Motorsikletim Çok kötü Boğuldu yardımmm.. Yapmadığım kalmadı ama Çalışmıyor :(
Reklamlar
-
Reklamlar
-
kırmızı bitane buton olması lazım gaz kolunun sol tarafına koyarlar genelde. Onun kapalı olması lazım onu kontrol edin, çok basit birşey gözünüzden kaçmış olabilir.
---İTÜ Makina Mühendisliği 2009---
2009-2010 UYARI Model Uydu Takımı
2010- ? ITU Formula SAE Takımı
-
erimozel adlı üyeden alıntı
kırmızı bitane buton olması lazım gaz kolunun sol tarafına koyarlar genelde. Onun kapalı olması lazım onu kontrol edin, çok basit birşey gözünüzden kaçmış olabilir.
Arkadaş ateşlemenin çalıştığını, bujiden kıvılcım çıktığını söylemiş. Yani ondan olmamaz.
-
eğer sorun boğulmaysa bujiyi sökülü vaziyette bir gece bırak. zaten benzin uçacaktır. ama daha farklı birşey gibi geldi bana
-
Teşekkur ederım yardım ettıgınız ıcın ama gecen hafta sağ kutugu ybr kutugu ıle degıstırmıstım o zaman onu ıptal etmıstı tamirci, yanı ybr kutugunde o dugme olmadıgı ıcın ıptal edıldı. yanı onunla ılgılı bır sorun yok cook tesekkur ederım gırıp onume bı secenek sunudugunuz ıcın
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:57 ----------
o gece yaptıgımda gaza cok yuklendım motor devır devır ustune bındı buyuk ıhtımal boguldu dıyorum ben cunku baska sorun gozukmuyor hemen ınıp bujıyı sokuk bırakacagım tesekkur ederım.
-
arazide bu işi yapmış olman motorun içine toprak vs dolmasına sebep olmuş olabilir mi? yahut ters hareketler yaparken bir zarar görmüş olabilir mi? doğrusu çok ilginç bir durum görmeden birşey söylemek zor
-
pc-kopat adlı üyeden alıntı
arazide bu işi yapmış olman motorun içine toprak vs dolmasına sebep olmuş olabilir mi? yahut ters hareketler yaparken bir zarar görmüş olabilir mi? doğrusu çok ilginç bir durum görmeden birşey söylemek zor
Motor bir şekilde yeterince hava alamıyor olabilir, başka bir ihtimal benim de aklıma gelmiyor.
-
Motorun ıcıne gırıcek bır yer yokkı dırek arkaya topragı fırlattıgı ıcın sanmıyorum ıcıne bırsey kacıcagını acıkcası. motor aksamında bır sorun olmadıgını dusunuyorum ama yınede noldugunuda bılmıyorum acıkcası hayırlısı...
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:06 ----------
Peki nasıl daha fazla hava almasını saglayabılırım? Calıstırmayı denerke jıkleyı acıp kapatıyorum arada acık denıyorum arada kapalı ama yınede olmuyor.
-
Seger125 adlı üyeden alıntı
Motorun ıcıne gırıcek bır yer yokkı dırek arkaya topragı fırlattıgı ıcın sanmıyorum ıcıne bırsey kacıcagını acıkcası. motor aksamında bır sorun olmadıgını dusunuyorum ama yınede noldugunuda bılmıyorum acıkcası hayırlısı...
Peki nasıl daha fazla hava almasını saglayabılırım? Calıstırmayı denerke jıkleyı acıp kapatıyorum arada acık denıyorum arada kapalı ama yınede olmuyor.
Jikle çekili olmasın. Daha fazla hava derken, bir şeyler hava girişini tıkamadıysa başka bir şey yapmana gerek yok.
-
Hepsini denedim, motordan anlayan biriyim 10 yasımdan berı kendı motorumu kullanıyorum tabı degıstıre degıstıre 6 tane motor degıstırdım cook buyuk arızası olmadıkca hepsını ben hallettım ancak ılk defa boyle bıseyle karsılasıyorum hava fıltresının sungerınıde gecen gun temızlemıstım elektrık supurgesıyle dıstan ıce cekerek yanı. Bı yerden suphelenıyorum cok yuklendıgım ıcın acaba karbüratormu tıkandı acaba? ama egzozdan benzın kokusunu duyabılıyorum yarın artık tek sansım karburatoru temızlemek yapacagım baska bırsey kalmadı acıkcası. :(
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:24 ----------
Diğer çözüm önerilerinizi bekliyorum, yazı kacırmak ıstemıyorum okullar acılcak cunki en kısa zamanda bu sorunu çözmem lazım. ne güzel geziyordum yaa :'(
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:37 ----------
Yarın birde şunu deniycem, bir arkadasımın benı cekmesını ıstıcem yarım saat kadar, 2. viteste kontagı acmadan belkı oyle duzelır dıye dusunuyorum ne var ne yok atsın ıcınde..
-
çalışan motor, jikle çekili değilse boğulmaz. Başka yerde ara bence problemi
HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...
