Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Motosiklette turboyu aktif hale getirmek..?

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    Afrika..
    Alıntı harleytamir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    komedi gibi yurtdışındaki pek çok motosikletle ilgili forumlara üyeyim ordaki insanların neleri tartıştıgını söylimi size,
    Mesela jack motosikletini piste sokmak istiyor ve motorun enjeksiyon sistemini hangi bilgisayara hangi programla hangi ayarları yapcıagını tartışıyor,mike ise süspansiyonunu hangi yol koşula göre ayarlıcagını soruyor ve acaba bir model motorun havalı süspansiyonlarını modifiye edip taksa ne gibi sonuç alırı tartışıyor.
    Şu hale bak acınası haldeyiz.Bu forumda daha fazla yazı yazmak istemiyorum bilgi düzeyi çok düşük kabus gibi kendimi maymunlarla çevrili enistain gibi hissediyorum.
    Jack'a söyle Motora Nos taksın.
    Mike'de hangi yolda gidecekse ona göre süspansiyon yapsın.
    Sende agzına bi ayar çek.
    Kullandığın kelimelere dikkat et.
    En azindan Einstein'ı dejenere etme..
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Alıntı harleytamir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu hale bak acınası haldeyiz. Bu forumda daha fazla yazı yazmak istemiyorum bilgi düzeyi çok düşük kabus gibi kendimi maymunlarla çevrili enistain gibi hissediyorum.
    Gerçekten acınacak bir durumunuz var.

    Bu konuyu açan maymun, motosiklet ile ilgili ihtiyacı olan bilgileri zaman içinde nasıl edinecek? Babasına mı soracak?

    Biz buradaki tüm maymunlar birbirimizden çok şey öğrendik ve öğrenmeye de devam ediyoruz. Bilgi almak için de insanları tercih ediyoruz, enistain'ları değil

  3. #23
    _w_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2009
    Şehir
    AfyonKarahisar - ErZiNCan
    Motosikleti
    Kanuni Breton 125
    Alıntı harleytamir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    komedi gibi yurtdışındaki pek çok motosikletle ilgili forumlara üyeyim ordaki insanların neleri tartıştıgını söylimi size,
    Mesela jack motosikletini piste sokmak istiyor ve motorun enjeksiyon sistemini hangi bilgisayara hangi programla hangi ayarları yapcıagını tartışıyor,mike ise süspansiyonunu hangi yol koşula göre ayarlıcagını soruyor ve acaba bir model motorun havalı süspansiyonlarını modifiye edip taksa ne gibi sonuç alırı tartışıyor.
    Şu hale bak acınası haldeyiz.Bu forumda daha fazla yazı yazmak istemiyorum bilgi düzeyi çok düşük kabus gibi kendimi maymunlarla çevrili enistain gibi hissediyorum.
    sen kendini enistain mi zannediyorsun adama bak yav

    ---------- Post added at 20:32 ---------- Previous post was at 20:29 ----------

    arkadaş ayrıca yazı yazmak istemiyorsan yazma alalala zorla yazdırıyoz sanki
    Ben Yaşadıkça Sen ÇıLdIrAcAksIn!!!
    Kanuni Breton _Mavi Ejder_

    Vedalar Zamansız olur...

  4. #24
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    burada patırtı çıkacak galiba
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  5. #25
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Alıntı necatik35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    burada patırtı çıkacak galiba
    Yok yahu
    Kendisi az önce layık olduğu üst düzey forumlara gitti.
    Tenezzül edip burada kalsaydı belki bir şeyler olurdu

  6. #26
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Burda müdahale etme ihtiyacı hissettim enistain değil Einstein olmalı

  7. #27
    eray_uluyazı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2010
    Şehir
    ataşehir, istanbul
    Motosikleti
    '07 HONDA CBF 500 (adriana ;)
    Daha ''Einstein'' yazmaktan aciz bi de maymunluktan bahsediyo
    buna gülmeye ağızım yetmez gülmek için ayağa kalkmam lazım :D
    KUL FANİDİR YOL MUKADDES, ELBET VERİLECEK BU SON NEFES,
    NE MAKAM KALICI NE HEVES,
    ORTA SAHADA TEK ADRES MANUEL FERNANDES

  8. #28
    arifziyaar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2010
    Şehir
    arnavutköy
    Motosikleti
    XV950 BOLT
    Alıntı SinanAksu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Insanların bu forumda konu açmasının amacı farklı yorumları görmek bu yorumlar neticesinde kıyaslama yapılarak doğru sonuca ulaşmaktır.
    Sonuçta CBF150 mi? YBR125 mi gibi forumda hit olmuş bi konu açılmamış.
    Hepimizin daha önce hiç karşılaşmadığı bir konu açılmış.

