Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motorsikletim Çok kötü Boğuldu yardımmm.. Yapmadığım kalmadı ama Çalışmıyor :(

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    02 Eylül 2011
    Şehir
    Balıkesir/Susurluk
    Motosikleti
    Seger 125- 16 Ybrlerin Bir no'lu düşmanı ;)
    Selam arkadaşlar bende Seger 125 Hindistan malı, Ybr tipi yani spor bir motor var motorum 2010 model. herneyse hiçbirşey yoktu aslında ama, taki azcık şov yapayım dıye tarlaya gırene kadar tarlada oldugu yerı badanaj cektirdim hiç bişey olmadı ama cok yuklendım yarı debrıyaj full gaz yaptım eşeledi eşeledi boğğğğğ yani kontak kapalıyken vurdurursunuz ya o ses geldi. Geliş o geliş motor sizlere ömür :D Dun gece oldu bu olay yaptıgım yer bayırdı vurdurdum calısmadı, marşa asıldım aküde bitti, gıy gıy yapıyo anca işte o kadar. Sabahtan yapmadıgım kalmadı havasını aldım karbıratordekı benzını bosalttım benzın vanasını kapatım bujıyı cıkarıp ayak marsıyla 10-20 defa bastım ıcerdekı benzını atsın dıye. atıyo atmasınada ınsan kolu kadar ateş cıkartıyor egzozdan ama çalışma yok bujiyi değiştirdim kullanılmıs bujı taktım heryerıne baktım hıc bırsey yok, ayak marsına bastıgımda egzozdan ciğ benzın gelıyor yanmamış benzin yani ama ateşleme war bujı kafasına bobınden kabloyu yaklastırıp ayak marsına basıyorum atesleme war bujıyı sokup metal bı yere yaklastırıp ayak marsına basıyorum gene atesleme war ama motorum calısmıyor, yağı falan tamdı, pıstonun dondugunu gorebılıyorum yanı kıtleme falan yok ama sorunu daha bulamadım. Cıldıracagııııııııım :/ bu arada motor calısırken once yanı bı hava fıltresıne bakayım dedım sungerde yanık gıbı bır delık wardı ınsanın orta parmagıyla ısaret parmagının gırebılcegı kadar ama boyle sorunsuz calısıyodu nolduysa dun oldu amaa yardım ıstıyorum herseyı yaptım. cozum onerılerınızı beklıyecegım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    erimozel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 150
    kırmızı bitane buton olması lazım gaz kolunun sol tarafına koyarlar genelde. Onun kapalı olması lazım onu kontrol edin, çok basit birşey gözünüzden kaçmış olabilir.
    ---İTÜ Makina Mühendisliği 2009---
    2009-2010 UYARI Model Uydu Takımı
    2010- ? ITU Formula SAE Takımı

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı erimozel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kırmızı bitane buton olması lazım gaz kolunun sol tarafına koyarlar genelde. Onun kapalı olması lazım onu kontrol edin, çok basit birşey gözünüzden kaçmış olabilir.
    Arkadaş ateşlemenin çalıştığını, bujiden kıvılcım çıktığını söylemiş. Yani ondan olmamaz.

  4. #4

    Üyelik
    19 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha R1
    eğer sorun boğulmaysa bujiyi sökülü vaziyette bir gece bırak. zaten benzin uçacaktır. ama daha farklı birşey gibi geldi bana

  5. #5

    Üyelik
    02 Eylül 2011
    Şehir
    Balıkesir/Susurluk
    Motosikleti
    Seger 125- 16 Ybrlerin Bir no'lu düşmanı ;)
    Teşekkur ederım yardım ettıgınız ıcın ama gecen hafta sağ kutugu ybr kutugu ıle degıstırmıstım o zaman onu ıptal etmıstı tamirci, yanı ybr kutugunde o dugme olmadıgı ıcın ıptal edıldı. yanı onunla ılgılı bır sorun yok cook tesekkur ederım gırıp onume bı secenek sunudugunuz ıcın

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:57 ----------

    o gece yaptıgımda gaza cok yuklendım motor devır devır ustune bındı buyuk ıhtımal boguldu dıyorum ben cunku baska sorun gozukmuyor hemen ınıp bujıyı sokuk bırakacagım tesekkur ederım.

