10 puanlık uzmanlık sorusu 200 cc CBF 150
Reklamlar
-
23 Ağustos 2011, 19:55
#1
Arkadaşlar; Bazı apachi, Mondial gibi 125 cc motorların kafasını (silindirini)150 yada 200 cc kafa ile değiştirip yüksek performans elde edenler var. Yatığımız inceleme ve denemelerde çok güzzel uyum ve performans sergiliyor, kendileri de bu durumdan çok memnunlar. Böyle olunca Bir CBF 150 kullanıcısı olarak biz de kafayı 200 yada 250 cc yapsak bunun ekonomik, psikolojik, sosyolojik, yasal, anayasal, ruhsatsal, trafiksel, etiksel, uyumsal sonucu ne olur? Teknik bilgisi ustalık tecrübesi, uzmanlık alanı olan arkadaşların bu konudaki görüşlerini bildirmelerini rica ediyorum.
Eğri cetvelden doğru çizgi çıkmaz.
Reklamlar
-
23 Ağustos 2011, 19:59
#2
sanırım,yağ pompasal bir sorunla yağ yetmemesel, yağsal yada yağlamasıcal,yada yağsızkalmasıca gibi sorunlar olabilir...
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
23 Ağustos 2011, 20:01
#3
yamaha ybr 125 ler genelde 150 ss yapılıyor .. yaptık da ama bir sorun oluşuyor... yamaya ybr son gazda 150 silindir pistonu yeterince yağlayamıyor..sonuç çok ısınan motor bir süre sonra kiltiyor yetersiz yağlama... tabi bu dediğim limitleri zorlamaya kalktıklarında oluyor.. 125ss bir ybr maksimum 125 km sürat yapıyor.. 100 km sabit ile gidebiliyor... 150 yapan arkadaşlarımız 140 km yi vurmaya ve buna yakın süratlarde gitmeye çalıştıkları için sorun oluşuyor.... yani 200 veya 250ss yaptığınızda cbf in yağlaması yeterli gelecek mi?? asıl önemli olan bu..karbüratör memeleri, manifoltu, yanma odasını daha hesaba hiç katmadım... eğzost subap ı ile emme subap ınıda....
yani piston silindir değişecekse daha kuvvetli bir yağ pompası, daha büyük yanma odası daha büyük karbüratör memesi, daha büyük manifolt daha büyük subaplar ve daha sağlam bir krank a ihtiyacın var... bunlar olduktan sonra ateşlemeden kaynaklanan sorunlarda çıkabiliyor...
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
23 Ağustos 2011, 20:15
#4
Ramço kardeşim zaten kafa deyince işin içine senin bahsettiğin olylar giriyor. silindir, piston, krank takımı, yanma odaları, sübaplar manifoltlar komple takım. şimdi buradaki espri şu; çin motorlarının kafa bağlantıları hemen hemen hepsi bir birine birebir uyuyor. Biz inceledik, arkadaş 125 cc kafayı sökmüş aynı cıvatalarla 150 cc takmış o kadar. Biz de bunu cbf 150 için uyarlıyalım diyoruz. onun için bu olayı görüşe sundum. Yağ pompasını hiç düşünmemiştim olabilir.
Eğri cetvelden doğru çizgi çıkmaz.
-
23 Ağustos 2011, 20:22
#5
biz ybr 125 üzerinde çok uygulama yaptık... yağlama yönteminede çare bulduk..pompa değişimi yaptık fakat bunu yaptıktan sonra gördükkü egzost yetiştiremiyor gelen gazı.... gittik silindirkapağını söktük subaplar başka bir 150 ss motorunkine göre revize edildi... sonuç yine hüsran.... bu seferde yanma odası tutmadı... kısacası çok uğraştık neler yaptık neler ama sonuç nafile... 100 cuplar çok rahat ve sorunszu 110 oluyor....
bu arada dip not normal kullanımda sorun yaşamadık... limitleri zorlamaya başlayınca sorun yaşanmaya başlandı...
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
24 Ağustos 2011, 10:47
#6
çok klasik olacak ama.. o kadar uğraşıp masraf ve vakit kaybı yaşayacağına,
Sat, masrafı üstüne koy bi 250'lik al..
Adamların ARGE ve tasarım mühendisleri bir şey yapıyorsa (Bknz: motor)
En ekonomik ve en verimli şartlarda çalışacak şekilde yapıyor.
birbiri ile en uyumlu parçaları koyuyor veya koymaya çalışıyor... (tabi bütün bu dediklerim adam gibi markalar için geçerli)
HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...
-
24 Ağustos 2011, 11:41
#7
excavatus adlı üyeden alıntı
çok klasik olacak ama.. o kadar uğraşıp masraf ve vakit kaybı yaşayacağına,
Sat, masrafı üstüne koy bi 250'lik al..
Adamların ARGE ve tasarım mühendisleri bir şey yapıyorsa (Bknz: motor)
En ekonomik ve en verimli şartlarda çalışacak şekilde yapıyor.
birbiri ile en uyumlu parçaları koyuyor veya koymaya çalışıyor... (tabi bütün bu dediklerim adam gibi markalar için geçerli)
sonuna kadar katılıyorum...