    Eğer herkez konu açmadan önce sıkı bir araştırma içine girseydi bu foruma hiç gerek kalmazdı.
    Ayrıca Motosiklet ile yapılan bir araştırmalarda, genelde yine bir motosiklet formundan yapılır.
    Bence abartıyorsunuz sonuçta herkez arkadaşa merak ettiği sorunun cevabını verdi.İllaki ders notu gibi cümleler kurmamız gerekmez biraz mizahi yoldan oldu ama oldu.Arkadaşta gayet güzel anlamıştır tahminimce.
    JAWA = ilk aşk , Monster696 = hala kalbimde , hypermotard 1100 = unutulmaz , MT07 = Mantık evliliği , XV950 = güzel ama kesmiyor

  9. #29

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    peki bu motorun kenarında neden CDI yazısı goruyorum?

  10. #30
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    oyoyoyoy sen dana emeklemeye bile başlamamışsın. Allah yardımcın olsun. yaz bakalım sor şu bi google amcaya ne diyecek .
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  11. #31
    BBelt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2009
    enistain mi? Eniştenin maymunlarla ne işi var bro?
    I'm all alone, I smoke my friends down to the filter...

  12. #32

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    herseyi googleye sorup herseyin cevabnını almalıyım burda tartısarak en dogru bilgili almamalıyım haklısın zaferkarizma

  13. #33
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    Turbo kaçtan sonra açıyo? muahahahahah
    Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.

  14. #34
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    evet, konuya verilen mesajlardan bir çok arkadaşın turbo'nun ne olduğunu iyi bildiğini, bilmeyen arkadaşların da salak olduğunu anladık. en azından turbonun ne olduğunu bilen arkadaşlar için salakmışlar gibi görünüyorlar...

    buna bir yorum yapamam, herkes istediği insanı sitediği gibi değerlendirebilir. konuya biraz dışardan bakarsak benim gördüğüm şu :

    insanların bilgisizliğini sömüren bir satıcı var. bir de insanların bilgisizliğini sömüren alaycılar var. bana göre ikisi de aynı kefedeki aynı üzüm taneleri... biri ne kadar kara ise öteki de o kadar kara...


    arkadaşım, turbo donanımı riskli bir donanımdır. geneldeki turbo sistemleri, belli bir motor devrinden sonra devreye girerler ve motor performansında ani bir değişime yol açarlar.

    seri üretim motosikletlerde fabrikada turbo donanımı asla takılmaz. bunun sebebi de basit. eğer kullanıcı virajda gaz verirse ve turbo o anda devreye girerse motor devri aniden yükselir ve sürücü kontrolü kaybeder.

    bu yüzden turbo donanımı hiç bir seri üretim motosiklette standart değildir. sonradan takılan turbo donanımları var. ama 20 - 30 beygirin altındaki seri üretim motosikletler için turbo donanımı pek mantıksız. çünkü motorun yapısı ve ürettiği güç, turbonun çalışması için harcayacağı güç, turbonun harcadığı güce göre sağladığı ekstra güç değerlendirildiğinde 20 - 30 beygirin altındaki bir motosikletteki getireceği 2 - 3 beygir fazladan güç artışına değmez. ekstradan yaktığın yakıtla kalırsın.

    dolayısı ile araştırsan bile o motosiklete uygun bir turbo donanımı bulman imkansız gibi birşey. ayrıca motosikletlerde turbo donanımı aracın servis ömrünü kısaltır ve toplam ömrünü de hatırı sayılır şekilde azaltır.
    .........................................

    not - turbo, egzos gazının basıncı ile çalışır. çift turbonun amacı, 2 veya daha fazla pistonu olan motorların egzos gazından daha fazla ve daha dengeli yararlanmak için egzos hattını ikiye bölüp 2 ayrı turbo donanımı takmak demektir. yani motorun 4 tane pistonu varsa, 2 piston bir turbo donanımına, diğer iki piston diğer turbo donanımına bağlanır. her turbonun beslediği ekstra hava, kendine bağlı pistonlara verilir. bu da performansı daha fazla artırır. yine de bir aracın çift turbo olması için ilk şart, en az 2 pistonu olmasıdır. yoksa çift turbo külliyen mantıksızdır.

    600 cc altı motosikletlerden, daha fazla performans elde etmeye çalışmak mantıksızdır. çünkü bu motosikletlerin motor donanımları, üretebildikleri güçten fazlasını kaldırabilecek kapasiteye sahip değildirler. 600 cc ve üstü motosikletler daha fazla güce dayanabilseler bile bir aracın ürettiği güçten fazlasını istemek, motorun ömrünü ve servis süresini kısaltmayı da beraberinde getirir. kısacası, aynı servis masraflarını 1 yıl biriktirirseniz daha güçlü bir motosiklet satın alabileceğiniz için, aracın performansını artırmak yerine istediğini performansı veren bir üst modeli tercih etmek daha akıllıca olur.

    100cc kullanıyorsanız 200 - 250 cc ye geçin. en mantıklısı bu.
    !?


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)