  6. #6

    Üyelik
    19 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha R1
    arazide bu işi yapmış olman motorun içine toprak vs dolmasına sebep olmuş olabilir mi? yahut ters hareketler yaparken bir zarar görmüş olabilir mi? doğrusu çok ilginç bir durum görmeden birşey söylemek zor

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı pc-kopat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arazide bu işi yapmış olman motorun içine toprak vs dolmasına sebep olmuş olabilir mi? yahut ters hareketler yaparken bir zarar görmüş olabilir mi? doğrusu çok ilginç bir durum görmeden birşey söylemek zor
    Motor bir şekilde yeterince hava alamıyor olabilir, başka bir ihtimal benim de aklıma gelmiyor.

  8. #8

    Üyelik
    02 Eylül 2011
    Şehir
    Balıkesir/Susurluk
    Motosikleti
    Seger 125- 16 Ybrlerin Bir no'lu düşmanı ;)
    Motorun ıcıne gırıcek bır yer yokkı dırek arkaya topragı fırlattıgı ıcın sanmıyorum ıcıne bırsey kacıcagını acıkcası. motor aksamında bır sorun olmadıgını dusunuyorum ama yınede noldugunuda bılmıyorum acıkcası hayırlısı...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:06 ----------

    Peki nasıl daha fazla hava almasını saglayabılırım? Calıstırmayı denerke jıkleyı acıp kapatıyorum arada acık denıyorum arada kapalı ama yınede olmuyor.

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı Seger125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun ıcıne gırıcek bır yer yokkı dırek arkaya topragı fırlattıgı ıcın sanmıyorum ıcıne bırsey kacıcagını acıkcası. motor aksamında bır sorun olmadıgını dusunuyorum ama yınede noldugunuda bılmıyorum acıkcası hayırlısı...

    Peki nasıl daha fazla hava almasını saglayabılırım? Calıstırmayı denerke jıkleyı acıp kapatıyorum arada acık denıyorum arada kapalı ama yınede olmuyor.
    Jikle çekili olmasın. Daha fazla hava derken, bir şeyler hava girişini tıkamadıysa başka bir şey yapmana gerek yok.

  10. #10

    Üyelik
    02 Eylül 2011
    Şehir
    Balıkesir/Susurluk
    Motosikleti
    Seger 125- 16 Ybrlerin Bir no'lu düşmanı ;)
    Hepsini denedim, motordan anlayan biriyim 10 yasımdan berı kendı motorumu kullanıyorum tabı degıstıre degıstıre 6 tane motor degıstırdım cook buyuk arızası olmadıkca hepsını ben hallettım ancak ılk defa boyle bıseyle karsılasıyorum hava fıltresının sungerınıde gecen gun temızlemıstım elektrık supurgesıyle dıstan ıce cekerek yanı. Bı yerden suphelenıyorum cok yuklendıgım ıcın acaba karbüratormu tıkandı acaba? ama egzozdan benzın kokusunu duyabılıyorum yarın artık tek sansım karburatoru temızlemek yapacagım baska bırsey kalmadı acıkcası. :(

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:24 ----------

    Diğer çözüm önerilerinizi bekliyorum, yazı kacırmak ıstemıyorum okullar acılcak cunki en kısa zamanda bu sorunu çözmem lazım. ne güzel geziyordum yaa :'(

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:37 ----------

    Yarın birde şunu deniycem, bir arkadasımın benı cekmesını ıstıcem yarım saat kadar, 2. viteste kontagı acmadan belkı oyle duzelır dıye dusunuyorum ne var ne yok atsın ıcınde..

  11. #11
    excavatus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2010
    Şehir
    Eskisehir (şimdilik)
    Motosikleti
    BMW F650 ST
    çalışan motor, jikle çekili değilse boğulmaz. Başka yerde ara bence problemi
    HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...

  12. #12

    Üyelik
    06 Nisan 2011
    Şehir
    İstanbul Ordu Mesudiye
    Motosikleti
    nx4 falkon
    Silindirdeki kompresyon kaybını ayak marşındaki direnç zayıflığından anlardın diye takmin ediyorum.Anlattıklarına bakılırsa geriye bitek ihtimal kalıyor oda egzantriktir.Zincir atlatmış olabilir.Ateşlemeyi emme manifoldu vasıtasıyla hava filtresine gönderdiyse sente kaçıklığı söz konusu.Subap ayarı yapabiliyosan kendin halledersin.Herhalde bi tamirci yolu gözüktü.Geçmiş olsun makinanızı fazla zorlamayın.

