1954 DKW alternatör problemi
Reklamlar
-
18 Ağustos 2011, 20:50
#1
iyi günler arkadaşlar..bi yakınımdan kalan 1954 DKW rt 175 motosikleti diriltmeye çalışıyorum bu günlerde.alternatör sıkıntılı akü bitince motor çalışmıyor.Bobinajcıya sardırmayı düşündüm fakat ilgilenmediler bile.aslında motorun elektriksel sisteminde bi degişikliğe gitmekte fayda var.çünkü platin diger tüm iki zamanlı motor platinlerinin aksine ters montajlı.elektronik ateşleme ve alternatör için bana yardımcı olabilirseniz eger cok memnun kalırım..
Reklamlar
-
18 Ağustos 2011, 22:28
#2
alternatör fişi gabriyatör yuvasından çıkmış ola bilir aternatör fişi akü düğmesinden çıkmış ola bilir
-
19 Ağustos 2011, 01:18
#3
Bobinin arızalı olduğunu tespit ettinizmi yoksa sadece şarz olmadığı içinmi bobini düşündünüz.O kadar eski bi motorun şarz sisteminde kömür olması gerekmezmi.Kömür uçlarına 12 volt vererek sistemi kontrol ediniz bobini ölçünüz ona göre değerlendirme yapalım.
-
19 Ağustos 2011, 01:35
#4
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Bence yola yanlış çıkılmış.O tarihde değil motosikletlerde,otomobillerde bile alternatör yoktu.Doğru akım üreten dinamolar vardı.Konjektörlerde eski kapı zilleri gibi paletli bobin şeklindeydi.
-
19 Ağustos 2011, 01:47
#5
Elektronik ateşlemeye geçmek kolay değil. Bildiğim kadarıyla 6 volt dinamo olması lazım. Eğer öyleyse birkere alternatör değil dinamo var yani doğru akım üretiyor.
Aşağıdaki linkte almanca olmakla beraber yararlanabileceğin bilgiler olabilir. Google translate sağolsun. Eğer yeniden sardırmak gerekirse yapacak adam bulman biraz zor elbette.
Öyle her bobinajcı bu işe bulaşmıyor. Konyada Şükrü usta var motosiklet elektrikçisi o sarabilir. Dükkanı Konya kuzgunkavak mah. migrosun karşısındaydı.
Biraz uğraşarak kendinde yapabilirsin ama bobinajcıdan malzemeleri alıp deneyebilirsin. Bakırlar soyulup tartılacak ve yenileri aynı gramajda sarılacak.
Konjektörü kontrol ettinmi peki? 6 volt konjektör zor da olsa bulunuyor eski VW konjektörleri uydurulabilir.
Aşağıdaki linkte DKW ile ilgili bilgiler var schalplan ları inceleyerek elektrik sistemindeki olası arızaları bulabilirsin.
DKW rt175
-
20 Ağustos 2011, 08:08
#6
ilginize cok teşekkürler arkadaşlar... akü şarj problemini çözdüm.. dinamonun alan sargılarını belli oranda enerjilendirerek rotordan akü şarj gerilimini aldım. tek sıkıntı paletli regülatör (konjektör).elektronik bir 6v konjektör bulmam veya kendim yapmam lazım...bide ateşleme sistemindeki platin bmw,jawa,mz,balkan gibi klasik iki zamanlı motorların hiçbiriyle uyuşmuyor. ateşlemeyi elektronige cevirmem için yardımcı olursanız sevinirim..
-
selam dostum motorun jawalara cok benziyor sanırım parcalarıda uyar.almanlar calıntı yapmışlar.birde ateşleme işini nasıl çözdün detaylandırırmısın.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)