Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Karburatör-Jikle-Rolanti

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    125CC
    Merhaba arkadaşlar.
    motorum 125 cc çin malı commuter. malum yaz ayındayız heryer cıvıl cıvıl arkadaşlarla geceleri gezmeye çıkıyoruz . konuşarak gittiğimiz için dhep düşük devir kullanıyorum ki bağırmasın birbirimizi rahat duyalım. genelde kullanmamda 2-3.5 bin devir arasında oynuyor. motoru üzmem yani
    sorunda burada başlıyor ; jikle açıkken hiçbir sorun meydana gelmiyor. motor ısındıktan sonra jikleyi kapatıyorum bi 2 3 km yol aldıktan sonra yani. jikleyi kapattığımda gerek tek kişi gerek 2 kişi 2-4 bin devir aralığında giderken mtoor tekliyor. vites önemli olmuyor 5ci viteste 3.5 bin devirle 55 gidiyorum yine teklemeyi hissettiriyor. 7-8 bin li devirlerde sorun ortaya çıkmıyor. motorum toplam 10bin devir çeviriyor.

    tamirciye sorduğumda rolantin çok düşük dedi rolantiyi yükselttik ( 0.9 du 1.8 yaptı ) bende çok yüksek buldum rolantiyi. lakin 1.8 rolanti ile ayarlandığında tekleme çok azalıyor yine hissediliyor ama çok çok azalıyor. 1.8 rolanti de bana yüksek geldi kullandığım tüm motorlarda 1000 devire ayarlarım.
    sorum 1.8 rolantim normalmi yoksa karbüratörümde sorun mu var ( sargıyı kontrol ettik sargısında ve ateşlemesinde hiçbir sorun yok )


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    Beşinci viteste söylediğiniz devir aralığında sarsıntı yapması normal.Vites düşürmeniz sorunu çözecektir.Aradığınız performans ancak elektrikli bir sistem olsaydı mümkün.Onda bile sorun yaşardınız.Motor devri düştüğünde hatda durma aşamasına geldiginde ,sargılar üzerlerinde kalan akımdan dolayı ısınacak hatda yanacak.Mevcut motorsikletinizde de aynısı geçerli.Vuruntu ve atılamayan ısı motorunuzun şişmesine aşırı aşınmasına yani arızalanmasına sebep verir. Son viteste sıfırdan son yani onbin devire kadar sorunsuz sürmeniz imkansız.Çözümü vites düşürerek daha düşük devirlerde konforlu sürüş yapmak.Rölanti devri 1000 ile 1400 civarı diye tahmin ediyorum.

  3. #3

    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    125CC
    tşk rolanti devri için ama vites konusu sorunumu çözmüyor.
    aynı problem 1ci viteste 3bin devirle tek kişi giderkende oluyor. yani düşük devirlerde jikle kapalıysa vites önemli değil tekliyor benzin bitmiş gibi davranıyor. 5ci viteste bunu çok daha az hissediyorum 1ci vitese göre. :/

  4. #4
    rapsy_09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2010
    karbratr ayarına bi baktırmanı tavsiye ederim.elektrik aksamında sıkıntı olmadığını söledigine göre tek sıkıntı gelen benzindedir.Teklemeyi 2 seyden yapar ya elektrik kesiyodur ya karbratör ayarsızdır.Keyifli forumlar (:

  5. #5

    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    125CC
    aynı yorumu bende yapmıştım ama yüksek devirlerde teklemiyor. 6bin üstünde.
    tşk ederim bu arada cevap için

  6. #6
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Bujinin durumu nedir?Karbüratör şamandıra ayarındanda bahsettiğin şeyi yapabilir,depoda yakıt gidişinde tıkanma olabilir, yakıt kesiliyor gibi yapıyorsa ateşlemeden değilse motora yakıt yetişmiyor yüksek devirde.bazen benzinlede alakalı olabilir öyle teklemeler,95oktan kullanıyorsan bir defada 98oktan al dene.
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  7. #7
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Sanırım sen sıfıra çok yakın bir seviyede gaz vererek sadece motosikletin hızını koruyabileceği ayarda gaz veriyorsun.