  13. #13

    Üyelik
    02 Eylül 2011
    Şehir
    Balıkesir/Susurluk
    Motosikleti
    Seger 125- 16 Ybrlerin Bir no'lu düşmanı ;)
    Ayak marsındakı dırencın azaldıgını farkettım ama sorunu hıc alt taraflara yormadım. Peki bu dedıklerınız Bana ne kadar mal olur?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:37 ----------

    @Sozyurt sipob ayarı yapmayı bılıyorumda sadece sıbop ayarımı yapmam gereklı başka bırsey yapmalımıyım ?

  14. #14

    Üyelik
    06 Nisan 2011
    Şehir
    İstanbul Ordu Mesudiye
    Motosikleti
    nx4 falkon
    Sente atlatmışsa sadece sibop ayarı bilgisi yetmez egzantrik milini kranka göre uygun pozisyona almak ta gerekir.Sibop ayarı ondan sonra yapılır.Kompresyonun azaldığını belirttin.Belkide basit bi jonta patlatma olayı olmuştur.Silindir üst kapağındaki jontayı incelesene bi kaçak söz konusumu.Kaçak varsa sıkıştırma azaldığı içinde motor çalışmaz ve kompresyon düşer.Sekman bile kırmış olabilir.Buradan sadece tahmin yürütebiliyoruz.Zaten tamirciye götürsen oda ateşlemeye bakacak kompresyona bakacak ondan sonra makinayı sökecek sökmeden nokta atışı zor gibidir.Ama bence hava filtresine dediğin şey olduysa sente atlatmış olabilir bu durumda egzantriği yeniden kurmak gerekir.Tamircinin insafına kalmış maliyet.Kendin yapsan büyük bi problem olmadıysa 10 liralık zincire tamamdır olay.Bazı motorlar kitliyo giden malzeme 70 lirayı geçmez adamlar 350 lira alıyolar.Vicdansızlar.İnşallah bi vicdansızın eline düşmezsin.Senin yerinde olsam maharetli biri isen kendim söker yaparım.Bu motorları tamir etmek için usta olmak gerekmez.Biraz teknik bilgiyle halledersin.Biraz takım taklavat emek vede sabır gerekir.Zten silindir takımı 50 lira gibidir.Bence ilgin varsa uğraşsan ustayım diyene ders verir insan.Mesela ben hayatta tamirci tanımam arabamı da motorumuda kendim tamir ederim.Takıldığın yerlerde siteden bilgi alışverişi yapar bilmediklerimizide öğreniriz.

  15. #15
    _w_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2009
    Şehir
    AfyonKarahisar - ErZiNCan
    Motosikleti
    Kanuni Breton 125
    bana göre bir ihtimalde olsa hava soğutmalıysa motorun fazla ısınabilir. ya da yatak sarma durumu olabilr ... yada sübap kesmiş olabilir.
    ya da ateşleme ile sorun olabilir. motor hava almıyor olabilir... bir çok sebebi var yani. birde o stoplama düğmesinin kablosuna bak. şimdiden kolay gelsin
    Ben Yaşadıkça Sen ÇıLdIrAcAksIn!!!
    Kanuni Breton _Mavi Ejder_

    Vedalar Zamansız olur...

  16. #16

    Üyelik
    02 Eylül 2011
    Şehir
    Balıkesir/Susurluk
    Motosikleti
    Seger 125- 16 Ybrlerin Bir no'lu düşmanı ;)
    Konuya 200 kişi bakmış sadece 5 farklı arkadaş yorum atıyor. Bende üye olurken gerçekten bu sitede sorunumun çözümünü bilen birilerinin oldugunu düşünüyordum. Teşekkürler Mt ailesi..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:26 ----------