-
Silindirdeki kompresyon kaybını ayak marşındaki direnç zayıflığından anlardın diye takmin ediyorum.Anlattıklarına bakılırsa geriye bitek ihtimal kalıyor oda egzantriktir.Zincir atlatmış olabilir.Ateşlemeyi emme manifoldu vasıtasıyla hava filtresine gönderdiyse sente kaçıklığı söz konusu.Subap ayarı yapabiliyosan kendin halledersin.Herhalde bi tamirci yolu gözüktü.Geçmiş olsun makinanızı fazla zorlamayın.
-
Ayak marsındakı dırencın azaldıgını farkettım ama sorunu hıc alt taraflara yormadım. Peki bu dedıklerınız Bana ne kadar mal olur?
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:37 ----------
@Sozyurt sipob ayarı yapmayı bılıyorumda sadece sıbop ayarımı yapmam gereklı başka bırsey yapmalımıyım ?
-
Sente atlatmışsa sadece sibop ayarı bilgisi yetmez egzantrik milini kranka göre uygun pozisyona almak ta gerekir.Sibop ayarı ondan sonra yapılır.Kompresyonun azaldığını belirttin.Belkide basit bi jonta patlatma olayı olmuştur.Silindir üst kapağındaki jontayı incelesene bi kaçak söz konusumu.Kaçak varsa sıkıştırma azaldığı içinde motor çalışmaz ve kompresyon düşer.Sekman bile kırmış olabilir.Buradan sadece tahmin yürütebiliyoruz.Zaten tamirciye götürsen oda ateşlemeye bakacak kompresyona bakacak ondan sonra makinayı sökecek sökmeden nokta atışı zor gibidir.Ama bence hava filtresine dediğin şey olduysa sente atlatmış olabilir bu durumda egzantriği yeniden kurmak gerekir.Tamircinin insafına kalmış maliyet.Kendin yapsan büyük bi problem olmadıysa 10 liralık zincire tamamdır olay.Bazı motorlar kitliyo giden malzeme 70 lirayı geçmez adamlar 350 lira alıyolar.Vicdansızlar.İnşallah bi vicdansızın eline düşmezsin.Senin yerinde olsam maharetli biri isen kendim söker yaparım.Bu motorları tamir etmek için usta olmak gerekmez.Biraz teknik bilgiyle halledersin.Biraz takım taklavat emek vede sabır gerekir.Zten silindir takımı 50 lira gibidir.Bence ilgin varsa uğraşsan ustayım diyene ders verir insan.Mesela ben hayatta tamirci tanımam arabamı da motorumuda kendim tamir ederim.Takıldığın yerlerde siteden bilgi alışverişi yapar bilmediklerimizide öğreniriz.
-
bana göre bir ihtimalde olsa hava soğutmalıysa motorun fazla ısınabilir. ya da yatak sarma durumu olabilr ... yada sübap kesmiş olabilir.
ya da ateşleme ile sorun olabilir. motor hava almıyor olabilir... bir çok sebebi var yani. birde o stoplama düğmesinin kablosuna bak. şimdiden kolay gelsin
Ben Yaşadıkça Sen ÇıLdIrAcAksIn!!!
Kanuni Breton _Mavi Ejder_
Vedalar Zamansız olur...
-
Konuya 200 kişi bakmış sadece 5 farklı arkadaş yorum atıyor. Bende üye olurken gerçekten bu sitede sorunumun çözümünü bilen birilerinin oldugunu düşünüyordum. Teşekkürler Mt ailesi..
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:26 ----------
Şimdi sökecek kabiliyetim var ancak, iç sistemin nasıl calıstıgını mantıgını bılmıyorum, bu durumun eger yatak sarma kıtleme gıbı bır durum warsa en az burada 300 lıra kafadan cıkacak yani ama ben kıtlemedegının emınım 1. viteste sorunsuz pıston basıyor ınıyor gelıyor. egzantrık denıle seyde aklım kaldı yuksek devırde fazla zorlamayla ayarı kacmıs olabılır dıye dusunuyorum ancak bunun nasıl bır calısma sıstemı oldugunu bılmıyorum kısaca anlatırsanız hemen garaja ınıp halletmeye baslıycam tesekkurler.. yardımlar ıcın
-
Temel bilgilerin mekaniksel olarak yoksa istersen elleme sebep olmayalım.Bizim yapacağımız yardım ne kadar olabilirki.Desen ki ümraniyeye yakın yerdeyim hemen müsait zamanda atlar gelir bi kardeşime yardım edrim hem tanışmış bi bardak çay içmişliğimiz olur hem sosyalleşirdik.Ama dediğim gibi kompresyon kaçağı diyosan kitleme olmaz basınç kaybıdır jonta patlatma sente kaçıklığı yada mekaniksel aşınma dışında kırılma olur buda sekman kırma olarak görülür.Bunları tamirci bile inan net olarak sökmeden bilmez.Kolay gelsin sabrını kaybetme moralinide bozma makinadır bu bozulabilir canın sağolsun.
-
-
O kaçırdığını düşündüğün yere bol köpüklü sıvı sabun uygula biri marşa basarken baloncukların şişmesini incele kaçak varsa muhtemelen bol bol köpürecektir.
-
Arkadaşlar sorunu çözdüm tamirci yardımıyla emiş sibopu kesmiş yenısıyle degıstırdı bır kac sey daha yaptı motor eskısından daha ıyı ancak, 60 tl ye patladı =) oda ısın yarısını ben yapmıs oldugum ıcın normalde 100 tutucaktı =) Teşekkurler yenıden.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)