KUL FANİDİR YOL MUKADDES, ELBET VERİLECEK BU SON NEFES,
NE MAKAM KALICI NE HEVES,
ORTA SAHADA TEK ADRES MANUEL FERNANDES
-
Cbf 150 yi 200 cc ye cıkarma olayı şu ara gündemde. hindistanda zaten cbf 150 ler 190 cc olarak çıkıyor, aynı grank ve aynı yağ pompasıyla.. hatta cbf 226 diye bir motor daha var ama onun grankı daha güçlü ve üst kafadada farklar var. yarın denemeyi yapacağım neticesini bildiririm. bir çok motora cc artışı yapılabilir ve sorunsuzda yapılabilir ama şu demek değilki cc artışı motorun hızını arttıracak diye.. genelde cc artışı sadece torku arttırır ama cc ile devir ters orantılıdır. yani şöyle izah edeyim.. 150 cc bir motor 9500 devir ceviriyorsa bu motoru 200 cc ye cıkarırsanız devir 9000 deviri zor görür o deviri yakalamak için ateşleme + sübab + egzantrik + karbüratörle de oynamak gerekir. bu keyif meselesidir. masrafa değermi değmezmi o kişiye özel bir konudur.
Hız virüsü bulaştırdı bu motorsiklet denilen meret..
ama doğayla teknolojiyi aynı anda yaşamayı da ondan öğrendim..
-
10 puanlık uzmanlık sorunuzu sınıfta kalma riskini göze alarak cevaplayayım hocam:
200cc CBF150 = masraf * [(gereksiz + anlamsız)^2 + risk]
I'm all alone, I smoke my friends down to the filter...
-
02 Aralık 2011, 22:46
#10
Orjinal blok ve vites kutusu ile oynaman yerine benim tavsiyem cbf 150'ye uyabilecek yada uydurabilecek motor blokları bulmanız.Mesela 200 cc bir blok ve vites kutusu hem 200 cc için ayarlanmış vites aralıklarına,debriyaja,yağlayamaya sahiptir.Aynı şey otomobillerde de geçerli.Aynı vites kutusu ile 100 hp arabayı 200 hp yaparak maksimum hıza verebileceğiniz şey az olur.Benim tavsiyem hem orjinal bloğa dokunmadan hem de zarar vermeden çıkma bir blok alınıp flanş ile uydurulması.Gerektiğinde ya da sıkıldığınızda satmak kolay,oluşabilecek bir arıza durumunda aman be diyerek atabileceğiniz bir sistem olur.Ama tavsiyem yapmamanız yönünde.100 km hızla giden bir mermi ile 130 km ile giden bir mermiyi durdurmak zor olacak,yolda tutmak daha da zor olacak.Gaz koluna dokunduğunuzda o süspansiyon,şase,arka lastiğiniz için normalden fazla bir zorlama söz konusu olacak.Konuyu takip ediyorum. En yakın zamanda sonuçları bekliyorum.
-
02 Aralık 2011, 22:50
#11
İlgi çekici bir konu. Fakat CBF150 üzerinde böyle oynamalar yapmaya cesaret etmek biraz zor.
-
02 Aralık 2011, 22:50
#12
bende bu 200 cc olayına felan girmek istiyorum garantisi bitince ne olursa olsun denicem
-
02 Aralık 2011, 23:46
#13
dostum bende skygo 200cc var vites oranları aynı. hatta dişlilerin göbek firezesi bile aynı.
sorun şu motor honda parçalar japonumsu. buna 200 cc lik değişimi hondanın parçaları ile yapmadıktan sonra cbf yi 200 lukte yapsan 250 lıkte yapsan çinli motora binmeden farkı yok.
bence cbf yi bozma.
onun yerine hazır olan ama türkiyede cok yaygın olmayan performans kitleri var onlardan edin. bu kitlerde hepsi ölçülü biçili ve hazır sen alıp takıyorsun ugraşmıyorsun.
-
03 Aralık 2011, 00:11
#14
riallinin hazır motorları var. 125_den tut 200 cc dahil.
-
03 Aralık 2011, 00:58
#15
-
03 Aralık 2011, 01:06
#16
cbf zaten bu haliyle caçık bi motosiklet birde bu oynamalar olunca küllüm sorun çıkarır
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
03 Aralık 2011, 02:04
#17
Bence orjinaliyle hic oynama arkadasim, ben almistim asya 125t sirf yazlikta kullanayim falan diye. Fakat tabi motor ucuz, biraz kullandik, elimizden geldigi icinde aynen gidip 150 cc yapmak icin kollari sivadik. Butun parcalari aldik. Yaptik ve baslarda cok iyi performans aldik, fakat 2000 km sonra motorun heryerinde ariza bas gosterdi. Okadar caresiz kaldikki satmak zorunda kaldik Sikilmistim zaten, sattigim adamda cok anmistir beni eminim
-
03 Aralık 2011, 11:20
#18
bence gereksiz orjinal her zaman iyidir
-
03 Aralık 2011, 16:09
#19
Amacın "300 lira harcayayım, 110 yerine 130 yapsın" ise uğraşma, yeni motor al.
Amacın "3000 lira da olsa harcarım, bu motoru kafama göre yapacağım" ise iş değişir.
150 cc, 11 HP'lik CBF150'nin motor hacmini arttırmak için farklı yollar kullanabilirsin.
CBF150'nin pistonu 57.3mm çapa, 57.8mm stroka sahip.
Silindir hacmi (Çap/2)^2 x Pi x Strok formülüyle hesaplanır. Bu formülle:
(57,3/2)^2 * 3.14 * 57.8 = 149000 mm3 yani 149 cm3 ediyor.
Krankı (yani stroku) sabit bırakıp silindir çapını arttırarak hacmi arttırmak istiyorsan hesap şu:
200.000 / 57.8 = 3460
3460 / 3,14 = 1102
Karekök 1102 = 33,19 x 2 = 66,4 mm'lik pistona ihtiyacın var.
66.4mm'lik piston ve silindir bulup motora takarsan hacim 200cc olur. CBF150'nin krankı 57,8mm stroka göre tasarlanmıştır.
-
25 Aralık 2012, 02:08
#20
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)