    Şimdi sökecek kabiliyetim var ancak, iç sistemin nasıl calıstıgını mantıgını bılmıyorum, bu durumun eger yatak sarma kıtleme gıbı bır durum warsa en az burada 300 lıra kafadan cıkacak yani ama ben kıtlemedegının emınım 1. viteste sorunsuz pıston basıyor ınıyor gelıyor. egzantrık denıle seyde aklım kaldı yuksek devırde fazla zorlamayla ayarı kacmıs olabılır dıye dusunuyorum ancak bunun nasıl bır calısma sıstemı oldugunu bılmıyorum kısaca anlatırsanız hemen garaja ınıp halletmeye baslıycam tesekkurler.. yardımlar ıcın

  17. #17

    Üyelik
    06 Nisan 2011
    Şehir
    İstanbul Ordu Mesudiye
    Motosikleti
    nx4 falkon
    Temel bilgilerin mekaniksel olarak yoksa istersen elleme sebep olmayalım.Bizim yapacağımız yardım ne kadar olabilirki.Desen ki ümraniyeye yakın yerdeyim hemen müsait zamanda atlar gelir bi kardeşime yardım edrim hem tanışmış bi bardak çay içmişliğimiz olur hem sosyalleşirdik.Ama dediğim gibi kompresyon kaçağı diyosan kitleme olmaz basınç kaybıdır jonta patlatma sente kaçıklığı yada mekaniksel aşınma dışında kırılma olur buda sekman kırma olarak görülür.Bunları tamirci bile inan net olarak sökmeden bilmez.Kolay gelsin sabrını kaybetme moralinide bozma makinadır bu bozulabilir canın sağolsun.

  18. #18

    Üyelik
    02 Eylül 2011
    Şehir
    Balıkesir/Susurluk
    Motosikleti
    Seger 125- 16 Ybrlerin Bir no'lu düşmanı ;)
    Sozyurt Abicim biliyorm benden buyuksun henuz 18 yasındayım. Gercekten motor tutkunu bırıyım butun mt aılesı gıbı bende tanısmak ısterdım ıstedıgın cay olsun ama balıkesır susurluktayım. Aşagıdakı bılgı ısımı bıraz kolaylastıracak gıbı buna gore hareket edıcegım. Ne olursa olsun bu işler bozup toplayarak ogrenılır emınım bırkere soktummu sıstemın mantıgını anlıyacagım yınede tesekkur ederım
    "Sübablarla ilgili en ideal boşluk ayarı, her iki sübabında boşta olduğu zamanda yaoılması idealdir. Diğer türlü her sübabın basmadığı anında sübab ayarının yapılmasında bir sakınca yoktur. Ama ideal olanın (sübabın kam miline basmadığı en garanti an, ateşleme zamanında pistonun Ü.Ö.N ya belirli bir derecede yaklaştığı andır. Yani tam bujinin ateşlediği an)

    Belirttiğin likte neyi kontrol etmem gerekiyor anlayamadım. Ancak 0.6mm boşluk bence gerçekten fazla. Bendeki sentilde bu değer 0.60 olarak gösteriyor. Ancak bazı kataloglarda 0.005-0.008inch değerleri veriliyor. Buda0.12-0.2mm ye geliyor. Bu değeri kontrol etmedim, sadece "fazla değilmi" diye tereddüt ediyorum "

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:45 ----------

    Birde sımdı ınıp baktım, orta kapak contasının oldugu aralıkta cok yaglanma var yanı yag kacırmıs, ust kapakta ve alt sanzuman tarafındakı kapakta 0 yaglanma war. Acaba sorun orta contadamı ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:01 ----------


    Motorum bu.

  19. #19

    Üyelik
    06 Nisan 2011
    Şehir
    İstanbul Ordu Mesudiye
    Motosikleti
    nx4 falkon
    O kaçırdığını düşündüğün yere bol köpüklü sıvı sabun uygula biri marşa basarken baloncukların şişmesini incele kaçak varsa muhtemelen bol bol köpürecektir.

  20. #20

    Üyelik
    02 Eylül 2011
    Şehir
    Balıkesir/Susurluk
    Motosikleti
    Seger 125- 16 Ybrlerin Bir no'lu düşmanı ;)
    Arkadaşlar sorunu çözdüm tamirci yardımıyla emiş sibopu kesmiş yenısıyle degıstırdı bır kac sey daha yaptı motor eskısından daha ıyı ancak, 60 tl ye patladı =) oda ısın yarısını ben yapmıs oldugum ıcın normalde 100 tutucaktı =) Teşekkurler yenıden.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)