rotorda olabilir ilk önce testleri doru yapmalı
rotorda olabilir ilk önce testleri doru yapmalı
isin içine statörde girdi tam kesmekes oldu.
Makina calisir vaziyette akuyu sokmemi burda bi arkadas soyledi, makinanin elektrik ùretip ùretmedigini anlamam icin, benim fikrim degildi yani.
Arkadaslar konjektore giren 6 uçlu sokette elektrik var, 38 ile 41 volt arasi olmasi gereken ise 45 volt.
Lütfen en son yorum üstünden fikir yürütmeyelim. Önceki yorumlarada bir gözatip yorum yapin.
ozaman statörün yada rotorun bozuk
Aynen bende aynı seyi dusunuyorum kesinlike sorun konjektor degil stator yada rotor. Ozelikle ellendiginden stator sargisi hayli supheli
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
arkadaşlar kusura bakmayın ama statör ile sargı aynı şey mi? kafam karıştı. en başından beri sargı olarak adlandırdığımız, altta linkteki şey diğer adıyla statör mü oluyor.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...140854/detay/?
Evet......
Zaten başlıkta da yazıyor...
kawasaki zzr 600 zzr600 stator sargı ıc bobınler sorunsuz
Doğduğunda Sen Ağlarken Herkes Gülüyordu.
Öyle Bir Hayat Yaşa ki; Öldüğünde Herkes
Ağlarken Sen Gülüyor Ol !
şunu indir. bi köşeye koy : http://rapidshare.com/files/14324486...air_Manual.rar
belki işine yarar. ustasının bilemeyeceği bilgiler bunda bulunur. ben indirip baktım. model tutuyo gibi, ama bilgilerden yararlanmadan önce senin motosiklet için doğru referans olduğundan emin ol.
not : yeterli ingilizcen yoksa bi işine yaramaz.
!?
Stator ayni zamanda sargi diye de adlandiril , Ingilizcesi Stator Coil
Icinde ona asla temas etmeden ve kranka bagli parca volan yada ingilizcesi Generator Rotor yada Stator Rotor.
Bu surtunmeden eski motorlarda bakir temasi ile enerji yaratan bakir cubuklarin adi Firca yada daha yaygin adi ile komur denir , ingilzcesi Brush
Bu kablo ve sokete sargi baglantisi , yada stator kablosu denis ingilizcesi generator cable
Konjektor e ingilizce ise Regulator/Rectifier denir.
Eger yurt disindan parca alacak yada bir sey aratacak isen bunlar yardimci olur
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
tamam arkadaslar. Hepiniz sagolun. Birkac gun icinde sonucu buradan paylasirim.
Hayırlı haberlerini bekliyorum.
Doğduğunda Sen Ağlarken Herkes Gülüyordu.
Öyle Bir Hayat Yaşa ki; Öldüğünde Herkes
Ağlarken Sen Gülüyor Ol !
Konjektörde girişe o değerde bi voltaj uygulayabiliyorsa bobin problemi değil konjektör problemidir.Eğer bobinin akım kapasitesinin zayıf olduğundan şüphe ediyosanız 100 watt oto far ampulu ile ac bobin çıkışlarındaki gücü test edin.Muhtemelen sağlamdır.Konjektör olarakta ömürlük olsun diyosanız sanel konjektör takın çin malı konjektör kullanmayın.Defalarca denedik çin malı konjektörler problem çıkarıyo bi süre sonra.Sanel marka konjektörü bisürü markaya uyguladık problem yok.Sanel konjektör diye oto yedek parçacılarına bakın 30 tl gibidir fiyatı.
iyi haberlerini bekliyoruz.
Merhaba arkadaşlar. sipariş ettiğim orjinal konjektörü bugün teslim aldım. Hemen işe koyulup eskisi ile değiştirdim ve hemen akabinde multimetrem olmadığından dolayı çıkışları ölçtürmek üzere akücüye gittim. önceden 12.4 volt olan değerin 13.5 volta yükseldiğini gördüm ama makinanın kullanma klavuzuna göre 14 ile 15 volt olması gerekiyor. makina rolantideyken yada biraz gaz versemde bu 13.5 volt değer değişmiyor, sabit. çok yüksek devirde denemedim.
Dediğim gibi statör 38 ile 41 volt arası elektrik üretiyor ama olması gereken 45 volt, belki bundan kaynaklanabilir bilemiyorum.
Şunu söyleyebilirim ki, konjektörü değiştirdikten sonra kalkışlarda çok fark gördüm, makina kalkışlarda ya stop ediyordu ya da zor kavrıyordu.
Sorun kısmen halolmuş gibi görünüyor ama emin değilim, 13.5 voltluk değer bir sorun teşkil eder mi? nedersiniz! Şu an makinanın üstünde 14 amperlik sulu akü var, olması gereken 12 amperlik kuru akü, akünün sulu vede 2 amper yüksek olması herhangi bir problem yaratır mı?
Aynı işlemi yani voltaj ölçümünü farların açık ve kapalı iken ayrı ayrı tesbit edip paylaşırsan fikirlerimizi söyleriz.Akü ilk denediğinde muhtemelen boştu dolunca da yükselebilir.Farı aç ve devri artır ışık iyice artıyosa tamamdır.
Voltaj değerine genelde 5000 devirde bakılır. Rölantide 13.5 V iyi. Bir de 5000 devirde ölçüm yapın.
"I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen
merhaba arkadaslar. Söz konusu sarj sorunum yeni konjektörü taktiktan sonra ortadan kalkti. xenon kiti de söktüm çünkü yüksek akim çekmekteydi. Konunun sonuçlanmasi bakimindan yazma geregi duydum. Herkese saygilar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)