayı yastık yanak yüksekliğidir. Lastiğin genişliğine oranla yanak yüksekliğinin yüzde kaç olduğunu belirtir. Şu an kullandığın arka lastiğin genişliği 150 mm (15 cm) yanak yüksekliği de 150 x ( 80/100) = 120mm. Bunu yerine 150/90 takarsan lastik yanak yüksekliğin 150 x ( 90/100) = 135mm olur. Yani kısacası motorun arkası 15 mm (1.5 cm) kadar yükselmiş olur. Eğer yarışmıyorsan önemsiz bir fark Tek dikkat etmen gereken husus lastiğin çapı da biraz artacağından çamurluğa, salıncağa sürtüp sürtmeyeceği (vahşi tahmin: bişey olmaz)

    edit: zealous'un yazdıklarını şimdi okudum, sizin tarz motorlarda iş biraz çetrefilli demek. 150 yerine 140 alırsan çok da kaybın olmaz ?
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)