zincir boşluğu neden her yerde aynı değil?
Reklamlar
-
bugün zincirin çukurlardan geçerken kapağa çarparak ses yaptığını gördüm.ayrıca gaza yüklenince motorda tereddüt ediyodu yani sanki gaza yarım saniye sonra cevap veriyodu.eh yeni motorcuyuz herhalde zincirdeki boşluktandır dedim ve zinciri gerdirmeye karar verdim.fakat arka tekeri boşta çevirdiğimde boşluğun her yerde aynı olmadığını fark ettim.bu bilgiler eşliğinde ustalara bikaç sorum olacak.1-gaz verirken olan gecikme(titreme de oluyo sandığım gibi zincirdeki fazla boşluktan mıdır?2-zincirdeki boşluğun tekeri çevirdikçe farklı bölgelerde farklı olması normal mi yoksa neden çin malı motor aldık diye kafayı duvarlara vurmaya başlayalım mı?3-eğer normalse zinciri mantık olarak en sert kısma göre mi ayarlamak gerekir?4-son olarak bisiklette her iki taraftaki somunu gevşetip yapardım sanırım motorlarda iki taraf birbirine bağlı gibi gözüküyo yani iki tarafı da mı gevşetecez ve tabii ki can alıcı soru o ufak somunlu olan çengelli olan aparat ki muhtemelen ayarın önemli bi kısmı onu nasıl yapacaz .uzun olarak yazdım ama sanırım cevap kısa ve özlüdür.herkese sorunsuz sürüşler ,şimdiden teşekkürler.
Reklamlar
-
Zincirin bozulmuş, ondan dolayı her yerde aynı gerginlikte değil. Değiştirmen gerekiyor.
Ayarlama konusu ise; zaten bir tarafında somun vardır, diğer taraftaki somun değil sabittir. Yani tek taraftan gevşetilir. Ama bir tarafı çevirdiğinde diğer tarafta dönebilir başka bir anahtarla tutman gerekebilir. O ufak somunu sıktıkça zincir gerilir. İki tarafı da eşit sıkabilmen için büyük olan (aks milini tutan) somunların orada maşa üzerinde çizgiler ve oradaki parça üzerinde işaret vardır. Mesela sağ taraf 3. çizgideyse, sol taraf da 3. çizgide olacak şekilde germen gerekir.
-
kaan898 adlı üyeden alıntı
fakat arka tekeri boşta çevirdiğimde boşluğun her yerde aynı olmadığını fark ettim..
sen zincirini değiştirmen lazım. olması gereken ayarda kullanılmadığından zincirin bozulmuş.
-
Zincir fazlasıyla uzayıp ölçülerin dışına çıktıysa,zincir iyi durumda olduğu halde yan sanayii yani merkezden kaçık dişli takılı ise aynı sorunu yapabilir.
-
Zincir sünmüş, değişmesi lazım.
EN YAKIN YOL,BİLDİĞİN YOLDUR.
-
Zincir boşluğu zaten her yerde aynı olmaz ki
Zincir boşluğunun zaten iki tane merkez noktası var.
Bir üst merkez noktası. (B)
Diğeri alt merkez noktası. (A)
B Merkez noktası varyatörden aldığı mekanik kuvveti arka tekerleğe illettiği için üzerine daha fazla güç biner.
Doğal olarak daha çok gergindir.
A merkez noktası herhangi bir yerden mekanik kuvvet almaz, herhangi bir yere iletmez.
Doğal olarak üzerinde herhangi bir güç yoktur, bu nedenle daha boşluğu vardır, zaten zincir ayarlarken A merkez noktası baz alınır.
Zinciri değiştirmeden önce bi ustaya göster bence.
Gerçi ben böyle yazdım çizdim ama umarım aynı noktalardan bahsediyoruzdur.
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
-
SinanAksu adlı üyeden alıntı
Zincir boşluğu zaten her yerde aynı olmaz ki
Zincir boşluğunun zaten iki tane merkez noktası var.
Arkadaş senin eklediğin fotoğrafta A noktasından ölçüm yapıyor ve tekeri çevirdikçe zincir boşluğunun değiştiğinden bahsediyor.
-
Slayerrr adlı üyeden alıntı
Arkadaş senin eklediğin fotoğrafta A noktasından ölçüm yapıyor ve tekeri çevirdikçe zincir boşluğunun değiştiğinden bahsediyor.
Hı..
O zaman durum değişir tabi
Arkadaş şöyle bi durumdan bahsetmiş :
kaan898 adlı üyeden alıntı
zinciri gerdirmeye karar verdim.fakat arka tekeri boşta çevirdiğimde boşluğun her yerde aynı olmadığını fark ettim.
Bende buna göre yorum yapmıştım
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
-
yeterince boşluk olmadıgında ( azda olsa ihtiyacı karşılıyan bir boşluk varmış ) yolda giderken cukur boşluk tümsek gibi bir şeyle karşılaşınca arka maşanın fazlada zinciri germesile zincir üzerinde bir ki yerinde uzama sünme olmuş. onun için teker döndürüldüğünde a noktasındaki ölçümlerde bazen gergin bazen boşluk gözleniyor. uzun süre yatmış küflü zincirlerde de bu durum gözlenir.
-
merhaba,
bende sıfır motosiklet aldım, rodaj için kullanmaya başladığımda zincirden veya onu döndüren parçalardan hızlandıkça hışır hışır ses artıyor. Servisi aradım zincirin gergin değil dedi. Bende dedim ki sıfır motor veriyorsun bana neden zinciri germedin o halde... oda dedi ki bölgendeki (avcılar)en yakın motorcuya git zincirini gersin dedi. motorum 150km de ama çok ses var. 300km de yağını değiştirmek için servise gel dediler. o zaman kadar bu zincir kullanılırsa deforme olur mu? not: bu benim ilk motorum
-
bir kişi doğru yazmış dişli merkezden kaçık olduğu için çin malı üretimde bu hatalar olur kaliteli motorlarda zincir bozulmadığı sürece bu sorunu yaşamaz zincir bozulmuş olsaydı ayar zaten sona gelirdi aynı fren balatası bittiğinde ayarın sona gelmesi gibi kendi söylediğin gibi zinciri en gergin olduğu konumda ayarla mümkünse motora birisini bindirerek üzerinde ağırlık varken yap iki taraftaki çizgileri kullan eşit olsun zinciri tam ortasından esnettiğinde 15-20mm olsun
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:07 ----------
yağsız yada zincir ayarı bozuk iki taraftaki çizgiler eşit değilse ses yapar çünkü tekerleğin eğri duracağı için zincir dişliye düzgün oturmaz.bunun için bakımı beklemen gerekmiyor servisin bunu yapması lazım 5 dakikalık bir iş zaten
-
garantiyi bedava sanıyoruz ya hani çok biliyoruz ya ondan oluyo bunlar ....
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)