    Muhtemelen gaz telin pistonu değilde gaz kelebeğini kumanda ediyor. Orada açılan kelebeğin yarattığı atmosferik basınç etkisi ilede gaz pistonun yukarı çıkarak havanın önünü açıyor.Bu durumda sanırım bir süre aynı gaz ayarında gittikten sonra gerçekleşiyordur ve gazı bırakıp yine aynı ayarda gazı açtığında düzelip bir süre sonra tekrar benzin bitiyormuşçasına bir tekleme yapıyordur. Eğer durum böyle ise gayet normal ... Piston yayı atmosferik etkiyi yenip pistonu aşşağıya itip havanın önünü kapatıyor . Bu nedenle oluşuyor. Bir az daha gaz veridiğinizde de durum düzeliyor çünki piston açıyor kendini hemen. Yani burada şunu diyebilirim bir alt viteste birazcık daha yüksek devirde kullanın. Yada olurmu bilmiyorum hiç denemedim gaz pistonun yayını daha yumuşak bir yayla değişebilirseniz durumu düzeltebilir fakat bu seferde yüksek devirde gazı kesitiğinzde motorun devirinin düşmesi daha uzun zaman alıcaktır.

    Bu bahsettiğiniz olayı hoyusung gv 250 ve gv 650 dede birebir yaşıyorum ve hiç kafama takmıyorum.

    Kısaca benim görüşüm hiç kurcalama gayet normal.
    Bu tip karbüratörlerde motorun gaza olan tepkisi biraz daha yavaşten direk pistonu çeken gaz telli modellerde gaz tepkimesi daha hızlı oluyor ve motor verdiğiniz gaza daha çabuk tepki veriyor.
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  8. #8

    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    125CC
    @ acayüp teşekkür ederim cevap yazdığınız için.

    sorunum tam olarak öyle değil. şöyle anlatim. motor rolantide duruyor. abanma usülüyle gaz verdiğimde motor gaz kesip sönüyor. fakat 3000 devirdeyken abanınca gayet rahat üst devirlere çıkabiliyor. bu gün biraz hava ayarıyla oynadım düzelir gibi oldu.
    şöyle anlatayım ; eskiden 3000 devirin altındayken gazı birden köklediğimde devir yükseltemiyordum. şimdi o problemi aştım 2000 devirdeyken gayet rahat devir çıkabiliyor ve düşük devirlerde giderken teklemiyor.
    ancak bu seferde motor soğukken ilk çalıştırmada özellikle hiçbir şekilde gaz yemiyor rolantide çalışıyor jikle açmak zorunda kalıyorum. ve egzostan çıkan malum patlama sesleri motoru sıkıştırdığımda kulağıma doluyor. sanırım hava ayarından daha öncede ayarlatmıştık ama bir ustaya gidip ayarlatacağım.

    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bujinin durumu nedir?Karbüratör şamandıra ayarındanda bahsettiğin şeyi yapabilir,depoda yakıt gidişinde tıkanma olabilir, yakıt kesiliyor gibi yapıyorsa ateşlemeden değilse motora yakıt yetişmiyor yüksek devirde.bazen benzinlede alakalı olabilir öyle teklemeler,95oktan kullanıyorsan bir defada 98oktan al dene.
    pardon sizinde mesajınızı yeni gördüm; motorun ateşleme bobini bujisi pipon ve kablosu kontrol edildi. depo temizlendi. tek kontrol edilmeyen organ karbüratör ama depodan hiçbir pisliik çıkmadığı için elletmemiştim.

  9. #9
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Yüksek ihtimal memelerde (jet der burjivazi : ) tıkanıklık olabilir. Bu ve buna benzer sıkıntılarda ben hep pilot jetin tıkanıklığı ile karşılaştım. Bir temizlik yapıp hava ayarını fabrika ayarına getirin. Sonra yeniden başlatın umarım düzelir. Olmadı format artık
    (kusura bakma yaw dalga geçer gibi oldu ama baktım güzel uyucak dayanamadım : )
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  10. #10

    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    125CC
    bakacam artık format atacam ama malum driver bulunmuyor mendeburun


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)