Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

1954 DKW alternatör problemi

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    18 Ağustos 2011
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    mz-125 /kinetic honda/kt 125/cbf150/pulsar 200ns
    iyi günler arkadaşlar..bi yakınımdan kalan 1954 DKW rt 175 motosikleti diriltmeye çalışıyorum bu günlerde.alternatör sıkıntılı akü bitince motor çalışmıyor.Bobinajcıya sardırmayı düşündüm fakat ilgilenmediler bile.aslında motorun elektriksel sisteminde bi degişikliğe gitmekte fayda var.çünkü platin diger tüm iki zamanlı motor platinlerinin aksine ters montajlı.elektronik ateşleme ve alternatör için bana yardımcı olabilirseniz eger cok memnun kalırım..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    15 Ağustos 2011
    alternatör fişi gabriyatör yuvasından çıkmış ola bilir aternatör fişi akü düğmesinden çıkmış ola bilir

  3. #3

    Üyelik
    06 Nisan 2011
    Şehir
    İstanbul Ordu Mesudiye
    Motosikleti
    nx4 falkon
    Bobinin arızalı olduğunu tespit ettinizmi yoksa sadece şarz olmadığı içinmi bobini düşündünüz.O kadar eski bi motorun şarz sisteminde kömür olması gerekmezmi.Kömür uçlarına 12 volt vererek sistemi kontrol ediniz bobini ölçünüz ona göre değerlendirme yapalım.

  4. #4
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Bence yola yanlış çıkılmış.O tarihde değil motosikletlerde,otomobillerde bile alternatör yoktu.Doğru akım üreten dinamolar vardı.Konjektörlerde eski kapı zilleri gibi paletli bobin şeklindeydi.

  5. #5
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Elektronik ateşlemeye geçmek kolay değil. Bildiğim kadarıyla 6 volt dinamo olması lazım. Eğer öyleyse birkere alternatör değil dinamo var yani doğru akım üretiyor.
    Aşağıdaki linkte almanca olmakla beraber yararlanabileceğin bilgiler olabilir. Google translate sağolsun. Eğer yeniden sardırmak gerekirse yapacak adam bulman biraz zor elbette.
    Öyle her bobinajcı bu işe bulaşmıyor. Konyada Şükrü usta var motosiklet elektrikçisi o sarabilir. Dükkanı Konya kuzgunkavak mah. migrosun karşısındaydı.
    Biraz uğraşarak kendinde yapabilirsin ama bobinajcıdan malzemeleri alıp deneyebilirsin. Bakırlar soyulup tartılacak ve yenileri aynı gramajda sarılacak.
    Konjektörü kontrol ettinmi peki? 6 volt konjektör zor da olsa bulunuyor eski VW konjektörleri uydurulabilir.
    Aşağıdaki linkte DKW ile ilgili bilgiler var schalplan ları inceleyerek elektrik sistemindeki olası arızaları bulabilirsin.
    DKW rt175

  6. #6

    Üyelik
    18 Ağustos 2011
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    mz-125 /kinetic honda/kt 125/cbf150/pulsar 200ns
    ilginize cok teşekkürler arkadaşlar... akü şarj problemini çözdüm.. dinamonun alan sargılarını belli oranda enerjilendirerek rotordan akü şarj gerilimini aldım. tek sıkıntı paletli regülatör (konjektör).elektronik bir 6v konjektör bulmam veya kendim yapmam lazım...bide ateşleme sistemindeki platin bmw,jawa,mz,balkan gibi klasik iki zamanlı motorların hiçbiriyle uyuşmuyor. ateşlemeyi elektronige cevirmem için yardımcı olursanız sevinirim..
    acemijawa bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    23 Şubat 2014
    Şehir
    ayvalık/balıkesir
    Motosikleti
    jawa
    selam dostum motorun jawalara cok benziyor sanırım parcalarıda uyar.almanlar calıntı yapmışlar.birde ateşleme işini nasıl çözdün detaylandırırmısın.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)